A legnagyobb bukás
Turán Frici első interjúja
2010-10-27
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
794562394
Napi oldal:
217948
Jelenleg:
938
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Már az is óriási hír volt, amikor napvilágot látott az információ, hogy a Turán-Zsiros páros egy gyári Forddal fog versenyezni a Katalán Ralin. Majd a hétvége újabb meglepetéseket hozott, hiszen Friciék folyamatosan gyorsultak és szombat este már az abszolút hetedik helyen álltak a világbajnoki mezőnyben. Majd vasárnap egyszer csak nem láttuk a gyorsaságin futott idejüket az online eredményközlő oldalon, és hamarosan érkezett a hír, hogy óriásit borultak. Szerencsére jól vannak, kisebb sérülésekkel megúszták a hatalmas esést, amiről Turán Fricivel sikerült váltanom pár mondatot.

thumb_A_legnagyobb_bukas_1Hogy érzed magad?
Jól, a helyzethez képest legalábbis. Szerencsére semmilyen fájdalmat nem érzek, egyedül az öv helyét érzem még valamennyire. A kulcscsontom törött el, ezt holnap fogják megoperálni, remélem utána az is gyorsan helyrefog jönni.

Bár mindenki a bukásról beszél, kezdjük azért azzal, hogy milyen volt a verseny?

Életünk legjobb versenye volt ez, még a történtek ellenére is. Profinak érezhettük magunkat, profiként kezelt a csapat, és a versenyzőtársak is. Ugyanolyan kiszolgálásban részesültünk, mint a többi versenyző, segítettek mindenben, hoztak-vittek minket, így tényleg maximálisan elégedettek vagyunk ezzel. Teljesértékű csapattagként néztek ránk, és tényleg, amiben csak tudtak, a segítségünkre voltak. Pénteken murvás talajon kezdtünk, ahol elég sok időt veszítettünk, nagyrészt annak köszönhetően, hogy nem volt tökéletes a beállítás. Nagyon keményre volt állítva az autó futóműve, de ezen módosítottak a második körre, és akkor már az időeredményeken is látszott, hogy gyorsultunk. Az ellenfelek iszonyat gyorsak a murván, de most azért már kevesebbet kaptunk, mint Portugáliában. A szombati nap fordult a kocka, a beállítások megfeleltek az én vezetési stílusomnak, valamint aszfaltos pályákon versenyeztünk, és egy nap alatt 4 hellyel léptünk feljebb, vagyis az abszolút 7. helyen zártuk a napot. A nap során nagyon jó időket autóztunk, amit utólag is óriási sikerként értékelünk.

Milyen céllal vágtatok neki a vasárnapi gyorsoknak?
Nem volt más célunk, minthogy megtartsuk ezt a hetedik helyet. Sajnálom, hogy nem tudtuk befejezni a versenyt, és hogy ily módon zárult ez számunkra. Igazából a bukást kárpótolja az a siker, amit addig elértünk, az a teljesítmény, ahogyan autóztunk ezen a versenyen.

Ha jól tudom, ti vagytok az első magyar páros, akik ilyen időket tudtak autózni a VB mezőnyében?
Ez így van, de valójában másnak nem volt még ilyen lehetősége. Mi egy kivételes lehetőséget kaptunk, hogy egy 2008-as fejlesztésű autóval, gyári csapattal versenyezzünk. Komoly háttér állt mögöttünk, és ez azért nagyban hozzájárult az eredményeinkhez. Idáig nem volt ilyen eredménye másnak, és a mi bolgár 8. helyünk a legjobb a magyar versenyzők között idáig.

a_legnagyobb_bukas_1

Magyarországon nem igazán szoktatok hozzá, hogy vegyes talajon versenyezzetek az utóbbi években...
Nem szoktunk hozzá, de abszolút nem okozott problémát, bár a murván nem tudtunk igazán gyorsak lenni, így emiatt talán valóban jobban örültünk volna, ha csak aszfalton kellett volna versenyeznünk. Ezt az autót sokkal nehezebb volt vezetni murvás pályán.

Mire emlékszel a balesetből?
A fejemet is elég rendesen megütöttem, ezért mondhatom, hogy nem sokra. Legalább egy 4-5 órás időszak kimaradt a balesetet követően, és sem a balesetre, sem arra nem emlékszem, hogy hogyan jutottunk a kórházba. Az első kép az, amikor a barátok és a feleségem megérkeztek hozzám a kórházba, de segíteni kellett még akkor is emlékezni, hogy milyen autóval is mentünk, melyik versenyen, mert akkor még ez sem volt tiszta számomra. Aztán szépen lassan elkezdtem emlékezni dolgokra, délutánra nagyjából kitisztult a fejem, de azért maradt egy homályos folt. Talán idővel azok az emlékek is előjönnek, és akkor végre tudni fogom, hogy mi is történt valójában. A balesetből a kanyarkombinációra emlékszem csupán. Visszanéztük a belső kamerás felvételen hang nélkül a bukást, de még így is megmaradt egy homályos folt. Talán egyszer majd ez is helyrekerül a fejemben, és akkor már tudni fogom, hogy mi is történt valójában, mert ez így azért nem olyan jó…

Mennyire fog nyomot hagyni benned ez a baleset?

Semennyire! Bár igazából majd akkor fog ez kiderülni, mikor először újra versenyautóba ülök. Nem mondhatom, hogy nagy tapasztalatom lenne a bukásokat illetően, hiszen azért nem jellemző rám, hogy ekkorát essek.
Ez volt eddig életem legnagyobb bukása, és csupán egy hasonló jellegű volt a pályafutásom során, 2002-ben még a Toyotával.

Bízom a gyors felépülésben, remélem ez a kulcscsonttörés viszonylag hamar rendbe fog jönni... szerencsére van pár olyan barátom, aki már most felajánlotta a versenyautóját, hogy a felépülést követően újra autóba ülhessek és mihamarabb visszarázódjak a versenyzésbe. Mikulás Rallye-n egyébként is szerettünk volna indulni, bízom benne, hogy addigra képes leszek újra versenyezni, és ott tudok lenni a rajtban!

Hogyan értékeled utólag ezt a hétvégét?
Életünk nagy álma teljesült ezzel, hogy gyári csapatban versenyezhettünk, de nagyon hiányzik az az 50 km, amit már nem sikerült leautózni. De nem adjuk fel! Be fogom bizonyítani, hogy tudok hosszútávon gyorsan menni, hogy tudok ilyen eredménnyel végigcsinálni versenyt!

 A_legnagyobb_bukas_2

Mit szólt a csapat?
A csapat az egész verseny során nagyon elégedett volt a teljesítményünkkel, tényleg profi versenyzőként kezeltek minket. Rengeteg segítséget kaptunk tőlük, figyeltek ránk, és ezek alapján tényleg nem tudok mást mondani, mint hogy hihetetlenül nagy élmény volt itt így versenyezni. A bukást követően is azt mondja a csapat, hogy elégedettek a teljesítményünkkel, az eredményünkkel. A balesetet követően érdeklődnek utánunk, hogy hogyan érezzük magunkat, ami egyébként nagyon jól esik, és szerintük is csak az tudja így összetörni az autót, aki igazán gyorsan megy!

Ez a hír most jelenik meg 14069. alkalommal
Share |
2010.10.20-24.
World Rally Championship 2010
Rally RACC CATALUNYA
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k