Dodi összetörte, Dodi megjavítja
Béres Józsika mesél a hegyi ütközetről
2014-06-07
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
793363765
Napi oldal:
169943
Jelenleg:
1441
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

dodi_osszetorte_dodi_megjavitja_1
fotó : facebook

Béres Józsit hívtam:

Mindenki arról beszél és a képek is bizonyítják: összetörtél egy Subarut... :(
Mi történt? Mesélj!
Kassán volt a hegyiversenyen. Az első nap minden tökéletesen működött.
A második nap az utolsó futamban a cél előtt egy kilométerrel egy sima jobbos kanyarban, ami alig volt kanyar, 220km/h-nál az autó irányt változtatott és nem akart fordulni.

Először azt hittem hogy defekt, vagy lefordult a gumi a felniről a bal első keréknél. Az autó úgy összetört, hogy ezt nagyon nehéz lett volna megállapítani. Az biztos, nem a gumival volt a baj, mert a borulás után is fel volt még fújva, igaz, nem az autón...

Aztán később a szervizparkban Füredi Andrisék odahoztak nekünk egy csavart, ami az autóból eshetett ki, ő a kanyar előtt állt pár méterrel. Bebizonyosodott, hogy a lengőkar egyik csavarja volt. Rajta volt még a csavarragasztó nyoma, sajnos a menettel együtt szakadt ki a csavar. Leesett a lengőkar, a kerék hátrébb jött, a gumi nyomát is megtaláltuk a dobbetétben.
Már a kanyar előtt már nyomott húzott az aszfalton a bal első kerék, nem fordult...

dodi_osszetorte_dodi_megjavitja_5
fotó : facebook
 
Az autó nem nézett ki jól... 
Milyen autó ez? Nem nagyon tudunk róla semmit.
Négy éve épült a bódé az L Racingnél. Elkezdtünk vele foglalkozni, összeraktuk, tettünk bele motort, váltót, komplett futóművet. 1100 kilogrammos lett, 700 lóerő felett teljesített. Hegyiautónak épült.

dodi_osszetorte_dodi_megjavitja_4
 
Gondolom nem vagytok boldogok... Mit lehet ilyenkor mondani? Reméljük minél hamarabb talpra áll majd.
 
Mesélj egy kicsit a rallyról!
Nem kis Mini projektbe vágtatok...
A Presov Rally előtt két nappal került ide az autó Írországból. Hosszú procedúra volt, mire ideért. Utolsó percbe ért ide. Két kilométert mentem vele, amikor elszakadt a féltengely. Megállt a tudomány... Reménytelen volt, hogy ideérjen a Prodrive-tól bármilyen alkatrész is a gépátvételre, különben is elég nehéz velük. Az a srác, aki a váltót és a féltengelyeket csinálja nekünk, legyártott nekünk egy féltengelyt! Tesztre már nem volt semmi esélyünk. 

dodi_osszetorte_dodi_megjavitja_2
Az első körgyorson volt az első tesztünk az autóval. Minden jó volt, egészen a harmadik gyorsaságiig. Ott beálltunk a rajtba, felkapcsoltam az ALS-t, felmutatták az 5 másodpercet és leállt az autó.
Mint később kiderült, már előtte etapon leesett a generátorról az ékszíj és addig mentünk, amíg le nem merült az akkumulátor... Sajnos nincs benne visszajelzés, ami jelezte volna, hogy valami nem jó. be kellett fejeznünk a versenyt.

dodi_osszetorte_dodi_megjavitja_3
Azóta dolgozunk az autón, csupasz bódéra szedtük szét, minden alkatrészt lekopíroztuk, legyen tartalékunk. Ahogy a bódét, az üvegszálas holmikat, lengőkarokat, bölcsőket. Lassan kezdjük összerakni.
Még van három hét a következő versenyig, a Lubenik Rally-ig. Ezek a pályák ismerősök lehetnek, hiszen amikor volt a közös szlovák-magyar Salgó_Gemer Rally, akkor voltak ezek. Ami talán még fontosabb, hogy lesz egy körgyors, ami nálunk lesz, Rozsnyón.
 
Visszatérve a Subarura, szomorúak vagyunk azért is, mert a szlovák hegyibajnokságban úgy tűnik, hogy már nincs nagyon értelme mennünk, hiszen most az elkövetkező négy hétvége mindegyikén lesz egy-egy futam.

Új autót nem tudunk építeni, ezt a Subarut kezdtük el talpraállítani, már van hozzá egy új bódé. 
Ez a versenyautó a főnököm autója volt, amit kölcsönadott, hogy addig menjek vele, amíg nem lesz kész az én hegyi autóm, amit egy Mistubishi Lancer Evo III-ból építünk, telepakolva Evo IX-es cuccokkal.
Most ezt az autót végül is neki törtem össze, ami jobban fáj nekem, mintha a sajátomat rendeztem volna le. Nagyon sajnálom ami történt. Most a legfontosabb, hogy újraépítsük ezt a Subarut, én pedig majd csak utána tudok újra dolgozni a Mitsubishi-n.
 
Akkor nem unatkoztok.
Munka, az van, nagyon sok. Amivel rosszul állunk, az az idő...
 
Ez a hír most jelenik meg 10039. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
20 21 22 23242526
27 28 29 30 310102
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
2025.10.31-11.04.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.02.

részletes infóink

2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k