Csomósék nyerték a Peugeot Kupát Egerben
Higgadt autózással nyertek
2019-04-03
sajtóanyag • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
493485097
Napi oldal:
21008
Jelenleg:
399
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
MyActionCam
E-maki webáruház

World Rally Championship 2019
a tizenegyedik futam,
a Turkey Rally után
1. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
210
2. Sebastian Ogier
Citroen C3 WRC
193
3.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
180
4. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
94
5. Kris Meeke
Toyota Yaris WRC
86
6. J-M. Latvala
Toyota Yaris WRC
84
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC '17
83
8. Esapekka Lappi
Citroen C3 WRC
80
9. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
78
teljes táblázat
European Rally Championship
a hatodik futam,
a Barum Rally után
1. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
108
2. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
107
3.
Lukasz Habaj
SKODA Fabia R5
98
4. Filip Mares
Skoda Fabia R5
75
5. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
39
5. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
39
7. Marijan Griebel
Volkswagen Polo GTi R5
38
8. J.M. Lopez
Citroen C3 R5
35
8. G. Basso
Skoda Fabia R5
35
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a kilencedik futam,
a rigai RX után
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
187
2. A. Bakkerud
Audi S1
186
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
179
4. Niclas Grönholm
Hyundai i20
157
5. Janis Baumanis
Ford Fiesta
126
6. T.Timerzyanov
Hyundai i20
122
7. Liam Doran
Audi S1
113
8. Anton Marklund
Renault Megane RS
110
9. Timo Scheider
Seat Ibiza
93
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2019
az ötödik futam,
az Ózd-Salgó Rallye után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
151
2. Velenczei Ádám
Citroen C3 R5
88
3.
Hadik András
Ford Fiesta R5
87
4.
Balogh János
Skoda Fabia R5
78
5.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
74
6. Német Lackó
Skoda Fabia R5
45
7. Bútor Róbert
Skoda Fabia R5
34
8. Bodolai László
Skoda Fabia R5
34
9. Trencsényi József
Skoda Fabia R5
33
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2019
az ötödik futam,
az Ózd-Salgó Rallye után
1. Dudás Gergő
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
111
2. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
99
3.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
96
4.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
90
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
86
6.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
73
7.
Molnár István
Mitsubishi Lancer Evo VI
20
8. Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
19
9. Tajmel Tibor
BMW
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a harmadik futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Peugeot 208 R2
45
2.
Szauer Gergő
Peugeot 208 R2
41
3.
Márta János
Peugeot 208 R2
18
4.. Riskó Dani
Peugeot 208 R2
13
5.
Norbert Maior
Peugeot 208 R2
12
6.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
10
7.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
9
8.
Hibján József
Peugeot 208 R2
8
9.
László Martin
Peugeot 208 R2
3
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
a hatodik futam,
a Salgó Rallye után
1. Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2T
124
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
86
3. Lendvai István
Citroen C2 R2
69
4. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
59
5. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
6. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
36
7. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
36
8.
Baksai László
Lada 2107
35
9. Foczkó Ákos
Honda Civic Type-R
33
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
a második futam,
a Miskolc Rallye után
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
32
2. Spindler Jenő
Opel Corsa
22
3.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
13
4. Gyenes András
Lada 2101
14
5. Orosházi Szabolcs
Suzuki Swift GTi
9,5
6.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
9
7.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
8
8. Komjáti Ákos
Lada 2105
4
9. Rácz Tibor
Lada 21011
2
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
a negyedik futam,
a 2.Reptér Szlalom Kupa után
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
99
2.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
83
3.
Simon István
Fiat X1/9
83
4.
Söjtöri András
Toyota MR2
78
5.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
47
6.
Pintér Máté
BMW
39
7.
Ifj.Hefler Róbert
Honda Civic VTI 1.8
35
8.
Pintér László
BMW
32
9.
Kajári Ferenc
Renault Clio
18
teljes táblázat

Hatalmas csatákat hozott az idei első futamán az immár második szezonját kezdő Peugeot 208 Rally Cup Hungary sorozat. Idén kilenc páros nevezett a Kupába, az első évhez képest megduplázott részvételi szám hozta is azt a sportszerű küzdelmet, amit a P Automobil Import Kft. tervezett a Kupa kiírásakor.
 
