Büki
Büki Ernõ
2017-08-31 23:43:46
utolsó bejelentkezése
Büki

36 hozzászólás
nincsenek kedvencei és 1 tag kedveli őt
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
686785418
Napi oldal:
115656
Jelenleg:
1304
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
Büki hozzászólásai
oldalanként | csökkenő
 
összesen: 36 hozzászólás • 2 oldal
2012-04-13 12:03:33
Szép napot!

Roni! Hidd el, van még lejjebb! (és lesz is)
Kiegyezés, megbékélés, munka, együtt, tán még vállvetve is a kilábalás felé (nem a kilábalásért, az még nagyon messze van)
Varga Imre miért írná le, hogy miért nem szavazott a tagságukra (Csé, Gyurma), ha nem irányítható, akkor, azt se tudja mire szavaz, ha azért mert néha így szavaz, néha úgy szavaz, akkor mi a f….é ül ott. Elnézést helyesbítek: ez is azt bizonyítja miért is kell az IB? Egyébként Imre azt mondja Ő nem nemmel szavazott, hanem tartózkodott! Érted? Tartózkodott! Ez még szégyenteljesebb. ha valamihez hat igen kell, pláne ha személyekről van szó, akkor az én felfogtomban vagy alkalmas, vagy nem, ill. mondták, hogy nem. Szerintem már Ő is érzi, hogy rosszul döntött, de erről már kár eszmecserélgetni.

Egy kis közel múlt idézés, talán egy picit erősíti a kiegyezést, pontosabban az álszent hazudozást. Február 29.-én a szövetség elnökségi irodájában csücsültünk és dumikáztunk, Szamos, Botka, Cselényi, Büki, később csatlakozott Pénzes Zsolt is. Szó volt az idei kicsit káoszos gépkönyvezgetésekről, ATB munkájáról, SP rendszám, ilyen-olyan díjakról…. Pénzes Zsolti az RTE-t képviselte. Miklós (Szamos) ígéretet arra, hogy a díjak csökkentését kezdeményezi IB-nél, felkérte a Cselényit, hogy ezt-azt dolgozzon ki (Ő is látta, tudta, hogy az ATB nem fogja, nem tudja kidolgozni) és dolgozzunk, csináljuk. Mellette szól, hogy két nap alatt elintézett mindent, a Cselényi is kidolgozta a kért anyagokat. Tehát elkezdődött egy munkaszerű.
Szamos is tudja, látja, hogy az ATB nem úgy működik, ahogy azt megálmodták. Javasoltuk, hogy a vezetőjét cseréljék le a Cselényire. Ezt tudta mindenki, hogy nem fog megtörténni.
De már előre gondolkodtunk, megállapodtunk abban, hogy tökmindegy ki fog több szavazatot kapni a szakágvezető jelölésnél, úgyis Endrét (Botka) fogják kinevezni, Cselényi és Gyurma (Nattán) beül a bizottságba és megpróbálnak együtt dolgozni. Ez ott mindenkinek tetszett, Szamos is örült neki, végre nem a háború, a s***ozás inkább munka lesz.
Gondolom ezekről beszámolt Elnök úrnak is. Kis idő múlva jöttek a nyilatkozatok béke van, együtt, előre meg ilyenek. És tényleg így tűnt.
De jött az ominózus IB ülés és láss csodát: Szamos NEMmel szavazott! Na, ez a NEM érdekelne, de nagyon! Miért? Ki utasította? Mert és mert……………..

Egy picit a névtelen írogatásról. Ez hozzátartozik a fórumokhoz. ha ezt nem veszi valaki tudomásul, csak olvassa, ne írogasson!

Büki Ernő



2012-06-26 13:56:09
Már több mint egy hete, hogy vége!

Tartottunk egy megbeszélést, értékelést, jövőtervezést és még sztoriztunk is. Az elején egyet leszögeztünk: óriási volt, nagyon jól éreztük magunkat Veletek, folytatni kell! A múlt héten sokat hívogattuk egymást: Szerinted mi volt rossz? Mit kéne másként? Ezzel a csapattal fogunk még találkozni? Lesz folytatás? ...
Két-három nap kellett, hogy lecsengjen bennünk is az élmény. Higgyétek el nem csak Nektek volt jó élmény, nekünk is! Feltöltődtünk energiával, hogy tudtunk adni, volt értelme készülni. Az esemény előtt többször találkoztunk, apránként raktuk össze mit, hogyan kéne, hogyan lenne érdemes. Tudtuk, hogy az idő rövid (legalább 1,5 nap elmélet és 1,5 nap gyakorlat kellene).
Döbbenettel töltött el az a tény, hogy a délelőtti 10 órás kezdéssel (3 kis, szünet egy kb. 35 perces ebéd) még este nyolc körül is élveztétek, figyeltetek. Jó kis Csapat voltatok!
Le a kalappal az oktató pilótáink előtt! Vasárnap reggel hattól, délután félháromig szünet nélkül pörögtek, csinálták, rabszolga módon. Közben folyamatosan tájékoztattak bennünket, mit kell, kellett volna jobban elmagyarázni...
A sportbírók nagyon jól dolgoztak, segítettek abban, hogy a körülményekhez képest mindennel találkozzatok, ami egy versenyen előfordulhat. Már a rajtnál trükközött a biztonsági szolgálat (védekvendi) és a „mitibink” (Markó), hol rosszul töltötték ki a menetlevelet, hol azonos időt írtak két párosnak... stb. Próbáltunk „szívatni” Benneteket, de nem sikerült, itt is résen voltatok!
Talán, szerencsés lett volna, ha beiktatunk egy olyan részt is ahol mi navigálunk, hogy lássátok mi hagy csináljuk „élesben”. (fejlesztünk rajta)
Az elmúlt 10-15 évben nagyon sok ember, nagyon sok helyen ötletelt egy ilyen iskola létrehozásáról. Valamiért nem jött létre. Most Pénzes Zsolt megszervezte, megcsinálta.

Abban maradtunk, hogy továbbra is Zsoltinál a labda, döntsön, hogyan tovább. Már dolgozik a jövőn. Lesz (reméljük) újabb szemeszter, sőt az evo2. version is rajzolódik. Addig is versenyezzetek, és jelezzetek, ha valamiben tudunk segíteni.

Köszönjük, hogy eljöttetek, hogy együtt lehettünk Veletek!

Co-Driver Rally School
2012-10-27 10:21:48
Szép Napot!

Válasz kedves hiszterikus: SEMMI!

Közgyűlés. Legfelsőbb szerv. Tagok összessége. Na, ez az összesség ma nulla. Közhelyes, de fontos, akit érdekel és teheti, menjen el. Ez nem elég! Ott kell lenni és jelenlévők 2/3 dönt egy új (helyesen, egy rúzsozott) Alapszabályról.
Az MNASZ Elnöksége által beterjesztett módosító javaslat egy picit nélkülözi a Versenyzői érdekeket. Törli a versenyzői képviselet szavazattal rendelkező lehetőségét az IB-ből. Ha abból indulunk ki, hogy nincs működő versenyzői liga akkor még érthető is a képviseleti lehetőség kirúgása. De lehetne, sőt lennie kéne! Majd lesz. Ügyészségi levélben foglaltakra való hivatkozással (ami nem azt tartalmazza, hogy nem lehet a liga, hanem arról szól, hogy egyértelműen meg kell határozni ki a szavazati joggal rendelkező tagja), kis csúsztatás segítségével Liga kuka!
Mi van? Nem Rólatok Versenyzőkről szól ez az egész?
Ez csak egy példa. Van még pár.
Ha jól tudom egyetlen TAG vette a fáradtságot és foglalkozott (pedig van még jó pár névtelenül q…. okos) az Alapszabály módosítással. Nem meglepő a MAFC. Minek? Kinek? Nem mindegy mi van? Ki van? Ki lesz? Egyáltalán lesz? Mi?

Most rendkívüli, majd egy-két hónap múlva rendes Közgyűlés, van pénz, energia. Ezek után jöhet egy rendkívüli Tisztújító, mert lemondások lesznek, jönnek a jelöltek, az önjelöltek, és Ti meg mi megyünk, mint a barmok. Kérdem hová, merre?

Rendet, ha egyáltalán szükség van, rá a Versenyzők tehetnének az egyesületeken keresztül, mivel ott a k…….tt papír, amit valaki lenget. (a sportbíró meg zászlót)

Vasárnap, ha lehet MINDENKI a MAFC által beterjesztett módosításokra lengesse a szavazócéduláját!

Hogy miért? A főoldalon klikkelj rá, olvasd el, és megérted. Mert Érted, Rólad szól!


a közel 150 fős tagság 2/3-a 100
leszünk vagy 40-en, annak a 2/3-a 27
egy meg egy gyakran négy


Büki Ernő



2013-01-15 00:27:03
mtd 402! vannak.

Tisztelt MNASZ Tagszervezetek!
Tisztelt Versenyzők!
Kedves Barátaim!

Közeleg a január 20.-ai Közgyűlés, ezért gondoltam megosztok Veletek pár gondolatot. Az elmúlt napokban megjelent, megismert kommunikációk kapcsán sokan kerestek, hogy most mi van, nem értik a történteket. Hogy lehet, hogy egy-két hét alatt hirtelen megváltozott a véleményem/véleményünk. Magyarázkodni nem akarok, nem fogok, néhány dolgot leírok, ami talán segít abban, hogy eldöntsétek/eldöntsük, hogy az irányvonal jó vagy nem.

Már több mint hat éve, 2006 óta folyamatos küzdelem, jellemzi a Szövetség életét. Kétfelé szakadva, majd még többfelé, szanaszét szervezkedés, egymás lejáratása, hol jogos, hol vélt sérelmek alapján, ilyen-olyan megtorlás jellemzi/jellemezte ezt az időszakot. Mindenki beszél mindenkivel, mindenkinek igaza van (gondolja), hol simulnak az ellentétek, azt hopp egy szikra és újra gyúlnak a tüzek. Ki-kivel van? Mi lesz? Mi van! A fekália egyre nagyobb.

Közgyűlések voltak, vannak, lesznek! Hol ez az oldal, hol a másik oldal nyert, vagy azt hiszi, hogy nyert. Sokszor a hatalom birtoklása nem elég, azzal élni kell! (nem visszaélni) Mindenkire vonatkozóan, rengeteg kompromisszumra lenne szükség, a sok piti személyes sértettség szajkózása helyett.

F**** Tamás tavaly nyáron történt sajnálatos elhalálozása miatt, a megüresedett Általános Alelnöki tisztséget a Közgyűlésnek be kell töltenie a működőképesség érdekében. Az évvége felé felmerült Móczár Péter neve, mint lehetséges/leendő Általános Alelnök. Sokunkban felmerült: egy újabb önjelölt. November, december hónapokban tartották a Szakágak az évi szakági értekezleteiket. Ezeken a rendezvényeken S***** Miklós és Móczár Péter elmondta a résztvevőknek, hogy csak együtt, G***** Zsolt elnök úrral kívánnak az autósport élén dolgozni. Ez a megnyilvánulás sokakban, így bennem is igen erős ellenszenvet váltott ki. Ezt már eljátszották velünk, 2010-ben, akkor a G*****, F****, S***** csak hárman, csak most, csak együtt hangzott. (TV Shopból eredő: csak most, csak Önnek, 14.999,- helyett, most 4.999,- Ft-ért, csak a készlet erejéig mosolygok, ne hagyja ki!)
Több fórumon vettem részt. Az ott feltett kérdésekre azt válaszoltam, a mi egységünk (évek óta ellenzéknek, majd ellenségnek nevezettek) nem támogatja ezt az akaratot.
Számon kértem Móczár Péteren az önjelölt titulust, tájékoztatott, hogy Őt felkérték, nem önjelölt.

Nem sokkal később, 2012. december 06.-án megjelent az Elnök úr állásfoglaló nyilatkozata.
Néhány mondatot idéznék belőle:

G***** Zsolt, az MNASZ elnökének nyilatkozata:
...Megállapodtam Móczár Péterrel, hogy vállalja el mellettem a júniusban tragikus hirtelenséggel elhunyt F**** Tamás helyén az általános alelnöki posztot, valamint S***** Miklóssal, az MNASZ sportszakmai alelnökével, hogy folytassa eddigi munkáját. Szeretném megnyerni az elnökség tagjai közé Láng Zsolt országgyűlési képviselőt, a Parlament Sport- és Turisztikai Bizottság tagját is, hogy vele tovább erősíthessük sportágunk hátországát.
Úgy érzem, velük együtt, és hangsúlyozni szeretném, hogy csak velük együtt vagyok képes betölteni a jövőben az elnöki tisztséget. ...

Az év vissza lévő napjaiban jöttünk, mentünk tájékozódtunk, szerettük volna feltérképezni a Tagság akaratát, jövőképét. Sokat gondolkodtunk, egyeztettünk a lehetőségekről.
Január első napjaiban Móczár Péter megkeresett bennünket, üljünk le, beszéljünk. A hosszura nyúlt tárgyaláson - amely, nem egymás győzködéséről szólt, hanem arról, hogy lezárva a múltat a gyűlölködést, egy építő jellegű jövő előkészítése érdekében legyünk egymás partnerei - felvázolta a programját (azóta olvashattuk is) amit a múltban tapasztaltak alapján támogatni tudunk. Móczár Péter volt az elmúlt évek alatt az un. „másik oldalról” egyedül az, aki felvette velünk a kapcsolatot egy konszenzus érdekében, ez azért sokat elmond. Mi többször felvetettük ennek szükségességét, de eddig ez nem volt fontos. (innen kezdve valószínűleg, őt sem kedvelik mosolygok, hogy velünk tárgyalt/tárgyal)

Az elmúlt hetek sorozatos egyeztetésekkel teltek, rengeteg információ, megállapodás, ellenőrzése és korrigálása eredményeképpen arra az elhatározásra jutottam (jutottunk), hogy a végső széthullás megelőzése érdekében, konszenzusra van szükség.
Szükséges azért, mert nincs vesztenivalónk, mert talán eltűnnek az oldalak, mert hisszük, hogy lehet együtt (is), mert még vannak, akik tudnak, és szeretnének dolgozni, építeni.

Megtisztelő számomra, hogy sokan vannak (még) olyan versenyzők, csapatvezetők, sportvezetők, régi versenyzőtársak, ismerősök, autósportot szeretők, akiket érdekel a véleményem. Az elmúlt napokban sokan felhívtak, kérdezgettek, beszélgettünk. (köszönöm) Nem győzködtem senkit és nem is fogok. Utolsó kérdésként szinte mindenki azt kérdezte: Ernő, mi lesz, ha nem változik semmi? Megpróbáltam/megpróbáltuk. Felelősségteljesen nem tehettem/tehettünk mást. Ennyi.

Mivel a Tagság bizalma töretlen G***** Zsolt Elnök urat illetően, így támogatom Elnök úr iránymutatását. Javaslom a január 20.-ai Közgyűlésen Móczár Pétert Általános Alelnöknek, Láng Zsolt országgyűlési képviselőt elnökségi tagnak, egységesen válassza meg a Tagság!

Szebb jövőt!

Büki Ernő
2013-01-15 00:27:03
mtd 402! vannak.

Tisztelt MNASZ Tagszervezetek!
Tisztelt Versenyzők!
Kedves Barátaim!

Közeleg a január 20.-ai Közgyűlés, ezért gondoltam megosztok Veletek pár gondolatot. Az elmúlt napokban megjelent, megismert kommunikációk kapcsán sokan kerestek, hogy most mi van, nem értik a történteket. Hogy lehet, hogy egy-két hét alatt hirtelen megváltozott a véleményem/véleményünk. Magyarázkodni nem akarok, nem fogok, néhány dolgot leírok, ami talán segít abban, hogy eldöntsétek/eldöntsük, hogy az irányvonal jó vagy nem.

Már több mint hat éve, 2006 óta folyamatos küzdelem, jellemzi a Szövetség életét. Kétfelé szakadva, majd még többfelé, szanaszét szervezkedés, egymás lejáratása, hol jogos, hol vélt sérelmek alapján, ilyen-olyan megtorlás jellemzi/jellemezte ezt az időszakot. Mindenki beszél mindenkivel, mindenkinek igaza van (gondolja), hol simulnak az ellentétek, azt hopp egy szikra és újra gyúlnak a tüzek. Ki-kivel van? Mi lesz? Mi van! A fekália egyre nagyobb.

Közgyűlések voltak, vannak, lesznek! Hol ez az oldal, hol a másik oldal nyert, vagy azt hiszi, hogy nyert. Sokszor a hatalom birtoklása nem elég, azzal élni kell! (nem visszaélni) Mindenkire vonatkozóan, rengeteg kompromisszumra lenne szükség, a sok piti személyes sértettség szajkózása helyett.

F**** Tamás tavaly nyáron történt sajnálatos elhalálozása miatt, a megüresedett Általános Alelnöki tisztséget a Közgyűlésnek be kell töltenie a működőképesség érdekében. Az évvége felé felmerült Móczár Péter neve, mint lehetséges/leendő Általános Alelnök. Sokunkban felmerült: egy újabb önjelölt. November, december hónapokban tartották a Szakágak az évi szakági értekezleteiket. Ezeken a rendezvényeken S***** Miklós és Móczár Péter elmondta a résztvevőknek, hogy csak együtt, G***** Zsolt elnök úrral kívánnak az autósport élén dolgozni. Ez a megnyilvánulás sokakban, így bennem is igen erős ellenszenvet váltott ki. Ezt már eljátszották velünk, 2010-ben, akkor a G*****, F****, S***** csak hárman, csak most, csak együtt hangzott. (TV Shopból eredő: csak most, csak Önnek, 14.999,- helyett, most 4.999,- Ft-ért, csak a készlet erejéig mosolygok, ne hagyja ki!)
Több fórumon vettem részt. Az ott feltett kérdésekre azt válaszoltam, a mi egységünk (évek óta ellenzéknek, majd ellenségnek nevezettek) nem támogatja ezt az akaratot.
Számon kértem Móczár Péteren az önjelölt titulust, tájékoztatott, hogy Őt felkérték, nem önjelölt.

Nem sokkal később, 2012. december 06.-án megjelent az Elnök úr állásfoglaló nyilatkozata.
Néhány mondatot idéznék belőle:

G***** Zsolt, az MNASZ elnökének nyilatkozata:
...Megállapodtam Móczár Péterrel, hogy vállalja el mellettem a júniusban tragikus hirtelenséggel elhunyt F**** Tamás helyén az általános alelnöki posztot, valamint S***** Miklóssal, az MNASZ sportszakmai alelnökével, hogy folytassa eddigi munkáját. Szeretném megnyerni az elnökség tagjai közé Láng Zsolt országgyűlési képviselőt, a Parlament Sport- és Turisztikai Bizottság tagját is, hogy vele tovább erősíthessük sportágunk hátországát.
Úgy érzem, velük együtt, és hangsúlyozni szeretném, hogy csak velük együtt vagyok képes betölteni a jövőben az elnöki tisztséget. ...

Az év vissza lévő napjaiban jöttünk, mentünk tájékozódtunk, szerettük volna feltérképezni a Tagság akaratát, jövőképét. Sokat gondolkodtunk, egyeztettünk a lehetőségekről.
Január első napjaiban Móczár Péter megkeresett bennünket, üljünk le, beszéljünk. A hosszura nyúlt tárgyaláson - amely, nem egymás győzködéséről szólt, hanem arról, hogy lezárva a múltat a gyűlölködést, egy építő jellegű jövő előkészítése érdekében legyünk egymás partnerei - felvázolta a programját (azóta olvashattuk is) amit a múltban tapasztaltak alapján támogatni tudunk. Móczár Péter volt az elmúlt évek alatt az un. „másik oldalról” egyedül az, aki felvette velünk a kapcsolatot egy konszenzus érdekében, ez azért sokat elmond. Mi többször felvetettük ennek szükségességét, de eddig ez nem volt fontos. (innen kezdve valószínűleg, őt sem kedvelik mosolygok, hogy velünk tárgyalt/tárgyal)

Az elmúlt hetek sorozatos egyeztetésekkel teltek, rengeteg információ, megállapodás, ellenőrzése és korrigálása eredményeképpen arra az elhatározásra jutottam (jutottunk), hogy a végső széthullás megelőzése érdekében, konszenzusra van szükség.
Szükséges azért, mert nincs vesztenivalónk, mert talán eltűnnek az oldalak, mert hisszük, hogy lehet együtt (is), mert még vannak, akik tudnak, és szeretnének dolgozni, építeni.

Megtisztelő számomra, hogy sokan vannak (még) olyan versenyzők, csapatvezetők, sportvezetők, régi versenyzőtársak, ismerősök, autósportot szeretők, akiket érdekel a véleményem. Az elmúlt napokban sokan felhívtak, kérdezgettek, beszélgettünk. (köszönöm) Nem győzködtem senkit és nem is fogok. Utolsó kérdésként szinte mindenki azt kérdezte: Ernő, mi lesz, ha nem változik semmi? Megpróbáltam/megpróbáltuk. Felelősségteljesen nem tehettem/tehettünk mást. Ennyi.

Mivel a Tagság bizalma töretlen G***** Zsolt Elnök urat illetően, így támogatom Elnök úr iránymutatását. Javaslom a január 20.-ai Közgyűlésen Móczár Pétert Általános Alelnöknek, Láng Zsolt országgyűlési képviselőt elnökségi tagnak, egységesen válassza meg a Tagság!

Szebb jövőt!

Büki Ernő
2013-02-07 14:50:56
Kedves evo rally!

Az alábbi írásodra válaszolnék:

„evo rally
1296. • 2013-02-06 19:35:20
kari! Ernőnk vállalta a garanciát az alelnökért (aki jól is járt) biztos kapott egy fagyit tőle. Csak az egyetlen megfelelő szakember és ezt mindenki tudja CS.B. nem kapott lehetőséget a háttér alkuk ellenére. Büki most megsértődött,le akar lépni, tovább s***ozni----csak kicsit későn. Haladjunk tovább a lejtőn.
Előzmény: kari 1292. 2013-02-05 16:43:21”


1. "Ernőnk vállalta a garanciát az alelnökért (aki jól is járt) biztos kapott egy fagyit tőle."

Nem szoktam garanciát vállalni emberekre/emberekért! Mindenki egy egyedi egyéniség. Önjáró……..
A konszenzus érdekében nyilvánultam meg. (javasoltam)
Ezt:
„Mivel a Tagság bizalma töretlen G***** Zsolt Elnök urat illetően, így támogatom Elnök úr iránymutatását. Javaslom a január 20.-ai Közgyűlésen Móczár Pétert Általános Alelnöknek, Láng Zsolt országgyűlési képviselőt elnökségi tagnak, egységesen válassza meg a Tagság!”
Megtörtént? Meg!
Hogy jól járt-e? Majd kiderül. (szerintem nem. Ők akarták, egyedül fog maradni)

2. "Csak az egyetlen megfelelő szakember és ezt mindenki tudja CS.B. nem kapott lehetőséget a háttér alkuk ellenére."

Ebben tévedsz: Akik döntöttek, nem tudják! De honnan is tudnák?

Háttér alku, ha ezt annak lehet nevezni:
Móczár Péter nyilatkozta: „Megválasztásom esetén az első elnökségi ülésen az ATB hatékonyabb működése érdekében az általam szakmailag nagyra becsült Cselényi Balázs vezetői kinevezését fogom javasolni”
Javasolta? Igen! (az elnökség nem nevezte ki)

3. "Büki most megsértődött,le akar lépni, tovább s***ozni----csak kicsit későn. Haladjunk tovább a lejtőn."

Szerintem nem én vagyok, aki megsértődött. Miért is sértődnék meg? Azért, hogy nem a Csé lett az ATB vezető? Azért sértődjenek meg a Versenyzők, csapatvezetők. (nem fognak, soha mosolygok mosolygok))

Tudod ki sértődött meg? G*****! (elnök úr) És min? Azon, hogy a Cselényi felszólalt és azok, a csúnya Tagok nem fogadtak el egy-két beszámolót a Közgyűlésen. Ellenben, amit kért mindent támogatott a Tagság! Előre el lett mondva, hogy ez és ez, nem lesz elfogadva. Szerinted az mennyire hisztis, hogy ahogy nem kerül elfogadásra egy beszámoló, rögtön megy a susmus az asztalnál: Mondjunk le, lemondjunk? Ez látszott is, meg az egyik ott csücsülő le is írta magán levélben, ahol megjegyezte azt csinálok a levéllel, amit akarok, ennek ellenére nem publikálom, meg minek is, nem szabad s***oznom. mosolygok

„le akar lépni”: ennek olyan menekülős beütése van. Nekem innen nem kell menekülnöm.

Szerintem is, haladjunk tovább a lejtőn! (nekem nehéz, öreg is vagyok, meg kövér is, inkább gurulok mosolygok mosolygok)

„ernőnk”
2013-03-01 22:00:44
Csak úgy az íze végett:

Móczár Péter vállalta – ELINTÉZTE! Az Ő közbenjárásával „Zöld utat” kaptak a Rallye versenyek!
Erre fogtunk kezet pár hete, pontosabban, ahogy páran írták, gondolják: a Büki ezért (is) adta el magát mosolygok

A mai napon megállapodás született a „zöldekkel”. Szigorú feltételekkel, de engedélyezve lesznek az RSB által beterjesztett rallye futamok!
Innentől a Rendezőkön a sor, hogy éljenek a lehetőséggel!

