zerge
Szaniszló Attila
2013-02-21 11:22:27
utolsó bejelentkezése
zerge

69 hozzászólás
nincsenek kedvencei és 1 tag kedveli őt
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
763484880
Napi oldal:
95730
Jelenleg:
899
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
zerge hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 69 hozzászólás • 4 oldal
2013-02-19 18:28:29
hu0olb!

Válaszok előző hozzászólásodra:

- Te sem gondolod komolyan,hogy most a sprintes kollegák ugrálni fognak,mert ilyen ingyenes technikai felmérés van. Nem számítottam ugrálásra, de az agyon ajnározott SPRINT mezőny kb. 200 autója hol van most (ezeket nem kell bérelni külföldről!)?
- de még egy versenynaptár sem. Tudomásom szerint éppen az eddigi sprint rendezők is gátjai az éves SPRINT naptárnak.
- .azért ez így komolytalan...ne a sprintes kollegáknak kelljen már ugrálni. De kelljen ugrálni, mert az első versenyén nagyon csak rosszul fog neki esni, hogy hazaküldik.

- Az a nem jó taktika amit az MNASZ csinál. Az a nem jó taktika, amit az eddigi SPRINT-es rendezők csinálnak: szószerint CSATÁZNAK. Nem biztos, hogy ez ebben a formában a járható út!

Azért egy kis érdekesség a 16-ai technikai felmérésről. Az egyik autó vezető oldali ajtaja nem lemezből volt. A szuperul, tökéletesen megépített Lada kocsiban a bukókeret fő ívének cső átmérője 45 mm helyett 42 mm volt. Na ezért kell az ingyenes állapotfelmérés, neked jó lenne ha az első versenyeden ezért küldenének haza?
2013-02-19 15:23:52
Szomi vagyok!

Sprintes kollégáink nem nagyon törik magukat. Az eddigi 2 ingyenes technikai felmérésen talán ha 20 autó megjelent. Ez nem biztos, hogy jó taktika! mérges
2013-02-19 14:19:32
Realista!

Egy kicsit utána néztem a tételeknek. A 16 ezer Ft az csak az újonnan épített versenyautónál kell egyszer fizetni. A gépkönyv az szentírás, ezért mindenhol fizetni kell. Igaz lehetne kevesebb is. A többi díjtétellel nem találkoztam az MNASZ oldalon, amin nem csodákozom, mert még 2012-es és át kellene dolgozni, mert nincsenek benne a SPRINT-es díjtételek. Na ez igazán hiányzik belőle, amit illene már kidolgozniuk! mérges
2013-02-19 13:58:56
Drága Realista Barátom!

Én is ezért (na meg másért is, főleg a családért) hagytam abba a rallyzást. Egyre többe került és kerül. Mivel technikai sport ezért a legdrágábban űzhető sportág. Ezért térünk mindig vissza arra, hogy mi mindent kell fizetni a versenyzésünkért. És még nem ültünk az autóban. Kár ebbe belemenni, mert ugyanaz lesz a vége: csak az állandó lehúzást érezzük ki a fizetendő díjakból. Az tény, hogy az MNASZ is tehetne költségtakarékossági és költséghatékonysági lépéseket, de erre még várni kell egy kicsit, mert nem egyszerű feladat. Előbb-utóbb rá fognak jönni és meg fogják tenni a lépéseket, ha szeretnének színvonalas magyar rallyt.

Éppen a napokban kezdtem el tanulmányt írni egy blog oldalra a magyar rally jelenlegi helyzetéről, aminek fő témája a VÁLTOZÁS és a VÁLTOZTATÁS. Nem mennék most bele részletekbe, mert jó pár haragost szereznék és nem akarok feljelentések és kigyúrt emberkék áldozata lenni.


hu0olb kolléga!

Ha észrevetted volna, mindig arra az oldalra x-elgetek, ahová éppen a hozzászólások irányulnak. Egyik oldal sem jó, mindkét oldalon van tenni- és változtatni való bőven. Sokszor leírtuk már, hogy mit kellene tenni, de mi ezt nem tudjuk megtenni, mert nem vagyunk olyan pozícióban, hogy ezt megtehetnénk. Addig meg mondjuk az okosat - mások szerint- és osztjuk az észt. bizonytalan
2013-02-19 13:14:47
huolb!

Akkor még nem ismersz. Én sehova nem teszek x-et. Én a rally mellett voksolok. helyeslek
2013-02-19 12:36:57
Ortodoxnál a pont.

Én már értem:
-Az illetékesek felajánlottak, több helyszínt és időpontot, ahol átvizsgálják az autókat, és tájékoztatják a versenyzőket az esetleges javítanivalókról. Teszik azért, hogy ne a gépátvételen derüljön ki olyan hiányosság, ami miatt nem engedik át az autót. Mindezt ingyen.
A 16-ai átvizsgáláson nem egy autó tulajdonosa üdvözölte a kezdeményezést és örült már végre, hogy az autója a tényleges szabályoknak megfelelő lesz. Természetesen voltak akik puffogtak egy sort, de elfogadták ők is.

-Megindult egy felháborodási hullám, beszéltek arany tojást tojó tyúkról, lehúzási manőverekről, és még ezer, beláthatatlan trükkről.
Hát igen, sok helyen ez jellemezte a sprintversenyeket eddig.
2013-02-16 18:19:36
Persze, hogy sántít a focis hasonlat. Nem lehet összehasonlítani a két sportágat. Nem is az a lényeg, hanem az, hogy az alapvető szabályok mindenhol ugyanazok, amiket illik betartani. kacsintok
2013-02-16 16:46:56
Úgy látszik korábbi hozzászólásaim nem értek célt.
Próbálnám összefoglalni a helyzetet másik kedvenc sportágunkon, a focin keresztül. Ott is van egy országos szakszövetség, az MLSZ. Ő határozza a sportág űzéséhez szükséges szabályokat, előírásokat, magát a bajnokságot. A Bajnokság több osztályba van sorolva, felmenő rendszerben a csapatok lehetőséget kapnak arra, hogy a legalacsonyabb osztályból indulva minél feljebb jussanak. Az alapvető szabályok minden osztályban ugyanazok (a 11-est 11 méterről rúgják, meghatározott a foci mérete, a focista felszerelése meghatározott, stb.). Különbségek abban lehetnek, hogy alsóbb osztályban Lancast csukában fociznak, a magasabb osztályokban rikítós Adidasban, ugyanez igaz a focilabdára is. Ugyanúgy van partjelző, bíró, stb., a pályák jelölései ugyanazok, legfeljebb a pálya méretében lehet pici eltérés. Minden osztályban kötelező a játékosoknak sportorvosi vizsgálaton részt venni, meccs előtt ellenőrzik a felszerelésüket, a partjelzők ellenőrzik a pályát, a kapun a hálót, stb. És természetesen az egyesület befizeti az előre meghatározott díjakat. Ha valakinek nincs pénze, akkor alacsonyabb osztályban focizik, ha van pénze feljebb tud menni. Próbáltam röviden összefoglalni egy sportág működését.
Ezzel szemben a raliban most mit látunk Magyarországon. Hogy ez nem így működik, holott az MNASZ ezt szeretné. Érthető az ő részükről, nekik a jogszabályok alapján az is a feladatuk, hogy a jogszabályokat betartsák és betartassák. Azt hogy kik vezetik az MNASZ-t nem minősíteném, mint ahogy az MLSZ vezetőségét sem. Nem erről kellene beszélni, hanem arról, hogyha valaki valamelyik sportággal kapcsolatos rendezvényt meg akar szervezni, tartsa és tartassa be a jogszabályokat annak keretében. Aki ezeket nem teljesen tartja be, az ne számítson jóra: a fociban is kizárnak egyesületeket, ha nem teljesítenek valamit, vagy vétenek ellene.
Konkrétabban: Fodor Krisztiánt és Üveges Gabit is tisztelem, becsülöm mert olyan jól kitalált rendezvénysorozatot hoztak össze, amire büszkék lehetnek. DE !!!!!!! Nem mindenáron, megfeszülve, mindenkivel szembemenve kellene érvényt szerezni sorozatuk létjogosultságának. Az alapvető jogszabályokat be kell tartani és be kell tartatni. Beszél itt mindenki mindent, fikázás és …. dobálás megy ezerrel, de változás nem történik. Miért? Mert nem figyeltek oda alapvető dolgokra. Elhiszitek azt, hogy egy évben 6 versenyt csak azért rendezek, mert imádom a rallit! Kapjatok már észbe, ebből meg lehet élni (sok mindent nem tudtok, hogy mik zajlanak a háttérben!), ezért tűzön-vizen át való rendezés az első és legfontosabb.
Nem akarom az észt osztani egy SPRINT és mondjuk egy RTE verseny rendezésének különbségeiről. A SPRINT azért sprint, mert a versenyautók csak kizárólag lezárt útszakaszon közlekednek. Az RTE közúton is, tehát már itt előtérbe kerül a költségbeli különbség, nem kis mértékben. RTE rendezés duplájába van mint a sprint, pedig a nevezési díjának mértéke nem igazodik ehhez.
Még egyszer mondom: a sprint nemcsak olcsósága miatt népszerű, hanem a rendezők bizonyos fokú engedékenysége miatt. Nemcsak azért olyan olcsó mert kicsi a nevezési díj, hanem mert nem minden esetben teljesülnek a jogszabályi kötelezettségek.
Igen minden versenyről – függetlenül attól, hogy hanyad osztályú – lehet jót is rosszat is mondani, mint ahogy egy járási focimeccs is lehet szuper, hasonlóan egy Diósgyőr-Fradi rangadóhoz.
Zárszó: mindenkinek el kellene helyezni magát a megfelelő szinten és onnan megtenni a lépéseket. Azok a lépések meg olyanok legyenek, amilyenek előre viszik a rallit és nem hátra.
De hiába is tépem a szám, nem fog itt semmi változni.
2013-02-15 21:30:39
Rallysjoci!

Ne általánosíts! Hidd el vannak kivételek!

Tisztelt Sprintes Kollégák!
Egy kekeckedő kérdésem lenne, amit már régóta rágok: mindig arról panaszkodtok, hogy kevés pénzetek van azért indultok ott. Annyira kevés, hogy 6 versenyen is el tudtok indulni? Nem visszás ez egy kicsit? Itt másról van szó, nem a kis pénzről!
2013-02-14 15:23:12
Hát igen. Összeraktam a naptárt, beletettem MNASZ-t, RTE-t, WTCC-t, FORMA-1-et, a két sprintet (BAZ, SRT). És érdekes módon kijött szépen mindegyik versenysorozatnak 6 verseny az évben úgy, hogy nem ütköznek időpontok, sőt még azt sem lehet elmondani, hogy minden hétvégén zajlanak versenyek szinte azonos helyeken. ÉRDEKES, NEM?!
2013-02-14 14:30:22
Tisztelt Sprintesek!

Lehet, hogy én vagyok bamba, de hol találom meg az MNASZ által ajánlott sprintversenyek időpontjait és rendezőit? Ugyanis szeretnék összeállítani egy éves versenynaptárt, ami tartalmazna minden rally kategória versenyét. Plusszban még dolgoznék ki esetleges alternatívánakat akár bővített verzióban is.
2013-02-14 10:59:12
Tisztelt Sprintes Rendezők!

Igen jól teszitek, hogy szervezitek a fórumokat. Sokat fog számítani ez a kezdeményezés és sikeres is lesz, ha mögé tesztek egy komoly szakmai programot és az MNASZ-nél tárgyalást kezdeményeztek minnél hamarabb, akkor szerintem eléritek, hogy színvonalasan fennmaradhasson a sprint.
2013-02-14 10:49:33
sprintes!

Teljesen jól vázolod a sprinteseket, látom én is sokszor és tapasztalom. Én talán arra próbáltam rátapintani, hogy lehetőleg az arany középutat kellene megtalálni, mind a versenyek mind az alattad guruló technika szempontjából.
2013-02-13 13:32:04
Tisztelt rally rajongók, versenyzők, rendezők, szövetség!

