Összes oldal:
773201583
Napi oldal:
77545
Jelenleg:
1013
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

PLETYKA fészek
oldalanként | növekvő
összesen: 3332 hozzászólás • 167 oldal
1072. • 2011-01-31 15:57:21
historyfun!
Eddig 140.000 rallys kép van a gépemen. Nem kellett volna megkerestetned ezt a papírt! vigyorgok
1995. ESZTERGOM R2
1071. • 2011-01-31 15:56:04
Eddig 140.000 rallys kép van a gépemen. Nem kellett volna megkerestetned ezt a papírt! vigyorgok 1995-ESZTERGOM R2
1070. • 2011-01-31 15:10:20
Tominz-Mamolo 1970 >

És pontosítok:

'73 YU-Rallye - Tominz 1.6-os 124Spider, Pinto 1.8-as 124Abarth...nem mindegy.
1069. • 2011-01-31 15:00:44
'73 YU-rallye - Tominz-é az '5-ös' Abarth, a másik Pinto >

'73 YU-Rallye

renaultgordini.hu

Szintén '73 YU-Rallye képek:

'73 YU

'73 YU_

Mindegyik fotó Fekete András archívumából.

'73 YU-Rallye AM-cikk >

'73 YU-Rallye Autó-Motor cikk
1068. • 2011-01-31 14:49:53
Donatella Tomnicz - Gabriella Mammolo >

renaultgordini.hu

" 1973-ban Yugoszláviában úgy lettek másodikak, hogy a verseny alatt 11 gumidefektet kaptak. Az utolsó gyorsaságikon már mind a négy keréken más gumi volt, mert az összes tartalék kerék elfogyott. Persze az is ide tartozik, hogy a győztes Tominz-Mamolo-Fiat 124 Abarth triónak - félreértés ne essék a páros mindkét tagja nő, akik egyébként Eb dobogós helyeket produkáltak abban azidőben - szóval a már akkor cb rádióval dolgozó, seregnyi szervízautóval rendelkező csapat nagy szégyenére a lányoknak a cél előtt 50 km-el elfogyott a benzinük. A mögöttük másodikként érkező Ferjánczék segítették ki őket némi üzemanyaggal amivel célbaértek és megszerezték e győzelmet - teremészetesen Ferjánczék előtt. "
1067. • 2011-01-31 14:22:37
Helló Nosztalgiázók

Donatella Tomnicz és Gabriella Mammolo neve ismerős valakinek? 131-es Fiat Abarth-tal mentek.
Historyfun ! Várjuk a "nagy" doboz tartalmát.
1066. • 2011-01-31 14:20:18
Tomi! Ezt inkább el sem merem mondani,mert akkorára dagad a keble,hogy nem tud majd dolgozni a kis műhelykéjében mosolygok. Amúgy a magyar-lengyel barátságot csak megerősíteni tudom,hiszen én is egy lengyel sráccal lakom együtt,és nem azért,mert ki nem állhatom mosolygok. Olvasva a rajd polskis neveket,a múltkor mikor csevegtem vele telefonon,ezeket a neveket csak úgy nyomta,tehát nem kamuzik,képben van,hiányzik ez neki is.Akárcsak nekem például a 80-90-es évek varázslatos hangulata. Rengeteg ember,nagy csapatok,rajtlista,stopper,ki jött,ki nem jött,pipálás...kár,hogy ezek múlófélben vannak...
1065. • 2011-01-31 12:09:32
ua.
1064. • 2011-01-31 12:02:18
A 'Ferdi-Alpine' >

'73 Rajd-Polski, mellette áll Jean Luc Thérier illetve 3-as rajtszámmal Paganelli Fiat-124Abarth-ja látszik még.
A kockás ing is nyilvánvalóan gyári tartozék volt kacsintok
1063. • 2011-01-31 11:46:46
Egyedül a Tar-Simon párosról sikerült kideríteni, hogy motorhiba miatt álltak ki, ha vaki tudja mi történt a többi magyar indulóval a '73-as Rajd-Polskin, ki vele kacsintok
1062. • 2011-01-31 10:57:50
Felismeri valaki a hölgyet és társát(?) ? >
1061. • 2011-01-31 10:53:44
Balatoni Mihály a gépátvételnél >
1060. • 2011-01-31 10:50:52
Ugyanott készült fotó, előtérben Augustin Béla Zsigulija, mögötte Gaál Skodája - balra fehér trikóban Iriczfalvi Ferenc látszik még - és a háttérben Szenttornyaiék Zsigulija.
1059. • 2011-01-31 10:46:17
Kicsit nagyobb méretben, jobb minőségben az arcok(negatívről szkennelve) >

Nytko'ék sem tudják hogy ki az a két ember a balszélen, talán Balatoniék szervízesei ?
1058. • 2011-01-31 10:37:14
1973 Rajd-Polski >

A fotón jobbról balra:
Balatoni Mihály, Rudolf Huber, Horst Hohlheimer, Sándor István...
A kép Andrzej Nytko műhelyében készült a versenyt megelőzően.

Szerintem érdekes története van annak, miként került hozzám a fotó, akit az ilyesmi nem érdekel, lapozzon kacsintok

Két évvel ezelőtt E-mail-ben megkeresett egy lengyel úriember, bizonyos Lukas Nytko és megkérdezte nincs e fotóm az édesapjáról Andrzej Nytko-ról, aki a 70-es években többször is járt Magyarországon. Találtam néhány megbarnult papírképet, amelyek a '73-as Taurus-Rallye-n készültek Nytko Skodájáról a Pécs környéki gyorsaságikon. Szkenneltem, elküldtem neki E-mail-ben, majd postáztam az eredeti papírképeket is. Nagyon megörült a harmincöt éves fotóknak, fizetni akart érte stb...mondtam - majd inkább alkalomadtán hívjon meg egy vodkára. Szokásos udvariasság, ha bármikor a jövőben úgy gondolom hogy ő az aki bármiben segítségemre lehet, keressem bátran. Ennyiben maradtunk.
Nem mellesleg Kanadában tuningcéget üzemeltet a fivérével:

Nytkomotorsport

Néhány hónap múlva eszembe jutott, hogy a '73-as Rajd-Polski-n a francia Thérier ment az Alpine-nal, megpróbálhatna keresni róla fotókat nekünk Lengyelországban.
Kérésemet megírtam neki E-mailben, még válasz sem érkezett...
Közben aranyáron sikerült vennünk két ilyen fotót a 'lengyel MTI'-től, és ezzel ki is merült a 'tudományunk', nem találtunk másik lengyel forrást, pedig nagyon akartunk volna képeket Ferjáncz Alpine'os szerepléséről is a '75-ös Rajd-Polskin.
Tavaly Szeptemberben jött egy levél Nytko-tól, hogy átutazóban útba esik neki a műhely, beugorhatna e megnézni az Alpine-okat ? Mondtuk persze, 'why not?'.
Ember megérkezett, csomagtartót kinyit, böszmenagy kartondobozt elővesz - ipari mennyiségű régi fotó a '70-es évek versenyeiről, közte nagyon sok a mi Alpine-unkról is, eredeti rallye-táblák a '73-as Rajd-Polski-ról, az Alpine gépátvételi lapja, részletes(eredeti '73-as) eredménylista a versenyről, gyorsasági idők, többszáz dia, negatívok...és persze az üveg vodka mosolygok

'73 Rajd-Polski

'73 Rajd-Polski_

Régen csodálkoztam ekkorát, mifelénk ez a világ valahogy nem így műkszik mostanság. Azóta ez az egyik aktuális 'tanmese' a családban a kiskorúak részére, próbálva megértetni mi minden van amit nem kapsz meg pénzért...

És ennyit a lengyelekről, részemről azt kell mondjam továbbra is él a történelmi lengyel-magyar barátság:

' Lengyel, magyar – két jó barát, együtt harcol, s issza borát.'

' Polak, Węgier, dwa bratanki, i do szabli, i do szklanki " kacsintok
1057. • 2011-01-31 08:58:08
Szia! Édesapád oly' köztiszteletben álló személy a környéken,hogy a tavalyi blueskocsma bulin az énekes az Országút blues c. számot("Jó nekem a Trabant...") édesapád trabantos tanításával vezette föl. Ilyet azért kevés rallye-s mondhat el magáról.
mosolygok
1056. • 2011-01-31 08:53:39
Kristi1981,

" Ami a többit illeti,sajnálatos módon én Londonban tartózkodom jelenleg,úgyhogy nem tudok hozzáférni az értékekhez "
Hasonló a helyzetem, Húsvétig én is csak azokból az anyagokból szemezgethetek amik már a laptopomon vannak, illetve hoztam magammal némi szkennelnivalót a hosszú téli estékre. A feldolgozott fotók nagy része 'külső hardrive'-okon otthon van, de ha 20-30 évig ráért, gondolom ez a pár hónap már nem számít kacsintok
1055. • 2011-01-31 08:44:50
Gergász,

" Én azt kérdezném a hozzáértőktől, hogy ki indult először VB futamon "

Hasonló kérdések felmerülésekor nem árt egy kis egészséges nacionalizmus, elvégre a magyarok mindig ott voltak a nagy dolgok születésénél, legyen az olyan 'csekélység' mint az atombomba, a helikopter...vagy akár a Rallye-Világbajnokság kacsintok

A VB-t hivatalosan 1973-ban írtáki ki először, habár akkor még csak a gyártók számára.
Abban az évben a Július közepén megrendezett Rajd-Polski volt a bajnokság hetedik futama. Mai szemmel brutális még az útvonal hossza is - 3920km-en 720km-nyi gyorsaságit írtak elő a rendezők(!) melyeknek csupán a töredéke szerepelt kétszer a programban, ezeknek már a tréningje sem lehetett gyerekjáték:

1973 Rajd-Polski útvonal

Hangos botrány övezte a versenyt, Fekete András tollából olvasható egy érdekes írás erről az akkori Autó-Motorban:

1973 Rajd-Polski

Mint a cikkben is olvasható a magyarok ott voltak ezen a versenyen, szóval én őket tartanám a 'legelsőnek'.
Nevezetesen:

Tar András - Simon Ferenc Polski-Fiat 125p
Gaál Pál - Iriczfalvi Ferenc Skoda-Rallye
Balatoni Mihály - Sándor István Skoda-Rallye
Szenttornyai György - Szenttornyai László Vaz 2101
Augustin Béla - Farkas Elek Vaz 2101

Sajnos mindannyian kiestek már az első etapon, de ott 'voltunk' !

1054. • 2011-01-30 22:59:08
Akkoriban már sajnos nem ő navigált,hiszen voltunk neki elegen otthon,akivel foglalkozhatott,meg a többi okot nem tudom :) Mindenesetre az autó gyönyörű(nekem legalábbis). Kérdeztem,hogy hogy tudtak ilyen pazar dizájnt kitalálni,erre azt tudta reagálni,hogy nem volt más matricájuk. És így belenyúltak :). Ami a többit illeti,sajnálatos módon én Londonban tartózkodom jelenleg,úgyhogy nem tudok hozzáférni az értékekhez,de nem kizárt,hogy ki tudom adni alvállalkozásba,hiszen van testvérem :). Amúgy meg a lexikális tudás nálad,ezért merészeltelek Téged szólítani :).
1053. • 2011-01-30 22:31:06
'90 Mecsek - JG-84-17
PLETYKA fészek
oldalanként | növekvő
összesen: 3332 hozzászólás • 167 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k