|
|||||
h i r d e t é s
|
#1766
Az argentin-rali nem volt kimondottan unalmas futam. Már az elsõ két nap is tartogatott annyi izgalmat, amennyit a Szlovákiaringen esélyünk sem lett volna átélni a WTCC-futam alatt, hiszen jött egy kis esõ és lefújták az elsõ futamot a felénél, a másodikat meg sem tartották. A rali azonban "kicsit" más. Lehet esõ, lehet murva, lehet köd, a fiúk akkor is mennek. Így volt ez az utolsó napon is, amikor négy szakaszt kellett teljesítenie a párosoknak. A napi elsõ szakasz egy 22 kilométeres gyors volt, amin olyan köd volt, hogy az orruk hegyéig sem láttak vb-menõk. Gyakorlatilag mindenki lépésben és kétségbeesve autózott, egy valakit kivéve. Õ pedig nem volt más, mint Mikko Hirvonen. A finn rutinróka olyannyira élvezte a nehéz körülményeket, hogy agyonverte a mezõnyt 22 kilométeren. A mögötte másodikként érkezõ Mikkelsen 36.4 másodpercet, a harmadik Latvala 44-et kapott. Ezzel rögtön elõzött is Hirvonen és bejött a pontszerzõk közé. Ehhez persze kellett az is, hogy Ostberg gyakorlatilag feladja a futamot az ujj sérülése miatt (bár egy nappal korábban még azt mondta, hogy addig megy, amíg le nem esik a hüvelykujja). Ezen a gyorson Latvala további 16.4-et adott Ogiernek, úgyhogy eldõlni látszott a gyõzelem sorsa. Az izgalmakat Kubica és Evans csatája hozta volna, ha az utolsó szakaszon nem megy õrült nagyot a lengyel. Mondjuk a Power Stage pontokra esélye sem volt, de az öt másodpercre felzárkózó Evanst közel 20-al verte meg a 14. szakaszon, így Kubica hosszú pech sorozatának egy hatodik hellyel vetett véget. A plusz pontokért Ogier hajrázott a legjobban, másodiknak a nap hõse, Hirvonen érkezett meg, míg Latvala harmadik helyen zárt. Érdekesség, hogy a napi négy szakaszból Mikko hármat megnyert és egy percet hozott az élen záró Latvalán. Összességében pedig az abszolút 9. hely jutott neki. A futamot tehát újból a Volkswagen nyerte Latvala irányításával, amely immár egyedül birtokolja a zsinórban legtöbb gyõzelmet arató gyári csapat címet, hiszen ezzel a sikerrel kilenc futam óta legyõzhetetlen a német márka. A finn pilóta eszeveszett komoly tempót diktált a három napban, de erre az eredményre még õ sem számított: "Tavaly dobogón végeztem itt (az elsõ VW-s dobogója), de álmodni sem mertem volna gyõzelemrõl. Itt nyerni egészen különleges élmény. Hibáztam Portugáliában és kockázatos volt, hogy az önbizalmam romokba dõl. Ha most Ogier nyert volna, akkor esély nyílt volna rá, hogy a bajnokság unalomba fullad, így viszont még élnek a remények, hogy nem." A második tehát Ogier lett, aki a PS sikerével és a második hellyel 24 pontos elõnnyel vezet összetettben Latvala elõtt, de továbbra sem tudott nyerni Argentínában. A harmadik helyen az a Meeke végzett, aki az elõzõ futamon nagyot hibázott, de összeszedte magát. Az idei második dobogóját gyûjtötte be. Negyedik helyen Mikkelsen zárt, akire ráijesztett az autója az utolsó szakaszon, amikor a hûtõ figyelmeztetõ lámpája felvillant, végül nem történt technikai probléma, be tudta fejezni a futamot. Ötödiknek a Hyundaios Neuville futott be. A világbajnokság ezt követõen visszatér Európába, mégpedig Szardínia szigetére, ahol hasonlóan komoly futamra számíthatunk, hiszen az olasz murva sem lesz kíméletesebb a pilótákkal, mint a dél-amerikai. A következõ futamhoz elég sokat kell aludni, hiszen június 6 és 8 között kerül rá sor. Ilyen izgalmakért azonban érdemes várni. Ez a blog most jelenik meg 1964. alkalommal
Eddigi hozzászólások (0)
• Új hozzászólás írása
|
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
|
2024.10.11-13.
részletes infóink 2024.10.13.
részletes infóink 2024.10.10-13.
részletes infóink 2024.10.12-13.
részletes infóink 2024.10.25-27.
részletes infóink 2024.06-2024.11.
részletes infóink
s t a t i s z t i k á k |