LCH Tavaszi LADA találkozó
Dakar Stage 8.
Antofagasta - Copiapo
2011-01-10 23:06:31
neomatsek
h i r d e t é s
Összes oldal:
685372904
Napi oldal:
78744
Jelenleg:
1226
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

#612

A pihenő nap utáni szakasz mindig kemény és erősen megrostálja a mezőnyt. Tegnap a szervezők részben szakítottak ezzel a hagyománnyal, és hiába tervezték eredetileg keményre a szakaszt, a rövidítések és változtatások után az már azért közel sem volt olyan megerőltető. Kvázi ezt pótolták a mai nappal, hiszen a még versenyben lévőknek összesen 268 km-nyi összekötőt és 508 km-nyi gyorsaságit kellett teljesíteniük. A nehéz tájékozódás mellett a váltakozó terepviszonyok sem könnyítették meg a versenyzők dolgát, de azért voltak jó páran, akik boldogultak a mai nap kihívásaival.

 

A motorosoknál 112 versenyző állhatott ma rajthoz élen a chilei Francisco Lopezzel, akit a francia Cyril Despres követett. Az első kilométerek után már Paulo Goncalves állt az élen, mögötte pedig Despres, Coma, Lopez volt a sorrend. A következő kilométerek kicsit megkeverték a sorrendet, hiszen Coma vette át a vezető pozíciót, Despres volt a második és Lopez  a harmadik. Az igen jól teljesítő Goncalves sajnos nagyot bukott, és amikor megérkezett az első ellenőrző ponthoz erős fájdalomra panaszkodott. Gyors vizsgálat után az orvosok kulcscsonttörést állapítottak meg, így számára véget ért a verseny. A mezőny persze haladt tovább, és a második ellenőrző pontnál Coma, Despres, Helder Rodrigues volt a sorrend. Ahogy közeledett a cél Coma úgy növelte előnyét, a szakasz felénél már 1:49-el volt Despres előtt. A két régi motoros annyira belefeledkezett az egymással való küzdelembe, hogy a negyedik ellenőrző pontnál a harmadik helyen motorozó Lopeznek már 7:23 volt a hátránya. Végül ez lett a befutó sorrendje is, Coma nyert, Despres lett a második, Lopez a harmadik, Rodrigues a negyedik és Ullevalseter az ötödik.


1.    Marc Coma ?
2.    Cyril Despres +00:09:19
3.    Francisco Lopez +00:22:48
4.    Helder Rodrigues +00:41:42
5.    Ruben Faria +01:09:59

A quadosoknál már csak 17 ember van versenyben, az élről pedig az argentin Sebastian Halpern indulhatott. Az első kilométerek után Halpern magabiztosan őrizte első helyét, mögötte a lengyel Lukasz Laskawiec motorozott, míg a harmadik helyen a szintén argentin Jorge Santamarina állt. 70 km után a lengyel versenyző egyre közelebb került Halpernhez, kettejük közt mindössze kilenc másodperc volt a különbség. A harmadik ellenőrző pontnál aztán fordult a kocka, ekkor már Laskawiec vezetett, Halpern állt a második helyen és Alejandro Patronelli volt a harmadik. 190 km után a lengyel versenyző már több mint 8 perces előnnyel állt az élen, a többiek pedig próbáltak lépést tartani vele több kevesebb sikerrel. 280 km után még mindig Laskawiec állt az első helyen, viszont ekkor már Patronelli volt a második és Santamarina a harmadik. A negyedik ellenőrző ponthoz érve az argentin átvette a vezetést, Laskawiec már csak második volt, míg Josef Machacek állt a harmadik helyen. Míg Patronelli folyamatosan növelni tudta előnyét, addig Laskawiec egyre hátrébb csúszott, és már a cseh Machacek is megelőzte a célhoz közeledve. Végül a célig nem is változott a sorrend, így Patronelli mai győzelmével visszavette az összetettbeli előkelő helyét is. Mögötte Machacek, Laskawiec, Santamarina, Halpern volt a sorrend.


1.    Alejandro Patronelli ?
2.    Sebastian Halpern +00:58:32
3.    Josef Machacek +02:41:48
4.    Lukasz Laskawiec +06:18:00
5.    Santiago Hansen +07:37:26

Az autósoknál mindössze 88 egység állt ma rajthoz, elsőnek pedig Nasser Al-Attiyah vághatott neki a mai kemény napnak. Az első kilométerek megtétele után mindenki meglepetésére Mark Miller állt az élen, őt Stephan Peterhansel követte, míg Giniel de Villiers a harmadik helyen követte őket. A párosokat mindössze másodpercek választották el egymástól. 119 km megtétele után Miller eltűnt, senki sem tudta, hogy merre jár, Peterhansel defekttel küszködött, így El Matador állt az élre, mögötte pedig De Villiers és Al-Attiyah autóztak. Végül Miller előkerült, de ekkor már csak a negyedik volt. A második ellenőrző pontnál semmit sem változott a felállás, és miközben a Volkswagenesek robogtak a cél felé, addig Peterhansel már azt se tudta, hogy mit csináljon, hiszen ha lassan ment az volt a baj, ha gyorsan, akkor az. De nem csak neki volt rossz napja. Az összetettben jó helyen álló Krzysztof Holowczycnek többször is meg kellett állnia technikai problémák miatt. 280 km megtétele után még mindig Sainz vezetett, de már Al-Attiyah volt a közvetlen üldözője, De Villiers visszacsúszott a harmadik helyre. Aztán ahogy közeledett a cél Al-Attiyah egyre agresszívebben autózott, végül sikerült átvennie csapattársától a vezetést, így Sainznak a második hellyel kellett beérnie. Giniel de Villiersnek sikerült legyűrnie Millert, így az amerikai csak a negyedik lett. Hihetetlen teljesítmény árán pedig Joan Roma végül megcsípte az ötödik helyet. Mai győzelmének köszönhetően Al-Attiyah Sainz nem kis bánatára összetettben is átvette a vezetést. Úgy néz ki idén ismét köztük dől el a végső győzelem sorsa.


1.    Nasser Al-Attiyah ?
2.    Carlos Sainz +00:05:14
3.    Giniel de Villiers +00:48:45
4.    Stephan Peterhansel +01:33:03
5.    Mark Miller +02:32:23

A kamionosoknál már csak 45-en vannak versenyben, és az elmúlt napok sikerének köszönhetően a cseh Ales Loprais indulhatott az első helyről. Az első kilométerek megtétele után a Cár bejelentkezett, és annak ellenére, hogy csak harmadikként indult az első helyen állt. Firdaus Kabirov állt a második helyen, míg Loprais csak harmadik volt. Chagin folyamatosan növelni tudta előnyét, de nem tudott meglépni ellenfelei elől, mind Kabirov, mind Loprais ott volt szorosan a nyomában. Végül a szakasz feléhez érve sikerült egy kellemes előnyt kiautóznia, Kabirov és Nikolaev előtt. Loprais technikai gondokkal küzdött, ezért már több mint 25 perces hátránya volt a Cárhoz képest. Közeledve a 300. km-hez még mindig Chagin vezetett, Nikolaev volt a második és Loprais a harmadik. Ekkor senki sem tudta, hogy merre jár Kabirov, mivel kamionjában nem működött az Iritrack rendszer. A hatos ellenőrző pontnál Chagin már több mint 29 perccel vezetett Nikolaev és Kabirov előtt. Végül Chagin megnyerte a szakaszt, Kabirov lett a második és Nikolaev a harmadik. Loprais végül negyedikként ért be, Ilgizar Mardeev pedig ötödik lett. 60. győzelmével Chagin összetettben is visszavette vezető pozícióját.


1.    Vladimir Chagin ?
2.    Firdaus Kabirov +00:03:27
3.    Ales Loprais +00:29:36
4.    Eduard Nikolaev +01:52:28
5.    Franz Echter +03:29:52

Holnap a mezőnyt Copiapóban éri majd a reggel és az este is, csak épp közben tesznek egy 235 km-es kört, kiegészítve egy röpke 35 km-es összekötővel. A mai kemény nap után nem is csoda, hogy a szervezők nem akarták még jobban megtizedelni a mezőnyt, hiszen valakinek célba is kell érnie. Holnap túl sok változatosságra nem kell számítania a versenyzőknek, hiszen szinte csak dűnék közt vezet majd az út, bár itt ott azért lesz egy kis murva is. A motorosoknak talán kicsit nehezebb dolgok lesz, hiszen holnap kisebb csoportokban fognak rajtolni, aminek van jó, és természetesen rossz oldala is.

 

Az eredmények tájékoztató jellegűek.
(Elnézést, h nincs összetett eredmény, de a honlap minden frissítésnél más időt írt ki…)
Ez a blog most jelenik meg 1934. alkalommal
Eddigi hozzászólások (0)  • Új hozzászólás írása
Share |
2011.01.16.
külföldi verseny
Dakar 2011
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
11111
Fotóalbum címkék
Hírblog címkék
Hír címkék
Blog címkék
Videó címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k