Duna Rallye előtt mondták
Duna Rallye
2006-05-25
interjúk • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
470746072
Napi oldal:
2875
Jelenleg:
232
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a tizedik futam,
a török verseny után
1.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
177
2. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
164
3. Sebastian Ogier
Ford Fiesta WRC '17
154
4. Esapekka Lappi
Toyota Yaris WRC
88
5. J-M.Latvala
Toyota Yaris WRC
75
6. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
75
7. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
60
8. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC '17
54
9. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
53
teljes táblázat
European Rally Championship
a hetedik futam,
a lengyel verseny után
1.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
150
2.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
115
3. Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
90
4. Fabian Kreim
Skoda Fabia R5
79
5.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
63
6. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
62
7.
S. Galatariotis
Skoda Fabia R5
50
8. Grzegorz Grzyb
Skoda Fabia R5
49
9.
Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a kilencedik futam,
a lett verseny után
1. J.Kristoffersson
Volkswagen Polo R
354
2. Mattias Ekström
Audi S1
181
3. A. Bakkerud
Audi S1
179
4. Sebastian Loeb
Peugeot 208
176
5. Petter Solberg
Volkswagen Polo R
175
6. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
7. Niclas Grönholm
Hyundai i20
112
8. Kevin Hansen
Peugeot 208
98
9. T. Timerzyanov
Hyundai i20
73
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2018
a hatodik futam,
az ózdi verseny után
1.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
156
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
121
3.
Kazár Miklós
Skoda Fabia R5
109
4.
Hadik András
Ford Fiesta R5
108
5. Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
98
6
Bodolai László
Ford Fiesta R5
69
7.
Balogh János
Skoda Fabia R5
63
8.
Osváth Péter
Skoda Fabia R5
46
9.
Trencsényi József
Skoda Fabia R5
35
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2018
a hatodik futam,
az ózdi verseny után
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
136
2.
Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
136
3.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
132
4.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
80,5
5.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
77
6. Berki Gábor
BMW M3
42
7. Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
37
8.
Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
31
9. Bodogán Ferenc
Lada 2015
31
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2018
az hetedik futam,
az ózdi verseny után
1.
Trencsényi V.
Ford Fiesta R2
139,5
2.
Krehlik Nándor
Lada VFTS
135,5
3. Ráti Gergő
Ford Escort Mk2
109
4. Dudás Gergő
Citroen C2 R2
106
5. Tim Gábor
Opel Adam R2
70
6.
Bacsa Tamás
Skoda Felicia KitCar
49,5
7.
Szabó Attila
Lada 2107
39,5
8. Várnai Dávid
Honda Civic
38,5
9.
Uveges Sándor
Lada VFTS
38
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2018
a hatodik futam után
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
138
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
114
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
81
5.
Pintér Máté
BMW
61
6.
Schebek István
Lotus Elise
54
7.
Pintér László
BMW
48
8.
Kovács Tamás
Speedcar GT
32
9.
Vizkeleti János
Lotus Elise
31
teljes táblázat

Megjelent a Rally & Racing újság legújabb száma.
Az újságból ollóztunk, valamint a cikk alján egy teljes Varga Cigány Zoli interjút olvashattok, ami helyhiány miatt nem fért be az újságba...


Benik Balázs

Holtverseny a két aszfaltos futam után, és a murva valahogy mindig jobban ment Neked…
Talán jobban kedvelem a murvás versenyeken, már csak azért is, mert úgy gondolom az igazi rally murváról szól. Ugyanakkor tényleg holtversenyben állunk a bajnokság élén, ami jó teljesítmény mind a két páros részéről, hiszen egyszer győzni tudtunk, egyszer pedig másodikak voltunk, ahogy Ők is.
Egyenlő ponttal állunk, tehát szinte nulláról kezdjük a küzdelmet a három murvás futam előtt. Természetesen a többieket sem kell elfelejteni, hiszen aki WRC-vel versenyez, kőkeményen beleszólhat a bajnokságba. Lehetnek keresztbeverések, pontrablások.
Egy tény: jó helyen állunk, sok pontot tudtunk összegyűjteni, de menni kell tovább és jól kell teljesíteni.