2018-ban négy páros fejezte be a Peugeot Kupát, akik mindannyian folytatták a versenyzést idén is. Hozzájuk öt új egység csatlakozott, így igazán népesnek mondható mezőnnyel indította második szezont a Peugeot 208 Rally Cup Hungary kupasorozata, amely a Magyar Rallye1 Bajnokság részeként, öt aszfaltos futamon került kiírásra.

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_16

A sorozat első állomása a szezonnyitó Eger Rallye volt. Március utolsó hétvégéjén, szikrázó napsütésben, rengeteg néző előtt zajlott a verseny. Péntek este az ünnepélyes rajtceremónia után azonnal egy esti szakasz következett, ahol hideg aszfalton, rövid, tempós pályán kellett megkezdeni a küzdelmeket. A superspeciál szakasz az újonc Szauer Gergő – Rácz László párosnak sikerült a legjobban, egy másodperccel előzték meg a tavalyi bajnokaspiráns Csomós – Nagy kettőst.
 
A két páros küzdelme az első helyért másnap is folytatódott, Szauerék rendre nyerték a gyorsasági szakaszokat, de csak másodpercekkel, hiszen a nap felénél, hat szakasz után 11 másodperc volt a különbség közöttük. Aztán egy elrontott féktávon, a nagy tempó a mohácsi páros vesztét okozta, átfordult a Peugeot 208 a tetején, talpra állt és miután a legénység meggyőződött róla, hogy igazából minden a helyén van és tudják folytatni a versenyt, addigra már összeszedtek három perc hátrányt.

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_12
Csomósék innentől átvették a vezetést és nagyon okos autózással megnyerték a futamot.

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_11
 
A kupa egyetlen külföldi indulója, a kolozsvári Maior testvérpár meglepte a mezőnyt, hiszen a fiatal román versenyző a számára ismeretlen pályákon nagyon hamar felvette a ritmust és a folyamatosan mosolygó srác a végén a második helynek örülhetett.

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_10
A tavalyi bajnok, Jánosa Ákos új, tapasztalt navigátort, Szőke Tamást ültetett maga mellé és az újdonsült páros érezte, hogy nem kell mindenáron feszegetni a határokat, magabiztos versenyzéssel álltak fel a dobogó harmadik fokára.

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_13
 
Márta János Hényel Ágostonnal az oldalán az első slick gumis versenyét vívta ezen a hétvégén, a népszerű pilóta a futam végén azt nyilatkozta, hogy rengeteg tapasztalatot szerzett és tudja, hogy milyen irányba kell fejlődnie. A negyedik hely jutott nekik ezen a futamon.

Szauerék
az esés után sem lassítottak, a látványosan összetört autót a csapat próbálta rendbe rakni. 
A civil életben rendőr pilóta a zárónap is nyerte a gyorsasági szakaszokat, így megnyerte a második napi versenyt, amiért plusz pontok járnak. A nagy hátrány behozhatatlan volt, az ötödik hellyel kellett megelégedniük.

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_14

Hibján József
az első teszten hempergette meg autóját és az utolsó pillanatban elkészült versenyautóval a tapasztalt pilóta bátortalanabbul kezdett, mint ahogy eltervezte. Ahogy mondta, sokat kell még tanulnia, de nagyon élvezte az egész futamot. Hatodik helyen ért célba Szollár Csaba navigátorával.
 
Riskóék voltak az utolsó célbaérők, akik ugyan az első napot nem tudták befejezni szervoprobléma miatt, de a SuperRallye szabálynak köszönhetően másnap visszaálltak és próbálták felvenni a tempót a többiekkel. Sajnos újra technikai gondok állták útjukat, de ha szenzorhibával és betört szélvédővel is, de csak felálltak a dobogóra, hiszen az a néhány pont is számíthat a bajnokság végén, amit így szereztek.
 
