|
|||||
h i r d e t é s
|
#601
A mezőnyre ma egy 256 km hosszú összekötő és egy 456 km-es gyorsasági várt. A versenyzőknek kijutott a puha, homokos, a murvás és a sziklás részekből is bőven, így a mai szelektív terep tekintetében igazán nem volt unalmasnak mondható. Ezt csak tetézte az, hogy amint leértek az egyik dűnéről már kapaszkodhattak is fel a másikra.
A motorosoknál 134 versenyző állt reggel rajthoz és elsőnek a portugál Paulo Goncalves vághatott neki a kilométereknek. Elsőségét nem sokáig élvezhette, hiszen mindössze 30 km után már Helder Rodrigues állt az élre, őt Cyril Despres és Marc Coma követte. Amikor elérték a második ellenőrző pontot a portugál versenyző nem, hogy magabiztosan őrizte helyét, de még növelni is tudta előnyét a nagymenőkhöz képest. Ez az állás nem nagyon akart változni, Rodrigues szinte minden egyes kilométerrel csak még jobban ellépett az őt üldözők elől. Amikor a mezőny eleje elért a harmadik ellenőrző ponthoz még mindig a portugál versenyző volt az első, de előnye jelentősen elkezdett csökkeni. Cyril Despres annak ellenére, hogy műszaki gondokkal küzdött jó pár percet le tudott faragni hátrányából. A versenyzők már a cél felé közeledtek, amikor még mindig portugál motoros állt az élen, de nem Rodrigues volt az, hanem Ruben Faria, Rodrigues a második, míg Despres a harmadik helyen állt 306 km után. A negyedik ellenőrző pontnál mindössze 25 másodperc választotta el Fariat és Rodriguest. Despres közben szilárdan őrizte harmadik helyét, Coma pedig továbbra is negyedik volt. Végül a sorrend már nem is változott, a mai szakaszt Ruben Faria nyerte, Helder Rodrigues előtt, Cyril Despres harmadik lett, őt Marc Coma követte, és a szlovák Stefan Svitko ért be ötödiknek. Coma továbbra is az első helyen áll összetettben, de előnye csökkent valamelyest. Sajnos a mai nap nem volt mindenki számára jónak mondható. A brazil Jose Helio Rodrigues bukott és úgy megsérült a válla, hogy orvosi segítséget kellett kérnie.
A quadosoknál a még versenyben lévők közül Alejandro Patronellinek kellett a legkorábban kelnie, hiszen ő indulhatott az első helyről. Az első kilométerek után egy argentin hármas meglépett a mezőnytől, és egymással vívtak a legjobb pozíciókért. A második ellenőrző pontnál Patronelli volt az első, Tomas Maffei a második, míg Sebastian Halpern a harmadik. A szakasz felénél még mindig Patronelli állt az élen, és jelentősen növelni tudta előnyét Maffei-al szemben. A harmadik helyre viszont feljött a cseh Martin Plechaty, mivel Halpernnek meg kellett állni, hogy megjavítsa quadját. Az argentin versenyző több mint 20 percig vesztegelt egy helyben. Amikor a mezőny elért a negyedik ellenőrző ponthoz még mindig Patronelli és Maffei álltak az élen, a harmadik helyen viszont a francia Christophe Declerck motorozott, a különbségek pedig egyre csak nőttek. Végül Patronelli, Maffei, Machacek, Santamarina, Declerck volt a befutó sorrend. Mai győzelmével Alejandro Patronellinek sikerült megerősíteni összetettbeli vezető pozícióját.
Az autósoknál 107 páros vágott neki a mai napnak, az élen nem mással, mint Mr. Dakarral, aki tegnap végre szakaszt tudott nyerni. Előnye sajnos nem sokáig tartott, a második ellenőrző pontnál már Nasser Al-Attiyah volt az első, mögötte pedig Peterhansel, Carlos Sainz autóztak iszonyatos tempóban. A három autó csak másodpercekre volt egymástól, míg a negyedik helyen álló Giniel de Villiers, már több mint egy perccel volt lemaradva tőlük. A 131. km-nél Al-Attiyah 12 másodperccel volt Peterhansel előtt, aki pedig mindössze 14 másodperccel volt gyorsabb Sainznál. a 173. km-nél változott a felállás, ekkor már Mr. Dakar volt az első, őt 7 másodperces hátránnyal követte Al-Attiyah, míg El Matador 40 másodperccel volt lemaradva. A harmadik ellenőrző ponthoz érve Peterhansel előnye már majdnem egy perc volt A-Attiyahoz képest, és több mint egy perccel volt Sainz előtt. Ahogy közeledtek a cél felé úgy nézett ki, hogy a mai szakasz győzelme Peterhansel és Al-Attiyah között fog eldőlni, végül a sors másképp döntött. Az utolsó 100 km-en Peterhansel többször is defektet kapott, így értékes időt kellett áldoznia a kerékcserékre. Így végül ismét Sainz győzött, Al-Attiyah lett a második, Giniel de Villiers a harmadik, Mark Miller a negyedik, Peterhansel pedig az ötödik. Mondhatni taroltak a Volkswagenesek. Összetettben még mindig Sainz vezet, Peterhansel visszacsúszott a harmadik helyre, míg Al-Attiyah feljött a másodikra.
A kamionosoknál még 48 egység van versenyben, közülük pedig a Cár elsőszámú segítője és riválisa Firdaus Kabirov indulhatott elsőnek. Az első ellenőrző pontnál Kabirov ugyan vezetett, de a csak negyedikként rajtoló Vladimir Chagin már ott volt szorosan a nyomában a második helyen. A harmadik helyen ekkor csapattársuk Eduard Nikolaev állt. A felállás a második ellenőrző pontnál sem változott, sőt Chagin egyre közelebb került Kabirovhoz. 131 km megtétele után az első kettő sorrendje nem változott, bár Kabirov előnye tovább csökkent, viszont a cseh Ales Loprais feljött a harmadik helyre. A harmadik ellenőrző pontnál már kicsit más volt a felállás, hiszen Kabirov mögött nem Chagin, hanem Loprais állt a második helyen, a Cár csak a harmadik volt. A következő kilométereken aztán hol Chagin, hol Loprais volt a harmadik, sőt utána már nem csak a második és harmadik, de az első helyen is beindult a cserebere. Nem sokkal a cél előtt a cseh állt az élen, míg mögötte Kabirov, Chagin volt a sorrend, és végül e lett a befutó rangsor is. Lopraisnak sikerült megtörnie a Kamazok hosszú uralmát. A negyedik helyet végül Eduard Nikolaev szerezte meg, míg Ilgizar Mardeev lett az ötödik. Annak ellenére, hogy ma nem tudott nyerni összetettben még mindig Kabirov vezet, Chagin a második és Loprais a harmadik.
Holnap a mezőny végre szusszanhat egy kicsit, hiszen következik a jól megérdemelt pihenő nap. Az eredmények tájékoztató jellegűek. Ez a blog most jelenik meg 1979. alkalommal
Eddigi hozzászólások (0)
• Új hozzászólás írása
![]() |
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
|
![]() ![]() 2025.05.02-03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.03.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.04.
![]() részletes infóink ![]() 2025.05.09-11.
![]() részletes infóink ![]() 2025.
![]() részletes infóink ![]()
s t a t i s z t i k á k |