Ja, azt is elintézte, hogy legyen Orfűn tesztverseny, mert az el lett utasítva! De lesz! (bár sokan nem akarták. :-l )

Én köszönöm. mosolygok

ennyi

büki ernő
2013-03-06 13:56:15
Sziasztok!

Elnézést, hogy beleszólok(írok) az írásaitokba, de az alábbi mondataitok nem teljesen fedik a valóságot:

hu0olb 1187
"….1500Ft fizet a fene gyorsonként.." NEM GYORSONKÉNT! (egész hétvégére 1.500,-)

fotóspeti 1186
Miért nincs bérlet egész napra / hétvégére? VAN! JEGY=BÉRLET!

Az alábbiakat a versenykiírás mellékletéből másoltam ide:

Az Eger Rallye’2013 rendezője a verseny megtekintését 2013. április 6-án és 7-én belépőjegy megvásárlásához köti. A belépőjegyek megvásárolhatók a gyorsasági szakaszok valamennyi megközelítési pontján. A belépőjegyek ára balesetbiztosítást tartalmaz, valamennyi látogató részére.
A 12 évnél fiatalabb gyermekek részére a rendezvény megtekintése ingyenes.
A rendezvény belépőjegyének ára: 1.500,- Ft/Fő – mely érvényes a rendezvény valamennyi területére.(szervizparkba is)
Az önálló szervizpark belépő ára: 1.000,- Ft/fő

üdvözlettel:
Büki Ernő
2014-02-04 14:10:59
Kedves Figyelő!

Picit pontosítanék a feltett kérdéseden: Hol és mikor kerültttttt (múltidő sok té :):)) egyeztetésre, vitára az Alapszabály tervezet?

Megpróbálom időrendi sorrendben (a teljesség igénye nélkül):

2014. 01. 13. hétfő

Gyurma a januári Közgyűlés után elküldött minden (akkori) Tagnak egy emailt, melyből idézek:

………….terveinkben szerepel a szakágakkal külön-külön nyílt szakági értekezlet keretében egyeztetni a részletekről, amennyiben erre van igény, illetve fogadókészség.

Ezzel párhuzamosan természetesen várunk minden olyan észrevételt, és javaslatot, ami jobbá teheti az MNASZ alapszabályát, és elősegíti a törvényes, nyugodt, és nem utolsó sorban sportszakmai irányelvek mentén történő működést!

E levélre válaszként elküldött módosító javaslatot, vagy észrevételt minden esetben megvitatásra érdemes javaslatként fogunk kezelni, várjuk ezeket mindenkitől!

Előre is köszönjük:

A MAFC alapszabállyal foglalkozó csapata….

Erre a levélre sokan reagáltak, építő javaslatokat tettek, volt, aki kérte törölje a címzettek közül, nem érdekli, volt, aki telefonos, ill. személyes egyeztetést kért. A leveleknek, telefonoknak eredményeként közel 50 Tag szervezettel, annak képviselőjével tartják folyamatosan a kapcsolatot.

A sportbírói Bizottság vezetője (Demeter Magdolna) meghívta a Bizottság évadnyitó ülésére Cselényi Balázst és Gyurmát. 2014. 01. 23.-án részt vettek az ülésen. Érdemi vita folyt az Alapszabály tervezetről

Meghívást kaptak a Gyorsasági Szakág Bizottsági ülésére. 2014.01.17. (részt vettek)
Szintén részt vettek a Gyorsasági Nyílt Szakági értekezleten 2014. 01. 31.-én
Folyamatos egyeztetések Gáspár Istvánnal és Venesz Ágnessel.

Az Alapszabállyal foglalkozó csapat lelkes tagja Ujházi Béla, aki 19 off-road egyesülettel tart napi kapcsolatot, folyamatosan tájékoztatja őket.

Garamvölgyi Zoltán (Garzone) folyamatosan egyeztet, vitázik az Alapszabály tervezetről Cselényi Balázzsal, képviselve a terep-rallye szakágat.

És legyen még egy-két egyeztetés megemlítve, ahol az alábbi személyek által felvetett kérdések, javaslatok, hibák lettek megvitatva:

Móczár Péter Alelnökkel, Szabó László Elnökségi taggal, dr. Szél Attila leendő Biztonsági Bizottság, Kassai András Sporttitkárral, Legeza Miklós volt Elnökségi taggal, Szántó László volt Elnökségi taggal, Koch Gábor amatőr atyaúristennel, Heves megyei sportbírók Urvölgyi Józseffel, Veszprém Megyei Sportbírók Kovács Leventével, Bolgár Iván Ellenőrző Bizottság

Elnézést, ha valakit kihagytam a felsorolásból.

Még egy: Holnap (szerda) Kohári Zoltán, (Drift-Drag) képviselővel egyeztet Cselényi Balázs

Napokon belül minden Tagnak elküldésre kerül a végleges, NAGYON SZÉLES KÖRBEN EGYEZTETETT (mert ennek hiánya volt a kifogás ) Alapszabály tervezet.

Kedves Figyelő!

Őszintén kérdezem: Még mit kellene tenni Alapszabály egyeztetés ügyben? Gondolom, ha Neked van, volt észrevételed, javaslatod, már rég elküldted az egyesületednek vagy az MNASZ Titkárságára vagy…………

Keresed az Elnök, Elnökségi tagjelölteket, hogy véleményt lehessen mondani róluk. Hol akarsz véleményt mondani és hogyan? A fórumon, név nélkül?
Két napja lett végleges a 2014 évi Taglista. A jelenlegi 102 Tag, elküldi a javaslatát a jelölő Bizottságnak.
Természetesen illik megnevezni a leendő vezetőket. Ahogy feláll egy egységes jelöltlista, az publikálva lesz a Tagok felé, és majd Ők döntenek.

üdvözlettel:

Büki Ernő
2014-02-04 18:04:52
Szia Highand2!

A hozászólásomban leírtam: Napokon belül minden Tagnak elküldésre kerül a végleges, NAGYON SZÉLES KÖRBEN EGYEZTETETT (mert ennek hiánya volt a kifogás) Alapszabály tervezet.

Ez azt jelenti, a jelelegi 102 tagnak elküldésre kerül. Emellett még közel 30-40 helyre elküldjük akik segítettek benne, véleményük volt, de nem Tagok.

ernő
2014-02-04 18:04:52
Szia Highand2!

A hozászólásomban leírtam: Napokon belül minden Tagnak elküldésre kerül a végleges, NAGYON SZÉLES KÖRBEN EGYEZTETETT (mert ennek hiánya volt a kifogás) Alapszabály tervezet.

Ez azt jelenti, a jelelegi 102 tagnak elküldésre kerül. Emellett még közel 30-40 helyre elküldjük akik segítettek benne, véleményük volt, de nem Tagok.

ernő
2014-04-03 14:50:48
Szia!

MARKÓ TIBI (és csapata) munkája!

üdv.

büki ernő
2014-10-29 10:45:16
kedves balli

A bajnokságok állásának vezetése a mindenkori RSB vezető feladata. Na, ilyen nincs, nem is lesz mostanában. (évközben sem volt :):))
A MARB Bajnokság állásának aktualizálását egész évben én végeztem, csak úgy, mert jólesett. A mostani frissítést is elkészítettem.
Amiért még nem küldtem el a Duennek az az, hogy 41 emberkének az igazolványáról nincs adatom. Ők olyanok akik pontot szereztek, tehát ha nem váltottak igazolványt, törölni kell a pontjaikat. Ahol tudtam, ott felhívtam a versenyzőket és érdeklődtem.
Ne érts félre, nem magyarázkodom, teljesen jogosan kéred számon a listát.

Nem feladatom, de lehetőségeimhez mérten igyekszem. :):)

Ha azzal segítek, küld el az email címedet, ígérem, küldök egy listát.

szép napot

büki ernő
2014-10-29 14:07:23
Szia!

A MARB igazolványváltásnak nincs határideje, az adott versenyen is lehet váltani. Igazából, aki nem rendelkezik igazolvánnyal el sem rajtolhatott volna! Erre nem fordítottak kellő figyelmet sok esetben a Rendezők. Ezért lett kialakítva az a „bevett gyakorlat”, hogy a megjelenő táblázatban meg vannak jelölve azok az emberkék akik „figyelmetlenek” voltak.
Sokszor azt az eljárást alkalmaztam, hogy megnéztem az adott verseny eredménylistáját, hozzá néztem az aktuális MARB igazolványt váltottak adatbázisát, ehhez még hozzá néztem az aktuális orb, r2 listát is, mert navigálni lehet olyan licencekkel is. Ha egyik listán sem szerepelt az emberke, pirossal jelöltem. Volt, hogy órákat töltöttem azzal, hogy "nyomoztam" pl nem stimmeltek a nevek, ha volt a pilótának elérhetősége kerestem, hogy szóljon a spannak: öccse inézd az igazolványodat mert gáz lesz. Akit tudtam megpróbáltam elérni telefonon és egyeztetni vele.

Jelenleg a Duenen megtekinthető MARB listából egy példa:

3 géposztály, 8 hely Marton Zoltán (Tőke Tamás) Osztermann Ervin páros.
A IX. futamon, aug. 16-17. (Kincsesbánya) Osztermann Ervin navigált. Ezen a versenyen 3 pontot szereztek. A szerzett pontszám „színezett”.
A XII. futamon ismét a régi navigátorával ment, aki rendelkezik igazolvánnyal.

Osztermann Ervin a Szövetségtől szeptember 23.-án kapott listában nem szerepel, hogy váltott igazolványt. Az eredménylistát szept. 29.-én készítettem.

Ha a napokban kapandó frissített listában sem szerepel, törlésre fog kerülni a 3 pont.

Mikor elkészítem az aktuális listát, általában 15-20 jelölt emberke van, annak függvényében, hogy hány futam volt a két frissítés között. Mielőtt Megjelenés előtt nyomozok, egyeztetek, így csökken a színesek tábora (nem félre érteni a szineseket:):))

A mostaniban 41 ilyen van. Várom az új táblázatot és azonnal kozmetikázom, és küldöm a Duennek.

Picit hosszú voltam, remélem sikerült válaszolnom a kérdéseidre.

üdv.

ernő
2014-10-31 11:43:01
Kedves MARB-os Versenyzők!

Hamarosan megjelenik a MARB bajnokság aktuális állása.

Sok versenyzővel beszéltem az igazolvány hiány ügyben. Volt, ami tisztázódott, de van még hiány.
A frissített listában pirossal szereplő versenyzők igazolványáról nincs információ.
(a napokkal ezelőtt említett 41 hiányosság, jelentősen csökkent)

A telefonbeszélgetések alkalmával többen jeleztétek, hogy nem volt az adott rendezvényen illetékes, aki intézte volna az igazolványt. Volt, aki arra hivatkozott, hogy az adott helyszínen minimumvizsgázott (nyugati régió), úgy gondolta ezzel rendben van……..

Úgy gondolom, hogy az igazolványváltás – előállítás – kiadás rendszer enyhén fogalmazva sz….. működött, működik. Ennek lebonyolítása, megszervezése az RSB feladata lenne. Év elején valamit próbáltunk elindítani, nem sikerült, több sebből vérzik.
Koch Gábor intézte a regisztrációkat. Azokon a versenyeken ahol ott volt (ott tudott lenni) működött rendesen.

A Rendező felelőssége, feladata annak ellenőrzése, hogy az adott versenyen csak olyan versenyzők rajtolhatnak/nának el akik rendelkeznek igazolvánnyal!
Itt jegyezném meg halkan: Az általam vezetett MARB listában csak a pontot szerzett versenyzők szerepelnek, csak az Ő esetükben derül ki a hiány. A régiós értékelés teljesen más, ott is előfordulhat, hogy sok hiány van.

Markó Tibivel (marb munka bizottság) abban állapodtunk meg, hogy a pirosos versenyzők, amennyiben jövő hét szerdáig elküldik nekem a kitöltött regisztrációs lapot, akkor mi intézzük a Szövetségnél az igazolvány váltásokat. (a piszkos anyagiakat, 2.500,- plusz 1 sör) majd rendezzük.

Az elmúlt napok telefonbeszélgetései során sok kérdést tettetek fel, megpróbálok válaszolni.

Hány futam lesz még a MARBban?
A Sajókazai verseny Közutas engedélye rendben (valami fagyveszély miatti tiltás), köszönhetően Móczár Péter alelnök úrnak. Tehát ez a verseny nov. 15-16.-án lesz/lehet.
A nyugati régióban elmaradt júl. 19-20.-ai verseny helyett a Rendező Lábatlan-Bajna útvonalra bejelentett egy versenyt nov. 22-23. időpontra. Ha jók az információim keddre (nov.4.) kell megküldenie minden engedélyt, anyagot a Szövetségbe.

Régiós díjkiosztók?
A régiós díjkiosztókat az adott régiók Rendezőinek (dél: Markó Tibor, Balatonyi Árpád, nyugat:Bognár Gábor, észak: Fodor Krisztián, Adamovits Márk) kell megrendeznie.
A MARB éves díjkiosztóját a jelenleg nem létező RSB-nek kell megrendeznie az ORB, R2, His. díjkiosztóval együtt.

A MARBban hány futam kerül értékelésre?
A jelenlegi szabályzat szerint régiónként 6-6 azaz 18 utam. Év elején kiadott SRVSZ elkészítés során sokat vitatkoztunk az értékelendő futamok számáról. Az idei évben úgy döntöttünk, hogy legyen meg a lehetőség arra, hogy mindenki oda menjen pontot szerezni, ahová akar.
Szerintem a jövőre nézve 7-8 futamon szerezhessenek pontot. Itt lehet vitatkozni arról, hogy a 6 saját régió (persze ha lesz 6 régiónként) és 1-2 idegen régióból.
Itt még felmerülhet majd olyan is, hogy a legjobb 7-8, vagy alapból 7-8 futamon lehet csak indulni…..

jó hétvégét Mindenkinek!

Várom az igazolvánnyal kapcsolatos emaileket.

Büki Ernő
2014-11-03 23:54:21
Kedves MARB-os Versenyzők!

Néhány felmerült kérdésre válaszolnék:

Többen kérdeztétek a Duent: A Lábatlani verseny beleszámít a MARB értékelésbe?
Igen. (előző hozzászólásomban utaltam rá, a nyugati régióban elmaradt nyáron egy futam, helyette lesz.
A Lábatlani versennyel kapcsolatban (ha jól emlékszem) holnap délig kell beadnia minden dokumentációt, engedélyt a rendezőnek, akkor kap engedélyt.

Úgy gondolom, pontosabban úgy gondoljuk, a 2015 évre vonatkozó egyeztetéseket mihamarabb el kezdeni VELETEK!
Az idei évben egy 20 fordulós Bajnokság került kiírásra! Ebből kis szerencsével mind a 20 futam meg lesz tartva! Elindultunk az országos „egységesítés” felé. Működőképes, vannak hibái, közösen csiszolhatjuk.

Van még 1 v. 2 verseny, ha ezeknek vége, tervezzük, hogy ha igényt tartotok rá, régiónként, pontosabban, dél, nyugat, észak-kelet, észak-nyugat helyszíneken tartsunk egy személyes egyeztetést. Ha van rá igény, segítetek a szervezésben (helyiség) Markó Tibi, Vörös Gabi, én (a Sporttanács által felkért munkabizottság) és a területi rendezők, Koch Gabi, nagyon szívesen egyeztetünk Veletek.
Ígérni nem akarok semmit, de azt vállalom, hogy egy kompromisszumos, közös érdekeket tükröző szabályzatot beterjesztünk elfogadásra. (nem is gondoljátok, mennyi támogatótok van)

Hogy mi is felkészülhessünk én is kérnék Tőletek:
Én a sportszakmai dolgokkal foglalkozom. Ha megtiszteltek azzal, hogy leírjátok röviden az észrevételeket, meglátásokat, javaslatokat, hibákat, elkülditek nekem mélben, azokat egységesítem.
Nagyon fontos! Ha nem kellemetlen névvel írjatok és jelöljétek meg az anya régiótokat. Éveken keresztül képviseltem a versenyzőket az RSB-ben, az általuk írt problémákat mindig név nélkül tálaltam, soha nem adtam ki a forrást. Nekem a megoldás a fontos.
Év közben az általatok megírt kérelmek megvitatása után módosítottuk a szabályt. pl. szuperrallye lehetőség, disel autók szorzója…….. (gondolom, most is működhet)

Egyenlőre, még nem ismert, hogy hány futamos lesz a 2015. MARB, de induljunk ki az idei számokból.