László Martinék defekttel kezdték a versenyt, majd a pilóta rosszulléte miatt kényszerültek kiállni. Hangodi Bendegúz, a mezőny legfiatalabb pilótájaként próbálta megmutatni, akár egy gyorsasági erejéig is, hogy sok van még benne. A rallycrossból érkező pilóta első éles versenyén összetörte az autóját, de bizakodik benne, hogy kicsit lehiggadva előrébb tud majd jutni az elkövetkezendő futamokon.

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_15
 
Az egész verseny alatt kiemelt figyelem kísérte a Peugeot 208 R2-es Kupa résztvevőit, hiszen a szervizparkban külön utcát nyitott a Peugeot sátrak serege. Az új és a régi versenyzők szurkolói örömmel látták, hogy milyen profi körülmények között versenyezhetnek kedvenceik.

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_9

A győztesek nem csak a Kupában, hanem a 2WD kategóriában is elöl végeztek így a kiírásnak megfelelően a maximális pénzdíjban részesültek.

A Kupasorozat következő állomása az április végén megrendezendő Miskolc Rallye lesz.
 

Eger Rallye 2019– Peugeot Kupa végeredménye:
 
1. Csomós Miklós – Nagy Attila, East Motorsport Kft., 1:28:30.9
2. Norbert Maior (RO) – Francesca Maior (RO), 1:29:24.8 (+53.9)
3. Jánosa Ákos – Szőke Tamás, Garlas MS Kft. 1:29:53.7 (+1:22.8)
4. Márta János – Hényel Ágoston, Dynamic Rally Team 1:30:36.8 (+2:05.9)
5. Szauer Gergő – Rácz László, Topp-cars Rally Team 1:31:08.1 (+2:37.2)
6. Hibján József – Szollár Csaba, Garlas MS Kft. 1:32:32.7 (+4:01.8)
7. Riskó Dániel – Bíró Péter, East Motorsport Kft. 1:57:52.4 (+29:21.5)
(forrás: rallylive.hu)

Peugeot Kupa állása az első forduló után:
 
1. Csomós Miklós – Nagy Attila, East Motorsport Kft., 18 pont
2. Norbert Maior (RO) – Francesca Maior (RO), 10 pont
3. Jánosa Ákos – Szőke Tamás, Garlas MS Kft. 9 pont
4. Szauer Gergő – Rácz László, Topp-cars Rally Team 9 pont
5. Márta János – Hényel Ágoston, Dynamic Rally Team 5 pont
6. Hibján József – Szollár Csaba, Garlas MS Kft. 3 pont
7. Riskó Dániel – Bíró Péter, East Motorsport Kft. 2 pont
 
A ponttáblázat a szabályoknak megfelelően a versenyben elért helyezés alapján + napi szakaszokon elért helyezések alapján + utolsó gyorsasági szakaszon elért helyezés alapján kerül kiszámításra.
 

Versenyzői nyilatkozatok:

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_17 
Csomós Miklós – Nagy Attila, I. helyezés, 18 pont
„Nagyon jó hétvégénk volt! Megnyertük a versenyt, sok pontot gyűjtöttünk. Ésszel, okosan mentünk. Gergő gyorsabb lett volna tőlem, de ha megpróbáltam volna tartani vele a lépést, akkor nekünk is kockázatosabb lett volna a versenyünk… A csapattal megbeszéltük, hogy nem akarunk úgy nekiugrani, mint ahogy tavaly tettük. Ugyanazt csináltuk, mint talán most Gergő: mentünk életre-halálra. Megtanultuk, hogy ez nem kifizetődő! Kicsit visszább vettünk és működik. 
Nagyon örülök, hogy ilyen sokan vagyunk a Kupában és ügyes pilóták jöttek. Érkezett három-négy olyan ember, akikkel mindig kell számolni. Az egész Peugeot sátor, az egész felvonulás a szervizparkban, a marketing része nagyon komoly. Sokan jöttek a szervizbe megnézni minket. Látszik, hogy ez a népes mezőny meghozta az emberek érdeklődését is. Zempléni vagyok, talán a miskolci pályák közelebb állnak hozzám, mint a többieknek.”