Sokáig érlelődött bennem, hogy hozzászóljak-e a témához. Úgy döntöttem, hogy megteszem, mert a helyzet megkívánja.
Személy szerint én 1994-től foglalkozom a rallyval, elsőkörben komálósok voltunk, majd alakítottunk egy szakosztályt, versenyeztünk, versenyeztettünk, rendezésben részt vettünk. Tehát a majdnem teljes palettát felsoroltam, hogy érezzétek: sok mindent átéltem, tapasztaltam, problémákat megoldottam és még sorolhatnám a rally körül mi mindennel találkoztam.
Első fontos tény: a magyar rally is „válságban” van. Ez már lerágott csont tudom, de én a „gazdasági” részét emelném ki, mert ez okozza az alapvető problémákat a mostani helyzetben, komoly hatást gyakorolva a sportszakmai tényezőkre. El kell ismerni, hogy minden évben egyre kevesebb versenyző teheti meg, hogy bármekkora mennyiségű pénzt fordítson versenyzésre. Átrendeződnek a sorok: sokan végleg szögre akasztják a bukót, sokan alacsonyabb osztályok, alacsonyabb kategóriájú sorozatok versenyeit látogatják. Egyre jobban eltolódnak ezek a tényezők „lefelé”, talán ezért is legnépszerűbbek a „sprint” versenyek mostanában.
És itt kezdődik a sportszakmai kapcsolódás. Az MNASZ már több éve tapasztalja, hogy az általa kiírt versenyeken, de az RTE versenyeken is egyre kevesebben indulnak. Egy országos szakszövetség ilyen helyzetben mit tud tenni, (természetes reakcióként) próbálja összehangolni a különböző sorozatok (RI, RII, Historic, RTE, Sprint) versenyeit, hogy bármelyik verseny színvonalas és nem utolsó sorban „tartalmas” (itt az indulók számára gondolok) legyen. Egy rendezvénybe ún. „közös” versenyeket próbál belegyúrni, ami érthető és támogatandó. Sajnos ez nem működik kompromisszum készség nélkül, ami értendő mindkét oldalra.
Természetes az is, hogy mindegyik versenysorozat a sajátja mellett áll ki, de be kell látni, hogy mindegyik félnek kell ÁLDOZATOT vállalni. Ami lemondásokkal és bizonyos esetekben megalkuvásokkal jár. Na, ezt lesz nehéz elfogadni, mert sajnos ebben is „magyarok” vagyunk.
Egy kicsit belemennék részletesebben a különböző sorozatokba. Kezdeném a SPRINT-tel, mert az tűnik a legproblémásabbnak. A BAZ és SRT sorozatok jól működő, sok versennyel rendelkező sorozatok. Tudjuk, hogy a sprintek a „legolcsóbbak”, de itt álljunk meg egy kicsit. Ellentmondásos tényezők találhatók a SPRINT körül, ami megint csak abból indul ki, hogy a legolcsóbb sorozat. Mire is gondolok: a BAZ-nak és az SRT-nek is meg van az állandó, viszonylag nagy számú versenyzői magja, akik érthetően úgy tudnak minél több versenyen indulni, hogy pl. az utazási költségeken megtakarított pénzt akár egy újabb futam nevezési díjaként be tudják fizetni. Lehet, hogy ezért támadni fognak sokan, de szerintem éppen a költségek miatt talán érdemesebb lenne az eddiginél kevesebb versenyt csinálni és az így megmaradt pénzeket a versenyzők is fordíthatnák másra, pl. az autójukra, egyéb fejlesztésekre, stb. A Sprint rendezőknek is meg kellene próbálni közös rendezvényekben gondolkodni, valamint nem mindig a mennyiségre, hanem a minőségre menni. Kiélezettebb versenyek lennének. Ezzel nem kívánom a sprint versenyeket minősíteni, ezt már csak azért is mondom, mert nem egy ilyen versenyen ott voltam és megállta a helyét, más rendezvényekkel szemben is. Sajnos a „személyes” ellentétekkel nem tudunk mit kezdeni, nem is tisztünk ezzel kapcsolatban bármit is tanácsolni.
Igenis összehangolhatóak a versenyek. Ezt az eddigi évek tapasztalatai mutatják. Ha nem húzódnak a háttérben „ellentétek”, igenis megférnek egymás mellett a különböző versenysorozatok, természetesen csak úgy, hogyha a rendezők nem egymás ellen dolgoznak, hanem veszik a fáradtságot és egyeztetnek, konzultálnak és ha vannak annyira humánusak, még akár segítenek is egymásnak. Megkérdezik most sokan, hogy hány éves vagyok? És még hiszek a mesékben?
RTE bajnokság: erről nem sok mindent tudnék mondani, függetlenül attól, hogy több éve az RTE Szendrő Rally szervezői között dolgozom. Jól működő sorozat, az MNASZ rendezvények mellett jól működő és az MNASZ-szel együttműködő sorozat. Az arany középút a rendezvénysorozat és viszonylag népes versenyzői kerettel.
MNASZ bajnokság: igen itt érezhető legjobban a „gazdasági válság”, ezt is mindenki tudja. Tényleg sokan úgy érzik, hogy a mostani „intézkedéseivel” az országos szakszövetség próbálja lenyúlni a kisebbeket, de bármely sportágat nézzük az országunkban, mindig az országos szövetségnek felelőssége országos szinten kezelni saját sportágát.
A rendezők kérdése: szó volt itt több helyen, hogy ki „mínuszos”, ki nem. Tudnék erről is mesélni, de nagyon terjedelmes lenne és bonyolult. Tény: a mostani helyzetben, ha egy verseny minimum 100 versenyzővel indul, akkor a befizetett díjakból – szponzor nélkül – jó esetben kihozható 0 szaldósra egy verseny. Ha van szponzor, akkor a viszonylag kis induló számú versenyeken „pótlásnak” elég ahhoz, hogy 0 szaldós legyen. Tény az is, hogy voltak szélsőséges esetek rendezői körökben, de ki csinálna versenyt úgy, hogy legalább a saját költségeit fedezni tudja a már egyre kevesebb haszonból. A szponzorok sem arról híresek, hogy kopogtatnak az ajtótokon zsáknyi lóvékkal.