Néhány gondolatindító kérdés:
Hány futam lenne az ideális régiónként? (meleg kérdés az idei létszámot tekintve)
Hány futam kerüljön értékelésbe a MARBban? (pl. 8 legjobb eredmény, v. 7 legjobb eredmény)
A régió bajnokságban lehessen mínuszolni? (pl. déli régió 6 futam, az 5 legjobb)
Mi az a legkésőbbi időpont, amikor még elfogadható számotokra egy adott verseny kiírásának megjelenése? (30-25-20 nap)
Hány autó indulásának esetén legyen értékelhető a kategória? (3 v. 5, most hárommal számolunk)
Lassítók? (miből legyen)

Fontos! A MARB egy értékelési forma, egységes szabályzattal. A Régiós bajnokságnak van egy kis szabadkeze, például értékelhetnek külön kategóriákat (H1, H2, A-1.6, N1) de ezeknek az autóknak valamelyik kategóriába be kell férniük. (2,3,4,5)

Természetesen a technikai kérdéseket is szedjétek össze, hogy egyeztetni tudjunk a Szövetség megfelelő tisztségviselőivel.

most ennyi

üdv.

büki ernő
2014-11-17 11:31:00
Szia!

Bocs, mikor regisztráltam elírtam! (büki.erno)
A jó címem: buki.erno@freemail.hu
(kértem a Duent, javítsa ki)

üdv.

ernő
2014-12-12 23:12:31
Kedves MARB-os Versenyzők!

Többen írtatok, telefonon kerestetek, hogy mi van, hogy állunk az ígéreteinkkel……
Elnézést kérek, hogy nem válaszoltam azonnal. Megígértem, hogy a Duen, MARB fórumon jelentkezem.

Úgy gondolom, hogy az ígéreteinknek megfelelően haladunk a munkával a 2015-ös versenyévad előkészítése tekintetében.

2014
November 26.-án megtartottuk évértékelő és következő év előkészítő ülésünket az idei évben versenyt rendezett Rendezőkkel. Ezen a megbeszélésen pontról pontra átbeszéltünk minden olyan felvetést, problémát, amit Ti jeleztetek felénk levelekben, beadványokban, személyesen. (ezúton is köszönjük az aktív részvételt) A Rendezők egyhangú véleménye az volt, hogy sikeres évet zártunk Veletek együtt. nagyon sokat tett a siker lebonyolítás érdekében az MNASZ Biztonsági Bizottsága is. A Rendezők kijelentették, hogy a felmerült hiányosságokat igyekeznek a jövőben kiküszöbölni. Egyértelmű mindenki részéről, hogy még „jobb érzésű” versenyeket kell rendezni számotokra.

2014-ben 20 futamot írtunk ki. Mind a 20 futam megrendezésre került! Köszönet a Rendezőknek és lelkes Csapatuknak. (déli régió Balatonyi Árpád, Markó Tibor, nyugati régió Bognár Gábor, észak-ny régió Fodor Krisztián, észak kelet Adamovits Márk)

A MARB létrehozásával megteremtődött annak a lehetősége, hogy ma Magyarországon bárki részt vehessen szabályozott keretek között rallye típusú versenyen, a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség által kiírt Bajnokságban.

Kijelenthető, hogy az MNASZ, mint felügyeleti szerv, évközben a lehető legminimálisabb mértékben szólt bele a régiók életébe. Mindenkinek tisztában kell lenni azzal, hogy ezek a versenyek évek óta működtek a maguk módján. Az előírt rendezési, biztonsági előírások, alap sportszakmai szabályok betartatásán kívül meg kell hagyni a régiók teljes körű szuverenitását. A versenyzőkre nem lehet súlyos anyagi terheket kivetni, nem lehet a „nagy” rallyéban alkalmazott előírásokat alkalmazni. Ezen rendezvényeknek, régiós bajnokságoknak semmi köze nincs, nem is lehet a „nagy” rallye bajnokságokhoz. Szem előtt kell tartani, hogy ezek amatőr, hobbiszintű, hétvégi rendezvények. A legfontosabb, hogy „viszonylag” kevés pénzből jól érezzék magokat a részt vevők az adott rendezvényen. Szabadidő sport.

El kell jutni mindenkinek arra pontra, hogy belássa, beismerje, hogy a MARB sorozat egy minden „megszállást” nélkülöző sorozatnak kell, hogy legyen! Résztvevőinek több mint 90%-a semmit mást nem akar „csak” versenyezni! Nem érdekli Őket az ORB-be való indulás. Néhányan kipróbálják egy-két futam erejéig a R2 rendezvényeket, de nekik megfelel az adott régió, ahol versenyezgetnek, jól érzik magukat. Meg kell hagyni a szabadságukat!


2015
A 2015 évi versenynaptár előkészítése folyamatban van. Ennek véglegesítése csak a „nagy” versenynaptár elkészülte után lehetséges, mivel figyelembe kell venni az ORB, R2 futamokat.
2015-ben 22 MARB futam kerül kiírásra. Előfordulhat, hogy egy hétvégén több MARB futam kerül lebonyolításra, természetesen a közeli régiók figyelembe vételével lesznek kialakítva az időpontok.

Elkészítettünk a 2015. évi SRVSZ-t (Sprint Rallye Versenyek Szabályzata)
A szabályzatot az előírásnak megfelelően (dec. 10. volt előírt határidő) megküldtük jóváhagyásra a Sporttanácsnak. A bajnokság lezárását követően megalakult RSB-vel tartottunk egy személyes egyeztetést a változtatásokról.
Egy gondosan előkészített élhető, kivitelezhető szabályzatot prezentáltunk. Nem volt nehéz hiszen idén szinte 100%-ban működött. Reméljük dec. 15.-ig jóváhagyva megjelenik. Ti kértétek, hogy mielőbb jelenjen meg, dec. 15.-ét ígértük, nekünk is fontos, hogy tudjátok az új előírásokat. (a megjelenés nem rajtunk múlik)
A sorozat egész évben működött, a rendezőkkel páran önszorgalomból folyamatosan tartottuk a kapcsolatot, a rendezvények nélkülünk is lebonyolításra kerültek volna, nem kell túllihegni a felügyeleti szerepet. A szabályzat előkészítéskor az egyeztetéseket a Sporttanács tagjaival, mint legfelsőbb sportszakmai szervvel végeztük, mert nem volt RSB. A megalakult RSB „bólintása” hiányzik.
Nekik, a pár napos RSB-nek idei évben semmi gondjuk, munkájuk nem volt vele (kivéve Koch Gabi), - komplett kész, terméket kaptak, amit piacra kell dobni, csak működtetni kell, ha a Közgyűlés után Ők maradnak.


Röviden tájékoztatunk Benneteket a szabályok változásáról a teljesség igénye nélkül:

Jelentős változást nem terveztünk. A 2014. évi szabályzat működőképes, hosszútávon. Csiszolgatni kell, abból a célból, hogy a résztvevőknek folyamatosan jobb lehessen, jobb legyen.

Az alábbiakban szereplő változások, egyenlőre TERVEZETNEK minősülnek, elfogadásra várnak!

A piszkos anyagiak
Az elmúlt évekhez hasonlóan most sem változik a nevezési díj: 32.000,- (bruttó)
(a biztosítási díjakról később tudunk beszámolni)

2015. évben a MARB versenyzői igazolvány díja marad 2.500,- (éves díj)
Az igazolványok kiadásával kapcsolatban ki kell dolgozni egy rugalmasabb megoldást.

A versenyekkel kapcsolatban a Rendező a nevezési és a biztosítási díjakon felül semmilyen más díjat nem szedhet a nevezőktől/versenyzőktől.

Résztvevők:
A 2015-ös versenyszezontól kezdődően azok a versenyzők, akik:
„új versenyzőként” rallye jellegű versenytapasztalat hiányában, vagy
a 2010. január 1. óta eltelt időszakban igazolható rallye verseny teljesítése nélkül kívánnak, sprint jellegű rallye versenyre (MARB versenyre) 1. Versenyzőként (vezetőként) nevezni, maximum 1600cm3 hengerűrtartalmú szívó motorral szerelt autóval nevezhetnek és versenyezhetnek az első évaduk versenyein.

A 2015. évi MARB futamokon vezető versenyzőként csak olyan versenyző szerezhet pontot, aki rendelkezik MARB-A versenyzői igazolvánnyal, Az adott és az előző évben nem rendelkezett „magasabb” osztályú vezetői licenccel.
(megjegyzés: az idei év elején ebből rengeteg probléma adódott. R2 vezetői licenncel nem lehet MARBban indulni vezetőként)

A MARB futamokon navigátorként MARB-N, MNASZ ORB, R2, Historic licenccel részt lehet venni.

Kizárólag MNASZ „N” tip. licenccel, egyedi engedéllyel, lehet indulni vezetőként a MARB bajnokságban, MARB-A igazolvány kiváltásával.


