KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
kovacspet
Kovács Péter
2015-05-03 13:54:08
utolsó bejelentkezése
kovacspet

10 hozzászólás
nincsenek kedvencei és őt még senki nem jelölte kedvencnek
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
685859573
Napi oldal:
24887
Jelenleg:
1520
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
kovacspet hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 10 hozzászólás • 1 oldal
2013-10-31 11:23:41
Meg lehet ezt csinálni korrekten is. Jó pár évvel ezelőtt egy másik cég jelentkezett ilyen igényekkel a 2-od osztály-jal kapcsolatban. Akkor én voltam az RSB vezető, és meggyőztük a gumiscég vezetőjét, hogy csináljuk meg, de ne kötelező alapon. A 2-od osztály megkapta a gumimárka nevét, kiírtunk egy kupát az ilyen gumival indulóknak, ill. a forgalmazó nagyon kedvező feltételekkel adta a gumit. Igy elértük, hogy a versenyzők 80-90%-a ezt a gumit használta kötelezettség, és rossz szájíz nélkül, egyszerűen a kedvező feltételek, a jó ajánlat és (gondolom) a gumi minősége miatt.

Kovács Péter
2012-12-02 09:01:32
Szerény véleményem szerint kicsinyes hatalmi harcok folynak a szakágvezetői posztért, ill. a mögötte álló emberek érdekeiért, rendezvényéért. Nem mentem el erre a pénteki rendezvényre, mert féltem tőle, hogy ugyanolyan lesz, mint az elmaradt Eger Rally utáni magyarázom a bizonyítványt rendezvény volt. Ott akkor is sokan beszéltek sok mindenről, de nem arról mi lesz a rally-val, mitől lesz újra népszerű (bár véleményem szerint nem elvárható sajnos az az induló szám, ami a 10 évvel ezelőtti versenyeket jellemezte). Akkor és ott pl. a mai szakágvezetőnek egyetlen célja volt, hogy kimondassa Botka Endrével, hogy regisztrálni fogják az összes RTE versenyt (Hajrá MNASZ bajnokság).

Sajnos, ahogy olvasom a hozzászólásokat, meg beszélek emberekkel ez többé, kevésbé tényleg így lett. Megy a pozícióharc, ki kivel van, közben senki sincs a RALLY-val.

Az én véleményem az, hogy a mostani gazdasági helyzetben , mint ahogy azt már többen írták ki kellene írni egy MNASZ által szervezett , akár területi rendszerű rallysprint bajnokságot. A műszaki előírásokat a lehető legalacsonyabb szintre csökkenteni, persze a biztonság szem előtt tartásával. Emellett, vagy esetleg közös futamokkal persze futhatna az ORB és Rally2. Igy el lehetne érni azt is, hogy olyan licenszes versenyzők, akiknek nincs pénze a teljes szezonra, ezeken az MNASZ rendezvényeken induljanak, és ne mindenféle amatőr versenyeken. Ezeken kívül az ORB és versenyeit közösen kellene rendezni a környező országokkal, akár közös bajnokságot kiírva.

Újra be kellene vonni az importőröket a bajnokságba. Egy időben volt márka bajnokság, amiben részt vett a Citroen, a Suzuki, a Peugeot, a Skoda, a Mitsubishi és még lehet, hogy valakit kifelejtettem. Volt párbeszéd az importőrök és a rally szakág között. Ezt vissza kellene hozni, esetleg őket bevonva dönteni a WRC kérdésről. Hiába hoznak ide 3-4 leamortizált WRC-t, ha elveszítjük az importőri támogatással, mai technikával induló csapatokat.

A kisebb kategóriák kezelésén, megbecsülésén is változtatni kellene. A Super 2000-es autókkal, a Mitsubishikkel (esetleg a régi WRC-kkel a kis autók nem tudják felvenni a versenyt, nem tudnak eredményt prezentálni a szponzorok felé, nincs pénzük ütőképes autóval egész szezont végigcsinálni. Ki lehetne írni egy kisautós bajnokságot (a néven még nem gondolkoztam), ahol csak az A7, vagy A6 és az alatti autók szerepelnének, és itt is lehetne abszolút bajnokot avatni.

Nehéz kérdés a Rally2. Alapvetően utánpótlás bajnokságnak kellene lennie kis, széria közeli autókkal. Amiért Dudás Gyula annak idején beengedte a nagy autókat ide, az az RTE-től való félelem, illetve az MNASZ kis rendezvények (sprint) hiánya volt. Szerintem, ha működtetne az MANSZ egy sprint bajnokságot, ahol az olyan emberek indulhatnának, akik nem amatőr szinten, technikával akarnak versenyezni, azonban nem akarnak hosszú (és drága) versenyeken részt venni, akkor a Rally2 megmaradhatna amatőr szintű, amatőr autókkal teljesíthető bajnokságnak. Sajnos azt már nem hiszem, hogy el tudjuk érni, amit a 70-es 80-as években működött, hogy az akkori túraversenyeken a a papa autójával el lehetett indulni, mindenféle felkészítés drága felszerelés nélkül. Persze ezeken a versenyeken a gyorsasági szakaszokat szlalom különpróbák helyettesítették, amikhez nem kellett bukócső, stb. Ez ma már nem hiszem, hogy a fiatalokat kielégítené, de ehhez minél közelebb kellene hozni az amatőr szintet. El kellene érni azt, hogy a Rally2 újra utánpótlás bajnokság legyen, ne pedig olyan emberek bajnoksága, akiknek nincs pénzük továbblépni.

A feljutásról. Az elvvel maximálisan egyet értek, azonban nem biztos, hogy ez az az időszak, amikor ennyire kevés az indulószám alkalmas ennek bevezetésére. Azt végképp nem értem (lehet, hogy mégis értem), hogy miért kell az RTE-t monopól helyzetbe hozni. Ki kellene nyilvánítani, hogy az ORB utánpótlás bajnoksága a Rally2, és innen kehet felkerülni az ORB-be, vagy pedig minden amatőr sorozatból, amelyiknek dokumentált éves eredménylistája van.

Ennyi jutott így hirtelen eszembe vasárnap kora reggel.

Kovács Péter
2012-10-19 20:15:15
Nem akarok hozzászólni az időpontok változásához, nincs róla abszolút semmi információm. Az meg álmomban sem jutna eszembe, hogy a Lakatos Robit nekem kellene megvédeni. Azonban szeretnék reagálni egy-két dologra, amit úgy gondolom helyére kell tenni.

Az MNASZ keretében versenyezni azért drága, mert az MNASZ felesleges biztonsági felszereléseket követel meg – állítja, egy kicsit hosszabb szövegkörnyezetben a miskolci rendező.

Az MNASZ valóban megköveteli, hogy a biztonsági berendezéseknek valamiféle akreditációja, bizonyítványa legyen, hogy valóban biztonságosak, és valóban védenek. Sokan ezt feleslegesnek tartják, pedig nem így van. Vegyünk egy példát. A 90-es években sok alsóbb osztályú versenyző kifogásolta, hogy miért kell homologizált sisak, amikor az akkor „kiskőrösiként” ismert magyar sisak engedélyezve van közúti (motorkerékpár) felhasználásra, és rendelkezik E jellel. Akkor az miért nem jó? Senki nem gondolt bele, hogy ennek az egyszerű műanyag bevonata gyönyörűen a versenyző fejére tud folyni, egy esetleges tűz esetén, ami ugye motorkerékpáron ritka. Tudomásul kell venni, hogy az köznapi, ill. E jelű termékeket senki sem extrém használatra vizsgálta, és adott esetben több kárt okozhatnak, mint hasznot. Az MNASZ-nek nincs meg a lehetősége, főleg nem a gépátvételen, hogy biztonságosnak minősítsen egy házilagos bukócsövet, versenyzői ruhát, egyéb biztonsági felszerelést. Az MNASZ-nek nincs ehhez megfelelő szakembere, mobil laboratóriuma, stb., sőt az FIA-nak sincs, ezért kell ezeket előre minősítetni. Úgy látszik ilyen képességű szakemberekkel csak az amatőr verseny rendezők rendelkeznek (meg San Marinoban, bár ezt azért kétlem, hogy ot ez így működik), mert ők, ezek szerint, a gépátvétel 5-10 perce alatt ezt meg tudják állapítani. (Fel sem merem tételezni, hogy nem, mert akkor bizonytalan biztonsági felszereléssel rendelkező járművekkel versenyeznének a versenyeiken, sőt még próba rendszámmal is, ami még a hatósági vizsga kontrollja alól is kikerül.) De (legalábbis az MNASZ-nél) a gépkönyvezési eljárás sem ad lehetőséget, ezen berendezések megnyugtató vizsgálatára. (Fel sem merem tételezni, hogy nem, mert akkor bizonytalan biztonsági felszereléssel rendelkező járművekkel versenyeznének a versenyeiken, sőt még próba rendszámmal is, ami még a hatósági vizsga kontrollja alól is kikerül.) Egy országos sportszövetség nem tehet engedményt a biztonság tekintetében. Nem tekinthet el a versenyzőkre, rendezőkre vonatkozó biztonsági előírásoktól. Persze ezért valamivel drágább a versenyzés, a versenyrendezés, de kevesebb is az olyan baleset, ami nemrég szintén Miskolcon történt egy városi gyorsasági szakasz alkalmával. Természetesen az butaság, hogy a versenyző aláír egy papírt arról, hogy a saját felelőségére indul. Az mindig a rendező, és a rendező által alkalmazott technikai személyzet felelősége marad, hogy az autó megfelel-e a biztonsági standardoknak Veszprémben is Pécsett is és még San Marinóban is. Az MNASZ-nek kötelessége betartatni azt a szabályrendszert, amit a balesetek sérüléseinek csökkentésére, kivédésére dolgoztak ki, és szerintem, mint szakszövetségnek, az amatőr versenyek rendezőitől is meg kellene követelnie.

Nagyon szeretem a példálózást azzal, hogy versenyzőinket tárt karokkal várják, külföldön, az itthoni rendezők meg nem szégyellik magukat, és nevezési díjat kérnek. Többször több fórumon elmondtam, az utóbbi 20 évben. Egy külföldi versenyző mindig mindenhol juttatásokat kap a rendezőtől, mivel a rendező érdeke, hogy minél több külföldi legyen az indulók között. Természetesen az említet német rendező sem fizet egy fillér támogatást sem a német versenyzőnek. így van ez, és így volt ez Magyarországon is. A Budapest Rallyen annak idején alku tárgya volt, hogy melyik külföldi versenyző kap nevezési díj mentességet, melyik még e mellé üzemanyag hozzájárulást, és melyik esetleg még ingyen szállást. Arra hivatkozni, hogy bezzeg a versenyzőknek külföldön elengedik a nevezési díjat demagóg dolog, mert ez Magyarországon is így van.

A próbarendszámról pedig még csak annyit, hogy mindenki pontosan tudja, hogy nem arra találták ki, hogy közutat is tartalmazó versenyen, ezzel versenyezzenek, csak hát a magyar már ilyen, mindent megpróbál kiforgatni. A közúton közlekedő autónak rendelkeznie kell hatósági minősítéssel, a próbarendszám meg pont ez alól vonja ki az autót, és abszolút nem ilyen felhasználásra lett kitalálva. Nem ismerem ezt az esetet sem, de abszolút helyes dolognak tartom, hogy ezt a rendőrség ellenőrzi.

Örülnék neki, ha a fórumon nálam népszerűbb, elfogadottabb szakemberek is kifejtenék a véleményüket erről névvel.