Zárszóként összefoglalnám az eddigi – remélem nem haszontalan – mondanivalómat. Én úgy érzem, hogy igenis össze kell fogni és nem széthúzni. Meg lehet találni az összhangot, össze lehet állítani úgy egy országos versenynaptárt, hogy mindegyik versenysorozat megfelelő mértékű versenyt bonyolíthasson le. Meg kell tanulni alkalmazkodni egymáshoz, bármilyen elcsépelt mondatnak is hangzik.
2013-02-13 13:32:04
Tisztelt rally rajongók, versenyzők, rendezők, szövetség!

Sokáig érlelődött bennem, hogy hozzászóljak-e a témához. Úgy döntöttem, hogy megteszem, mert a helyzet megkívánja.
Személy szerint én 1994-től foglalkozom a rallyval, elsőkörben komálósok voltunk, majd alakítottunk egy szakosztályt, versenyeztünk, versenyeztettünk, rendezésben részt vettünk. Tehát a majdnem teljes palettát felsoroltam, hogy érezzétek: sok mindent átéltem, tapasztaltam, problémákat megoldottam és még sorolhatnám a rally körül mi mindennel találkoztam.
Első fontos tény: a magyar rally is „válságban” van. Ez már lerágott csont tudom, de én a „gazdasági” részét emelném ki, mert ez okozza az alapvető problémákat a mostani helyzetben, komoly hatást gyakorolva a sportszakmai tényezőkre. El kell ismerni, hogy minden évben egyre kevesebb versenyző teheti meg, hogy bármekkora mennyiségű pénzt fordítson versenyzésre. Átrendeződnek a sorok: sokan végleg szögre akasztják a bukót, sokan alacsonyabb osztályok, alacsonyabb kategóriájú sorozatok versenyeit látogatják. Egyre jobban eltolódnak ezek a tényezők „lefelé”, talán ezért is legnépszerűbbek a „sprint” versenyek mostanában.
És itt kezdődik a sportszakmai kapcsolódás. Az MNASZ már több éve tapasztalja, hogy az általa kiírt versenyeken, de az RTE versenyeken is egyre kevesebben indulnak. Egy országos szakszövetség ilyen helyzetben mit tud tenni, (természetes reakcióként) próbálja összehangolni a különböző sorozatok (RI, RII, Historic, RTE, Sprint) versenyeit, hogy bármelyik verseny színvonalas és nem utolsó sorban „tartalmas” (itt az indulók számára gondolok) legyen. Egy rendezvénybe ún. „közös” versenyeket próbál belegyúrni, ami érthető és támogatandó. Sajnos ez nem működik kompromisszum készség nélkül, ami értendő mindkét oldalra.
Természetes az is, hogy mindegyik versenysorozat a sajátja mellett áll ki, de be kell látni, hogy mindegyik félnek kell ÁLDOZATOT vállalni. Ami lemondásokkal és bizonyos esetekben megalkuvásokkal jár. Na, ezt lesz nehéz elfogadni, mert sajnos ebben is „magyarok” vagyunk.
Egy kicsit belemennék részletesebben a különböző sorozatokba. Kezdeném a SPRINT-tel, mert az tűnik a legproblémásabbnak. A BAZ és SRT sorozatok jól működő, sok versennyel rendelkező sorozatok. Tudjuk, hogy a sprintek a „legolcsóbbak”, de itt álljunk meg egy kicsit. Ellentmondásos tényezők találhatók a SPRINT körül, ami megint csak abból indul ki, hogy a legolcsóbb sorozat. Mire is gondolok: a BAZ-nak és az SRT-nek is meg van az állandó, viszonylag nagy számú versenyzői magja, akik érthetően úgy tudnak minél több versenyen indulni, hogy pl. az utazási költségeken megtakarított pénzt akár egy újabb futam nevezési díjaként be tudják fizetni. Lehet, hogy ezért támadni fognak