Mennyire fontos a taktika egy ilyen nehéz versenyen?
Nagyon fontos. De talán most nem lesz taktika! A lehető legjobb eredményt szeretnénk elérni, ami tőlünk telik! Nem akarjuk könnyen adni a bőrünket, de szerintem ezzel az ellenfelek pont így vannak, hiszen a murvás szakaszokon mindenki győzni akar. Nem lesz egyszerű…

De talán egy második, harmadik helyért járó pont az év végén többet jelent, mint egy eldobott, nullás verseny…
Ez így van, de ha van esély arra, hogy jó időeredményeket érjünk el, akkor azon leszünk, hogy hozzuk ezt és ha valami nem kerek, akkor kell csak átértékelni, hogy mi a legjobb taktika.

Megvan a kellő motiváció?
Nálam jobban senki nem várja a folytatást, mindenki kellőképpen motiválva van, hiszen a jelenlegi állás és az eredmények nem tűnnek rossznak.

 

Gonda Zsolt

Volt Ladázás, Skodázás, és mindig szereltél…
Ezt a Hondát mintha kevesebbet kellene…
A Skodával nem igazán voltak problémák, amik igen, azok Skoda betegségek, illetve A-s autó betegségek voltak.
Ez a Honda N csoportos, ebből adódóan jóval megbízhatóbb, és talán gyorsabb is, mint a Skoda. Legalábbis érzésre… Időben még nem vagyunk olyan gyorsak, mint kellene, de szokjuk egymást.

Vezetitek az N2-őt… azért az nem rossz…
Rossznak semmiképpen sem rossz. Persze ehhez kellett az is, hogy Papp Levit kizárták előlünk Miskolcon. 10 másodperccel megvertek ugyan, de találtak náluk valami szabálytalanságot, így elvették az eredményüket. Ennek igazából nem nagyon örülök, hiszen szeretek első lenni, nyerni, de nem így.

Fehérvár kimarad… Miért?
Sajnos nem tudunk indulni. Teljesen prózai az ok: nincs pénzünk :(
Ez nagyon borzasztó, hiszen ahogy előbb is mondtad, vezetjük a bajnokságot. Mikor bajnokságot nyertünk a Skodával, ekkora előnyünk soha nem volt és most nem tudunk rajthoz állni, mert nincs pénz.

Ha már az eredményt nem veszi figyelembe senki, valaki csak észrevehetné, hogy az egyik legcsinosabb navigátorhölgy, Petróczi Réka ül melletted az autóban…
Te is így látod? :) Réka nagyon sokat segít, hátha valaki más is felfigyel ránk…

Félek, ha több versenyt kihagyunk, akkor nagyon elszalad mellettünk az N2-es mezőny, hiszen 4-5 pilóta képes bajnokságot, versenyt nyerni…

Ismerlek annyira már, hogy tudom, nagyon el tudsz keseredni, ha Tőled független okok miatt nem sikerül versenyezni.
Nem az eredményért, hanem a jóízű autózásért szeretem ezt az egészet csinálni.
És tényleg nagyon el tudok szontyolodni, ha kimarad verseny…

 

Hadik András

Meggyőzően autóztatok a számodra új autóval Miskolcon…
Nem mentünk túl rosszul, de lehet ezzel még gyorsabb is lenni. Azt remélem, hogy tud ellenfele lenni a Super1600-os autóknak.

Amikor Hozzád került az autó, mit kellett rajta módosítani, felújítani?
Egy halom dolog meg lett rajta csinálva, amik által üzembiztossá vált, hiszen több éve nem ment sok kilométert egybefüggően. El volt nagyon hanyagolva.
Három-négy hónapot dolgoztunk rajta. Most kapott egy új váltót, meg lettek csinálva a féltengelyei, új a villamossága. Az egyetlen dolog, amihez nem nyúltunk, az a motorja, Ősz Laci tavaly felújíttatta Csehországban és az azóta úgy van.

