Bútor Robi segíteni megy... és persze nyerni!
A sokszoros kétkerekes bajnok is visszaül egy kupás Peugeot 208 R2-be
2018-10-31
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
470745230
Napi oldal:
2033
Jelenleg:
178
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a tizedik futam,
a török verseny után
1.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
177
2. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
164
3. Sebastian Ogier
Ford Fiesta WRC '17
154
4. Esapekka Lappi
Toyota Yaris WRC
88
5. J-M.Latvala
Toyota Yaris WRC
75
6. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
75
7. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
60
8. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC '17
54
9. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
53
teljes táblázat
European Rally Championship
a hetedik futam,
a lengyel verseny után
1.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
150
2.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
115
3. Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
90
4. Fabian Kreim
Skoda Fabia R5
79
5.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
63
6. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
62
7.
S. Galatariotis
Skoda Fabia R5
50
8. Grzegorz Grzyb
Skoda Fabia R5
49
9.
Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a kilencedik futam,
a lett verseny után
1. J.Kristoffersson
Volkswagen Polo R
354
2. Mattias Ekström
Audi S1
181
3. A. Bakkerud
Audi S1
179
4. Sebastian Loeb
Peugeot 208
176
5. Petter Solberg
Volkswagen Polo R
175
6. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
7. Niclas Grönholm
Hyundai i20
112
8. Kevin Hansen
Peugeot 208
98
9. T. Timerzyanov
Hyundai i20
73
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2018
a hatodik futam,
az ózdi verseny után
1.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
156
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
121
3.
Kazár Miklós
Skoda Fabia R5
109
4.
Hadik András
Ford Fiesta R5
108
5. Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
98
6
Bodolai László
Ford Fiesta R5
69
7.
Balogh János
Skoda Fabia R5
63
8.
Osváth Péter
Skoda Fabia R5
46
9.
Trencsényi József
Skoda Fabia R5
35
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2018
a hatodik futam,
az ózdi verseny után
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
136
2.
Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
136
3.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
132
4.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
80,5
5.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
77
6. Berki Gábor
BMW M3
42
7. Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
37
8.
Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
31
9. Bodogán Ferenc
Lada 2015
31
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2018
az hetedik futam,
az ózdi verseny után
1.
Trencsényi V.
Ford Fiesta R2
139,5
2.
Krehlik Nándor
Lada VFTS
135,5
3. Ráti Gergő
Ford Escort Mk2
109
4. Dudás Gergő
Citroen C2 R2
106
5. Tim Gábor
Opel Adam R2
70
6.
Bacsa Tamás
Skoda Felicia KitCar
49,5
7.
Szabó Attila
Lada 2107
39,5
8. Várnai Dávid
Honda Civic
38,5
9.
Uveges Sándor
Lada VFTS
38
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2018
a hatodik futam után
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
138
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
114
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
81
5.
Pintér Máté
BMW
61
6.
Schebek István
Lotus Elise
54
7.
Pintér László
BMW
48
8.
Kovács Tamás
Speedcar GT
32
9.
Vizkeleti János
Lotus Elise
31
teljes táblázat

butor_robi_segiteni_megy_es_persze_nyerni_5
butor_robi_segiteni_megy_es_persze_nyerni_1
Bútor Robinak két autó áll a műhelyében, most a szezonzárón mégis egy harmadik autóval áll rajthoz. Egy olyan autóval, amivel még sosem ment és amivel sokan mennek... A kupás Peugeot 208 R2 igazi kihívás a sokszoros kétkerekes bajnoknak...

Idén két murvás futamon indultál.
Nagyon jól éreztem magam mindkét versenyen, még a szombathelyi rallye-n is, pedig azt világ életemben a legkevésbé kedvelt murvás versenyek közé soroltam, de most ezzel az R5-ös autóval teljesen pozitív élményeket adott a futam. Az eredmény is az volt, amit szerettem volna, a legjobb forgatókönyv szerint is a hatodik hellyel kalkuláltam, de ha van egy kis szerencsénk , akkor akár a dobogóra is állhattunk volna. Sajnos az utolsó gyorson a hátsó difi túlmelegedett, így vissza kellett, hogy vegyek a tempóból, mert nem akartam kivégezni a difit.
 
Veszprém pedig mindig is a kedvenc versenyeim közé tartozott. Tavaly rögtön az elején egy defekt miatt elúsztak a dobogós reményeink, most viszont minden rendben volt és elégedetten, boldogan szálltunk ki az autóból a számunkra megfelelő eredménnyel. Ahogy a célban is mondtam, örültem annak, hogy még ilyen ritka versenyzés mellett is befértünk a top 5-be!
Tehát elmondhatjuk, hogy két jó versenyen vagy túl 2018-ban?
Mindenképp! Nem volt rajtam semmilyen feszültség, semmi nyomás. Minden percét élveztem mindkét versenynek.