sokan, de szerintem éppen a költségek miatt talán érdemesebb lenne az eddiginél kevesebb versenyt csinálni és az így megmaradt pénzeket a versenyzők is fordíthatnák másra, pl. az autójukra, egyéb fejlesztésekre, stb. A Sprint rendezőknek is meg kellene próbálni közös rendezvényekben gondolkodni, valamint nem mindig a mennyiségre, hanem a minőségre menni. Kiélezettebb versenyek lennének. Ezzel nem kívánom a sprint versenyeket minősíteni, ezt már csak azért is mondom, mert nem egy ilyen versenyen ott voltam és megállta a helyét, más rendezvényekkel szemben is. Sajnos a „személyes” ellentétekkel nem tudunk mit kezdeni, nem is tisztünk ezzel kapcsolatban bármit is tanácsolni.
Igenis összehangolhatóak a versenyek. Ezt az eddigi évek tapasztalatai mutatják. Ha nem húzódnak a háttérben „ellentétek”, igenis megférnek egymás mellett a különböző versenysorozatok, természetesen csak úgy, hogyha a rendezők nem egymás ellen dolgoznak, hanem veszik a fáradtságot és egyeztetnek, konzultálnak és ha vannak annyira humánusak, még akár segítenek is egymásnak. Megkérdezik most sokan, hogy hány éves vagyok? És még hiszek a mesékben?
RTE bajnokság: erről nem sok mindent tudnék mondani, függetlenül attól, hogy több éve az RTE Szendrő Rally szervezői között dolgozom. Jól működő sorozat, az MNASZ rendezvények mellett jól működő és az MNASZ-szel együttműködő sorozat. Az arany középút a rendezvénysorozat és viszonylag népes versenyzői kerettel.
MNASZ bajnokság: igen itt érezhető legjobban a „gazdasági válság”, ezt is mindenki tudja. Tényleg sokan úgy érzik, hogy a mostani „intézkedéseivel” az országos szakszövetség próbálja lenyúlni a kisebbeket, de bármely sportágat nézzük az országunkban, mindig az országos szövetségnek felelőssége országos szinten kezelni saját sportágát.
A rendezők kérdése: szó volt itt több helyen, hogy ki „mínuszos”, ki nem. Tudnék erről is mesélni, de nagyon terjedelmes lenne és bonyolult. Tény: a mostani helyzetben, ha egy verseny minimum 100 versenyzővel indul, akkor a befizetett díjakból – szponzor nélkül – jó esetben kihozható 0 szaldósra egy verseny. Ha van szponzor, akkor a viszonylag kis induló számú versenyeken „pótlásnak” elég ahhoz, hogy 0 szaldós legyen. Tény az is, hogy voltak szélsőséges esetek rendezői körökben, de ki csinálna versenyt úgy, hogy legalább a saját költségeit fedezni tudja a már egyre kevesebb haszonból. A szponzorok sem arról híresek, hogy kopogtatnak az ajtótokon zsáknyi lóvékkal.

Zárszóként összefoglalnám az eddigi – remélem nem haszontalan – mondanivalómat. Én úgy érzem, hogy igenis össze kell fogni és nem széthúzni. Meg lehet találni az összhangot, össze lehet állítani úgy egy országos versenynaptárt, hogy mindegyik versenysorozat megfelelő mértékű versenyt bonyolíthasson le. Meg kell tanulni alkalmazkodni egymáshoz, bármilyen elcsépelt mondatnak is hangzik.
2012-08-27 10:32:58
Szabó Gergő (RTE), remélem nem haragszol, ha idézek versenyélményeidből:

Ejj de kikívánkozik belőlem:

Igaz, én "Túrás" vagyok, mégis valamiféle furcsa késztetést éreztem arra hogy felnézzek a BAZ fórumába, hátha itt célba ér az üzenet a "Tisztelet" Üveges "Úrhoz"...

Történ ugyanis kb. 2 hete hogy olvasva a Miskolc Rally versenykiírását, amiben prológ, belvárosi gyors, bükkszenti és lyukóbányai gyors szerepelt, szinte gondolkodás nélkül feladtuk a nevezést hiszen azt gondoltuk egy ilyen versenyt nem szabad kihagyni. Voltak ugyan kételyeink a rendező "Úr" nevét olvasva, de azt gondoltuk most hátha...

Aztán kezdődött minden a verseny előtt pár nappal, amikor is kijött egy közlemény, hogy se prológ, se belvárosi gyors. Ezt még nagy nehezen lenyeli az ember hiszen másnap verseny és népes a mezőny.

Szombaton a rajtceremónia előtt aztán teljes káosz. A parkolóban egymás hegyén-hátán az autók. Nem volt túl kellemes, Máshol ezt is megoldják egy 0. gyűjtővel és a gördülékenyen mennek a dolgok. Ha már nagyot akar mutatni a nézőknek a "Tisztelt" Rendező "Úr".

Vasárnap reggel aztán a parc fermében szembesültünk vele, hogy az autót még be sem indítva már fél óra csúszás van, mert állítólag a pályát akkor kezdték el építeni amikor a Rescue elindult a pályán felfelé. Ilyen van??? Közben a várakozás alatt az a szóbeszéd járta, hogy a nézők marokszámra hordják ki a köveket az útra, az amúgy sem egyszerű bükkszenti szakaszon... Ezt inkább nem kommentálnám...

Nagy nehezen elindultunk, majd az 1. gyors rajtjában újra 1 óra (!) várakozás. Mindez úgy hogy még egy métert sem mentünk gyorsan. Közben a gyorsaságiról buszok és személyautók jönnek-mennek, ami valljuk be, nem megszokott egy autóversenyen. Aztán jön a hír, hogy etap lett az 1. gyors. Keserű szájízzel, beültünk az autóba és végiggurultunk a szakaszon. Volt olyan versenyzőtársunk aki ezek után le is adta a menetlevelét, mondván neki erre nincs szüksége, nem erre készült (később mint kiderült neki lett igaza)

A 2. gyors előtt is jókora várakozás, de már annak a reményében, hogy végre autóversenyezni fogunk. Végigmentünk, majd irány a szervíz. Itt érdemes megjegyezni, hogy az etapidő a gyors végétől a gyűjtőbe beállásig volt megállapítva, úgy hogy közbe volt iktatva egy szervíz a város közepén. Mint tudni lehet a szervíz és a gyűjtő nem igazán egymás mellett van, jópár rendőrlámpán át kell menni... Gyors matek, mindegy, megoldottuk.

Irány a 3. gyorsra a gyűjtő ahol kapunk egy kis cetlit hogy a bükkszenti gyors rajtja feljebb került. Mondhatni a tiszta részt kivették. Gondoltuk mindegy, legalább mehetünk. Végigmentünk egy olyan szakaszon, amin a kihordástól már nyomot sem lehetett látni, és rendkívül szerencsésnek érezhette magát az aki defekt nélkül megúszta.

Ezután ismét Lyukóbánya, ahol újra majd' egy óra újabb várakozás. Kb 5 óra tájékán jártunk már és a mentünk addig 2 és fél gyorsot. A 4. gyorsról leérve irány a szervíz, ahol senki sem tudta pontosan, hogy mi is lesz ezután. Meg lesz-e tartva a még hátralévő 2 gyors vagy nem. Irány a gyűjtő nem kevés várakozásaal, ahol azt az infót kaptuk, hogy a bükkszenti gyorsot kivették így már csak a Lyukó-i szakaszon megyünk. Valahol meg is értem ezt a döntést, hiszen ha ezt nem teszik meg akkor a mezőny vége már sötétben megy végig az záró gyorson amit nem szabad engedni.