2015.-ben az alábbi új régió felosztás szerint zajlanak a bajnokság futamai:

A MARB bajnokság értékelésébe számító futamok:
1. „déli régió” dél-Dunántúl 6 verseny (6 MARB értékelt)
2. „nyugati régió” észak-Dunántúl 6 verseny (6 MARB értékelt)
3. „északi régió észak M.o. (Pest, Nógrád, Heves) 5 verseny (5 MARB értékelt)
4. „keleti” régió kelet M.o. (Heves, BAZ, Szabolcs) 5 verseny (5 MARB értékelt)
(megjegyzés:2014-ben északi régiónként működő (8 futam 6 MARB értékelt), terület 2015-ben két önálló régiónként fog szerepelni, 5-5 futammal. Mindegyik régiós futam MARAB pontszerző.)

MARB kategóriák továbbra is: 5,4,3,2 (Lada Kupa)

A MARB BAJNOKSÁG ÉVES ÉRTÉKELÉSE
(megjegyzés: az éves értékelésnél figyelembe vettük az észrevételiteket. Már az évelején láttuk, hogy nem lehet hosszútávon az összes futamot beszámítani a pontszerzésbe. A 2014-es rendszer szerint, akinek anyagi lehetősége engedte, elmehetet az összes futamra. Az évfolyamán készített felmérés egyértelműen azt igazolta, hogy a versenyzők többsége a saját régiójában és még 1-2 futamon indul el maximum. Ennek figyelembe vételével határoztuk meg a 8 futamon történő pontszerzés lehetőségét. Természetesen, akinek van rá lehetősége, ideje Ő akár mind a 22 futamon indulhat, de bajnokság értékelésébe „csak” az első nyolc futamon megszerzett pontjai számítanak be.)

A bajnokság éves értékelése a fent kiírt régiók valamennyi MARB értékeléssel rendelkező versenyének figyelembevételével történik.

Az éves értékeléskor figyelembe vett futamok száma:
Sorrendben, az első 8 futamon történő rajtoláskor megszerzett pontok összessége.

pl. a versenyzőpáros sorrendben elrajtolt, ötször a keleti régióban (megszerzett pontjai 2, 0, 6, 10, 0), utána kétszer indult a déli régióban (megszerzett pontjai 8, 4), majd háromszor rajtolt a nyugati régióban (megszerzett pontjai 6,2,1). Összesen 10 futamon indult, ebből az első nyolc számít, az alábbi pontokat szerezte: 2+0+6+10+0+8+4+6=36

A bajnokság értékelése a MARB 2015. évben értékelt versenyein a vezető versenyző által szerzett bajnoki pontok összegzése alapján történik úgy, hogy az első helyezett az, aki a legtöbb bajnoki pontot szerezte. Pontazonosság esetén a több jobb helyezés dönt, ha ekkor is holtverseny áll fenn akkor az a jobb helyezés számít, ahol a teljesített gyorsasági szakaszok össztávolsága a nagyobb.

KATEGÓRIA ÉRTÉKELÉS
A kategória akkor kerül értékelésre, ha legalább 3 versenyzőpáros elrajtolt. Rajtolásnak minősül az, ha a versenyzőpáros, az első gyorsasági szakaszon a megadott jelre elhagyja a rajthelyet.
Amennyiben az elrajtoló versenyzőpárosok száma kevesebb, mint, 3, úgy felsorolásra kerülnek az eggyel magasabb kategóriába, és az ott megszerzett pontot/kat viszik a nevezés szerinti kategóriájukba.

(megjegyzés: érkezett olyan észrevétel, hogy a kategória akkor kerüljön értékelésre, ha min. 5 induló van. Megvizsgáltuk az összes versenyen kategóriánként az indulok számát. Megállapítottuk, hogy a 3. kategória az északi régióban gyengélkedik, de itt is csak kétszer volt három indulónál kevesebb, 2. kategória egyedül a déli régióban működőképes. Azonban ha az un. felsorolást alkalmazzuk, a pontszerzési lehetőség megmarad. Három induló esetén, talán többeket ösztönözhett, hogy részt vegyen a bajnokságban.)

A MARB-RS VERSENYEK RÉGIÓNKÉNTI ÉVES ÉRTÉKELÉSE, DÍJAZÁSA
Régiók szerinti futamok száma:

Déli Régió: 6 futam A versenynaptárban szereplő 6 déli régiós futam
Nyugati régió: 6 futam A versenynaptárban szereplő 6 nyugati régiós futam
Északi Régió: 6 futam A versenynaptárban szereplő 5 északi régiós futam plusz 1 keleti régiós futam, ahol (kronológiailag) először rajtolt a versenyző
Keleti Régió: 6 futam: A versenynaptárban szereplő 5 keleti régiós futam plusz 1 északi régiós futam, ahol (kronológiailag) először rajtolt a versenyző
(megjegyzés: Régiós szinten a Rendezők megállapodása alapján 6 futam kerül értékelésre. A két új régióban ez úgy lehetséges, hogy 1-1 futamon a szomszédos régióban lehet pontot szerezni.)

régió kategóriák: 5,4,3,2 (MARB) Lada Kupa, Extra Lada Kupa
a 6-4WD és a 6.2WD kategória továbbra is kupaként kerül kiírásra.

Egységesített rajtszám panel kerül bevezetésre országosan.
Rajtszám panel – teljes felülete: 60x50 cm, helyét kötelezően, az első ajtók felületén kell szabadon hagyni

Szuper Rallye:
Az adott versenyen azon versenyzőpárosok, akik kiestek, a Rendező döntése alapján, megismételt technikai ellenőrzést követően (verseny technikai ellenőre által), ha versenyzésre alkalmas a gépjárművük, a mezőny végén elrajtolhatnak, a vissza lévő szakaszokon. Az eredménylistán kiesett versenyzőként kell őket szerepeltetni, bajnoki pontokat nem kaphatnak.
(megjegyzés: a szuper rallye szabály már 2014 év közepén a fenti formában került alkalmazásra, a beadott versenyzői észrevételek alapján hozott módosítás szerint)

Néhány a Sprint jellegére alakított büntetési tétel illetve elbírálási iránymutatás:

Időellenőrző állomáson való jelentkezés:
Amennyiben a versenyen a versenyzőknek a menetlevélben szereplő un. időellenőrző állomásokon kell az előírt időben jelentkezniük úgy az alábbi büntetések kerülnek kiszabásra:
az előírt időtől való késés, minden megkezdett perc 10 mp időbüntetés
az előírt idő előtti korai érkezés, minden megkezdett perc 20 mp időbüntetés

Gyorsasági:
A rajtkésleltetése a versenyző hibájából: 20 mp büntetéssel jár. (a versenyző nincs rajt kész állapotban, ideális idejében nem rajtoltatható el. pl. nincs bekötve öv, sisak)

A hibás, különösen a korai rajtot, ami a rajtjel megadása előtt történik, a következő módon büntetik:
1. eset: 10 másodperc.
2. eset: 15 másodperc.
3. eset: 20 másodperc.
További esetekben: a Felügyelők döntése szerint.

Az SRVSZ 2015 végén található egy un. Büntetések táblázata
(összefoglalja a szabályzatban szereplő regulákat)

A lassító rombolások büntetésének kiszabása esetén a mindenkori Felügyelő Testületnek az alábbiakat kell mérlegelnie:
a lassító rombolás jogtalan előnyszerzést eredményezett-e,
a vétkes versenyző magatartása a lassító rombolás elkerülésére irányult-e,
különböző módon megtörtént eseteket nem lehet azonos, „szabványbüntetéssel” sújtani,
amennyiben a versenyző hibázott és lassítót rombolt, a ténybíró azt jegyzőkönyvezni köteles, függetlenül attól, hogy az esettel kapcsolatban a versenyző veszített-e időt, vagy sem.
lassító rombolás esetén a ténybírónak nem mérlegelhet, kötelessége jegyzőkönyvet készítenie, az eset tényszerű és rövid leírásával, annak minősítése nélkül.
Javaslat: a MARB versenyek jellegére, távjának mértékére való tekintettel az egyes lassító rombolások esetén nem javasolt „perces” büntetések kiszabása – kivéve az egyértelmű szándékos, csalárd eljárás esetét, vagy a sokadik alkalommal, „visszaesőként” elkövetett szabálytalanságot.

A rendezvényekkel kapcsolatos észrevételek alapján az alábbiakkal egészítettük ki a szabályzatot:

A Rendezőknek törekednie kell arra, hogy az átvételek helyét a gyorsasági szakaszon vagy annak közelében jelölje ki.

