|
|||||
h i r d e t é s
|
#1877
A finn versenyzőt talán csak a nagyon fiataloknak kell bemutatni. Akik már jó ideje követik a sportágat, pontosan tudják, ki ő. Nyert több mint 500 szakaszt, 10 futamot és egy világbajnoki címet karrierje során. Ezt végiggondolva nyilván tudja, hogy miről beszél, mikor szeretett sportágával kapcsolatban osztja meg elképzeléseit. "Először is azt gondolom, hogy a világbajnokságnak szüksége lenne arra, amit a rali promóterek már indítványoztak" - kezdett bele eszmefuttatásába Vatanen. "Miszerint az utolsó szakasz - a Power Stage - előtt minden különbség legyen elosztva tízzel. Tehát ha Ogier 20 másodperccel vezet, akkor az legyen csak kettő az utolsón."
Majd jobban kibontotta a témát: "Ha a negyedik helyen állsz és előtted, utánad egy percre vannak, csak utazni fogsz. Nem adsz bele mindent és nem érzel át semmilyen drámát. Azonban ha ez az indítvány megvalósul, akkor mindenki odatenné magát, ha meghallja, hogy rajt! Ez pedig sokkal élménydúsabb versenyeket eredményezne, több drámával." - zárta gondolatait a korábbi EP-képviselő.
Persze azzal kiegészítette az egészet, hogy ezzel azért valószínűleg nem fosztanák meg a győzelemtől a versenyben vezetőt. Elég ha csak az elmúlt 15 év statisztikáját nézzük, az élen álló személye nem nagyon változott a végén. Ez csak annyiban lenne jó, hogy az esély meg lenne, hogy változhatna. Mindezt egy kifogástalan példával erősítette meg: "Senki nem akarja tudni egy Agatha Christie könyv közepén, hogy ki a gyilkos, mindenki a végén szeretne rájönni. Erről szól a sport is." Igaz, ami igaz.
A másik dolog amire kitért a legendás pilóta, hogy a ralit megfizethetővé kellene tenni. "Mi lenne, ha visszatérnénk a hátsó kerékhajtású autókhoz? Az amerikaiak azért nagyon jók, mert nem ragaszkodnak mindig a legújabb technikákhoz. Leginkább azt erőltetik, ami sok ember számára elérhető és ez az, amit nekünk is meg kellene céloznunk." - vázolta nézeteit a korábbi világbajnok. Majd még hozzátette, hogy mi gond lenne a hátsókerék hajtással? Legalább több lenne a keresztbe autózás és jóval olcsóbb lenne.
Aztán ha ezt valaki tudja, akkor ő biztosan az. '81-ben ugyanis egy hátsókerekes escort RS1800-assal nyerte a vb-t. Szerinte az összkerék kevésbé kihívás. "Egy összkerekes kocsi sokkal kiegyensúlyozottabb. Kisimítod egy bal láb fékkel, befordulsz, padlózod (minimális kormánykorrekcióval) és mosolyogsz. Az emberek azt hiszik, hogy varázslók, mert nem tudják, hogy milyen egyszerű is ez." - pirított oda Ari a mai technikának.
De hogy igaza van-e vagy nincs mindenben az öregnek, azt döntse el ki-ki maga. Forrás: Top Gear
Ez a blog most jelenik meg 3581. alkalommal
|
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
|
2024.10.17-20.
részletes infóink 2024.10.18-20.
részletes infóink 2024.10.25-27.
részletes infóink 2024.06-2024.11.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |