Dodi összetörte, Dodi megjavítja
Béres Józsika mesél a hegyi ütközetről
2014-06-07
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
776082417
Napi oldal:
20716
Jelenleg:
1134
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 4.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
677
2. Balassa Balázs
608
3. Suborits Péter
586
4. Végh Krisz
578
5. Gönczi Dániel
556
6. Rási László
556
7.
Varga Zalán
477
8. Kasza Kristóf
475
9. Krokavecz P.
466
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 8.futam,
a Rally Estonia után
1. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
162
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
141
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
138
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
114
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
52
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
38
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 5.futam, a Rally di Roma után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
107
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
85
3. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
54
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

dodi_osszetorte_dodi_megjavitja_1
fotó : facebook

Béres Józsit hívtam:

Mindenki arról beszél és a képek is bizonyítják: összetörtél egy Subarut... :(
Mi történt? Mesélj!
Kassán volt a hegyiversenyen. Az első nap minden tökéletesen működött.
A második nap az utolsó futamban a cél előtt egy kilométerrel egy sima jobbos kanyarban, ami alig volt kanyar, 220km/h-nál az autó irányt változtatott és nem akart fordulni.

Először azt hittem hogy defekt, vagy lefordult a gumi a felniről a bal első keréknél. Az autó úgy összetört, hogy ezt nagyon nehéz lett volna megállapítani. Az biztos, nem a gumival volt a baj, mert a borulás után is fel volt még fújva, igaz, nem az autón...

Aztán később a szervizparkban Füredi Andrisék odahoztak nekünk egy csavart, ami az autóból eshetett ki, ő a kanyar előtt állt pár méterrel. Bebizonyosodott, hogy a lengőkar egyik csavarja volt. Rajta volt még a csavarragasztó nyoma, sajnos a menettel együtt szakadt ki a csavar. Leesett a lengőkar, a kerék hátrébb jött, a gumi nyomát is megtaláltuk a dobbetétben.
Már a kanyar előtt már nyomott húzott az aszfalton a bal első kerék, nem fordult...

dodi_osszetorte_dodi_megjavitja_5
fotó : facebook
 
Az autó nem nézett ki jól... 
Milyen autó ez? Nem nagyon tudunk róla semmit.
Négy éve épült a bódé az L Racingnél. Elkezdtünk vele foglalkozni, összeraktuk, tettünk bele motort, váltót, komplett futóművet. 1100 kilogrammos lett, 700 lóerő felett teljesített. Hegyiautónak épült.

dodi_osszetorte_dodi_megjavitja_4
 
Gondolom nem vagytok boldogok... Mit lehet ilyenkor mondani? Reméljük minél hamarabb talpra áll majd.
 
Mesélj egy kicsit a rallyról!
Nem kis Mini projektbe vágtatok...
A Presov Rally előtt két nappal került ide az autó Írországból. Hosszú procedúra volt, mire ideért. Utolsó percbe ért ide. Két kilométert mentem vele, amikor elszakadt a féltengely. Megállt a tudomány... Reménytelen volt, hogy ideérjen a Prodrive-tól bármilyen alkatrész is a gépátvételre, különben is elég nehéz velük. Az a srác, aki a váltót és a féltengelyeket csinálja nekünk, legyártott nekünk egy féltengelyt! Tesztre már nem volt semmi esélyünk. 

dodi_osszetorte_dodi_megjavitja_2
Az első körgyorson volt az első tesztünk az autóval. Minden jó volt, egészen a harmadik gyorsaságiig. Ott beálltunk a rajtba, felkapcsoltam az ALS-t, felmutatták az 5 másodpercet és leállt az autó.
Mint később kiderült, már előtte etapon leesett a generátorról az ékszíj és addig mentünk, amíg le nem merült az akkumulátor... Sajnos nincs benne visszajelzés, ami jelezte volna, hogy valami nem jó. be kellett fejeznünk a versenyt.

dodi_osszetorte_dodi_megjavitja_3
Azóta dolgozunk az autón, csupasz bódéra szedtük szét, minden alkatrészt lekopíroztuk, legyen tartalékunk. Ahogy a bódét, az üvegszálas holmikat, lengőkarokat, bölcsőket. Lassan kezdjük összerakni.
Még van három hét a következő versenyig, a Lubenik Rally-ig. Ezek a pályák ismerősök lehetnek, hiszen amikor volt a közös szlovák-magyar Salgó_Gemer Rally, akkor voltak ezek. Ami talán még fontosabb, hogy lesz egy körgyors, ami nálunk lesz, Rozsnyón.
 
Visszatérve a Subarura, szomorúak vagyunk azért is, mert a szlovák hegyibajnokságban úgy tűnik, hogy már nincs nagyon értelme mennünk, hiszen most az elkövetkező négy hétvége mindegyikén lesz egy-egy futam.

Új autót nem tudunk építeni, ezt a Subarut kezdtük el talpraállítani, már van hozzá egy új bódé. 
Ez a versenyautó a főnököm autója volt, amit kölcsönadott, hogy addig menjek vele, amíg nem lesz kész az én hegyi autóm, amit egy Mistubishi Lancer Evo III-ból építünk, telepakolva Evo IX-es cuccokkal.
Most ezt az autót végül is neki törtem össze, ami jobban fáj nekem, mintha a sajátomat rendeztem volna le. Nagyon sajnálom ami történt. Most a legfontosabb, hogy újraépítsük ezt a Subarut, én pedig majd csak utána tudok újra dolgozni a Mitsubishi-n.
 
Akkor nem unatkoztok.
Munka, az van, nagyon sok. Amivel rosszul állunk, az az idő...
 
Ez a hír most jelenik meg 9978. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
21 22 23 24 252627
282930 31010203
040506 07 08 0910
11 12 13 14 151617
18 19 20 21222324
2025.08.01-05.

részletes infóink

2025.07.31-08.03.

részletes infóink

2025.08.09-10.

részletes infóink

2025.08.23-24.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k