Kovács Péter
2012-06-03 19:19:37
Elkeserítőnek tartom, hogy az Historic Rally Európa Bajnokság prológján én voltam a legmagasabb szintű MNASz tisztségviselő.

Kovács Péter
2011-03-29 10:58:00
Kedves Gyurma!

Az első bekezdéseddel egyetértek. Nem lehet két hónap alatt megváltani a világot, és ezért én, annak ellenére, hogy lehet, hogy nem így tűnik, sajnálom, hogy lemondtál. Mindig volt nyomás az elnökség részéről, és engem is többször leszavazott annak idéjén az IB, amit a szabályok szerint megtehet, mert a legfőb b sportszakmai fórum, harcolni kell.

Az RTE-ről marad a véleményem, hogy nem helyezhető előtérbe az ORB-vel szemben, elfogadva azt, hogy ezen Te már nem tudtál változtatni.

A kis mesével azt akartam csak érzékeltetni, hogy nem jó ha vizet prédikálunk, amikor bort ittunk a múltban, és ez természetesen nem Rád vonatkozik.

A felügyelőséggel kapcsolatban azt gondolom, hogy senkinek nem lett volna jó (se a rendezőnek, se a versenyzőnek, se a rally-nak, ha olyan felügyelők felügyeltek volna, akik nem gyakorlottak rally-ban. Én beszéltem a Szántó Lacival, és megbeszéltük a dolgot. Nagyon sajnálom, ami történt. Nem volt mindig jó kapcsolatom a Lacival, de azt gondolom, hogy amióta többször dolgoztunk együtt, kölcsönösen megváltozott egymásról a véleményünk. Nekem is volt és biztos lesz még olyan időszakom, amikor nem kellettem/nem kellek, túléltem ezeket, csak a szivem fájt.

Nyilvánvalóan én sem fogom elfogadni, ha a szabályokat túllépve tanácsadót raknak az FT mellé.

Kovács Péter
2011-03-29 09:01:19
Azt hiszem megint nem leszek népszerű, de legalább sose törekedtem rá.

Kedves Gyurma!

Azt írod, hogy most elnyújtott lesz az Eger Rally , hosszú szervízparkokkal, és gyűjtőkkel. Igen, ez igaz, csakhogy ez egy kényszermegoldás volt, aminek azért kellett létrejönnie, mert az RSB előtérbe helyezett egy nem MNASZ rendezvényt a Magyar Országos Rallye Bajnokság első osztályával szemben. Ha alapvetően nem így lett volna tervezve, hanem mondjuk úgy, hogy az ORB megy elöl, és utána az RTE, akkor ez a probléma nem merülhetett volna fel. Miért nem mondjuk ki, hogy az MNASZ-nak fontos az együttműködés az RTE-vel (ami egyébként egy gazdasági vállalkozás), de nem minden áron, és semmiképpen sem az MNASZ bajnokságok kárára? Miért nem mondjuk ki, hogy az MNASZ utánpótlás bajnoksága a Rallye2? Nyugodtan sétálgathatsz a szervízparkban és kérdezheted a versenyzőket, én most megmondom, ez nem jó megoldás, csak jobb mint az előző. A jó megoldás az, hogy ha nem fér el a két mezőny egy versenyen, mert olyan kicsi a kör, olyanok az adottságok, akkor nem kell minden áron ragaszkodni az együtt rendezéshez, akkor az MNASZ bajnokságot kell megrendezni. Én tudom, hogy az együtt rendezés jó a rendezőnek (egy kis többlet költséggel, jóval nagyobb a bevétel), jó a nézőnek is (több autót lát), jó az RTE-nek is (nagyobb publicitást kap), de nem szabad odáig erőltetni, hogy olyan megoldás jöjjön ki, hogy az MNASZ bajnokság résztvevőinek vasárnap délelőtt szabadfoglalkozás van, vasárnap este pedig éjszakába nyúlóan várhatják az eredményt a versenyzők, rendezők, tisztségviselők. Nem beszélve a pályák állapotáról, és arról a versenyzők által kért és az ő érdekükben hozott szabályról, hogy hányszor szabad végigmenni egy gyorsasági szakaszon. Ez nem csak azért született, hogy változatos legyen a verseny, hanem a pályák állapotának (és az autók állapotának) megóvása miatt is.

Kedves Ernő!

De jó, hogy itt mindenki amnéziás. Kár, hogy vagyunk néhányan, akik azért emlékeznek egy-pár érdekes esetre is, bár a mi emlékezetünk is lehet, hogy szelektív. Elmesélnék egy réges-régi tanmesét, gondolkozz el rajta Te is légy szíves, bár lehet, hogy már ismered.

„Egyszer egy országban kocsiverseny sorozatot rendeztek (ma ezt bajnokságnak hívnánk). Ennek a sorozatnak az egyik versenyét az ország székesfővárosának a nevével fémjelezve, és a székesfőváros központtal rendezték meg. Történt akkoriban, hogy az egyik legjobb kocsizó párost az ország legnagyobb abrakgyártó és forgalmazó cége támogatta (ma üzemanyagnak hívnánk), és véletlenül ennek a versenynek is ő volt a főszponzora. Ennek az abrakgyártó cégnek a marketingjét egy külső cég irányította, amelynek vezetője később szintén híres versenyző lett, de inkább tereplovaglásban. Mit tesz isten a versenyt (és a versenyzőt) támogató marketing iroda vezetője megkereste a rendezőt, hogy ugyan már módosítsa a jóváhagyott, kidoboltatott útvonalat a támogatott versenyző igényei szerint, mert egyébként nem fogja kifizetni a már szerződött támogatást.”

Eddig a mese. Az elején azt írtam, hogy tanmese lesz, de nincs se tanulság, se happy end. Az élversenyzők mindig is próbálták befolyásolni a rendezőket, hol puhábban, hol keményebben. Mindig szubjektív megítélés az, hogy ezt csak a saját, vagy az összes versenyző érdekében tették, teszik. Nem akarom az Asi féle kérést megítélni, mert nem ismerem a hátteret, csak a fórumban olvastam. Arra akarom csak felhívni a figyelmet, hogy, igaz hogy régen, de történt már ilyen egy messzi-messzi galaxisban.

Ernő!

Még egy kérdés. Azt mondod, hogy a Tóth Imi igaz, hogy hibázott a gumicserével, de mindig megmondja az igazat, és ez a baj. A gumicseréről, miért nem mondta meg a mai napig az igazat? Azt gondolom, hogy sokkal tisztább lett volna a helyzet, ha mint RSB tag azt mondja: „Elnézést kérek mindenkitől, tényleg ezt csináltuk, egyetlen mentségünk, mint minden versenyzőnek ilyen helyzetben, hogy a verseny hevében csak azon tudtunk gondolkozni, hogy hogyan tudjuk folytatni, ennek ellenére ez hiba volt.” Esetleg lemond az RSB tagságról. Akkor mondhatnád, hogy az Imi mindig igazat mond,így (mivel a gumicserét Te magad is tényként kezeled el e leveledben) nem.

Eger Rally felügyelő testület:

Te is tudod, hogy a Szántó Lacit sem nem én, sem nem a Hajdú Attila tette ki a felügyelő testületből. Lehet, hogy ez csak szócsavarás, de talán pontosabb a megfogalmazás, hogy a Lacit az Attila helyettesíti nem én, mivel ő lesz a felügyelő testület vezetője, és az Attila helyére kerültem én. Soha nem volt szándékomban a Lacit kitúrni (legyünk tényszerűek, ilyet Te sem írsz, és állítasz). Azonban azt írod, hogy most kell abbahagynod. Én is így gondolom. Semmi értelme az ilyen csapongó, szétszórt, összefüggéstelen, szakmaiságot nélkülöző, az autósportnak ártó, a feszültséget gerjesztő hozzászólásoknak. Többet tudsz Te ennél.

