KZ Invest Kupa 3.forduló - Nyíregyháza - Piac
JJ
Nyéki József
2021-04-10 11:46:53
utolsó bejelentkezése
JJ

44 hozzászólás
nincsenek kedvencei és őt még senki nem jelölte kedvencnek
még nem töltött fel képet
Összes oldal:
686315632
Napi oldal:
13283
Jelenleg:
1989
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Share |
JJ hozzászólásai
oldalanként | csökkenő
 
összesen: 44 hozzászólás • 3 oldal
2010-07-09 16:22:49
Szerintem a 14. indulótól etap lett. A wrc.com-on látszanak a részidők, onnantól kezdve mindenki perceket "kap" minden részidő mérő helyen és szinte azonosat. Szóval szerintem etap lesz, kérdés, milyen időt fognak adni rá, mert ha rosszat, akkor ezen elemehet sajna 2-3 hely abszolútban
2010-07-09 16:24:16
Sőt: "Emergency vehicles were despatched to the scene, and cars behind Raikkonen were yellow flagged and completed the stage at slow speed." - by wrc.com
2010-07-09 16:33:16
Célban vannak, de időt nem kaptak, szvsz innen biztos, hogy etap lett Kimi balesete miatt
2010-07-15 11:24:37
Aham, P-WRC pontot.
2007 UK - absz32
2008 Argentína - absz20 (32-en értek célba)
2009 Ciprus - absz22, pwrc9, összesen: 25
2009 Argentína - absz21, pwrc6 a 6ból, összesen 33
2009 Olasz - absz27, pwrc 8. a 9-ből , összesen 39
2009 Brit - absz27, pwrc 10. a 11-ből, összesen 51
Ugyanakkor elsimerésem és neki is gratulálok, hogy ezt így meg tudta csinálni. Elképzelhetelenül sok munkába, energiába, szervezésbe és nem utolsó sorban pénzbe kerül egy VB futam. Bármilyen eredményt meg kell becsüljünk.

Végezzünk egy kis felmérést:
Hány olyan magyar rallye versenyzőpáros van, aki be tudott fejezni egy VB futamot? Ebből hányan szereztek VB pontot abszolútban vagy csoportban?

Nem lesz hosszú a lista... És ezért kell minden eredményt megbecsülni. Van olyan, aki az eredményért ment, van olyan, akit a támogatói küldtek és van olyan is, aki azt mondta, hogy úgy akarom majd egyszer befejezni, hogy mentem egy VB futamon és ezért bármire képes. Az itt csámcsogók és fanyalgók fel tudnak mutatni valami kicsit is hasonló elhatározást és annak a megvalósítását?

Üdv,
JJ
(1db teljesített VB futam)
2011-04-11 09:11:12
Nem szoktam itt fröcsögni, de most reagálni szeretnék néhány dologra.
95 és 2000 között a Károly Balázs-féle ATB-ben volt szerencsém dolgozni, gyakorlatilag együtt indultunk CsBalázzsal. Nem tisztem és szerintem nincs szüksége rá, hogy szót emeljek az érdekében, de azzal vádolni, hogy részrehajló, valakinek az embere vagy szándékosan ártó akarna lenni, az egyértelműen alaptalan vádaskodás.
Minden tiszteletem az övé, hogy azok után, amiért én inkább eljöttem és nem voltam hajlandó felvállalni, ő még erőlködik és a sportért tenni akar.