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_1

Norbert Maior – Francesca Maior
, II. helyezés, 10 pont.
„Örülök, hogy itt lehetek, és ilyen közegben versenyezhetek. Új volt nekem az autó és újak voltak a pályák is. Nagyon gyorsak ezek a szakaszok, sokat autóztunk nagy tempóval. 
Az egész hétvége nagyon élveztem, jó kis közösség alakult ki, látszik, hogy kiemelt figyelmet kap a Peugeot Kupa. Sokat kell még tanulnunk, de nagyon jó itt versenyezni. Ott leszünk Miskolcon is, várom már, hogy új pályákat ismerjek meg.”
 
csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_2

Jánosa Ákos – Szőke Tamás
, III. helyezés, 9 pont.
„Nagyon erős lett a mezőny. Örülünk a harmadik helynek. Tomival kezdünk összecsiszolódni. Kezdi ő is érezni, hogy mit tud, vagy mit nem tud egy ilyen R2-es autó a korábbi ’nagy autóihoz’ képest. 
Az látszik, hogy mögöttünk is gyorsak a fiúk és velük is kell számolni. Igazából sosem voltak a kedvenceim az egri lobogós pályák. Inkább a technikásabb részeken, főleg a szuhai szakaszon sikerült jobb időket autóznunk. Sajnáltam, amikor etap lett. 
Az egész csomag egy nagyon jó dolog. Beszélgettem nézőkkel, többen is elmondták, hogy jó így egy ilyen flottát látni, mint amilyen most a Peugeot Kupa. Látszik, hogy mindenki sietni próbál, hiszen nagy a csata a Kupán belül. Húzzuk egymást. Mindenki megtalálja az ellenfelét. Ennek egy hátránya van, a határon próbál mindenki autózni és ebbe, hogy most is néhány esetben, jobban benne van a hiba lehetősége. Nagyon tetszik. 
Várjuk már a Miskolcot!”
 
csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_3

Márta János – Hényel Ágoston
, IV. helyezés, 5 pont.
„Azt kaptuk, amit vártunk! Nagyon jó volt! Rengeteg új impulzus ért minket és nagyon sokat tanultunk. Megtanultuk, hogy mennyivel több dolgunk van egy ilyen éles futamon, mint amiken korábban indultunk. Nagyon ott kell lenni fejben végig. Koncentráltan, de nem túlparázva csináltuk végig a versenyt. 
Sokat kell még tanulnunk, de úgy gondolom, hogy tudjuk, hogy mikben kell fejlődnünk. Talán a legfontosabb, hogy az ösztönös mozdulatokat le kell váltani tudatosokra. Várjuk a külső videókat, próbáljuk kielemezni majd azokat. Volt egy komoly megforgásunk, amit a 15 éves mátrai hóautózás rutinja mentett meg… 
Miskolcon gőzerővel és ésszel támadunk!”

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_18
 
Szauer Gergő – Rácz László, V. helyezés, 9 pont.
„Szenzációsan éreztem magamat egész hétvégén, talán azt a kis tetőn átfordulást kivéve. 
Tisztában vagyok vele, hogy az én hibám volt a borulás, hiszen később fékeztem, mint ahogy kellett volna. Korábban kellett volna egy gondolattal… Rossz döntést hoztam.
Nagyon jól érzem magam ebben a közegben, szenzációsan össze van rakva az egész!
Az autóval minden kilométer, amit mehetünk, egy ajándék. Izzig-vérig versenyautó! Most kell egy kicsit kalapálni, gittelni, de nagyon jó a csapatom, rendbe hozzák. 
Miskolcon találkozunk.”

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_5
 
Hibján József – Szollár Csaba, VI. helyezés, 3 pont
„Szenzációs az autó, rengeteg lehetőség van benne. Nagyon az elején járunk még vele, de bízom benne, hogy megtanuljuk a jó beállításokat és tudunk majd gyorsan versenyezni!
Jó érzés egy ilyen közösségnek a részeként versenyezni, nagyon élveztük! 
Most ez a verseny így sikerült… De nem adjuk fel, várjuk a következő futamot.”

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_19
 
Riskó Dani – Bíró Péter, VII. helyezés, 2 pont.
„Nem így terveztük a futamot, ahogy végül alakult a számunkra… Az első két szakaszon minden rendben volt, az időeredmények alapján a középmezőnyben autóztunk. Majd elment a szervónk, mint ahogy előtte két futamon is. Ki kellett állnunk, a csapat kicserélt mindent és másnap SuperRallye-ztunk. Jó részeredményeink voltak újra, majd a nap második felében egy apró szenzor rossz jeleket küldött a komputernek, így az autó letiltott, bedadogott, nem ment rendesen. Próbáltuk etapon megjavítani. Ideges voltam, nem zártam le a motorháztetőt, ami felnyílott, betörte a szélvédőnket. Az utolsó két szakaszt így kellett végigmennünk, mert az a pár pont, amit kaptunk azáltal, hogy kiestek előlünk, az még jól jöhet az év végén…”

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_7
 
László Martin – Végh Attila, kiesett.
„Minden rendben volt, egészen addig, amíg defektet nem kaptunk az első szuhai szakaszon. Onnantól kezdve próbáltunk az eredményünk után futni és ledolgozni a több, mint 4 és fél perces hátrányunkat, ami nem sikerült ebben a kiélezett küzdelemben. Másnap pedig ki kellett állnom a rosszullétem miatt. Nagyon erős fejfájással kezdődött, amivel még valahogy elbírtam volna, de a szédülés és kettős látás már nem volt tréfa, be kellett fejeznünk idő előtt a versenyt.
Nagyon jó így versenyezni, hogy ilyen sokan vagyunk! Amíg mentünk, nagyon élveztük.
Nem állunk le, egy héttel az egri verseny után már az osztrák Lavantal Rallye-n próbáljuk a Mitropa Kupa pontjainkat gyűjteni.”

csomosek_nyertek_a_peugeot_kupat_egerben_8
 
Hangodi Bendegúz – Kulcsár Dani, kiesett.
„Nagyon jó volt az egész. Nagyon vártam. Úgy álltunk hozzá a hétvégéhez, hogy csak simán végig akarunk menni, hiszen az első aszfaltos rallyversenyem volt ez az egri. De persze nem sikerült, buta voltam, mindenképp meg akartam mutatni legalább egy szakaszon, hogy mit tudok… Az első gyorson defektet kaptunk, a másodikon becsúsztunk, de végig tudtunk menni. A harmadikon spórolgattam, éreztem, hogy nem ezen kell túlhevítenem a dolgokat. Aztán megint jött a kedvenc egerbaktai szakaszom, ott történt a baj, eltaláltam egy terelőt és a bal első futóművünket megviselte, nem tudtuk befejezni a napot. A srácok rendbe rakták a kocsit és visszaálltunk SuperRallye-val. Már tényleg csak azért autóztunk, hogy végigmenjünk, jöjjenek a kilométerek. Nem is volt baj a tempóval, de nagyon felhordásos volt a pálya. Új volt ez nekem, a drazsés kis kavicsokon nem tudtam kihozni a kanyarból az autót. Nagy volt a tempó is, harmadik teligázon beugrattam az erdőbe és csúnyán összetörtem az autót. 
Nagyon elvette a kedvem az elején. Sokat tanultam egész hétvégén, ebből fogok tudni majd építkezni. Miskolcra pontosabb itinert kell írnunk és megpróbálom majd lecsitítani magam.”
 

 

Ez a hír most jelenik meg 1336. alkalommal
címkék: Peugeot
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
09 10 11 12131415
16 17 18 19 202122
23 24 25 26272829
30 01 02 03040506
07 08 09 10 111213
2019.09.21.

hivatalos honlap

2019.09.20-21.

hivatalos honlap

2019.09.26-28.

részletes infóink

2019.10.06.

hivatalos honlap

2019.10.05-06.

információink

2019.10.10-12.

információk

2019.11.08-10.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2019
European Rally Championship 2019
Mitropa Rally Cup 2019
Országos Rallye Bajnokság 2019
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2019
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k