Így utólag kicsit zavartan nézek vissza a tegnapi napra. Szálka van bennem amiatt is, hogy mondhatni nem kevés költségen felírtuk 4. a bükkszenti gyorsot, hiszen a rendező kérésére csak körben, etapot is járva lehetett végigmenni rajta. Ez valljuk be Lillafüred felé nem kevés táv, és mindez min. 4x. Aztán ezen a szakaszon tudunk menni egy felet??? - a tiszta részt kivétele után - (ez első ugye etap, a másodikon rövidített táv, a 3. törölve lett)

"Tisztelt" Üveges "Úr"!! Kérdem én, jól van ez így?? Azt kaptunk a pénzükért amit ígértek nekünk?

Én nem tudok főzni, így nem főzök. Anyám nem tud heggeszteni, így nem heggeszt. Ebből a párhuzamból kiindulva Ön miért rendez autóversenyt???
2012-08-26 19:41:17
Részletek a versenyről!


2012-08-26 17:30 Gy6 - Lyukóbánya - Parasznya Tervezett rajtido 17:45

2012-08-26 17:30 Gy5 - Mexikóvölgy - Bükkszentkereszt A gyorsasagi torolve, alternativ utvonalon megy a mezony a GY6-ra

2012-08-26 16:25 Gy5 - Mexikóvölgy - Bükkszentkereszt A sprint mezony miatt all meg az RTE mezony, volt egy baleset is az etap utvonalon a sprinteseknel, ott van a mento is

2012-08-26 15:34 Gy4 - Lyukóbánya - Parasznya Volt egy busz es egy kis beeses, ezert alltunk megint

2012-08-26 13:56 Gy3 - Mexikóvölgy - Bükkszentkereszt Bement a mento, mert egy nezot megcsipett egy darazs

2012-08-26 13:56 Gy4 - Lyukóbánya - Parasznya Asi a rajtban

2012-08-26 13:36 Gy4 - Lyukóbánya - Parasznya Most rajtolnak az elofutok

2012-08-26 13:26 Gy4 - Lyukóbánya - Parasznya Meg takaritjak a gyorsasagit, addig nem tudnak rajtolni

2012-08-26 12:08 Gy2 - Lyukóbánya - Parasznya a 75os leadta a menetlevelet

2012-08-26 11:45 A 60as versenyzo leadta a menetlevelet, mert nem elegedett a verseny rendezesevel

2012-08-26 10:49 Gy1 - Mexikóvölgy - Bükkszentkereszt A H1 kategoria ideje kesobb kerul megallapitasra a tobbiek A3 kategoriatol megkapjak a 7:39,1-es idot, addig a H1-nek is felvittuk ezt az idot, hogy lehessen nagyjabol kovetni a versenyt

2012-08-26 10:26 Gy1 - Mexikóvölgy - Bükkszentkereszt Etap lett a gyorsasagi szakasz a sok csuszas miatt azoknak, akik eddig nem teljesitettek. Atlagido kesobb kerul megallapitasra!

2012-08-26 10:09 Gy1 - Mexikóvölgy - Bükkszentkereszt A 48as rajtszamu auto (akinek az egyik hatso kereke kiesett) mentese miatt allt a gyors tobb mint husz percet, nemsokara indul a kor, csak a menetrendszerinti buszok jonnek mennek, ezt varjak meg

2012-08-26 08:59 Gy1 - Mexikóvölgy - Bükkszentkereszt Nagy Matyi leadta a menetlevelét a stopban

2012-08-26 08:32 Gy1 - Mexikóvölgy - Bükkszentkereszt kb. 40 perc csúszással indul a verseny


NO KOMMENT!

2011-07-27 08:29:41
viktor1!

Pályazár az első autó előtt legalább 1 órával. Nézdd meg az időtervben és tudsz viszonyítani. kacsintok
2011-07-26 15:41:36
Igen erre gondoltam! Én a versenyirodán leszek egész nap, ott egész jó a vodás net. vigyorgok
2011-07-26 14:45:22
Dom barátom!

A rendező mindig derűlátó! kacsintok
Egyébként igazad van, kisebb esőre lehet számítani, de megpróbálunk a versenyirodán felállítani egy meteorógia rendszert és tájékoztatni a versenyzőket, mint a kacsintokForma-1-ben.
Ajánlott tartalékba esős gumit betenni a versenyautókba.
zerge hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 69 hozzászólás • 4 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k