Jómagam 2000-ben felálltam, mert elegem lett az akkori (nem is nagyon más, mint a mostani) körülményekből, a folyamatos nyomásgyakorlásokból, a részrehajlásra való utasításokból. Átültem a másik oldalra. Mentem kezdetben horvát licensszel, majd magyarral. 10 év alatt kb 3x annyi külföldi futamon indultam, mint itthoni eseményen, közte egy VB futamon.
Hogy miért megyünk külföldön?
Jobb. A rendezvények és az éves bajnokságok tiszták, egyértelműek, a rendezők és a szövetségek tárt karokkal várnak mindenkit, függetlenül az útlevelük színétől. Valahogy a határainkon kívül mindig fontos eleme a versenyeknek a versenyző, nem szívatják folyamatosan mindenféle fizetnivalókkal, lehetetlen időpontokkal, dagonyában kijelölt szervízekkel. Sokkal inkább van pl. áram és víz minden szervízparkban (nem, nem csak ausztriában és nem csak az olaszoknál...), nincsennek 3 órás gyűjtők, vagy ha van nap közben egy kis szünet, akkor megvendégelik a versenyzőket egy ebéddel. A rajt előtti estéken általában szokott lenni egy kis bulizós összejövetel a versenyzőknek, rendezőnek, ottani szövetségnek, egy kis lazítás a futam előtt. Érdekes módon ott tudnak beszélni egymással a résztvevők.
Olcsóbb. Nem 200ehuf az átlagos nevezési díj, hanem fele/harmada. Egyedül az INA Deltán közel ilyen magas, de az ERC futam, ott talán érthető. Majd a nevezés után a rajtig nem vesznek le még 4-5 helyen különböző indokokkal további 2-300 euroval (ilyen-olyanbiztosítás, bérleti és/vagy kauciós díjak, stb.)... Azt meg, hogy megállapodást köt a rendező egy-egy helyi szállodával, hogy adja kedvezményesen a szállást, meg sem említem. A kiutazással, nevezéssel és a teljes költséggel számolva kb 2,5 külföldi futamot meg lehet csinálni egy hazai versenyből és ott várnak minket, örülnek nekünk, segítenek, elismerik az eredményünket.

Lehet azt mondani, hogy akkor ne mehessek külföldön, de akkor fogom magam és váltok szlovák vagy horvát licenszet és kész. Ez a cél? Hogy ne magyar zászló alatt? Jut eszembe éppen a napokban olvastam, hogy a szövetség valamelyik testülete megtiltotta egy versenyzőnek, hogy külföldi licenszet váltson. Akkor ez a megoldás! Itthon nem akar menni valamiért, akkor tiltsuk meg neki, hogy másutt menjen, eggyel kevesebb "ellenlábas" a szekértábor ellen.
2011-04-20 09:45:54
Csak egy kis adaléknak szánom az idei zágrábi verseny előzetesét: Guide

ERC futam, 200 euro a nevezési díj, kedvezményes szállás ajánlat MINDEN! nevezőnek, de leginkább az összeszedett anyagot hoznám fel példának az MNASZ és a rendezőink felé. A doksi március 3-án!!! már készen volt!
2011-06-30 12:15:59
Büszkén leszünk mindig arra, hogy részesei lehettünk az eredményeidnek. Isten veled, nyugodj békében!

AQUINCUM Racing Team
2011-07-18 14:50:12
Elég lassan őrölnek a malmok, több, mint 1 hete vége a Veszprémnek és még mindig nem frissültek az eredménylisták...
2011-07-27 09:45:33
2 nap és pár óra alatt majdnem 320km gyorsaságit lenyomni az ismert körlümények között szerintem "csak"...
2011-07-28 10:38:38
Tud valaki linket, ahol a shakedown eredmények fent vannak/lesznek?
2011-08-09 12:42:29
Az AQUINCUM Racing Team nevében őszinte részvétünket fejezzük ki a családnak. A versenyek már nem lesznek ugyanazok nélküled, de emlékedet megőrizzük!
2011-08-11 07:43:19
Endre,
ugyan oda mutat mindkét link...
2011-08-12 09:38:31
Mindjuk például azért, mert a ReBull is először a látványos, veszélyes, extrém sportokba ölte a lóvét, majd később hozta a "rendes" autósportba
2011-08-19 11:39:10
Van infó mi lett Fricivel az első gyorson?
2011-09-07 16:28:53
Ha már egyszer Duen megcsinálta a pályaajánlót, akkor vegyük már elő és próbáljunk abból tájékozódni. Ha az abban szereplő térképet valaki képtelen összevetni a googlemaps vagy egy papír térkép rajzaival, akkor inkább ne is akarjon elindulni, mert valószínúleg Veszprém környékén fogja keresni a Lapisi elágot...
2011-09-12 14:20:38
Rönk és gumi ügy
Az autósport ilyen játék, nekünk fel kell dolgozni a pályát, olyan itinert kell írnunk, amiből úgy tudunk menni, hogy nem döglünk meg ez első cikis kanyarban. Ha úton kell fordulni, vagy nem szabad lerakni, akkor azt be kell vésni az itinerbe. Most az, hogy farönkök vagy 20cm magas (vagy mély) padka van az aszfalt szélén, az mindegy is. A pályabejáráson fel kell diktálni, nekem meg vissza kell olvasni, a pilótámnak meg meg kell oldani. Zágrábban van egy gyors, aminek a vége hegyről lefelében sima és max 1-2-es kanyarokkal hosszú egyenesekkel jön, de két oldalon időnként vagy 30centis padkával van kiemelve az út két oldala. Reklamáljunk, hogy véssék le? Ugyan ezen gyorson sokat megyünk fák között, néha 1 méter sincs az úttól, meg sziklafal-szakadék kombó az út két oldalán. Szikla elhord, szakadék betöm? Ne vicceljünk már.