A technika átvételek helyszíne:
A verseny rendezője az átvételek lebonyolításához fedett, a közönségtől elhatárolt területet köteles biztosítani.
A minimális feltételek, amelyeket a rendezőnek kötelessége biztosítani:
fedett helyszín, minimum: 6x6m-es terület (2db 6x3-as szerviz sátor)
minimum 1db asztal, 2db szék
220V, elosztóval, és a munkát lehetővé tévő világítás kiépítése
a lassítók kialakításakor a lassító egyes sorainak olyan szélességben és közökkel kell zárniuk az adott területet, hogy a lassító ne legyen autóval kikerülhető lassító rombolás nélkül. A lassítók szabályos és előírás szerinti felépítésének felelőssége a verseny rendezőjét terhelik.

Néhány technikai jellegű előírás:

Turbóval, vagy bármilyen más feltöltővel szerelt motor használata esetén a tényleges hengerűrtartalmat diesel motor esetén 1,5-el kell szorozni, és az így kapott érték alapján kell az autót a megfelelő csoportba besorolni.
(Az idei évben versenyzői beadvány alapján már évközben meg lett változtatva a diesel autó szorzója 1-ről 1,5 re)

A 2012-2014 évben bármelyik MARB régióban már regisztrált jármű a MARB/MARB-RS sorozatban a regisztrációkor érvényben lévő szabályozás szerint kialakított bukócsővel vehet részt. A még regisztrációval nem rendelkező, régebbi szabályozás szerinti bukócsővel épített autóra új regisztráció nem adható ki, csak a bukócső érvényben lévő előírások szerinti módosítása esetén.

Az üzemanyagtank átépítése, áthelyezése során kizárólag kereskedelmi forgalomban kapható, „gyári” kivitelű tank használata engedélyezett, a házilag kialakított tankok (tartályok) nem elfogadottak.

Azok a gépjárművek melyek a technikai átvételen nem feleltek meg (technikai és biztonsági előírások) a rendezvényen semmilyen formában nem vehetnek részt.


A fentiekben felsorolt szabályváltozások tervezete megítélésünk szerint a sprint jellegű futamok egységesítését, élhetőségét szolgálják.


Felhívjuk a figyelmeteket, hogy a régiókban esetlegesen kiírandó kupákról, az egységesített szabályokat mielőbb le kell egyeztetni az adott régiós sorozat rendezőivel.
Északi-keleti régió Fodor Krisztián, Adamovits Márk. Ezen a terülten versenyzői kezdeményezésre a Ladások valami déli régióhoz hasonló Lada kupát szeretnének. …………

Ezúton szeretnénk gratulálni a MARB bajnokság Bajnokainak, helyezettjeinek.
A MARB éves díjkiosztó időpontjáról az RSB fog tájékoztatni Benneteket.


Reméljük, a 2015-ös szezonban még egységesebbek lesznek a sprint rendezvények, az ország különböző régióiban.


Sporttársi üdvözlettel:

Büki Ernő

Markó Tibor, Vörös Gábor (Marb munkabizottság)

Továbbra is állunk rendelkezésetekre
2015-02-26 12:03:55
Nem sumák itt senki, a gittet más rágja...
Az arvsz CSAK MA JELENT meg!!! Tehát eddig nem volt elfogadott a Tagság számára, hiszen nem találták sehol, mivel nem jelentették meg. A sporttanács elfogadta kb 10 napja de az publikálhatatlan állapotban volt volt, nem tudták megszerkeszteni:):), na erre kellett várni a mai napig.
Még vannak benne apró ellentmondások..... majd a versenyzők ha elolvasták, a mai megjelenést követően biztos jelzik:):)

üdv.

ernő
2015-02-26 14:47:58
ez is a marbos érdeklődést érinti (sajnos)

MARB 2015

Van kb. 800 fő marbos versenyző, abból kb. 400 fő navigátor! Szépen meg vagytok becsülve! Megkülönböztettek Benneteket!
A ma megjelent arvsz elején rögtön van egy óriási diszkrimináció! A pilótának nem kell MARB szabályismereti vizsga a navigátornak igen!

I. fejezet
5. MARB VERSENYZŐI IGAZOLVÁNY KIADÁSÁNAK RENDJE 2015. ÉVRE 2015-től az MNASZ által kiírt Magyarország Amatőr Rallye Bajnokság versenyein

A MARB versenyzői igazolványok jellemzői: MARB-A versenyzői igazolvány – vezető versenyzőknek Alapfeltétele: minimum a 18. életév betöltése, érvényes min. „B” kategóriás vezetői engedély

Felhasználása: az érvényes MARB-A jelű versenyzői igazolvánnyal rendelkező amatőr sportolók a MARB versenyein vezető (versenyző 1) versenyzőként nevezhetnek és vehetnek részt.
MARB-A IGAZOLVÁNNYAL NAVIGÁLNI IS LEHET, EZ A TÉNY ITT KIMARADT, HÁTUL A II. FEJEZET 3. PONTJÁBAN HELYESEN SZEREPEL!

MARB-N versenyzői igazolvány – navigátor versenyzőknek Alapfeltétele: minimum a 18. életév betöltése, MARB szabályismereti vizsga sikeres teljesítése
MARB-N IGAZOLVÁNYHOZ KÖTELEZŐ A MARB SZABÁLYISMERETI VIZSGA!! NA EZ AZ IGAZI DISZKRIMINÁCIÓ!!! A PILÓTÁNAK NEM KELL ISMERNIE A SZABÁLYOKAT!
BAROM AKI LEÍRTA, JÓVÁHAGYTA, ………….MINŐSÍTI A REGNÁLÓ ÖSSZES GRÉMIUMOT! MENJETEK A PI....!

MEGOLDÁS :MARB-A IGAZOLVÁNYT KELL VÁLTANI, NEM KELL VIZSGÁZNI, AZZAL LEHET, NAVIGÁLNI!! (GÉNIUSZOK:):))


A szabályzatban szerepel még egyszer a téma:
31 oldal II. fejezet 3. pont MARB versenyeire nevezhető versenyzők

3. A MARB VERSENYEIRE NEVEZHETŐ VERSENYZŐK A versenyekre amatőr sportolóként egyéni nevezési joga van:

Vezetőként: a MARB valamennyi versenyére azon személynek, aki 18. életévét betöltötte, érvényes, minimum „B” kategóriás vezetői engedéllyel és MARB-A versenyzői igazolvánnyal rendelkezik, valamint nincs ellene hatályban a MARB-RS-tól történő eltiltás, ill. a szervezőkkel nem áll jogvitában, perben.

Navigátorként: a MARB valamennyi versenyére azon személynek, aki 18. életévét betöltötte, és rendelkezik érvényes MARB-N vagy MARB-A versenyzői igazolvánnyal,vagy bármilyen érvényes licenszel valamint nincs ellene hatályban a MARB-tól történő eltiltás, ill. az MNASZ –el vagy a szervezőkkel nem áll jogvitában, perben.
ITT MÁR NEM KELL A NAVIGÁTORNAK VIZSGÁZNI, MARB-A IGAZOLVÁNNYAL LEHET NAVIGÁLNI.

OLVASGATOD A SZABÁLYKÖNYVET, HALADSZ 10-20 OLDALT ÉS EGÉSZ MÁSRÓL SZÓL AZ ELŐÍRÁS.
ÜGYESEK, ÉRTENEK HOZZÁ, JÓ SOKAT s***AKODTAK VELE. ENNYIT TUDNAK 20 NAPPAL A VERSENY ELŐTT!
RENGETEG ILYEN VAN MÉG A SZABÁLYZATBAN.

A st-nek elfogadásra benyújtott anyag (amit 10 napja elfogadtak) és a ma megjelentben van egy-két eltérés. (kimaradtak szavak, néhol mondatok, ügyes megtévesztés)

Az ervéesz is tartalmaz olyan pontokat, amiről a bizottság tagjai nem tudnak:):) Jól át lettek verve:) Vak vezet világtalant!

Ha valakinek ideje engedi, írja össze az ellentmondásokat. (20-nál többel lehet nyerni)

Jó felkészülést! Nem pikírtkedem, nem a versenyre való felkészülésre gondoltam, a KÖZGYŰLÉSRE! :)

üdvözlet

ernő

Büki hozzászólásai
oldalanként | csökkenő
 
összesen: 36 hozzászólás • 2 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 101112
131415 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.10-14.

részletes infóink

2024.05.11.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.12.

részletes infóink

2024.05.18-20.

részletes infóink

2024.05.24-26.

részletes infóink

2024.05.31-06.01.

részletes infóink

k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k