Panasonic hőszivattyű RAKTÁRON! - +36309779995
fotóspeti
Tóth Péter
2014-04-04 17:28:41
utolsó bejelentkezése
fotóspeti

41 hozzászólás
nincsenek kedvencei és őt még senki nem jelölte kedvencnek
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
627059497
Napi oldal:
89693
Jelenleg:
935
Regisztrált:
1
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
duenShop.hu - a rallyongók boltja
AutoDekor
BusLine
Share |
fotóspeti hozzászólásai
oldalanként | csökkenő
 
összesen: 40 hozzászólás • 2 oldal
2011-09-12 10:56:26
Sziasztok,

1. hsz; eddig csak követtem a duen-t és a fórum eseményeit; most engedjétek meg,h véleményt formáljak a hétvégi IRC-futamról:

Javarészt az éjszakai futam miatt utaztam le Pécsre, sajnos ez elmaradt, de nem bánom, mert így is szuper élményben volt részem, illetve megértem a rendezők döntését; délután voltam fent azon a gyorsaságin: tényleg nagyon, NAGYON sok ember volt. Az utolsó 3km-en kivettek két lassítót is, itt délután 10-15mp-et mentek tiltáson az S2000-esek!
A nézők figyelmetlenek és fegyelmezetlenek voltak; sok volt a kisgyerekes abszolút amatőr néző, akin látszott ,hogy saját maga is zavarban van és bizonytalankodik.

Én a M.Pölöske után a kisvas***i bekötőúton parkoltam; innen már útzár volt, felfelé kb. 500méterre volt a beíró, és újabb 500méterrel fentebb a fotocella.
Ezek mellett végiggyalogoltam, és még 2km-t mentem felfelé; ez végig tempós/lejtős pályarész volt, 2db lassító volt itt bent az initner szerint, amit már az első körre kivettek!!!!
Széles út, és hozzá 5-15méter szélesen korábban bokamagasságig visszavágott útszéli növényzet; mellette 2 méteres dzsungel. Ez éjjel tényleg rohadt veszélyes lett volna.

Sajnos a szervezés számlájára írható, hogy ezen a részen közel sem volt elég rendező-sportbíró-pályafelügyelő:
Ezen a ~2-2.5km-es szakaszon 1 azaz egyetlen egy rádiós ponttal/pályabíróval nem találkoztam, a "dombtetőn" egy harmadikos' jobbkanyarban volt 1 fickó; se előtte, se utána sehol senki.
Csak abban a kanyarban volt 300-400néző, akiket a fickó teljes következetlenséggel terelgetett. Egy amatőr(!) fotós srác egy az úttól 3-4méterrel magasabb belső íves partoldalról fotózott (szinte tökéletes biztonságban volt). Az élmezőny után elment másfelé; felment a "helyére" két másik fotós srác. Őket leterelte onnan a neonmellényes, mert "nem bisztonságos!" - érthetetlen....a külső íven meg a piros szalag mögött álltak 15en, onnan 30méterre...azoknak nem szólt.

Sok alkalommal váltottam pár szót az "rendezőkkel", a tapasztalat az, hogy 10ből 9 szorgalmasan végezte a dolgát, de nulla hozzáértéssel és tapasztalattal. Mecsekpölöskénél az közútkezelő ember jobban képben volt az útzárakkal, mint a rendező; aki alig akart szóba állni velem az: Üdvözlöm, elnézést, 1 kérdésem lenne csupán" - megszólítás után...

Orfűnél voltam reggel, a parkolónál:
Szintén kevés rendező volt, igaz a meglepően fegyelmezett tömeg miatt nem volt dolguk. A végén (még az etap-os autók előtt) már hobbyfotósokat is beengedtek a villanyoszlopok mellé; ezen azért kikerekedett a szemem....

Járok elég sokat amatőr versenyekre, túrára, tódori-féle ezerjó kupára; de ott sokkal felkészültebbek a pályabírók és sokkal többen vannak.
Tudom,h egész más a kettő és nem ugyanaz a kategória, hiszen itt volt 28km-es gyors, ott meg 3-9km-t mennek oda-vissza; de akkor sem volt jó ötlet "kilóra" venni a pályabírókat, meg találomra elosztani őket; attól függően ,hogy hányan jelentek meg a verseny reggelén a megbeszélt helyen.

1 biztos: azt mindenképpen jól tették ,hogy nem engedték le éjszaki a GY8-on őket; lassító nélkül, rengeteg nézővel és kevés pályabíróval felvértezett pályán. Garantált lett volna a személysérüléses baleset.
2011-09-12 13:25:34
Tuning:

Igen, én is ezt hallottam akkor ott; és -állítólag- azért lett etap a mezőny végének, mert ezalatt zajlott a műszaki mentés, hogy az IRC-seknél a második körre ne legyen csúszás.


Historic autók voltak egyébként, vagy csak a kiírásban szerepelt?
Én pályán nem láttam őket, pedig Pölöskéről úgy jöttem le, hogy már vagy 15perce nem jött autó, aztán még vagy 20percet sétáltam lefelé a beíróig, de addig semmi/senki.
Ráadásul csomó ember fenmaradt, én is jól beszoptam volna, ha nem megyek le a beíróhoz és nem hallom a rádióban, hogy nem lesz Gy8.

Ha voltak Historic autók, akkor nagyon kibabráltak velük, kurv@nagy csúszásokkal tudtak csak menni...
2011-09-12 16:15:11
Ott voltam, pontosabban itt álltam én is a piros mögött, de vagy 30méterrel feljebb; a "profi" fotósok között a szalagkorlát/betonoszlop mögött.

Tényleg így volt, először beszivárgott 5 ember, aztán még 10, aztán jött egy okos család, aki az úttól 3 méterre leültette volna a 6-8éves kölköket meg anyukát. Akkor volt a második, már erélyesebb (NE üljetek ott le, ha már a piros mögött állsz, NE ÜLJ LE).

Aztán jöttek a barom fotósok, akik gondoltak egyet és elkezdtek a profi fotósok elé letérdelni....azokat rendre utasította az ezen az oldalon lévő biztonsági kolléga; de volt 1 csávó, akinek nem volt elég a mondott szóból, a balhét kereste. Végül a fotósok igazították helyre: "Ha minket is eltessékelnek innen miatta,d tuti,h beviszünk az erdőbe két pofonra öcsém".
Na ezután már csak magába mormogott az isten barma....

Mindenesetre sokan rossz helyen álltak, meg befutkostak a pályára, mikor én ( a rossz fülemmel) is már hallom,h telegázno jön a versenyautó.


Ami még furcsa volt; egyik gyorsaságin sem hallottam sípszót....egyszer sem, egyet sem! Jövőre ha lesz IRC, én magam veszek két tucattal és viszem le pénteken a Széchenyi térre; nagyon hasznos ("ötforintos") eszköz!!!
2011-09-12 16:16:57
Igazad van, nem néztem át alaposan a kiírást.
2011-09-25 17:54:08
Kérlek, egy enyhe jobb1-2 nyílik egy bukkanóba. Kicsit szélesen jöttek, két kerékkel a fűre érkeztek, ettől azonnal keresztbe dobta magát, mentek át a túloldalra a fák közé, ahol 20-25 méter után érintőre vett 1 fát (talán a hátuljával), majd orral belefordult másik kettőbe: ettől szakadt ki a motor.

Az eset után ~10-15perccel érkeztem, állítólag nem vitt el a mentőt senki, de mindketten fájlalták magukat itt-ott (érthető).
Tűzoltó is kellett, mentő is bent volt...nem irigylem őket; nagy perec volt.
2011-09-25 18:14:12
Több fotó: http://www.duen.hu/fotoalbum/xi_garmin_rallye_2011/?ti_sorozat=105133
2011-10-22 23:54:50
Senki nem tud semmit.
Időterv nincs, a gépátvételnél sem tudott senki semmit mondani.
Nem akarok vészmadár lenni, és feleslegesen károgni, meg kárörvendőzni', de ez így elég gáz.....
2012-04-10 11:54:30
Hát, ezen én is néztem nagyot; innen elmenni a Rábaringre, meg vissza. 60-65km etap irányonként, mert a tatabányai gyors a város Budapest-felé eső végén lesz!
Ráadásul van 3-4 különböző útvonal is (2-3km különbségekkel), csomó kis beugróval, csomó kis elbújóssal. Ez megint annak kedvez, aki ügyeskedni akar... nemértem

Ráadásul, a Rábaringre (még sosem jártam ott), aznapra van már 1 másik verseny is meghirdetve:
http://arrabonarc.no-ip.org/letoltesek.html
Céltransz97 Kupa 1.futam.

Elfér a kettő egymás mellett? Vagy közösen szervezik és a Rábaringen felváltva megy majd mindkét mezőny?!
2012-04-11 13:03:55
Köszönöm!
2012-04-11 13:24:17
Na meg azt se felejtsük el ,hogy a bulvársz@r miatt egy idő után nem arról szóltak a ralis-hírek, hogy kint volt nyolcezer ember, óriási hangulat volt, a fotósok fotóztak a nézők ettek-ittak és láttak autóversenyt, hanem arról, hogy: "A mai rally mérlege két könnyű sérült"...meg hárman estek be egy kanyarban árokba és a Karcsikának meghúzódott a kisujja, a faluban a dezsőbácsi bringával ment a kocsmába és betévedt a pályára, mert nem volt jól biztosítva (értsd nem húztak betonfalat, csak 3x szalag volt és 50ember ordított neki, hogy el onnan!!!).