Volt szerencsém anno egy murvás teszten ülni ebben az autóban és számomra nagyon meggyőző volt.
Én még nem mentem vele korábban murván, de már hallottam ezt másoktól is.
Remélem, hogy ez tényleg így lesz.

A fehérvári murvák mennyire fekszenek Hadik Andrásnak?
Nem szeretem az ilyen mezőn menést. Nincs semmi támpont, a navigátor is gondba van.
Jobban szeretem az igazi rallypályákat, ahol tényleg rallyzni lehet.
Ez is egy verseny, ezt is teljesíteni kell.

 

Janika

Kétesélyes a bajnoki cím?
Erről még nagyon korai így véleményt mondani. Sok minden történhet bárkivel, erről még kár beszélni.

Azért a csata nem rossz, ugye?
Persze! Ahogy tavaly is, ez a legjobb a fejlődésünk szempontjából.
Egyrészt javultak a technikai feltételek, mindenkinek. Mindenki egy kicsit újabb autóba ül, bár ez nem mindig jelenti azt, hogy fejlettebbek az autók, hiszen ha mondjuk a mi példánkat nézzük, akkor a 307 WRC futóműben és motorban erősödött, viszont hajtásláncban nem. Míg tavaly három aktívos hajtással mentünk, idén már csak egy aktív differenciálmű van az autóban. Ettől függetlenül mindenki új technikában, szokatlan autókban ül, amikből talán kicsivel többet ki lehet hozni, mint a régi autókból.
A másik fele pedig az, hogy akkor tudunk mi is fejlődni, ha szoros a verseny és mindenki arra van kéztetve, hogy a lehető legtöbbet hozza ki magából.

Az aktív diffik hiánya talán murván jön ki a legjobban. Tartasz ettől picit, hátrányban leszel emiatt?
Nem hiszem, hogy ezen fog múlni. 2000-2003-ig is egy aktív diffis autóval versenyeztem, nem éreztem ennek hátrányát. És ezekkel az autókkal a világbajnokságon sem mennek lassabban, úgy gondolom…

 

Keszler Matyi

Mesélj egy kicsit a múltadról!
Múltam? Na, az van, ha jövőm nincs is…
Wartburggal kocsiztam 10 évet. Másodosztályban kezdtük, két évben megnyertük a bajnokságot, feljöttünk első osztályba. A háromkarburátoros csodabogárral jókat küzdöttünk Leitold Karcsiékkal. Nyertünk egy-két bajnokságot és hegyen is jöttek a bajnoki címek.
1990-ben volt egy év Suzuki Swift GTi-val, itt is bajnoki cím lett a vége és sikerült háromszor Semperit Rallye-n is nyerni. 91-ben egy szép évünk volt Toyota Celica-val HB-s színekben. 1992-ben Kadet GSi, 93-ban rallycross Lanciával, Kotán Peti mögött voltam második. 1995-től jött az öreglány, az Audi. Konta dokitól hoztam el, abszolút 7-8 helyezések fűződnek hozzá… Voltunk vele harmadikok A8-ban…
Aztán idén jött egy váltás, Tábori Józsi és Budai Béla barátom összedugták a fejüket és kitalálták ezt a Toyotázást. Most itt tartunk…

Mi a különbség az Audi és a Celica között?
Míg az Audi robosztus, erősebb járgány, míg a Toyotának jobb a futóműve, fordulékonyabb, de kicsit gyengusz a csikó.
Béláék próbálnak valami erősebb motort szerezni bele, mert most teljesen utcai ami benne van. Remélem kilesz a kategória a Duna Rallye-n, mert ahogy néztem, nem sokan neveztünk. Úgy tűnik Cigányék nem nagyon akarnak jönni ezekre az ugratós pályákra.

Van még ambíció?
Hát persze! Bár a focit jobban szeretem, mint az autósportot, de most megműtötték a térdemet és most a focinak helló. Marad a kocsizás. Kihívás ez a Toyota is, mindenképp.
És megpróbálok egy-két navigátort kinevelni a jövő rallyjának.
Igaz, akkora tűz már nincs benne, mint mondjuk volt a Wartburgos időszakban.
Későn is kezdtem, 30 éves koromban ültem először volánhoz.
Vagyunk mi négyen ilyen öregek… Az idősebb Hideg, Fehér Pista, Titi és jómagam. Igyekszünk azért ott lenni minden derbyn…

 

Major Gábor a Duna Rally főszervezője.

Gábor! Volt egy kis szünet, kicsit eltüntetek, kimaradt egy év, de aztán bizonyítottatok a Palota Rallye megrendezésével, hogy igenis képesek vagytok jól megrendezni egy versenyt.
Nagyon örülök neki, hogy Te is így gondolod.
Szétosztottuk a munkákat, megpróbáltuk megtalálni minden részfolyamatra a legalkalmasabb személyeket.
Sajnos a 2004-es verseny után a cégem csődbe ment a rendezvény hatására. Ezt csak azért mondom, ha netán valaki versenyrendezésen töri a fejét, ezt kalkulálja be.
Megkerestem egy régi barátomat, aki felajánlotta, hogy segít megrendezni a versenyt, így lett a MexPress Kft. az idei verseny társrendezője.
Sportszakmailag az MNASz és mi is úgy gondoltuk, hogy kell egy olyan gárda, aki már évek óta bizonyította rátermettségét, így esett a választásunk Lakatos Robiékra, akikkel nagyon jó konszenzusban, baráti hangulatban készítjük elő a versenyt.
Mi pedig vállunkra vettük azokat a teendőket, amik hozzá tartoznak a rendezvény teljes egészéhez, amiben úgy gondolom korábban sem vallottunk szégyent.

Beszéljünk kicsit a verseny programjáról.
Mivel nem Európa Kupa, csak az országos bajnokság egyik futama, ezáltal rövidebb lett a verseny, "szerényebb" keretek között, de úgy gondolom, hogy magasabb sportszakmai színvonallal fogjuk megrendezni.
A korábbi versenyekhez hasonlóan, pénteken Dunaújvárosban kezdünk.
Streetrallye, ami a városon belül egy 5.3km hosszú kijelölt pályán zajlik. Mivel ez az eredmény nem számít bele a verseny értékelésébe, gondolom a versenyzők takarékoskodni fognak, de talán nem is baj, hiszen ne felejtsük el, hogy a biztonság a városon belül hatványozottan fontosabb, mint kint a murvás pályákon.
A következő napok rejtik az igazi kihívást, hagyományosan a lőtéren zajlanak majd a küzdelmek, a 0 ponttól Várpalotáig.
Igyekeztük a szakaszokat kicsit gyorsítani, szélesíteni. Kevesebb ugrató, autópróbáló részt betenni, hogy kíméljük a versenytechnikát.
Nagyon sok útjavítási munkát végeztünk, rengeteg követ elhordtunk, ami évek alatt felgyülemlett és amik körül a versenyautók már kellőképpen kihordták a murvát, ezáltal úgy gondolom, hogy ezek a szakaszok kevesebb kockázatot jelentenek a technikára nézve. Sokat dolgoztunk azért, hogy a versenyzők igényét szem előtt tartsuk és ne az autógyilkos jelző legyen a versenyünk mellett.

Melyik lehet a verseny leglátványosabb pontja?
Hagyományosan az öt fa környékére várjuk a legtöbb nézőt. Adott helyen kétszer is elmegy előttük a mezőny. Azon vagyunk, hogy próbáljunk egy minél járhatóbb nézői utat kialakítani, minél közelebb tudjanak autóval feljutni oda a rajongók. A biztonságos feljutás mellett gondolunk arra is, ha családok érkeznek, akkor ők is jól érezzék, magukat, étel-ital vételezési lehetőség is rendelkezésükre fog állni.
A másik ilyen látványos hely a "0" pont és környéke. Igazából ez egy akkora hatalmas terület, hogy nézői pontokat nem alakítottunk ki külön, de ahogy a térképekből kiderül, kijelöltünk egy-két látványos helyet, ami szintén könnyen megközelíthető.