Akkor a foglalkozások elérték céljukat…
Abszolút! Ez volt a cél! Nem is lebegett más előttem. Szerettem volna gyorsan menni, minimálisat lassulni magamhoz képest és szerintem ez nagyjából sikerült is, főleg annak tudatában, hogy milyen kevés kilométert tudok menni az autóval és nem vállalok semmi felesleges kockázatot, hiszen nincs arra pénzem, hogy összetörjem a kocsit és utána meg kelljen csináltatni…
Így van ehhez kedvem és hangulatom.

Áll egy kétkerekes Peugeot a garázsban… Ha mentél volna a pécsi versenyen, akkor melyik autóval mentél volna, hiszen ott van a Skoda R5 is.
A Skodával kellett volna mennem, ha belefért volna az időmbe, hiszen a Peugeot 306 Maxi-t elkezdtük felújítani és professzionálisan rendbe rakni, majd valószínűleg eladásra kerül.

butor_robi_segiteni_megy_es_persze_nyerni_2

Sajnos ezekre a rossz minőségű utakra nem való ez az autó, mint mondjuk a Máré vára vagy mondhatnék több, szűk erdei utat, ahol egyszerűen nem jó vele menni. Nincsen tapadása és ezzel a beton kemény futóművel és alacsony hasmagassággal csak szenvedni lehet vele. Lassan nem akarok vele menni, akkor inkább nem megyek. A széles, jó minőségűeken viszont nagyon jó vele menni, de Nem ide való! Egy Zagyvaróna-Cereden mennék vele ide-oda bármennyit, ott óriási élmény! De azért, hogy egy évben egyszer beleüljek, arra nem tartanám itt a garázsban.

Gyönyörűen megcsináljuk és utána el lesz adva! Bár ezt már eldöntöttem egy évvel ezelőtt is, amióta meg van a Skoda, mégis megvan még! :) Megmondom őszintén, hogy a modern/új autóban jobban biztonságban érzem magam. Minden része új, komoly a bukócső, a legjobb ülések, a Peugeot-ban meg majdnem minden 20 éves. Nem vagyok ehhez már igazán bátor és az igazat megvallva nem hibázhatok, mert van egy gyönyörű Családom, akik mindennél többet érnek!! Persze a Peugeot is a szívemhez nőtt, hiszen nagyon nehezen engedem el, még erőltetni kell magam, hogy megváljak tőle.
De most a Nyíregyháza Rallye-n egy szintén kétkerekes Oroszlánnal fogsz indulni… Elég bátor vagy hozzá?
A márka marad, csak a lóerő csökkent egy kicsit, meg az autó élet kora! :)
Úgy érzem, hogy ehhez elég bátor is vagyok! Két ok miatt is: ez egy zsír új autó, minden jól ki van találva benne, szerintem ezzel merek majd bátran menni. A másik ok pedig, hogy az a szerencsés helyzet állt elő, hogy lehetőséget kaptam a Peugeot-tól, valamint a Pirelli-től hogy menjek egy ilyen autóval egy versenyt, melyet ezúton is nagyon köszönök! Ezt örömmel elfogadtam, hiszen sosem szégyen visszaülni és egyben nagyon nagy kihívás is, hogy mehetek a fiatalok között egy komoly versenyt.
Még sosem ültem Peugeot 208 R2-ben. Egy 30-50 kilométeres tesztünk lesz a verseny előtt és utána megyünk élesben!

Nagyon felizgatott ez a történet! Mehetnék a Skodával is, de most ez jobban húz, nagyobb kihívás!

butor_robi_segiteni_megy_es_persze_nyerni_6

Kíváncsi vagyok, hogy milyen egy mai R2-es autó, vajon mennyivel gyorsabb, mint régen volt, hiszen anno mentem 2010-ben egy C2R2-vel, murván. Az is meglepett, mert nagyon gyors volt… Gondolom ez egy jobb autó, hiszen eltelt nyolc év! Ráadásul aszfalt lesz, hideg lesz, talán eső is lesz…
Ami pedig mindennél jobban izgat: sosem mentem még ilyen kupában, ahol ennyi egyforma autó volt és ilyen szakmai kontroll, amit a TRT csapata végez! Kíváncsi vagyok, hogy milyen eredményt tudunk elérni…

A másik, nagyon fontos része pedig az egész történetnek, amiért ez az egész projekt a Peugeot magyarországi disztrinútorának ötlete alapján létrejött, hogy minden az autóval és a gumikkal kapcsolatos tapasztalatomat átadjam a kupában induló versenyzőknek!

