Összes oldal:
773252858
Napi oldal:
8948
Jelenleg:
824
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

PLETYKA fészek
oldalanként | növekvő
összesen: 3332 hozzászólás • 167 oldal
1152. • 2011-02-01 21:30:56
Asszem erről a futamrol beszélsz
Escort
1151. • 2011-02-01 21:30:18
Valamelyik EB futamon is oldalára tette a Renaultot. Sajnos pontosat nem tudok mondani, mert a szakirodalmam otthon van...
1150. • 2011-02-01 21:25:12
Ehhez a fotóhoz tudna valaki évszámot-versenyt társítani ? >

Az biztos hogy Pécs, Hunyadi út.
Bálint Árpinak halványan derengett hogy a régi hegyipályán az Üdülőnél a célbalosban Ferjáncz egyszer odacsapta a 8Gordinit, De ez nem biztos és az a pálya akkoriban szerepelt raliban és hegyen is.
1149. • 2011-02-01 21:19:39
Zsolti70,

Viszont dobtál egy 'csontot' amit szerintem sokáig fogok(unk?) itt rágni:

" Ráadásul totál kár mentessen hozta az eredményeket "

Szedjük már össze Ferjáncz Attila 'lakatosmunkáit' egy csokorba itt !
Nem lesz hosszú lista, de annál érdekesebb.
És ne csak a nagyobb töréseket, hanem azokat a kisebb 'kalandokat', 'majdnemeket' is, amiket lehet csak az a pár ember látott aki éppen ott nézte a versenyt egy bizonyos kanyarban...


Nekem ami elsőre beugrik az talán a második Kisbér ralin történt - Ászáron néztük a versenyt, megjelent a 'Főnök' valami nagyon brutálisan, a Ford-on már nem volt első lökhárító, jött tökön-babon át és úgy meghúzta egy terhelésváltásnál(sztem min. ötödikben) amilyet VB-n is ritkán látni...én akkoriban nagyon Ranga drukker voltam, de ott akkor rajtam kívül sokan pislogtak bután. Emlékszem egy ZZ-Top szakállas idősebb csóka beköhögte: 'namivan, a Dagadtnak darázs ment a sisakba?'
Volt ott vmi hidas egy kisebb patakon és utána kukoricafödön mentek tovább egy bal-jobbal.

A másik hasonló emlék Kerepesen a faluhoz közel a Motul-os Lanciával, Ferdi egy nagyon rövid fékút után úgy felrakta a Lanciát a partoldalra és lekörzőzte a balost, hogy szerintem vannak akik még ma is futnak a külső ívről, vagy legalábbis álmodnak ezzel vigyorgok
Erről talán képet is láttam vagy benne volt valamelyik összefoglalóban.

Érdekes, hogy mindkettő ilyen emlékem már az utolsó éveiből van...
1148. • 2011-02-01 21:10:43
MRT-LEADER CARS autó a Drotáré, TO22380S.
De nem mindenhol ezzel ment.
Deila azzal ment 1994-ben amivel Horner a 93-as Bp-en, TO28473T.
Kreceknek 3 autója volt (V.I.P.).
1147. • 2011-02-01 20:49:12
Nem csodálkoznék, ha Bubuék is azzal a Deltával mentek volan azévben a Mecseken, ahol negyedikek lettek.
Ha megveszek sem találom a rendszámát.
A Rangáéké TO13721T volt
1146. • 2011-02-01 20:48:10
Zsolti70,

" Nem számított kánikula vagy eső,hó sár.Mi mentünk és csodát láttunk."
" Nagyon nagy élményekkel gazdagodtunk akkor tájt,köszi fiuk. "

A '90-es évek ezek szerint sokaknak szép emlék, nekem is !
Visszasírnám, de nem lehet. Ez van, csak ilyen közhelyeseket tudnék írni mint hogy - változnak az idők...

De sok régi(?) 'arc' dédelget még álmokat abból az időből(is) és sosem tudhatod mikor kezdik újra kacsintok
1145. • 2011-02-01 20:40:33
94es Tempos Salgo összefoglaloba mondja Budai Feri, hogy Drotárék egy nocentini féle Lanciával mennek, rendszám sajna nem látszik :(
1144. • 2011-02-01 20:09:13
Deila Nocentini Lanciával lett '94-ben cseh bajnok, viszont én is egy sötétkék ViP-es Lanciára emlékszem képekről.
1143. • 2011-02-01 19:46:12
Ugyanezzel a VIP cars-os Deltával lett azévben (1994) Piergiorgio Deila a Cseh Köztársaság ralibajnoka.
1142. • 2011-02-01 19:10:53
Ezeket a dolgokat nagyjából tudtam ezért is tartom az ő eredményeit nagyra.Ráadásul totál kár mentessen hozta az eredményeket.Ti mentetek Rallye 2-n mi meg mindenhová ahol verseny volt.Nem számított kánikula vagy eső,hó sár.Mi mentünk és csodát láttunk.Szöllősardón rengetek néző autóját segítettünk ki tolni a sárból,vizes fűről csak valahogy nekünk nem akart senki se,de csak nevettünk és segíts magadon az isten is meg segít lett a vége.Nagyon nagy élményekkel gazdagodtunk akkor tájt,köszi fiuk.
1141. • 2011-02-01 17:05:01
historyfun! Nem kellett negyedóra. Beütöttem a Hebros rally 1982-t és kb. 10 másodperc múlva megtudtam, nem csak a fotó hibás, hanem az adatok is szontyoli
zárójelben a bolgár honlapról származó adatok.
410 km gyorsasági ( 295km)
a táv 2/3 része makadám (168 murva és 127 aszfalt )
118 induló (60)
1/3 célbaérő (24)
Továbbá más a rendszám, a rajtszám, a matricázás, vagyis ez egy másik autó.
Ami igaz, hogy valóban ŐK nyertek vigyorgok
1139. • 2011-02-01 12:40:33
Ferjáncz sztori kicsit olyan, mint a magyar narancs kicsit savanyú, kicsit sárga, de legalább a minék és büszkék lehetünk rá!!!
1138. • 2011-02-01 12:29:48
Azért ez már szánalmas, amikor egy olyan múlttal, archívummal rendelkező újság mint a Népsport-Nemzeti Sport egy külföldi újságból szkennelt(inkább a Net-ről 'lelopott') gagyi fotóval illusztrálja a cikkét:

nemzetisport

Ráadásként rosszul, ugyanis a fotó a YU-Rallye-n készült(talán '81-ben) !
Menjenek má a ..csába, nem volt negyedóra előhúzni az archívból akár egy régebbi saját cikkük fotóját ?
1137. • 2011-02-01 12:26:50
historyfun! Velős és felettébb korrekt összefoglalása az Örökös Magyar Bajnok munkásságának. Egy "aprósággal" még kiegészíteném: " sok olyan technikai átalakítást, újítást láttunk Monsieur Ferjáncz autóin, amire mi nem is gondoltunk..." /a Renault-sport mérnökének a véleménye/
1136. • 2011-02-01 11:36:05
Zsolti70,

" Azért elnézegetem az akkori rallye EB indulóit mikor Ferjáncz Attila ott ment,egy 10-s 20-s szorzójú versenyen világbajnoki mezőny jött össze.A 23 eb futam győzelem meg önmagáért mesél. "

Ez egy nagyon jó cikk, segít megérteni az akkori EB pontrendszert stb.:

'78 EB-1

'78 EB-2

Szerintem Ferjáncznak soha nem volt olyan anyagi-technikai háttere, amit akárcsak a top-5-be is említhetnénk az EB-n.
Csak az akkori itthoni viszoyítási alap(környezet) és a jó eredmények miatt rögzült valami 'torz' kép a köztudatban.

Talán technikában 1974-75 az A110Alpine-nal, az az autó akkor alkalmas volt a gyári Fiat-124Abarth-ok megverésére, ahogy Bulgáriában és Lengyelországban Ferdi meg is 'öblögette' Verinit és Bachellit, de alkatrészben, gumikban egyebekben 'csóróság' volt a nagy csapatokhoz képest, és valahogy nem állt össze nekik ez az autó, sok volt a műszaki hiba és balszerencse is azokban az években.

A 17Gordini egy 'senki' volt 76-77-ben pl. a privát Porsche-k ellen is, amikből akkoriban minden komolyabb rallye versenyre jutott néhány. De még a lengyel Jaroszewicz is egy Lancia-Stratos-szal csatázott az EB címért már '76-ban.

R5Alpine a 130RS Skodák ellen volt elég alig-alig...

81-ben ülhettek R5Turbo-ba, ekkor már a Fiat-131, Ford-Escort Mk.II. nagyon kiforrott, sokkal erősebb autók voltak, a futóműről meg ne is beszéljünk. És ezzel nyűglődtek '85-ig.

A '86-os Gr.B Audiról is sokan gondolják hogy 'űrhajó' volt, de privát autóként Rolf műhelyében rakták össze, sokszor még versenybenzinre sem futotta, Bulgáriában 'koppig' vissza kellett tekerni a rossz minőségű helyi benzin miatt a turbónyomást stb.
Vagy felvenni a kesztyűt egy Tabaton Esso DeltaS4-el ? Akik megérkeztek kamionnyi gumival pl. Halkidikire, te meg oszd be a 3 garnitúra terepgumit egy olyan versenyen ami felér mondjuk 3-4 Veszprém ralival csak az útvonal hosszát tekintve is...

'86 Halkidiki

1987-ben fordult a kocka egy kicsit, közvetlenül a B-csoport betiltásakor talán nem volt még akkora űr a gyári és privát autók között.
A Coupé-Quattro egy lendületautó volt, de akkor sokan versenyeztek ilyennel , meg lehet nézni az eredményeket '87-ben, ha 'súlycsoportos' ellenfelek voltak, 'gurult a szekér':

'87 EB-1

'87 EB-2

A Lancia amihez először hozzájutottak egy gagyi volt, mire meg úgy-ahogy összeállt a Camelt már nem érdekelte az EB.

Részemről ennyi dióhéjban, valahol tipikus magyar történet, kicsit szomorkás is talán.
De biztos vannak sokan akik másként látják.
1135. • 2011-02-01 10:40:21
to45703s,

'94 Salgón Drotár ment ezzel a Lanciával >

Te biztosan utána néztél ennek az autónak is, megvan a rendszáma ?
Érdekes múltú 'VB autó', vagy csak egy 'tucat ügyfélautó' ?
1134. • 2011-02-01 10:04:30
1992-ben volt baleset itt.
1993-ban nagyon sok néző, balhé-bunyó-etap.
1133. • 2011-02-01 09:14:36
Szava nem lehet a szponzoroknak, matricák duplán megmutatva vigyorgok
PLETYKA fészek
oldalanként | növekvő
összesen: 3332 hozzászólás • 167 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k