duenShop.hu KARÁCSONYI VÁSÁR! - rendeld meg az ajåndÊkod december 18.ig!
A széles olasz és a széles orosz
Hasonítanak egymásra! És nem csak abban, hogy Balogh Sándorék építették mindkettőt...
2019-07-04
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
802932657
Napi oldal:
5814
Jelenleg:
832
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

a_szeles_olasz_es_a_szeles_orosz_2

Balogh Sándor azt mondta, mutat egy most elkészült autót, amivel a Veszprém Rallye-n fog először indulni. Igazából két szép autót mutatott...

 Sanyi, egy FIAT 131 Abarth-al láttunk Téged versenyezni az elmúlt években. Mikor készült el ez az autó?
2015 Mecsek Rallye-n indultunk vele először.

 a_szeles_olasz_es_a_szeles_orosz_5

Mi a múlt?
Volt minden. N-s Zsiguli, A-s Zsiguli, VFTS… Minden, ami az orosz márkához köthető.
Aztán volt egy kisebb szünet, hiszen a 2001-es Semperit Rallye-n elénk ugrott egy fa, amiből aztán kisebb műtétsorozat és kényszerszünet lett. Reszelgették nyolc évig a lábamat, közben család, munka…
Régóta dédelgetett álmom volt ez a 131-es FIAT… megcsináltuk! :)

Mesélj róla!
Szívesen! Igazából ez nem a legelterjedtebb változata, hiszen ez nem műanyag karosszériás és nem 16 szelepes, de attól még ez is ugyanúgy szerethető. Ez Grouppe2-es, két literes, nyolc szelepes, vas kasznis. A motorral eleinte sokat kínlódtunk, de így a végére már betaláltunk a 200 lóerő környékére vele. Mezei Karcsi építi a motorját és nem véletlenül vagyunk a GK Kontakt csarnokában, hiszen nem csak partnerünk Kéri Gábor, amellett a műhelyükben legyártott alkatrészek segítségével sikerült megbízható motort, autót építenünk ebből a 131-esből.

a_szeles_olasz_es_a_szeles_orosz_6

Idén eddig nem mentél.
Igen, mert építettük az új autót, a VFTS-t. Gondolom, nem bántok meg vele senkit, de szerintem Brundza mester egy 131-es FIAT képét nézegette és utána rajzolta meg a VFTS szélesítéseit… :)
Eleve így terveztük, hogy murvára építünk egy autót. Sajnos a Szombathely elmaradt, így most Veszprémben fog debütálni a kocsi.

a_szeles_olasz_es_a_szeles_orosz_7
 
Gyönyörű az autó, én sajnálnám megmutatni neki a Lőteret elsőre…
:) Már évek óta meg van a karosszéria, most készült el és most jött el az idő, hogy bevessük élesben is :) Számolunk vele, hogy egy hét múlva kicsit viseltesebb lesz..

Nagyon szép mind a két autód! Tehát ha jól értem: a VFTS a murva, a FIAT az aszfalt autó?
Majd kiderül, de alapvetően ez a cél.
A FIAT egy olyan autó, amivel, ezzel a specifikációval nem nagyon lehet keresztbe menni. Inkább íven tud nagyon menni. Valószínűleg elsőre a VFTS-el sem fogok tudni látványosan közlekedni, de már nagyon hiányzik az oldalablakon előre nézés. Nagyon jó csúszkálni, ezt azért mindenki megérti :) Ha majd egyszer összeáll, ha azokat a dolgokat még bele tudjuk rakni, amiket gondolok, akkor ez egy jó kis csúszkálós VFTS lesz.

a_szeles_olasz_es_a_szeles_orosz_4

Itt vagyunk Csepelen, a GK Kontakt Kft. impozáns csarnoka mellett. Nem véletlenül. Kívülről jól látszanak a matricák, de ahogy mondtad: belül is sok minden innen származik.
Rengeteg mindent, mit kiagyalok, azok készülnek itt. Először összeveszünk Gáborral, hogy meg lehet e csinálni, de úgyis megcsinálják, mert mindent le tudnak gyártani, és amikor elkészülnek az alkatrészek, akkor azokat beépítjük, nyüstöljük, teszteljük. Amiket gyártottak, azok mind jól működnek. 

a_szeles_olasz_es_a_szeles_orosz_3

Mondj példákat, mire kell gondolni?
Alsó lengőkarok, lendkerék, alkatrészek a differenciálműben, hátsó kerékagyak, menesztő-tárcsák, kormánymű fedél. Rengeteg apróság, rengeteg minden, ami megkönnyíti, megbízhatóbbá teszi a versenyzésünk.

a_szeles_olasz_es_a_szeles_orosz_8

Akkor most Veszprémben láthatjuk a VFTS-t.
Igen! Az autóval még egy métert sem mentünk murván, de bízom benne, hogy szeretni fogja és mi is szeretni fogjuk.

 a_szeles_olasz_es_a_szeles_orosz_10

Ez a hír most jelenik meg 3493. alkalommal
Share |
Csepel, GK Kontakt Kft • egyéb
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
242526 27282930
0102 03 04 050607
080910 11 121314
151617 18 192021
222324 25 26 2728
2025.12.05-09.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k