Kovács Péter
2011-01-24 17:17:37
"Fiatalok! Tiétek a jövő!
(Úgy volt, hogy a miénk lesz.)"

idézet Sándor Györgytől
2010-12-23 19:51:05
Sőt a Válintnak semmihez nincs köze. Bejött szombaton mit sem sejtve, és mit tesz isten, a fiúk a hátsó faltól megválasztották. Egyébként az, hogy szünetet kért a megválasztás után, hogy az elnöksége fele lemondott tényleg ezt a verziót támasztják alá.
2010-12-23 16:32:03
Ti tényleg ennyire alulkormányozottak vagytok, vagy csak az elvakultság miatt gondoljátok azt, hogy miután a Válint Tibort irányító csapat (így Válint Tibor is, mivel az a fiúk az ő bábját mozgatják) megalázta Ferjáncz Atillát, azután az majd elégtétel lesz, hogy pár hónap múlva, mert ugye szombaton azt mondták érdemtelen, véleményüket megváltoztatva mégis tiszteletbeli elnöknek jelölik. Egyébként meg Válint Tibor ebből nem húzhatja ki magát, mint egy előkelő idegen, hogy én ott se voltam. Igenis az őt irányító, támogató emberek mondták azt, amit mondtak, Válint Attila pedig ott ült (mint nyuszi a fűben), és nem állt fel, és mondta, hogy nem értek egyet irányítóimmal.
2010-12-20 21:00:34
Hagy értsek egyet a Lázadó nevű hozzászólóval, és mondjak ellen Sandokannak. A közgyűlésen is elmondtam, annak, hogy Ferjáncz Attillát megválasztják tiszteletbeli elnöknek, semmi köze az utóbbi két év (vagy akár több) vezetői teljesítményéhez. Ez egy tiszteletbeli, reprezentatív pozíció lett volna, amire ma alkalmasabb embert nem ismerek a magyar autósportból. Én 3-os, 4-es általános iskolás lehettem, amikor először beszéltem vele. Ha külföldön valaki magyar fociról beszél, azt mondják Puskás, ha magyar autósportról, akkor azt Ferjáncz. Azok az emberek küldték el, akik nemrég még a se**ét nyalták, ma viszont rövidtávú politikai érdekek miatt megtagadták, és hagyták, hogy a magyar autósport emblematikus alakja, úgy hagyja el a termet, a magyar autósportot, ahogy elhagyta. Úgy gondolom szégyeljék magukat. Én nem gondolnám, mint Bubisvíz, hogy Válint Tibornak kellene Ferjáncz Attilától bocsánatot kérnie. Ő egy báb, egy stroman. Ezt a legjobban az igazolta, amikor megválasztották, fogalma se volt, hogy most mi legyen, 15-20 perc szünetet akart kérni, hogy mozgatóival konzultáljon. Aztán a hátul a fal mellett álló fiúk intettek neki, nem kell a szünet, ha te nem is tudod, mi tudjuk mi követezik. Aki ott volt, mindenki látta, hogy így történt. Ha igazán akarták volna, már szombaton lehetett volna tiszteletbeli elnök Ferjáncz Attila ezzel az elnökséggel (persze, ha vállalta volna), nem kell most utólag mosakodni.
Persze programot is lehetett volna mondani, de új elnökünk legfőbb mondanivalója az volt, hogy nem mond semmit, bármennyire is próbáltak belőle kihúzni valamit. Sikeres stratégia, parlamenti választásokat is lehet vele nyerni.
Soha nem gondoltam volna, hogy nekem, akinek rallye szakágvezetőként nem volt mindig felhőtlen a kapcsolatom Ferjáncz Attillával, nekem kell megvédenem, az őt még nemrég magasra emelő, flexibilis gerincű emberekkel szemben.
kovacspet hozzászólásai
oldalanként | növekvő
 
összesen: 10 hozzászólás • 1 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink

k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k