Ha valaki kíváncsi a véleményemre (bár biztos nem mindenki lesz kíváncsi rá), de aki kíváncsi és elfogadja, annak én minden beállítást, érzést és tapasztalatot, amit az autóval és a gumikkal megtapasztalok, azt örömmel átadom, már a teszt után és a verseny közben is! Mert ez a célja az egésznek! Főként akkor, ha elől tudok menni, mert úgy hitelesebb a dolog és gondolom, úgy könnyebben el tudják fogadni is az infókat.
Ha nem nyerek, akkor is lesznek tapasztalataim, maximum nem lesz rá kíváncsi senki sem! :)

Beszéltem Janival, ő azt mondta, ha elverik a fiatalok, akkor jó munkát végzett egész évben…
Teljesen jól mondja! Ráadásul abszolút benne van a pakliban, mindkettőnk számára!

Én marharég mentem hasonló autóval, Jani pedig szerintem még sosem… Annak ellenére, hogy sokszoros magyar bajnok, én pedig sokszoros kétkerekes magyar bajnok vagyok, ez már a múlt… Simán van rá sansz, hogy nem mi fogunk elől menni! De akkor is van értelme, mert akkor is rendelkezünk már olyan rutinnal mind a ketten, hogy biztosan tudunk majd olyan beállításokat, tapasztalatokat mondani, amivel a többiek versenyzését tudjuk segíteni. Ha a mi eredményeinken nem is fog majd ez a tapasztalat látszani, az övékén akkor is segíthet.

Akármilyen eredmények is születnek, mindenkinek odaadom a setup-jaimat, megmondom, hogy milyen gumival megyek, milyen nyomással és mindent, amire kíváncsiak.

Szeretném, ha ez a hétvége jó hangulatban telne, hogy igazi profi- sportszerű dolgot tudjunk összehozni, hiszen a Peugeot-nak is az a célja ezzel, hogy Janit és engem beültet egy-egy ilyen autóba, hogy igazi csapatverseny legyen a történetből. Segíteni tudjuk egymást és nagyon kiélezem a hangsúlyt a SEGÍTENI szóra! Nem azért megyek, hogy önmagamat sztároljam. Van benne kockázata Janinak és nekem is, mert ha elvernek minket, mondhatják, hogy na, ők sem a régiek már! Ő talán még többet vállal…

Tényleg csak azért csinálom, hogy tudjak átadni dolgokat azoknak, akiknek igényük van rá!

De azért megnyered?!

Persze! A cél az! :) Értelemszerűen nem fogunk beleszólni a bajnokságba, hiszen van arra megoldás, hogy ne vegyünk el se pontot, se pénzdíjat senkitől sem, ráadásul, ha jól tudom mi nem is közvetlenül a kupában indulunk, hiszen annak a nevezéséhez több futamon is rajthoz kell állni.

Úgy megyek oda, hogy nyerni megyek! De nem titkos taktikákkal, hanem teljesen nyílt lapokkal és ha megver valaki, akkor annak gratulálni fogok, mert megérdemli!

Érzem rajtad, hogy teljesen fel vagy dobódva…

Jól érzed! Oda akarok menni, minden szabályt betartva és meg szeretném nyerni a versenyt! Ha mégsem adja ki, akkor sem fogok a kardomba dőlni. Szeretném a tapasztalataimat átadni! Remélem lesz rá fogékony kereslet és nem csak magamnak találtam ezt ki!

És kíváncsi vagyok a Botka – Jani – Bútor csatára is! Mentünk egymás ellen már négykerekes autókkal, rengetegszer, de ez új lesz mindhármunknak!

Robival mész, ugye?
Igen, remélem Ő is tüzes lesz! :) Kicsit szűk lesz a hely, de valahogy majdcsak beférünk! Ráadásul hosszú hétvégére, hiszen 220 versenykilométert kell mennünk, ami szintén kihívás, hiszen régen mentünk már ilyen hosszú versenyt és minden pályát fel kell dolgozni 2 nap alatt.

butor_robi_segiteni_megy_es_persze_nyerni_3

Meg van határozva, hogy maximum hány gumit használhatunk, ami szintén kihívás és szintén nagyon jó ebben a kupasorozatban, ennek is örülök. Az autók is teljesen egyformák! Le vannak egyformán loggolva, a váltóáttételük is egyforma. Amikor én megtudtam, hogy lesz ilyen kupa, már akkor is támogattam ezt a dolgot, mert ennek van értelme.

Sajnálom, hogy egyelőre még viszonylag kevesen mennek benne, de remélem a jövőben ez is változni fog. Sokkal többen kellene, hogy beleüljenek ezekbe az autókba, sok R5-ösből is vissza kellene ülni ilyen autókba és a fiataloknak is ezekkel az autókkal kellene összemérni a tudásukat. Ez egy fantasztikus kezdeményezés! Egyforma körülmények között harcolni a másodpercekért… ez az AUTÓVERSENYZÉS!

butor_robi_segiteni_megy_es_persze_nyerni_4
Ez a hír most jelenik meg 3512. alkalommal
címkék: Peugeot, 208, R2, Bútor Robi
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
19 20 21 22 23 2425
26 27 28 29 30 01 02
03 04 05 06 07 08 09

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k