duenShop.hu sátor a Rally Hungary szervizparkjában
Megvan az első duplázó! - Veszprém Rallye 2012 összefoglaló
Magyar Országos Rallye Bajnokság
2012-07-17 17:07:44
V.G.
h i r d e t é s
Összes oldal:
683570246
Napi oldal:
53317
Jelenleg:
1266
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja


Július 13.-14. között rendezték a bajnokság második murvás viadalát, a 19. Veszprém Rallye-t.

A tradicionálisan legnehezebb hazai verseny első napján, egész pontosan péntek délután, a Sólyi erdőben egy 13,6 kilométeres szakasz várt kétszer, a rajthoz felsorakozott 32 első osztályú párosra.

Az első szakaszon a Kazár – Ferencz páros bizonyult a leggyorsabbnak, míg kora este a Botka – Mihalik egység örülhetett az etap sikernek.

Így a nyúlfarknyi első napot követően Kazár Miklós tanyázott az élen, annak ellenére, hogy már a nyitó gyorsaságit megelőzően, a szervizparkból kihajtva elromlott a hajtáspumpa az R4-es EVO IX-en. Botka Dávidék mindössze 2 másodperc hátránnyal várták a szombati folytatást, akiket a Turán – Zsíros kettős követett a Ford Fiestával.

Frici elégedett volt a pénteki teljesítményükkel, hisz a rövidebb végáttétel ellenére is tartották a lépést a Mitsubishikkel, az éllovas Kazár Miklós mindössze 2.8 másodperc távolságra volt tőlük.

A Mecsek Rallye győztese Herzig Norbert negyedikként, 11.5 másodperc hátrányban fordult a szombati napra. Alapvetően a kemény keverékű abroncsoknak volt köszönhető, hogy nem tudta az elvárt tempót autózni a Skodás pilóta, akit az a Bútor Róbert és Tóth Imre követett az R4-es Mitsubishi Lancer EVO X-sel az ötödik helyen, akiknek eleddig két be nem fejezett verseny szerepelt a neve mellett.

A 3-as kategóriát Matics Mihály vezette, Balogh János és Osváth Péter előtt. A triumvirátus három tagja osztozott az abszolút 6.-7.-8. helyeken. Őket a S csoportot vezető Budavári Zoltán követte, míg az első tízet Pethő Tyutyu zárta alkalmi navigátorával, Zentai Kornéllal.

Szombaton 8 gyorsasági szakasz, s majd 110 kilométer várt a még állva maradt 29 kettősre.

Az első két körben Kislőd, Szőc, Vigántpetend volt a kötelező penzum, míg harmadjára az egykoron a Nyirád Rallye részét képező Vigántpetend kimaradt a szórásból.

A két „hosszú” kör pofon egyszerű sormintát hozott. Kislőd és Szőc Herczig Norbert felségterületének számított, míg Kazár Miki Vigántpetenden volt utolérhetetlen.


Így két szakasszal a vége előtt Herczig vezette az összetett, Kazárt, Turánt és Botkát megelőzve. Majd következett az utolsó, „kis ” kör.

 Kislődön Kazár neve mellé véshettünk fel egy újabb részsikert, amivel a miskolci pilóta ismét a tabella élére ugrott. Nem sokáig tartott azonban az öröm a Maximmun Racing Team háza táján, hisz az utolsó Szőci szakaszon defektet kapott a piros –fekete Mitsubishi. Ezzel, illetve szombati ötödik etap győzelmével Hercig Norbert 2004 és 2010 után megszerezte élet harmadik Veszprém Rally győzelmét. Mostani sikerével a 2009-es bajnok megerősítette vezető helyét a bajnokságban.

A Herczig - Bacigal kettős 66 pontot gyűjtött három futam alatt, őket Botka Dávid és Mihalik Péter követi 53 egységgel. Dudu kiegyensúlyozott teljesítménye eddig ezüstöt ér, hisz nem csak a bajnoki táblázaton, hanem a Veszprém Rallye végén is ebben a pozícióban zártak.

Kazár Miklós valószínűleg többet várt a veszprémi erőpróbától, azonban most be kellett érnie egy bronzzal. Akárcsak Botka esetében, mostani helyezése megegyezik a bajnokságban elfoglalt pozíciójával. Eddig 46 pontot szereztek Ferencz Ramónnal, ehhez próbálnak majd minél többet hozzá pakolni az Adari murva pályákon.

A közvetlen élmezőnyből Turán Frigyes és navigátora, Zsíros Gábor járt a legszerencsétlenebbül. A Ford Fiesta S2000-ben eltört az airbox, minek következtében az abszolút harmadik helyről voltak kénytelenek feladni a versenyt.

Bútor Róbert végre megszerezte idei első pontjait, negyedikként zárta a viadalt. Az utolsó szakaszon biztos, ami biztos, a szívbajt hozta az EVO X-es a gazdájára: egy tecnikai malőr eredményeként csak lepésben teljesítették a gyorsaságit, de minden jó, ha a vége jó alapon átjutottak a veszprémi céldobogón.

Az abszolút ötödik egység, Matics Mihály és Viczena Gábor akárcsak a Mecsekben, ezúttal is megnyerte a 3-as kategória küzdelmeit. Az első helyet sosem kell megmagyarázni, de a teljes igazsághoz hozzá tartozik, hogy az utolsó szakaszig a Balogh –Holczer kettős vezette a csoportot, ám ott defektet kaptak és visszazuhantak az abszolút 11. és a kategória 6. helyéig.

Nagyszerű hajrájának és egy kis szerencsének köszönhetően Pethő István és Zentai Kornél egészen az összetett hatodik, és a 3-as csoport második helyéig kapaszkodott fel.

A DRT párosát Osváth Péter, Bujdos Miklós és Trencsényi József követte az abszolút 7.-8.-9. helyen, ami megegyezett a 3-as kategória 3.-4.-5. pozícióival.

Az Top tízet az S csoportban három forduló után is 100%-os Budavári Zoltán – Németh Gergely- Mitsubishi Lancer EVO VIII trió zárta.

Nem csak Budaváriék kapcsán beszélhetünk állandóságról az S csoportban, hisz akárcsak az előző két versenyen, úgy most is a Fogassy Gergely – Kerék István kettős zárta másodiként az itteni külön értékelést.  A három év után visszatérő Tobak Zoltán szerezte meg a harmadik helyet, oldalán Kecskeméti Balázzsal.

A „kétkerekeseknél” akárcsak Bükfürdőn és a Mecsekben ezúttal sem talált legyőzőre az Ollé Sasa és Budai Marcsi által terelgetett Suzuki Swift S1600. Dr. Varga Attila és Savanyu Roland (Suzuki Ignis S1600) szerezte meg a második, míg Lukács „Csucsu” Kornél és Zagyva Lajos (Citroen C2 R2 MAX) a harmadik helyet.

A bajnokság augusztus közepén, Aradon folytatódik tovább, a szezon utolsó murvás versenyével.

A futam végeredménye:

Hely

Vezető

Navigátor

Autó típusa

Idő

Különbség az
elsőtől

1.

Herczig Norbert

Bacigal Igor

Skoda Fabia S2000

01:15:33.4

0.0

2.

Botka Dávid

Mihalik Péter

Mitsubishi Lancer Evo IX

01:16:12.6

39.2

3.

Kazár Miklós

Ferencz Ramón

Mitsubishi Lancer Evo IX.

01:16:28.8

55.4

4.

Bútor Róbert

Tóth Imre

Mitsubishi Lancer Evo X.

01:17:44.6

02:11.2

5.

Matics Mihály

Viczena Gábor

Mitsubishi Lancer Evo IX

01:18:12.4

02:39.0

6.

Pethő István

Zentai Kornél

Mitsubishi Lancer Evo IX. RS

01:18:33.6

03:00.2

7.

Osváth Péter

Farnadi Ágnes

Mitsubishi Lancer Evo IX.

01:18:57.9

03:24.5

8.

Bujdos Miklós

Milcsevics Lóránt

Mitsubushi Lancer Evo IX.

01:19:00.1

03:26.7

9.

Trencsényi József

Verba Gábor

Mitsubishi Lancer Evo IX.

01:19:27.7

03:54.3

10.

Budavári Zoltán

Németh Gergely

Mitsubishi Lancer Evo VIII.

01:19:28.2

03:54.8

11.

Balogh János

Holczer Dániel

Mitsubishi Lancer Evo IX. RS

01:19:40.6

04:07.2

12.

Rongits Attila

Hannus László

Mitsubishi Lancer Evo IX. RS

01:20:14.9

04:41.5

13.

Fogasy Gergely

Kerék István

Mitsubishi Lancer Evo VI

01:22:51.1

07:17.7

14.

Tobak Zoltán

Kecskeméti Balázs

Mitsubishi Lancer Evo VI

01:24:09.3

08:35.9

15.

Ollé Sándor

Budai Annamária

Suzuki Swift S1600

01:24:36.8

09:03.4

Ez a blog most jelenik meg 4095. alkalommal
Eddigi hozzászólások (0)  • Új hozzászólás írása
Share |
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
19. Valvoline Veszprém Rallye
  
  
  
 
  
  
h i r d e t é s
11111
Fotóalbum címkék
Hírblog címkék
Hír címkék
Blog címkék
Videó címkék
H K Sz Cs P Sz V
010203 04 050607
080910 11 121314
15 16 17 18192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 0102030405
2024.04.12-14.

részletes infóink

2024.04.13-14.

részletes infóink

2024.04.19-21.

részletes infóink

2024.04.18-21.

részletes infóink

2024.04.20-21.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k