Az autósport ilyen játék. Egy-egy felelőtlen, magáról megfeledkezett, vagy a tettei következményét felmérni nem képes "néző" tönkretehet egy komplett rendezvényt. Rossz nekünk, mert etapon megyünk, vagy még úgy sem. Rossz a rendezőnek, mert extra feladatot ad, máshonnan kell elvenni az erőforrást, kockáztatja a rendezvényről a jelentést, így a következő évi rendezési lehetőségét. Rossz a többi NÉZŐnek, mert 1-2 ilyen barom miatt etapot néz, autót sem lát, egy kalap alá veszik a néhány renitenssel és őt is így kezelik. Javaslatom: ha sikerül azonosítani és kiemelni az ilyen rendbontókat, akkor a nullás kocsi előtt menjen végig egy dobozos IFA és gyűjtsék be rá ezeket. Ne tegyék már tönkre több száz versenyző, a rendezőség és több tízezer igazi NÉZŐ rendezvényét, eseményét, szórakozását.

Nem voltam Pécsen (idén...)
2011-09-12 14:20:38
Rönk és gumi ügy
Az autósport ilyen játék, nekünk fel kell dolgozni a pályát, olyan itinert kell írnunk, amiből úgy tudunk menni, hogy nem döglünk meg ez első cikis kanyarban. Ha úton kell fordulni, vagy nem szabad lerakni, akkor azt be kell vésni az itinerbe. Most az, hogy farönkök vagy 20cm magas (vagy mély) padka van az aszfalt szélén, az mindegy is. A pályabejáráson fel kell diktálni, nekem meg vissza kell olvasni, a pilótámnak meg meg kell oldani. Zágrábban van egy gyors, aminek a vége hegyről lefelében sima és max 1-2-es kanyarokkal hosszú egyenesekkel jön, de két oldalon időnként vagy 30centis padkával van kiemelve az út két oldala. Reklamáljunk, hogy véssék le? Ugyan ezen gyorson sokat megyünk fák között, néha 1 méter sincs az úttól, meg sziklafal-szakadék kombó az út két oldalán. Szikla elhord, szakadék betöm? Ne vicceljünk már.

Az autósport ilyen játék. Egy-egy felelőtlen, magáról megfeledkezett, vagy a tettei következményét felmérni nem képes "néző" tönkretehet egy komplett rendezvényt. Rossz nekünk, mert etapon megyünk, vagy még úgy sem. Rossz a rendezőnek, mert extra feladatot ad, máshonnan kell elvenni az erőforrást, kockáztatja a rendezvényről a jelentést, így a következő évi rendezési lehetőségét. Rossz a többi NÉZŐnek, mert 1-2 ilyen barom miatt etapot néz, autót sem lát, egy kalap alá veszik a néhány renitenssel és őt is így kezelik. Javaslatom: ha sikerül azonosítani és kiemelni az ilyen rendbontókat, akkor a nullás kocsi előtt menjen végig egy dobozos IFA és gyűjtsék be rá ezeket. Ne tegyék már tönkre több száz versenyző, a rendezőség és több tízezer igazi NÉZŐ rendezvényét, eseményét, szórakozását.

