Íme az egyik titok, amitől Latvala nyerni tudott Mexikóban
World Rally Championship
2016-03-09 19:49:44
Győri Kristóf
h i r d e t é s
Összes oldal:
536583110
Napi oldal:
129130
Jelenleg:
1357
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
RetroCuccok - Nosztalgiázz velünk
MyActionCam
#1894

Jari-Matti Latvala idei szezonja nem egészen úgy kezdődött, ahogy azt a finn versenyző megálmodta 2016 elején. Az első két futamát lenullázta, ezek után biztos nem volt könnyű Mexikóban a rajtvonalhoz állni. De a lehető legjobban oldotta meg a feladatát, nyert.

Nyilván sokan gondolják, hogy az autóversenyzés kiváló móka, ezek a fiúk csak beülnek és egész nap csúcskategóriás verdákkal csapathatnak. Viszont ha mélyebben beleássuk magunkat a történetbe, hamar felismerjük, hogy itt sokkal többről van szó. Ezek az emberek folyamatosan határon autóznak, ami komoly fizikai és mentális igénybevétel a párosoktól.

Elég csak az időjárás viszontagságaira gondolni. Dermesztő hideg Svédországban vagy fullasztó hőség a mediterrán térségben. A pilótának pedig folyamatosan képben kell lennie, miközben a navigátor állandóan traktálja az információkkal.

Na de térjünk vissza Latvalára. Szóval a finn pilóta nem tud mindent saját maga feldolgozni, így külső segítséget is igénybe vesz, aki pedig ezt szolgáltatja, nem más, mint Christoph Treier, aki Marcus Grönholm mentáltrénere is volt korábban.

"Minden versenynap reggelén egy 10 perces gyakorlattal kezdek. Néha fekvőtámaszt nyomok, miközben különböző számokat kell mutogatnom az ujjaimmal, amiket Christoph kér tőlem. Néha pedig visszafelé számolok páratlan számokat és párosakat felfelé gyakorlatok közben. Így használom az agyamat is, miközben fizikai gyakorlatokat végzek." - mutatta be egyik feladatsorát Latvala.
 
Treier azonban nem csak feladatokat ad a finnek, hanem segíti a problémák feldolgozásában. "Apróbb csalódásokat feldolgozok magam is most már, de a nagyobbaknál mindig leülünk Christophal megbeszélni a dolgokat." - avatott be minket Latvala.
 
Ha a pilóták kiváló kondíciónak örvendenek, akkor nyilván lassabban tudnak leállni mentálisan egy-egy futam után és folyamatosan pörög az agyuk az eseményeken. "Alapszabály, hogy egy WRC futam után két teljes nap pihenés szükséges, főleg egy olyan verseny után, amikor hőség volt. Akkor ennyi minimum kell, hogy feltöltődjünk. Az alvás az pedig rendkívül fontos, ezért próbálok kialakítani egy állandó alvásritmust." - árult el még több titkot Jari-Matti.

Nem kérdés, hogy a WRC-pilótáknak folyamatosan a versenyzés jár az eszükben, de ilyen hosszú szezonban szükségszerű időről-időre kikapcsolniuk. "A szabadidőnkben az a legfontosabb, hogy el tudjuk felejteni kicsit a ralit. Ha ez sikerül, újult erővel tudsz visszatérni. Azt pedig nem szabad elfelejteni, hogy rendkívül hosszú szezonunk van. Nem is tudom, hogy van-e ilyen elfoglaltsággal bíró sport a miénken kívül?" - tette fel végül a költői kérdést a 16-szoros futamgyőztes finn pilóta.

Forrás: redbull.com

Ez a blog most jelenik meg 1965. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
Fotóalbum címkék
Hírblog címkék
Hír címkék
Blog címkék
Videó címkék
H K Sz Cs P Sz V
2324 25 26272829
30 01 02 03 040506
0708 09 10 111213
1415 16 17181920
2122 23 24 25 26 27
2020.12.05-06.

részletes infóink

2020.12.04-07.

részletes infóink

2020. #maradjotthon

részletes infóink

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k