Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
bégyé
Barna György
2014-06-25 12:38:48
utolsó bejelentkezése
bégyé

62 hozzászólás
nincsenek kedvencei és 2 tag kedveli őt
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
684348542
Napi oldal:
8541
Jelenleg:
845
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
bégyé hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 62 hozzászólás • 4 oldal
2014-06-24 21:24:14
Megdöbbenve olvastam a hírt. Miért azok mennek el akik értékesek és akikre mindig számíthattunk. Gyuri egy rendkívül felkészült igazi mérnöki precizitással rendelkező kiváló navigátor és késöbb, mint organizátor tette le a hazai autósport asztalára soha meg nem kopó névjegyét. Azon ritka navigátorok közé tartozott, akik nemzetközi szinten is megállták volna a lejobbak mellet a helyüket, kiváló szabályismerete,sportemberi habitusa a legjobbak közé emelte.Emlékét megörizzük. Nyugodjék békében!
2013-03-08 19:32:27
Sajnos valami oknál fogva nem engedi a teljes dokumentum megjelenítését ez a felület. Akit érdekel a téma innen letöltheti az egész anyagot:

http://s1.toldacuccot.hu/letoltes?sid=005ae0f5ea90a8e52de0e40deaba75df&file=Historic%20de%20hogyan_130308.doc

Sporttársi üdvözlettel
Barna György MNASZ Historic Munkabizottság vezetője
2013-03-08 19:25:59
Na még egyszer...

3.2.1 A periódusra vonatkozó korabeli "J" függelék

"J" függelékek
2013-03-08 19:17:25
Historic, de hogyan? - folytatás

3.2.1 A periódusra vonatkozó korabeli "J" függelék

"J" függelékek
2013-03-08 19:06:24
Historic, de hogyan?
A Historic versenyautó megfelelősége alapvetően három FIA szabályon alapszik:

1. "K" függelék
"K" függelék ez a mi"Bibliánk" :

"A "K " Függelék alapgondolata szerint minden Historic-autó maradjon abban a formában, ahogy ezen rendelkezések szerint versenyzett, hacsak biztonsági okból módosítás nem szükséges."

Angol nyelvű frissített változat: http://www.fia.com/sites/default/files/regulation/file/2013_Annexe%20K_web_def.pdf

2. "J" függelék
a). "J" függelék érvényes aktualizált változatának 253. cikkelye (a "K" függelék a biztonságnál többször hivatkozik rá)
http://www.mnasz.hu/letoltes/253%20(2013)%20magyar.pdf


b). "J" függelék korabeli változata, ami érvényben volt akkor, amikor a típust homologizálták.

angol nyelven: http://www.fia.com/sport/Regulations/histrally.html
német nyelven: http://www.youngtimer.de/index.php?id=53


3. FIA Sportkódex.
http://www.mnasz.hu/letoltes/FIA%20Nemzetkozi%20Sportkodex_20120308_netre.pdf


Hogyan kezdjek hozzá?


1. Az autó kiválasztása

1.1 Az Országos Historic Rallye Bajnokság futamain elfogadott autó kiválasztásának alapfeltétele, hogy 1986.12.31-ig homológizált (nem a gyártási idő számít) típus legyen.("K" függelék)

FIGYELEM!
Az EB-n 2012-től csak az 1985.12.31-ig homológizált és HTP-vel rendelkező autók vehetnek részt. ("HTP"- Historic Technical Passport-> LÁSD "K" függelék)

1.2 A Replica Kupa futamaira az RVSZ „P” csoportjába sorolt gépkocsik nevezhetők hengerszám és hengerűrtartalom megkötés nélkül azzal a megkötéssel, hogy csak az 1990.12.31-ig homológizált gépkocsik karosszériája használható fel. Homológizációs lappal nem rendelkező gépkocsik karosszériája esetén, az alapdokumentum a gépkocsi javítási kézikönyve, feltéve, hogy az alaptípust 1990. december 31. előtt gyártották.

Hol találom homológizált típusoknak a listáját?

Az FIA honlapján: http://www.fia.com/sites/default/files/regulation/file/HomologatedForms-SortedByMake%26Model-2010.pdf vagy a mellékelt Excel táblában.

A kiválasztott homológlapok munkapéldányai az (MNASZ titkárság vagy az ATB) 1-10db-ig, 2500 forintért megvásárolhatók elektronikus formában (CD).
MNASZ:
Gerlei Sándor ügyintéző
Telefon: 06-30-696-0371
E-mail: mnasz@mnasz.hu

ATB elérhetőségei:
Telefon: +36/20 919 1325 és +36/30 696 0377
E-mail: atb@mnasz.hu. , techbiz@mnasz hu


2. A homológizáció (1981.12.31-ig homlógizált autók esetében)

A homológizáció szerint lehet egy Rallye autó 1,2,3 vagy 4 csoportba (group) sorolt jármű. Minden 1. csoportosból lehet 2. csoportost és minden 3. csoportosból lehet 4. csoportos autót építeni a korabeli "J" függelékek és a mostani "K" függelék szabályai szerint. Fordítva nem igaz, tehát egy 2. vagy 4. csoportba homológizált járművet, pld. 131 Abarth Gr.4.nem lehet visszaalakítani 3. csoportos autóvá. Jellemzően, ritka kivételtől eltekintve a gyártók mindig a széria modellt (gruppe1 és 3) homológizáltak, tekintettel arra, hogy a mindenkori "J" függelék lehetővé tette bizonyos módosítások elvégzését, aminek következtében egy magasabb, pld. Gr.1-ből, Gr.2 -es ill. Gr.3-ból ,4-es csoportba sorolódott, amit külön a homológizációs lapon felesleges lett volna rögzíteni nem beszélve a költségekről, ami egy ilyen lap elkészítésénél felmerül. Amennyiben a gyártó valamilyen alkatrésznél eltért a már említett "J" függelékben engedélyezett módosítástól akkor azt a homológlapon variánsként (V vagy VO) engedélyeztette esetleg olyan megjegyzéssel, hogy "valid for Group.2.only" azaz ez csak a 2. csoportos autóknál használható.

2.1.Az 1982.01.01-1986.12.31 között homológizált autókra az alábbi szabályok vonatkoznak:

http://www.fia.com/en-GB/sport/regulations/Pages/FIAHistoricRallyChampionships.aspx lásd.1986

Alapvetően abban van a különbség a 2.pont és 2.1.pont között, hogy itt csakis a homológlap szerint lehet egy autó N, A vagy B csoportos, azaz amennyiben egy típust csak "N" csoportban homológizálták akkor azt nem építhetem meg "A" csoportosra csak abban az esetben, ha abban a csoportban is homológizálták.

A homológizációs lap értelmezéséről és használatáról itt bővebbet megtudsz. http://www.mnasz.hu/letoltes/J251_2012A4_Hun.pdf


3. A periódus és „J” függelék
A homologizáció dátuma meghatározza a periódust, ami a csoport besorolás alapja lesz és továbbá azt is, hogy melyik korabeli "J" függelék szerint módosíthatjuk vagy építhetjük az autónkat. A homológizációs lapot tüzetesen át kell vizsgálni, mert a módosítások dátumai miatt, amit majd használni fogunk átugorhatunk egy másik periódus ill. "J" függelék hatálya alá. Ez első nekifutásra bonyolultnak tűnik, de ha megértjük a "J" függelékek felépítését akkor könnyen érthető. Közben a "K" függeléket is figyelnünk kell, főleg a biztonsági előírások kapcsán.
A korabeli "J" függelékek általános részében a definíciók találhatók, azt követően a csoportok(group 1,2,3 stb) sorban követik egymást leírva azt, hogy mit lehet csinálni ill. módosítani. Nagyon fontos szabály, hogy csak azt lehet módosítani, amit kifejezetten megengedett és nem fordítva. Sokan úgy értelmezik ezt az alapszabályt, hogy ami nincs tiltva az engedélyezett, ez ÓRIÁSI TÉVEDÉS !!!!!


3.2 Periódusbeosztás:

 D) 1931.1.1. – 1946.12.31.
 E) 1947.1.1. – 1961.12.31.
 F) 1962.1.1. – 1965.12.31.
 G1) 1966.1.1. – 1969.12.31. homológizált túra- és GT-autóknak.
 G2) 1970.1.1. – 1971.12.31. homológizált túra- és GT-autóknak.
 H1) 1972.1.1. – 1975.12.31. homológizált túra- és GT-autóknak.
 H2) 1976.1.1. – 1976.12.31. homológizált túra- és GT-autóknak.
 I) 1977.1.1. – 1981.12.31. homológizált túra- és GT-autóknak.
 J1) 1982.1.1. – 1985.12.31. homológizált túra- és GT-autók.

3.2.1 A periódusra vonatkozó korabeli "J" függelék

"J" függelékek
2012-09-28 17:00:28
Fájó szívvel tudatom,hogy Légi Józsi alias Stanley, aki éveken át Gerencsér Titi hű szerelője , kísérője és mindenese volt és aki később a volán mellett is bizonyította kiváló képességét és a sport iránti feltétlen elkötelezettségét , váratlan hirtelenséggel az égi versenypályákra költözött.

Barna György MNASZ Historic Munkabizottság
2011-10-17 23:09:29
A képen az Afit II. versenyzői Ihász-Pere páros az elődök nyomdokain.Ők szerelők voltak a Révész utcai Moszkvics szervizben csakúgy mint a néhai Gombos Kálmán vagy Visegrádi Misi.Által Pista raktáros volt és Siska Robival ment.Nagyszerű csapat volt a szervizben öröm volt ott dolgozni,egy-egy verseny előtt mindenki versenylázban égett.Egyébként az Által Pista szerelője néhai Sándor Imre mesélte, hogy amikor a már említett Tour d'Europe itt járt akkor a komplett Moszkvics csapatot a Révész utcában szervizelték.Ilyen idők voltak akkor...
2011-10-17 23:09:29
A képen az Afit II. versenyzői Ihász-Pere páros az elődök nyomdokain.Ők szerelők voltak a Révész utcai Moszkvics szervizben csakúgy mint a néhai Gombos Kálmán vagy Visegrádi Misi.Által Pista raktáros volt és Siska Robival ment.Nagyszerű csapat volt a szervizben öröm volt ott dolgozni,egy-egy verseny előtt mindenki versenylázban égett.Egyébként az Által Pista szerelője néhai Sándor Imre mesélte, hogy amikor a már említett Tour d'Europe itt járt akkor a komplett Moszkvics csapatot a Révész utcában szervizelték.Ilyen idők voltak akkor...
2011-10-17 23:09:29
A képen az Afit II. versenyzői Ihász-Pere páros az elődök nyomdokain.Ők szerelők voltak a Révész utcai Moszkvics szervizben csakúgy mint a néhai Gombos Kálmán vagy Visegrádi Misi.Által Pista raktáros volt és Siska Robival ment.Nagyszerű csapat volt a szervizben öröm volt ott dolgozni,egy-egy verseny előtt mindenki versenylázban égett.Egyébként az Által Pista szerelője néhai Sándor Imre mesélte, hogy amikor a már említett Tour d'Europe itt járt akkor a komplett Moszkvics csapatot a Révész utcában szervizelték.Ilyen idők voltak akkor...
2011-10-16 20:44:04
A képek Budapesten készültek a valamikori Inter Continental(ma Marriott) szálló bejárata felől.A balra a Napoletana étterem látszik a Vigadó utca és az Apáczai Csere János utca sarkán.Emlékeim szerint a szálló bejárata előtti parkoló mai szóhasználattal szervizparkként funkcionált.Rengeteg Veith-Pirelli terep mintás gumiabroncsot halmoztak fel felnire szerelve a Dunakorzó felőli oldalán a parkolónak.

üdv bgy
2011-10-16 20:44:04
A képek Budapesten készültek a valamikori Inter Continental(ma Marriott) szálló bejárata felől.A balra a Napoletana étterem látszik a Vigadó utca és az Apáczai Csere János utca sarkán.Emlékeim szerint a szálló bejárata előtti parkoló mai szóhasználattal szervizparkként funkcionált.Rengeteg Veith-Pirelli terep mintás gumiabroncsot halmoztak fel felnire szerelve a Dunakorzó felőli oldalán a parkolónak.

üdv bgy
2011-06-22 17:36:33
Ilyet is szeretnék látni, de már sajnos nem fogok(unk).A "mókamester" éppen osztja az egyik ügyeletes áldozatát mint mindig és mindenhol.Manapság az égi parc fermében mulattatja a hallgatóságot.
2011-06-22 17:36:33
Ilyet is szeretnék látni, de már sajnos nem fogok(unk).A "mókamester" éppen osztja az egyik ügyeletes áldozatát mint mindig és mindenhol.Manapság az égi parc fermében mulattatja a hallgatóságot.
2011-06-03 18:04:53
Tegnap volt egy riportműsor a Kossuth rádióban a főszereplője Léhi Sanyi volt. Jó szívvel ajánlom mindenki figyelmébe ezt a páratlan versenyszerelői életpályát. Léhi Sanyi egyenlő Ferjáncz Attilával, azaz egyik sem tudott volna eljutni a másik nélkül oda,ahova együtt eljutottak.Még egyszer ,ajánlom mindenkinek.
A műsor ismétlése ma MR1 23h

http://hangtar.radio.hu/kossuth#!#2011-06-02
2011-06-03 17:55:31
Sorry, de fogalmam sincs mi lehet ez, most hallom először ezt a kifejezést.Szerintem a Barum Ice Master-ről lehet szó.Talán...
2011-05-30 21:16:43
Rod Stewart király
2011-05-30 21:09:01
Frequelin. Nagy név volt.Aki abban az időben gyári Renault versenyző volt az nem ült háttal a kormánynak azt hiszem ezt leszögezhetjük.Én láttam Uzsabánya -Sümegprágán az erdészháznál ott ahol a Falus Pista csinálta azt a szenzációs képsorozatot, ami a Szászvári könyvben megtekinthető. Az idők jók voltak csak nem korrektek legalább is ez a hír járta akkor,sőt egy kicsit zokon is vették ezt a Reanult -nál,annak ellenére hogy ez a típus külföldön egyetlenegyszer szerepelt csak és az éppen nálunk a Taurus rallyen volt, amiben azt gondolom nagy szerepe volt Ferdinek. Arrólhogy úgy mértek ahogy arról nem a Ferdi tehet.Errőé személyes élményeim vannak,a sportbíró is ember.Ma már természetesen nem így van...
2011-05-30 21:09:01
Frequelin. Nagy név volt.Aki abban az időben gyári Renault versenyző volt az nem ült háttal a kormánynak azt hiszem ezt leszögezhetjük.Én láttam Uzsabánya -Sümegprágán az erdészháznál ott ahol a Falus Pista csinálta azt a szenzációs képsorozatot, ami a Szászvári könyvben megtekinthető. Az idők jók voltak csak nem korrektek legalább is ez a hír járta akkor,sőt egy kicsit zokon is vették ezt a Reanult -nál,annak ellenére hogy ez a típus külföldön egyetlenegyszer szerepelt csak és az éppen nálunk a Taurus rallyen volt, amiben azt gondolom nagy szerepe volt Ferdinek. Arrólhogy úgy mértek ahogy arról nem a Ferdi tehet.Errőé személyes élményeim vannak,a sportbíró is ember.Ma már természetesen nem így van...
2011-05-30 20:57:09
Reisz György -Tandari -Grünwald papa a sárga felsőst passzolom
2011-05-30 20:57:09
Reisz György -Tandari -Grünwald papa a sárga felsőst passzolom
bégyé hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 62 hozzászólás • 4 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k