HÚSVÉTI NEMZETKÖZI RALLYCROSS PARÁDÉ 2024
Minden, amit tudnod kell a Mexikó-raliról!
Rally Világbajnokság
2014-03-02 12:09:37
Győri Kristóf
h i r d e t é s
Összes oldal:
681070152
Napi oldal:
91747
Jelenleg:
1817
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja


Érdemes rögtön azzal kezdeni a beharangozót, hogy a lelkes rallyongók hat órás időeltolódással kell számoljanak a mexikói futam esetén. Vagyis ha itt reggel nyolc van, akkor ott délután kettő. Ez már csak azért is fontos, mert az első szakaszt kinti idő szerint este nyolckor rendezik meg, ami itt hajnal kettőnek számít majd. Érdemes tehát éjszakai bagolynak lenni, ha valaki élőben szeretné követni.

Nyilván a versenyzők is nagyon örülnek ennek az időeltolódásos mókának, de profi sportemberek, így könnyedén akklimatizálódnak. Akárcsak a murvás körülményekhez, hiszen Mexikóban lesz por, kő és szikla minden mennyiségben, na de lássuk, hogy merre.

Az útvonal:

Az ország ötödik legnagyobb városa lesz a verseny központja, név szerint León. Olyan természeti kincsek ölelik körül, mint a Sierra de Lobos és a Sierra de Guanajuato hegységek. A csütörtök éjszakai szakasz a festői szépségű Guanajuato környékén kerül megrendezésre.

A pénteki napon többször is megfordulnak a pilóták a Bicentennial Parkban, ami három esztendővel ezelőtt épült Mexikó 200 éves függetlenségének tiszteletére.

León lakói különös módon el lesznek kényeztetve, hiszen a mezőny mindhárom nap megfordul majd a helyi versenypályán.

>> Részletes lista a gyorsokról <<

A kihívás:

A sofőröknek újra vissza kell állítaniuk a kezüket a murvára. A mexikói futamot követően további öt poros, dzsuvás verseny következik. Helyzetüket nehezíti, hogy legutóbb tavaly szeptemberben, Ausztráliában mentek élesben murván és hőségben.

A közel 30 fokos melegben komoly terhelés lesz majd a motorokon és a váltókon. Ráadásul a motoroknak nem csak a hőséggel, de a magassággal is meg kell küzdenie. Ezen a futamon található ugyanis a világbajnoki szezon legmagasabb pontja, a maga 2737 méterével. Ilyen magasságban már olyan ritka a levegő, hogy az autók nagyjából 20%-ot vesztenek a teljesítményükből. Ez pedig könnyebb hibához és nehezebb gyorsuláshoz vezethet.

Ogier kapus incidense 2013-ból

Az autókról:

Igazából semmi extrára nem kell számítani. Egyszerű murva futóművet állítanak maguknak a versenyzők. A szakaszok nem túl durva minőségűek, de hajlamosak a romlásra, ha már többször végigmentek a gyorsokon.

A pilóták kemény keverékű gumikon fogják róni a gyorsasági kilométereket, mert a nagy hőség és a keményebb talaj könnyen kikezdenék a lágyabb keverékeket.

Történelem:

Maga a Mexikó-rali már 1979 óta létezik. 1998-ban költözött át Leónba, majd 2004-ben csatlakozott a világbajnoksághoz.

A 2007-es futam volt a világbajnokságok történetének legrövidebb versenye. Az össztáv kevesebb volt, mint 850 kilométer. Azonban még így is teljesítettek a versenyzők 366 kilométernyi gyorsaságit. Ha azt vesszük, össztáv/gyorsasági kilométer arányban a legjobb megoldás volt.

Mexikó legsikeresebb pilótája egészen véletlenül a héten 40. életévét betöltő Sebastien Loeb. 2006 és 2012 között az összes futamot megnyerte, szám szerint hatot. 2009-ben elmaradt a közép-amerikai futam, így akkor nem nyerhetett.

Újítások 2014-re:

A hosszú szakaszok még hosszabbak lesznek. Na most figyeljenek: Minden nap lesz egy-egy maratoni szakasz. A legrövidebb ezek közül 44.03 km, majd sorrendben az 53.69 km-es következik, majd a leghosszabb az 55.92 km-es Guanajuatito lesz. Ráadásul az első két napon a hosszúakat kétszer is teljesítik.

Idén nem a leóni Poliforumban lesz a szervizelés, hanem mellette. A szervizpark egy korábbi utcai gyors helyszínén lesz.

Egyszer mindenkinek érdemes elmennie a rajtceremóniára, hiszen általában egy hatalmas nagy fieszta szokott lenni. Zene, tánc, hangos autók, minden ami kell.

Emlékezetes pillanat:

A korábbi futamokról érdemes kiemelni egy emlékezetes pillanatot. Ilyen például Petter Solberg 2004-es drámája. Az akkori világbajnoki címvédő borzasztóan bekezdett a történelem első mexikói versenyén. Ám hiába vezetett, a Subaruja megmakacsolta magát és az akkumulátora elvesztette minden energiáját.

A szervizparkban pedig éppen ekkor kellett volna egy rámpára felállnia ellenőrzésre az autóval. Neki is álltak tolni a tonnás versenygépet Phil Millsszel a navigátorával, de nem jutottak előrébb. A jó szándékú szurkolók pedig jóhiszeműen odaugrottak segíteni. A művelet sikeres volt ugyan, de a versenybírók nem lehettek elnézőek. Idegen segítség miatt megbüntették a norvégot, aki ezért a mutatványért öt percet kapott és elbukta a dobogós esélyeit.

Forrás: wrc.com

Ez a blog most jelenik meg 1017. alkalommal
Eddigi hozzászólások (0)  • Új hozzászólás írása
Share |
World Rally Championship 2014
Rally Guanajuato Mexico 2014
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
11111
Fotóalbum címkék
Hírblog címkék
Hír címkék
Blog címkék
Videó címkék
H K Sz Cs P Sz V
181920 21 222324
25 26 27 28293031
0102 03 04 05 06 07
08 09 10 11 121314
15 16 17 18192021
2024.03.30-04.01.

részletes infóink

2024.03.28-31.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.03.30.

részletes infóink

2024.04.12-14.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k