|
|||||
h i r d e t é s
|
#628
Az eredeti tervekhez képest ismét egy kis változtatást kellett eszközölnie a rendezőknek, így az eredetileg betervezett 622 km-es gyorsasági helyett a mezőnynek csak 530 km-ert kellett teljesítenie, azt is két részletben. Az ok amúgy a heves esőzés volt, mely a kijelölt útvonal egyes részeit teljesen elmosta, és mivel a szervezők nem szerették volna kockáztatni a versenyzők testi épségét, ezért inkább a módosítás mellett döntöttek.
A motorosoknál már csak 96 versenyző tudott ma reggel rajthoz állni, elsőnek pedig a tegnapi győztes Marc Coma indulhatott. A spanyolt jól ismert ellenfele Cyril Despres követte, akinek minden esélyt meg kell ragadnia, ha csökkenteni akarja hátrányát. Az Andorrában élő versenyző ma így is tett, és nem sokkal a rajt után már ő állt az élen, mögötte pedig Helder Rodrigues, Francisco Lopez volt a sorrend. Nem egész 60 km megtétele után még mindig Despres állt az első helyen, Coma ekkor viszont már a második volt, Lopez pedig stabilan tartotta harmadik helyét. Az első ellenőrző ponthoz érve a francia motoros volt elől, míg Lopez már a második helyen állt, a harmadik pedig Alain Duclos volt. 124 km megtétele után Despres tartotta elsőbbségét, őt Lopez követte a második helyen, míg a harmadikon ekkor az amerikai Alexis Cody állt. Mivel Iritrack rendszere nem működött megfelelően Coma helyzetét nem lehetett tudni. 200 km-hez közeledve Lopez átvette a vezetést, Despres volt a második, és megkerült Coma is, aki így a harmadik helyen állt. 400 km megtétele után az állás mit sem változott, még mindig Lopez állt az első helyen. A második ellenőrző ponthoz érve viszont újra Despres vezette a mezőnyt, Coma volt a második, míg Lopez visszaesett a harmadik helyre. A francia végül meg is nyerte a mai szakaszt, lecsippentve egy picikét Coma előnyéből, aki ma második lett. A harmadik helyet Lopez szerezte meg, míg Rodrigues lett az negyedik és Duclos az ötödik.
A quadosoknál 13 versenyző vágott neki a mai napnak Jorge Santamarina vezetésével. Sokáig nem élvezhette előkelő pozícióját, hiszen Sebastian Halpern szinte azonnal az élre állt, a sőt a lengyel Lukasz Laskawiec is megelőzte a tegnapi győztest. Az első ellenőrző ponthoz érve a sorrend ismét megváltozott, ekkor már Tomas Maffei volt az első, Josef Machacek a második és Laskawiec a második. 124 km után még mindig Maffei állt az élen, mögötte pedig Halpern és Patronelli következtek. Miközben az ellenfelek a cél felé robogtak a cseh Machacek egy helyben vesztegelt, hiszen eltört a hátsó tengelye, így meg kellett várnia a segítséget, ez pedig értékes időbe került. Több mint 400 km megtétele után Halpern állt az élen, Patronelli volt a második, míg Laskawiec a harmadik. végül Halpern meg tudta nyerni a szakaszt, mögötte Maffei ért be, akiről sokáig azt sem lehetett tudni, hogy merre jár. Az összetettben vezető Patronelli lett a harmadik, őt Laskawiec és Declerck követték.
Az autósok mezőnye igen csak megfogyatkozott, így már csak 96 egység vágott neki a mai kalandnak. Bár Giniel de Villiers rajtolhatott elsőnek, nem sokkal ezután már Carlos Sainz állt az élen, Stephane Peterhansel volt a második, míg Nasser Al-Attiyah a harmadik. Az első ellenőrző ponthoz érve a sorrend nem, csak az különbségek változtak, a versenyzők ideje közt minimális volt az eltérés. 178 km megtétele után még mindig El Matador állt az élne, de Al-Attiyah feljött a második helyre, Peterhansel pedig visszacsúszott a harmadikra. 400 km után viszont Sainznak meg kellett állnia, technikai gondjai akadtak, és míg ő egy helyben ácsorgott, addig a többiek szépen elhúztak mellette, így Al-Attiyah átvette a vezetést, Peterhansel volt a második, míg De Villiers a harmadik. Az amerikai Mark Miller Sainz segítségére sietett ugyan, de még így is több mint 1 órán át szerelték a Volkswagent. Végül a katari csak kis kockázatokat vállalva elsőnek ért be, Peterhansel lett a második, De Villiers a harmadik, Holowczyc a negyedik és Leal Dos Santos az ötödik. Mai teljesítményének és Sainz problémáinak köszönhetően Al-Attiyah összetettben is átvette a vezetést. Sőt mondható megnyugtató előnyre tett szert.
A kaminoknál 41 egység állhatott ma rajthoz, és a tegnapi szakasz után újra Vladimir Chagin indulhatott az első helyről. Az első kilométerek után Firdaus Kabirov állt az élre, a Cár csak a második volt, míg a harmadik helyen Pep Vila állt. Aztán az első ellenőrző pontnál ismét Chagin állt az élre, őt Kabirov követte, mögöttük pedig Eduard Nikolaev volt a harmadik. 124 km megtétele után az orosz különítmény még mindig nem talált legyőzőre, így mindenki stabilan tartotta a helyét, és Chagin minden egyes kilométerrel növelni tudta előnyét. Aztán 400 km után már Kabirové volt a legjobb idő, Chagin csak második volt, Nikolaev pedig a harmadik helyen állt. A szakaszt végül nem ő, hanem csapat- és honfitársa Chagin nyerte, Vila lett a második, Kabirov a harmadik helyet szerezte meg, Nikolaev lett a negyedik és Hugo Duister ért be ötödiknek. Összetettben továbbra is a Cár áll az élen, de fél órás előnye nem mondható kellemesnek.
Holnap a mezőny külön utakon jár majd, hiszen a motorosoknak, quadosoknak 123 km-nyi összekötőt és 555 km gyorsaságit kell majd teljesíteniük, míg az autósoknak, kamionosoknak 349 km-nyi összekötő után 266 km gyorsaságit kell majd legyűrniük. A még versenyben lévők számára ez lesz az utolsó nagy lehetőség a támadásra.
Az eredmények tájékoztató jellegűek. Ez a blog most jelenik meg 1874. alkalommal
Eddigi hozzászólások (0)
• Új hozzászólás írása
![]() |
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |