|
|||||
h i r d e t é s
|
#1913
Egészen furcsa dolog miatt aggódnak a hozzáértők a jövő évi autókkal kapcsolatban. Történetesen a szabályváltoztatások miatt jóval erősebbek lesznek a gépek, ugyanakkor a karosszéria és egyéb módosítások miatt jelentősen veszíthetnek látványos közlekedési stílusukból.
A turbószűkítő méretváltozása és a visszatérés a központi differenciálműhöz sokkal hatékonyabbá teszik az autó sebességét, ugyanakkor a leszorítóerő, amit a megnövelt hátsó szárnynak köszönhet a kocsi, képes lesz a 2017-es WRC-t minden idők leggyorsabb raliautójává tenni.
Ennek persze nem mindenki örül felhőtlenül. Egyes pilóták ugyanis aggodalmukat fejezték ki a biztonsággal kapcsolatban. Ráadásul ezek az autók várhatóan még inkább sínautók lesznek és kevésbé lesz élvezetes nézni őket. Egy élvonalbeli menő, aki nem szerette volna névvel vállalni nyilatkozatát, a következőket mondta: "Olyan futamokon, mint Finnország, a sebesség sokkal nagyobb lehet. Van olyan szakasz, ahol akár fél perccel is gyorsabbak lehetünk. Alaposan át kell gondolnunk, hogy mit fogunk ott csinálni. A tavalyi futam gyorsaságiai között volt olyan, ahol már igazán nem akartál volna gyorsabban menni."
A WRC egyik hivatalos embere szerint pedig a szervezők is fogják a fejüket az új autók miatt: "Az átlagsebesség miatt is folyik az agyalás jelen pillanatban. Éppen ezért egyes szervezők szintén aggódnak, hogy szabad kezet kaptak az autók építői jövő évre."
Jari-Matti Latvalát is megkérdezték a jövő évi változásokkal kapcsolatban, aki elmondta, hogy egyetlen aggodalma az, hogy kívülről úgy fog kinézni az autó, mintha gyerekjáték lenne vezetni.
Végül megszólalt egy igazi szakértő a témában, Marcus Grönholm, aki teszteli is egy jó ideje a 2017-es VW WRC-t. "Az autó gyors és érzésre is kiváló. Aszfalton nyomtam neki, mint az állat és sikerült is jó időket mennem. Viszont amikor kiszálltam a kocsiból, valaki megkérdezte tőlem: 'Hé, a nagyanyád vezetett?' Talán az autó túlságosan hatékony lett? Nem is tudom." A múlt héten a Citroen is előállt az új C3-as WRC-vel, amit a C3 Supermini alapjaira építettek. Kris Meeke tette meg vele az első métereket Franciaországban és nagyon pozitívan nyilatkozott az élményről. Már önmagában azt is fegyverténynek tartotta, hogy hibamentes kilométereket tudtak megtenni az új autóval. A Citroen állítása szerint kicsit csúszásban van az új autóval, de nem izgulnak, úgy érzik, hogy a jövő évi rajtra minden összeáll. Az autó tesztelését, Stephane Lefebvre és Craig Breen végzi majd Meeke-en kívül. A kocsiról egyelőre kevés felvétel van, mindenesetre egy 53 másodperces videót sikerült már beszerezni róla. Íme:
Ez a blog most jelenik meg 4325. alkalommal
|
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
|
2024.10.04-08.
részletes infóink 2024.10.06.
részletes infóink 2024.10.11-13.
részletes infóink 2024.10.10-13.
részletes infóink 2024.10.25-27.
részletes infóink 2024.06-2024.11.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |