A 3. gyors után kiderül...
Balogh Jani
2010-03-12
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
798012704
Napi oldal:
95753
Jelenleg:
856
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Balogh Jani ismét egy N-es Mitsubishivel és ezúttal Németh Lászlóval az oldalán vág neki az idei évadnak. Bíznak abban, hogy az új szabályok adta lehetőségeket kihasználva meg tudnak mérkőzni a S2000-es gépcsodákkal is.

Hogyan telt a "téli szünet"?
Komló Rallye-val véget ért a bajnoki évad, de igyekeztünk úgy zárni az évet, hogy az egyben már a 2010-es szezonra való felkészülést is jelentse számunkra. A bajnokságon kívül eső két - mára már igen rangos - versenyre esett a választásunk, ahol már a 2010-es év szabályainak megfelelő autóval rajtoltunk. Mindkét verseny jól sikerült és abszolút pozitívan tudjuk értékelni. Szilveszter Rallye-n például megmérethettük magunkat a S2000-es Skoda Fabiával induló cseh párossal szemben, ami azért iránymutató volt azzal kapcsolatban, hogy egyáltalán van-e lehetőségünk arra, hogy felvegyük a kesztyűt a S2000-esek…

A Mikulás Rallye pedig abból a szempontból volt előnyös számunkra, hogy murván tudtunk versenyezni. 2009-ben kimaradt nekem a veszprémi futam, ami igazából a bajnokság egyetlen murvás versenye volt, így a Mikulás Rallye adott rá lehetőség, hogy murvás tapasztalatokat gyűjthessek. Nagyon jól éreztük magunkat ezen a versenyen, ahol jó beállításokkal és egy nagyon jó autóval versenyezhettünk. Reméljük, hogy az itt szerzett tapasztalatot és tudást majd az idei év - remélhetőleg - 3 murvás versenyén sikerül előásnunk magunkból, és tudunk olyan jól szerepelni, hogy értékes pontokat gyűjthetünk majd murván is.

Tavaly év végén ezzel a két futammal le is zártátok a tesztelést. Milyen folytatás várható?
A szilveszteri futam után az autó felújítása kezdődött meg, aminek most az utolsó fázisait éljük. Felújításra került a motor, a futómű, a hajtás… Ezt követően szeretnénk valamikor egy nagyobbat tesztelni. Úgy gondolom, hogy a 3 hónapos téli szünet azért nem befolyásolja majd annyira a teljesítményünket, talán nem szoktunk el az autótól. Sokat gondolkoztam rajta, hogy tesztversenyen induljunk-e, de végül úgy döntöttünk, hogy maradunk a jól megszokott saját magunk által rendezett teszten

2 napos tesztet tervezünk, két lezárt pályával, 150 km autózási lehetőséggel, ahol elsődleges szempont lesz - mérnök ismerősöm segítségével - az autó beállítása, tapasztalatszerzés aszfalton.

Mesélnél egy kicsit bővebben erről a turbószűkítős újdonságról?
Ez az új szabály arra hivatott, hogy az N-es autók versenyképességét javítsák a S2000-es autókkal szemben. A turbószűkítő szerepe ugye az, hogy egy adott átmérőjű lyukon bizonyos mennyiségű levegőt juttat a motorba. A 2010-es szabályok szerint a 32 mm-t 1 mm-rel megnövelték. Ezáltal több levegő jut a motorba, nagyobb lesz a teljesítménye az autónak. A különbség mérhető, hiszen a két utolsó - bajnokságon kívüli - futamon ezzel a 2010-es specifikációjú turbószűkítővel álltunk rajthoz. Bár valójában az még nem a végleges verzió volt, de tesztnek tökéletes. Rendeltünk egyet a Ralliart egyik beszállítójától, de az nem volt kompatibilis a mi turbónkkal, ezért egy 32 mm-es szűkítőből mi magunk csináltunk 33 mm-esett. Gyorsabb lett az autó, ráadásul én a kormány mögül úgy látom, hogy ezáltal egy jobban kezelhető autót is kaptam. Az időbeli különbségek persze nem túl nagyok, de ha egy picivel hamarabb gyorsul, picivel hamarabb kapja meg azt a nyomatékot, és egy picivel tovább lehet forgatni, és az alatt a tartomány alatt egy picivel gyorsabb a kocsi, akkor egy adott gyorsasági szakaszon már mérhető különbséget jelent.

Mit gondolsz az N-es autók esélyéről a S2000-esekkel szemben?
Nagyon nehéz bármilyen találgatásokba bocsátkozni, ez mindenképpen majd az első versenyen fog kiderülni, ha mentünk már 3 gyorsasági szakaszt, és látjuk az eredményeket. Ott majd kiderül, hogy mire lesznek elegek az N-es autók…

Eger Rallye-n indultok?
Igen, beneveztünk. Saját személyes tapasztalataim egyébként nem túl jók az egri futammal kapcsolatban, hiszen eddig kétszer álltunk ott rajthoz, de egyszer sem sikerült befejezni a versenyt. Bízzunk benne, hogy majd most a bűvös hármas szám mást hoz nekünk, és célba érünk! Majd a pályabejárás után meglátjuk, hogy milyenek, nekünk mennyire fognak tetszeni. Mindenképpen érdekes verseny lesz, hiszen az év első versenye mindig hozhat meglepetést. Nehéz még megtippelni, hogy milyen időjárás lesz akkor. Lehet, hogy jön a tavasz, vagy mégis visszahűl az idő. Szeretnénk mindkettőre felkészülni, mind a beállításokat tekintve, mind a gumikat. Nagyon-nagyon kiélezett és nagy várakozásokkal teli első verseny előtt állunk, ahol tudatos és okos versenyzést kell produkálni. Reménykedünk egy nagy adag szerencsében, a többi olyan tényezőt pedig, ami hátráltathat minket, azt megpróbáljuk kizárni.

Hogyan látod most a magyar bajnokság 2010-es évét?
Bízom benne, hogy egy jó évad előtt állunk, hogy megoldódnak a problémák és minden rendeződik a szövetség részéről is. Hiszem, hogy egy színvonalas, jó bajnokságot fogunk majd összekovácsolni a versenyzőkkel együttesen. Mindenképpen egy teljesen új megvilágításba fogja helyezni a magyar rallye-t ez az idei év. Bízom benne, hogy ebből csak profitálhatunk majd, nem pedig veszíthetünk a sportágunk népszerűségéből. Érdekes lesz az idei év, de ha már így döntöttünk, hogy nem lesz WRC, akkor meg kell tenni mindent annak érdekében, hogy egy színvonalas, egy nézőcsalogató, rendezett bajnokságot hozzunk létre. Ez az, amit várok az évtől.

Ez a hír most jelenik meg 7761. alkalommal
Share |
Magyar Rallye Bajnokság 2010
7.Valvoline-START Autó Rallye
  
  
  
 
  
  
NEXUS Autósport
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k