15évesen nem akartak elengedni a kisbéri gyorsra, mert az milyen veszélyes, ott meghalnak a Zemberek...kész....
2012-04-16 17:05:04
Van ott időterv, csak még üres! Én arra gondoltam, hogy beleírhatnánk mi a hiányzó részt (az időpontok), feltöltjük ide, és akkor az lesz, ami abban van, aztán kész! HM? vigyorgok
2012-04-17 11:58:19
Nem szükséges szembeállítani a gyorsasági és a rally szakágakat.

A Forma1 ideje alatt csak a csapatok, a kiegészítő személyzet, a média, a fanatikus rajongók több pénzt termelnek a költségvetésbe az itt tartózkodásukkal (szállás, utazás, promo-k, kaja...stb), ami önmagában több, mint az a 3,26%, amiből milyen tyűdef@sza IRC-t tudtál volna rendezni.
Én is nagyon sajnálom,h elúszott az IRC-Mecsek, de nem nem az F1 miatt.
Akkor ennyi erővel a kurv@anyját az FIA-nek is, mert az éves költségvetésének 0,3%-át nem ajándékozta oda a kedves szervezőknek, hogy versenyt tudjanak rendezni? Ennyire erővel a helyi- v. megyei önkormányzat is egy nagy szemét, mert ők is sokmilliárdból gazdálkodnak, az IRC-hez meg "csak" pár nokiésdoboz kellett volna?! Ez nem így működik...
2012-04-18 10:37:02
Teljesen egyetértek Veled. Én inkább az adóhatáság eljárási gyakorlatától tartok, mert nem az erdeményhird. után fognak ellenőrizni, hanem kimásznak a kiságyból 10óra körül, kibaktatnak a helyszínre délre és akkor "jó itt most mindenki megáll, mert megjöttünk", és senki nem csinál semmit, amíg szét nem túrtuk a számlákat meg a nyugtákat. Elpiszmognak 3-4órát, közben a verseny meg kudarcba fullad függetlenül attól,h kinek mennyi vaj volt a füle mögött...
2012-04-18 13:06:31
Időtervet látott már valaki valahol erre a versenyre?
3nap múlva rajt, de még azt sem tudni, hogy délben, 4kor vagy este 8kor indul a Rábaring Gy1...
2012-04-18 13:08:07
Már megvan, csak Peti volt pancser, törölni meg nem lehet a hsz-t.... SORRY!
Bazzeg, kiszúrta a szememet! LOL :)
2012-04-20 09:05:58
Reggelt,

Az ARC-os srácok írták a honlapjukon:

A Rábaringre a belépő 700,-Ft/fő lesz, amely 2 napra érvényes!! Azaz naponta 350,-Ft (5 szál cigi...)14 éves korig INGYENES! ;) ;)

2012-04-21 23:50:58
Ott!!! Legegyszerűbben az 1es főútról tudjátok elérni, a Baross Gábor utcán kell végigmenni, nem szép környék, de legalábbbírájk a rallye-t! :) Sok sikert!
2012-04-23 13:52:53
Részben egyetértek, a rúgógyári gyorson olyan kanyarok is ki lettek gumizva, amelyek az előző években, rendezőtől függetlenül nem. Pl. Rezeda utca végén, a temető utáni jobb-bal, hosszú egyenes, bal-jobb és lefelé a szeméttelep felé. Ezek végig, pedig a korábbi versenyek sem pusztították el az útszélét, hetente járok arra évek óta.
Ugyanakkor volt azért látnivaló; több helyen a lassítós-kitérőket úgy jelölték ki, h bukkanóval érjenek vissza útra, és megértem a szervezőket, mert az eredeti állapot visszaállításának ellenőrzését végző szervek a legnagyobb szőrszálhasogatók messze földön!

Én így is találtam izgalmas nézői pontokat; de kellett hozzá a helyismeret. Jó verseny volt, nívós mezőny, szép autók, de sok óvatoskodás. Reggel a rúgógyárnál a 29db sprintes autó (nézői és fotós szemszögemből vizsgálva) "szebben" jött le, mint utána túrás mezőny...

És külön dícséret, amiért nem volt komoly csúszás a menetrendben, vasárnap délután 4re, ~25-30perc jött össze, ami sokkal jobb, mint amivel az elmúlt években találkoztam.
PIROSPONT!!!
2012-05-08 15:48:13
Barmi nagy tévedésben vagy.
Az ingyenes buszokat a MOL biztosította a Zengő-s szurkolóknak, mint Zengő -szponzor.
Miért kell gerjeszteni a feszültséget?
2012-06-28 13:11:29
Akkor én meg odaállok az előző kanyarhoz és karkörzésekkel reggeli tornát végzek majd a versenyzők felé fordulva! :)
fotóspeti hozzászólásai
oldalanként | csökkenő
 
összesen: 40 hozzászólás • 2 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
16 17 18 19202122
23 24 25 26 272829
3031 01 02 03 0405
06 07 08 09101112
13 14 15 16 17 18 19
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k