A 3. gyors után kiderül...
Balogh Jani
2010-03-12
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
503875549
Napi oldal:
28325
Jelenleg:
480
Regisztrált:
2
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
MyActionCam

World Rally Championship 2020
a második futam,
Rallye Sweden után
1. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
42
2.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
42
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
37
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
30
5. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
24
6.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
20
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
11
8. Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
8
9. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris WRC
6
teljes táblázat
European Rally Championship
végeredmény
1. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
141
2. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
132
3.
Lukasz Habaj
SKODA Fabia R5
116
4. Filip Mares
Skoda Fabia R5
75
5. Herczig Norbert
Volkswagen Polo GTi R5
52
6. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
39
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5 Evo
39
6. Nasser Al-Attiyah
Volkswagen Polo GTi R5
39
9. Marijan Griebel
Volkswagen Polo GTi R5
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
végeredmény
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
211
2. A. Bakkerud
Audi S1
211
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
199
4. Niclas Grönholm
Hyundai i20
186
5. T.Timerzyanov
Hyundai i20
142
6. Janis Baumanis
Ford Fiesta
137
7. Anton Marklund
Renault Megane RS
119
8. Liam Doran
Audi S1
114
9. Timo Scheider
Seat Ibiza
109
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
175
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
125
3. Velenczei Ádám
Citroen C3 R5
125
4.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
114
5.
Balogh János
Skoda Fabia R5
78
6. Német Lackó
Skoda Fabia R5
61
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
59
8. Bodolai László
Skoda Fabia R5
43
9. Bútor Róbert
Skoda Fabia R5
34
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2019
végeredmény
1. Dudás Gergő
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
164
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
148
3. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
129
4.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
105
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
86
6.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
78
7. Berki Gábor
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
32
8. Tajmel Tibor
BMW
30,5
9.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
28
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
végeredmény
1.
Csomós Miklós
Peugeot 208 R2
67
2.
Norbert Maior
Peugeot 208 R2
47
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 R2
41
4.
Márta János
Peugeot 208 R2
30
5.
Hibján József
Peugeot 208 R2
22
6.. Riskó Dani
Peugeot 208 R2
20,5
7.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
19
8.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
11,5
9.
László Martin
Peugeot 208 R2
1,5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
végeredmény
1. Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2T
124
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
86
3. Lendvai István
Citroen C2 R2
69
4. Várnai Dávid
Honda Civic Type-R
61
5. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
59
6. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
56
7. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
8. Foczkó Ákos
Honda Civic Type-R
48
9. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
36
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
68
2.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
63
3. Rácz Tibor
Lada 21011
30
4. Gyenes András
Lada 2101
28,5
5. Spindler Jenő
Opel Corsa
27
6.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
26
7. Hoffer Zsolt
Opel Kadett GSi
20
8. Csoma András
Ford Escort RS2000
17,5
9.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
17
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
151
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
121
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
104
5.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
87
6.
Pintér Máté
BMW
58
7.
Pap Csaba
Arcobaleno
56
8.
Pintér László
BMW
47
9.
Kovács Tamás
Trabant / 750 GSX-R
38
teljes táblázat

Balogh Jani ismét egy N-es Mitsubishivel és ezúttal Németh Lászlóval az oldalán vág neki az idei évadnak. Bíznak abban, hogy az új szabályok adta lehetőségeket kihasználva meg tudnak mérkőzni a S2000-es gépcsodákkal is.

Hogyan telt a "téli szünet"?
Komló Rallye-val véget ért a bajnoki évad, de igyekeztünk úgy zárni az évet, hogy az egyben már a 2010-es szezonra való felkészülést is jelentse számunkra. A bajnokságon kívül eső két - mára már igen rangos - versenyre esett a választásunk, ahol már a 2010-es év szabályainak megfelelő autóval rajtoltunk. Mindkét verseny jól sikerült és abszolút pozitívan tudjuk értékelni. Szilveszter Rallye-n például megmérethettük magunkat a S2000-es Skoda Fabiával induló cseh párossal szemben, ami azért iránymutató volt azzal kapcsolatban, hogy egyáltalán van-e lehetőségünk arra, hogy felvegyük a kesztyűt a S2000-esek…

A Mikulás Rallye pedig abból a szempontból volt előnyös számunkra, hogy murván tudtunk versenyezni. 2009-ben kimaradt nekem a veszprémi futam, ami igazából a bajnokság egyetlen murvás versenye volt, így a Mikulás Rallye adott rá lehetőség, hogy murvás tapasztalatokat gyűjthessek. Nagyon jól éreztük magunkat ezen a versenyen, ahol jó beállításokkal és egy nagyon jó autóval versenyezhettünk. Reméljük, hogy az itt szerzett tapasztalatot és tudást majd az idei év - remélhetőleg - 3 murvás versenyén sikerül előásnunk magunkból, és tudunk olyan jól szerepelni, hogy értékes pontokat gyűjthetünk majd murván is.

Tavaly év végén ezzel a két futammal le is zártátok a tesztelést. Milyen folytatás várható?
A szilveszteri futam után az autó felújítása kezdődött meg, aminek most az utolsó fázisait éljük. Felújításra került a motor, a futómű, a hajtás… Ezt követően szeretnénk valamikor egy nagyobbat tesztelni. Úgy gondolom, hogy a 3 hónapos téli szünet azért nem befolyásolja majd annyira a teljesítményünket, talán nem szoktunk el az autótól. Sokat gondolkoztam rajta, hogy tesztversenyen induljunk-e, de végül úgy döntöttünk, hogy maradunk a jól megszokott saját magunk által rendezett teszten

2 napos tesztet tervezünk, két lezárt pályával, 150 km autózási lehetőséggel, ahol elsődleges szempont lesz - mérnök ismerősöm segítségével - az autó beállítása, tapasztalatszerzés aszfalton.

Mesélnél egy kicsit bővebben erről a turbószűkítős újdonságról?
Ez az új szabály arra hivatott, hogy az N-es autók versenyképességét javítsák a S2000-es autókkal szemben. A turbószűkítő szerepe ugye az, hogy egy adott átmérőjű lyukon bizonyos mennyiségű levegőt juttat a motorba. A 2010-es szabályok szerint a 32 mm-t 1 mm-rel megnövelték. Ezáltal több levegő jut a motorba, nagyobb lesz a teljesítménye az autónak. A különbség mérhető, hiszen a két utolsó - bajnokságon kívüli - futamon ezzel a 2010-es specifikációjú turbószűkítővel álltunk rajthoz. Bár valójában az még nem a végleges verzió volt, de tesztnek tökéletes. Rendeltünk egyet a Ralliart egyik beszállítójától, de az nem volt kompatibilis a mi turbónkkal, ezért egy 32 mm-es szűkítőből mi magunk csináltunk 33 mm-esett. Gyorsabb lett az autó, ráadásul én a kormány mögül úgy látom, hogy ezáltal egy jobban kezelhető autót is kaptam. Az időbeli különbségek persze nem túl nagyok, de ha egy picivel hamarabb gyorsul, picivel hamarabb kapja meg azt a nyomatékot, és egy picivel tovább lehet forgatni, és az alatt a tartomány alatt egy picivel gyorsabb a kocsi, akkor egy adott gyorsasági szakaszon már mérhető különbséget jelent.

Mit gondolsz az N-es autók esélyéről a S2000-esekkel szemben?
Nagyon nehéz bármilyen találgatásokba bocsátkozni, ez mindenképpen majd az első versenyen fog kiderülni, ha mentünk már 3 gyorsasági szakaszt, és látjuk az eredményeket. Ott majd kiderül, hogy mire lesznek elegek az N-es autók…

Eger Rallye-n indultok?
Igen, beneveztünk. Saját személyes tapasztalataim egyébként nem túl jók az egri futammal kapcsolatban, hiszen eddig kétszer álltunk ott rajthoz, de egyszer sem sikerült befejezni a versenyt. Bízzunk benne, hogy majd most a bűvös hármas szám mást hoz nekünk, és célba érünk! Majd a pályabejárás után meglátjuk, hogy milyenek, nekünk mennyire fognak tetszeni. Mindenképpen érdekes verseny lesz, hiszen az év első versenye mindig hozhat meglepetést. Nehéz még megtippelni, hogy milyen időjárás lesz akkor. Lehet, hogy jön a tavasz, vagy mégis visszahűl az idő. Szeretnénk mindkettőre felkészülni, mind a beállításokat tekintve, mind a gumikat. Nagyon-nagyon kiélezett és nagy várakozásokkal teli első verseny előtt állunk, ahol tudatos és okos versenyzést kell produkálni. Reménykedünk egy nagy adag szerencsében, a többi olyan tényezőt pedig, ami hátráltathat minket, azt megpróbáljuk kizárni.

Hogyan látod most a magyar bajnokság 2010-es évét?
Bízom benne, hogy egy jó évad előtt állunk, hogy megoldódnak a problémák és minden rendeződik a szövetség részéről is. Hiszem, hogy egy színvonalas, jó bajnokságot fogunk majd összekovácsolni a versenyzőkkel együttesen. Mindenképpen egy teljesen új megvilágításba fogja helyezni a magyar rallye-t ez az idei év. Bízom benne, hogy ebből csak profitálhatunk majd, nem pedig veszíthetünk a sportágunk népszerűségéből. Érdekes lesz az idei év, de ha már így döntöttünk, hogy nem lesz WRC, akkor meg kell tenni mindent annak érdekében, hogy egy színvonalas, egy nézőcsalogató, rendezett bajnokságot hozzunk létre. Ez az, amit várok az évtől.

Ez a hír most jelenik meg 6680. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
7.Valvoline-START Autó Rallye
  
  
  
 
  
  
NEXUS Autósport
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
03 04 05 06 07 0809
10 11 12 13141516
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 01
02 03 04 05 06 07 08

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k