|
|||||
h i r d e t é s
|
#587
A mai szinte mindenki más utakon járt, a motorosoknak és a quadosoknak, az autósoknak és a kamionos egységeknek is más-más útvonalon kellett haladniuk. Ezt csak nehezítette, hogy a gyorsaságit kettészelte egy semleges szakasz. A speciál első részén a homokos talajjal kellett zöld ágra vergődnie a versenyzőknek, míg a másodikon keményebb, kavicsos, erdős utakon haladt a mezőny.
1. Cyril Despres 09:38:58
A quadosoknál Alejandro Patronelli vezetésével 27 versenyző rajtol el. Az első ellenőrző pontnál Sebastian Halpern állt az első helyen, őt Alejandro Patronelli és Tomas Maffei követte. Az egy Patronelli fivér nem adta könnyen magát, így a mai nap ő és Halpern csatáját hozta. A második ellenőrző pontnál már ő állt az első helyen, Halpern volt a második, míg Maffei biztosan tartotta harmadik helyét. Egy darabig úgy nézett ki, hogy a cseh Machacek feljött a harmadik helyre, de ez csak azért tűnt úgy, mert Maffei Iritrack rendszere nem működött rendesen, és nem jelezte, hogy merre jár. Nem ő volt az egyetlen, aki ilyen gondokkal küzdött, Marcos Patronelliről szinte egész nap nem lehetett tudni, hogy a szakasz mely részénél tart éppen. Végül a sorrend teljesen eltért a várttól. Az első helyet Maffei szerezte meg, mögötte pedig Halpern, Patronelli, Plechaty, Machacek voltak a befutók. Az összetett állása pedig a következőképp alakult. 1. Sebastian Halpern 11:02:21
Az autósoknál még 135 egység volt versenyben reggel, és elsőnek Carlos Sainz vághatott neki a mai napnak. Az első 30 km után Stephan Peterhansel állt az élen, őt Al-Attiyah követte, El Matador pedig csak a harmadik helyen autózott. Az első ellenőrző pontnál már a quatari versenyzőé volt az első hely, míg mögötte Peterhansel, Sainz volt a sorrend. Míg Al-Attiyah folyamatosan növelni tudta előnyét, addig mögötte hatalmas csata folyt, melyből végül a spanyol került ki győztesen, így most már csak csapattársát kellett utolérnie. A párosok ebben a sorrendben vágtak neki a szakasz semleges részének. Az autósok végül ugyanebben a rangsorban haladtak át a célvonalon is, és bár Al-Attiyah szerette volna megelőzni csapattársát, de ez nem sikerült neki. Viszont a győzelmének köszönhetően feljött a második helyre összetettben. A mai szakasz negyedik helyét Krzysztof Holowczyc szerezte meg, míg Giniel de Villiers lett az ötödik.
A kamionosok mezőnye Kabirov vezetésével vágott neki a mai napnak, de nem sokáig mondhatta magának az előkelő helyezést, hiszen csapat- és honfitársa Chagin mindössze 40 km után megelőzte. Sőt még Ales Lopraisnak is sikerült Kabirov elé férkőznie. A mezőny ugyanebben a sorrendben érte el az első ellenőrző pontot. A cár egyre csak növelte az előnyét, a többiek pedig próbálták tartani vele a lépést. A Cár végül magabiztosan nyert, mögötte Kabirov hajtott át másodikként a célon, a cseh Ales Lopraisnak be kellett érnie a harmadik hellyel. Az orosz különítmény legújabb tagja Nikolaev lett a negyedik, míg a német Echter lett az ötödik. Mai győzelmével Chagin összetettben is átvette a vezetést.
A mezőny útja holnap az Andok szikláin át vezet majd az argentin San Salvadorból a chilei Calama-ba. Reméljük a ritkás magaslati levegő nem árt majd meg, sem embernek, sem masinának.
Az eredmények tájékoztató jellegűek. Ez a blog most jelenik meg 2101. alkalommal
![]() |
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |