LCH Tavaszi LADA találkozó
Íme az egyik titok, amitől Latvala nyerni tudott Mexikóban
World Rally Championship
2016-03-09 19:49:44
Győri Kristóf
h i r d e t é s
Összes oldal:
684998802
Napi oldal:
99466
Jelenleg:
1022
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

#1894

Jari-Matti Latvala idei szezonja nem egészen úgy kezdődött, ahogy azt a finn versenyző megálmodta 2016 elején. Az első két futamát lenullázta, ezek után biztos nem volt könnyű Mexikóban a rajtvonalhoz állni. De a lehető legjobban oldotta meg a feladatát, nyert.

Nyilván sokan gondolják, hogy az autóversenyzés kiváló móka, ezek a fiúk csak beülnek és egész nap csúcskategóriás verdákkal csapathatnak. Viszont ha mélyebben beleássuk magunkat a történetbe, hamar felismerjük, hogy itt sokkal többről van szó. Ezek az emberek folyamatosan határon autóznak, ami komoly fizikai és mentális igénybevétel a párosoktól.

Elég csak az időjárás viszontagságaira gondolni. Dermesztő hideg Svédországban vagy fullasztó hőség a mediterrán térségben. A pilótának pedig folyamatosan képben kell lennie, miközben a navigátor állandóan traktálja az információkkal.

Na de térjünk vissza Latvalára. Szóval a finn pilóta nem tud mindent saját maga feldolgozni, így külső segítséget is igénybe vesz, aki pedig ezt szolgáltatja, nem más, mint Christoph Treier, aki Marcus Grönholm mentáltrénere is volt korábban.

"Minden versenynap reggelén egy 10 perces gyakorlattal kezdek. Néha fekvőtámaszt nyomok, miközben különböző számokat kell mutogatnom az ujjaimmal, amiket Christoph kér tőlem. Néha pedig visszafelé számolok páratlan számokat és párosakat felfelé gyakorlatok közben. Így használom az agyamat is, miközben fizikai gyakorlatokat végzek." - mutatta be egyik feladatsorát Latvala.
 
Treier azonban nem csak feladatokat ad a finnek, hanem segíti a problémák feldolgozásában. "Apróbb csalódásokat feldolgozok magam is most már, de a nagyobbaknál mindig leülünk Christophal megbeszélni a dolgokat." - avatott be minket Latvala.
 
Ha a pilóták kiváló kondíciónak örvendenek, akkor nyilván lassabban tudnak leállni mentálisan egy-egy futam után és folyamatosan pörög az agyuk az eseményeken. "Alapszabály, hogy egy WRC futam után két teljes nap pihenés szükséges, főleg egy olyan verseny után, amikor hőség volt. Akkor ennyi minimum kell, hogy feltöltődjünk. Az alvás az pedig rendkívül fontos, ezért próbálok kialakítani egy állandó alvásritmust." - árult el még több titkot Jari-Matti.

Nem kérdés, hogy a WRC-pilótáknak folyamatosan a versenyzés jár az eszükben, de ilyen hosszú szezonban szükségszerű időről-időre kikapcsolniuk. "A szabadidőnkben az a legfontosabb, hogy el tudjuk felejteni kicsit a ralit. Ha ez sikerül, újult erővel tudsz visszatérni. Azt pedig nem szabad elfelejteni, hogy rendkívül hosszú szezonunk van. Nem is tudom, hogy van-e ilyen elfoglaltsággal bíró sport a miénken kívül?" - tette fel végül a költői kérdést a 16-szoros futamgyőztes finn pilóta.

Forrás: redbull.com

Ez a blog most jelenik meg 2281. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
11111
Fotóalbum címkék
Hírblog címkék
Hír címkék
Blog címkék
Videó címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k