Sebesség Fesztivál 2024 Rallycross Országos Bajnokság II. futama a Kárai Trans kupáért
25 éves, de már saját csapatot üzemeltet
Ralikrossz
2016-02-19 11:47:09
Győri Kristóf
h i r d e t é s
Összes oldal:
684403054
Napi oldal:
63053
Jelenleg:
979
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

#1871

Kicsit elevezünk a ralis vízekről, na de nem messzire, hiszen a szomszédos ralikrosszt látogatjuk meg. Ugyanis ebben a sportágban található bizonyos Joel Christoffersson, aki 25 éves létére saját csapatot üzemeltet.

A JC Race Teknik Karlstad mellett működik (ahol a Svéd világbajnoki futam is megfordul), egy egészen családias kis műhelyként. Joel, a vezetője korábban maga is versenyzett, de inkább a háttér ragadta magával.

Gokartozással kezdte és a jelenleg ralikrossz vb-n vitézkedő Timmy Hansen (akivel közös első sikerük Magyarországon volt) karrierje egyengetésének is tevékeny részese volt.

Az egész törénet Kenneth Hansennél kezdődött és a Hansen Motorsportnál. A fiatal Joel a nyári szünetekben rendszeresen ott tevékenykedett, majd miután végzett a tanulmányaival, főállásban is odakerült. Majd ezt követően átigazolt az OlsbergsMSE csapathoz, ahol egy amerikai ralis projektben vett részt.

Mindeközben már elkezdett fáradozni a saját üzlete anyagi alapjainak megteremtésén. Az utolsó két esztendő kiválóan sikerült, ugyanis több ralikrossz Supercart, Supercar Lite-ot és raliautót is üzemeltet.
 
Amikor a Rallycross World stábja meglátogatta, a műhely ugyan tele volt, de gyakorlatilag üres. Három autóval foglalkoztak: Fredrik Ahlin R5-ös Fiestájával, Alexander Hvaal DS3-as Citroenjével, amivel a ralikrossz Eb-n csapat és egy ugyanilyen Citroennel, amely Mats Ohmané.

"A terv az volt, hogy három autót üzemeltetünk majd, de aztán gondoltam, hogy csak jó lenne többet dolgozni, úgyhogy hét autónk van állandóan a műhelyben és egy várakozik mindig. Ha nagyon tele vagyunk, akkor az kilenc autót jelent." - kezdett mesélni a tejfelesszájúnak mondható csapattulaj. "Van egy kisebb helység a váltóknak, egy kicsi a gyártásoknak, de még növekedni szeretnék. Több hely kell az autók szereléséhez és a gyártáshoz is, ahol a kasztnival tudnánk foglalkozni."

Elárulta, hogy a szomszédos helységet most bérli, de idővel szeretné megvásárolni, ugyanis ahogy mondja: "Nagyon könnyű nagyon gyorsan nagyra nőni". Persze ennek megvan a hátulütője is, amitől tart egy kicsit Christofferson, ezért 2016-ban csak a Supercar kategória Lite verziójában érdekelt autókat fog üzemeltetni. A Supercarban csak később gondolkodik majd. "Könnyű nagyra nőni, de onnan nagyot is lehet esni. A célom, hogy az autóimmal 100%-ig tudjak foglalkozni és a pilótáim nyerjenek."
 
Látszik, hogy fiatalon is éretten gondolkodik, hiszen nem minél több autót akar, hanem minőséget. Jelenleg hárman dolgoznak nála, nyáron ez négy főre duzzad. Vannak szabadúszó mérnökei is, így a rendezvényeken akár 12-en is megjelennek, szakácsostul, mindenestül.
 
Ezt az egészet már 2011-ben elkezdte és a jelenlegi helyén két és fél éve üzemelnek. Eközben dolgozott Travis Pastranának amerikában egy nagyobb projekten, ahol rengeteget tanult, mert a nulláról kellett felépítenie mindent, csak két autójuk és egy trélerük volt.

Majd visszatért Svédországba vett egy autót, amit bérbe adott. Illetve felismerte, hogy komoly probléma a járművek szállítása. Ezt megoldandó vásárolt Kenneth Hansentől egy két autó szállítására alkalmas trélert, majd később rájött, hogy tud ő húzni négy autót is, úgyhogy nagyobbra váltott. Ezzel sikerült kapcsolatokat kialakítania pilótákkal és idén már a svéd bajnokságban és az Eb-n is versenyezteti az autóikat.

A korával kapcsolatban persze tart az előítéletektől. Úgy érzi többen vennék komolyan, ha idősebb lenne. "Ez nem csak az autók versenyeztetéséről szól. Mindennel szeretnék foglalkozni, karosszériával, váltószereléssel, diffi javítással. A svéd piac elég nagy, de ugyanakkor elég kicsi. Szerintem sokan akik ismernek azt hiszik, hogy idősebb vagyok, mert már régóta a sportban vagyok, de az újak azt gondolják, hogy túl fiatal vagyok. Szerintem még nagyobb név lehetek majd a jövőben."
 
Majd hozzátette, hogy az ő előnye a többiekkel szemben annyi, hogy nincsenek családi kapcsolatok a csapatban, sem tulajdonosi, sem pilóta szinten, így nála mindenki egyenlő elbírálásban részesül.

Végső adalékként még annyit hozzátennénk, hogy Christofferson első "versenye" 2006-ban volt Kenneth Hansen és a C4-es Citroene mellett. Vagyis fiatal kora ellenére már 10 éve a szakmában van. Szép jövő várhat rá és csapatára. 

Forrás: rallycrossworld.com

Ez a blog most jelenik meg 2859. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
11111
Fotóalbum címkék
Hírblog címkék
Hír címkék
Blog címkék
Videó címkék
H K Sz Cs P Sz V
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22232425 26 27 28
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
2024.04.19-24.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k