Nem voltam Pécsen (idén...)
2011-09-12 14:20:38
Rönk és gumi ügy
Az autósport ilyen játék, nekünk fel kell dolgozni a pályát, olyan itinert kell írnunk, amiből úgy tudunk menni, hogy nem döglünk meg ez első cikis kanyarban. Ha úton kell fordulni, vagy nem szabad lerakni, akkor azt be kell vésni az itinerbe. Most az, hogy farönkök vagy 20cm magas (vagy mély) padka van az aszfalt szélén, az mindegy is. A pályabejáráson fel kell diktálni, nekem meg vissza kell olvasni, a pilótámnak meg meg kell oldani. Zágrábban van egy gyors, aminek a vége hegyről lefelében sima és max 1-2-es kanyarokkal hosszú egyenesekkel jön, de két oldalon időnként vagy 30centis padkával van kiemelve az út két oldala. Reklamáljunk, hogy véssék le? Ugyan ezen gyorson sokat megyünk fák között, néha 1 méter sincs az úttól, meg sziklafal-szakadék kombó az út két oldalán. Szikla elhord, szakadék betöm? Ne vicceljünk már.

Az autósport ilyen játék. Egy-egy felelőtlen, magáról megfeledkezett, vagy a tettei következményét felmérni nem képes "néző" tönkretehet egy komplett rendezvényt. Rossz nekünk, mert etapon megyünk, vagy még úgy sem. Rossz a rendezőnek, mert extra feladatot ad, máshonnan kell elvenni az erőforrást, kockáztatja a rendezvényről a jelentést, így a következő évi rendezési lehetőségét. Rossz a többi NÉZŐnek, mert 1-2 ilyen barom miatt etapot néz, autót sem lát, egy kalap alá veszik a néhány renitenssel és őt is így kezelik. Javaslatom: ha sikerül azonosítani és kiemelni az ilyen rendbontókat, akkor a nullás kocsi előtt menjen végig egy dobozos IFA és gyűjtsék be rá ezeket. Ne tegyék már tönkre több száz versenyző, a rendezőség és több tízezer igazi NÉZŐ rendezvényét, eseményét, szórakozását.

Nem voltam Pécsen (idén...)
2011-09-12 15:30:53
Nem véletlenül emlegettem más ismert és használt gyorsasági szakaszokat, ahol sziklák, fák és padkák között megyünk, nem lassan... A körülményekhez képest kell leggyorsabbnak lenni. A körülmények olyanok amilyenek. Vagy van ott szikla, kő, murva, gödör, padka, miegymás, vagy nincs. Ha ésszel írtam fel a pályát, fel tudtam dolgozni és vissza tudtam adni, a pilóta meg el tudott fordulni, akkor minden OK. Persze előfordul, hogy nem sikerül. De ez benne van a pakliban.
Képzeljünk el egy általad akkor megfelelőnek minősíthető rallye versenyt. Az út mellett nincs sem kő, farönk, padka, murva, pocsolya, sem semmi. Az út széle jól láthatóan jelölve van. Sportbírók vannak látótávolságban egymástól. A nézők strapabíró kerítéssel vannak elszeparálva, hogy ne menjenek rossz helyre. Az aszfaltot folyamatosan tisztítják, seprik, felhordásokat rendszeresen megszüntetik.
Van ilyen pálya, van ilyen verseny. Csak ezt a Hungaroringen rendezik és pályaversenynek, gyorsaságinak hívják.

Pár évvel ezelőtt dobtunk egy TK-t egy horvát futamon, sima balban a jobb oldali padka megtámasztotta a jobb hátsó kereket, sziklafal jobbról beharap a kocsiba, tető, tetőn szembe szakadékba beesés. Szerinted akkor kellett volna reklamálnunk, hogy miért nem hordták el a sziklát és miért nem töltötték fel a szakadékot?

Mesterséges életveszély...? Akkor minden erdész, aki oda fát ültetett, sőt továbbmegyek, az anyatermészet, aki engedte, hogy ott nőjjön. A földtani mozgások, amik szoklát emeltek és szakadékot mélyítettek. Az eső, mert kimosta az út szélét. A nap, mert felhólyagosította az aszfaltot. Az útépítő, mert nem csak nyílegyenesen épített, hanem kanyart is csinált. Mindenki szándékosan veszélyt okoz.

Mindenki mongyon le, csak én vagyok helikopter... Vicc az egész, részemről lezártam.
JJ hozzászólásai
oldalanként | csökkenő
 
összesen: 44 hozzászólás • 3 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819
2021 22 23 242526
2024.05.01.

részletes infóink

2024.05.02-04.

részletes infóink

2024.05.04.

részletes infóink

k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k