 

Ranga Lacika

Hogy érzed Magad ebben a tavalyihoz képest szélesebb Ignisben?
Talán már kezdjük kicsit belakni…
Két versenyen túl vagyunk, kicsit otthonosabban mozgunk benne. Már kezdtük kicsit megszokni, hogy mit is csinál aszfalton, és most jön 3 murva verseny.
Új dolog lesz, biztos furcsa lesz a tavalyi N-es Ignishez képest.
Remélem tudunk majd egy jót tesztelni és megpróbálunk a versenyig minél jobban összebarátkozni.

Murván vagy aszfalton lesz könnyebb megzabolázni a S1600-os Ignist?
Ahogy mondtam, új lesz nekünk a murva. Talán kicsit barátságosabb a kocsi murán, legalábbis azt remélem. Aszfalton méregzsák, ideges. Bizakodva várjuk a versenyt.

A fehérvári pályákhoz milyen a viszonyod?
Kicsit átvariálták a szakaszokat, remélem nekünk tetsző lesz…

 

Spici

A két aszfalt futam után nem úgy álltok, ahogy gondolom reméltétek…
Túl sok reményünk nem volt, miután a beharangozott autót lemondták.
Az élbolyból a miénk szinte a legrégebbi fejlesztésű autó, különösen amivel az első versenyen indultunk.
Az első futam alatt úgy ahogy megszoktuk a Toyotát, majd jött a sokkal jobban vezethető, sokkal jobban uralható Ford, de Miskolcon sajnos elkövettem egy vezetői hibát, ami megfosztott minket az esetleges jó szerepléstől… Túl gyorsan mentünk és féktávon nem fértünk be a lassítóba. Ez egyértelműen az én hibám volt, nem technikai hiba. Ez előfordulhat sajnos, ha siet az ember. Ez meg is fosztott minket a biztos harmadik helytől, ami után járó pontok nagyon fognak hiányozni majd az év végi összesítésben.

Van már mínuszunk, most jön három murvás futam majd a végén két aszfalt…
Megpróbálunk a murvákon erősíteni, hiszen ennek a 2002-es fejlesztésű Fordnak ott lehet talán sansza, mintsem aszfalton.
Ha visszatekintünk a világbajnokság 2002-es esztendejére, akkor McRae és Carlos Sainz ment Forddal és Ők is inkább murván tudták hozni az eredményeket.

Már teszteltetek, ugye?
Igen, túl vagyunk már egy murvás teszten, ahol egy komplett versenytávot sikerült mennünk az autóval.
Nagyon-nagyon felkészültünk és soha ennyire jól beállított autóval nem tudtam versenyezni, mint ahogy most sikerült beállítani a kocsit. Én is úgy éreztem és az óra is azt mutatta, hogy akár pozitív is lehet a mérlege ennek a versenynek, ha sikerül jól felírnunk a pályákat és kellőképpen összpontosítunk.

 

Varga Cigány Zoltán

Vezeted a H csoportot.
Igen, H10-ben pedig holtversenyben vagyok a Spindlerrel, mert Miskolcon a cél előtt Titi turbója berottyant…
Úgy, hogy kaptam négy perc büntetést Egerben… még így is kategória második, csoport harmadik lettem…

Ki szoktad hagyni a murvás futamokat…
Most is ki fogom hagyni!
Nincs nekem már kedvem harminc fokban szögelni, hatszor annyit költeni a kocsira, átszerelni, gólyaláb, megmittudomén. Egyszerűen nincs kedvem hozzá.

Így viszont a bajnoki pontok úsznak el…
Megmondom Neked őszintén: tavaly is sikerült így másodiknak lennem. De amilyen mostohán kezelik az egészet, nem is érdekel a bajnokságuk! Érted?

Van egy autós műsor, ahol a H csoportról nincs egy szó sem. Undorító! Régen volt, most már nincs. Tovább megyek: ha nézed a műsort, nem írják ki a navigátor nevét! Már itt tartunk?? Könyörgöm! Ketten ülünk az autóban!! Kiírják, hogy Benik Balázs, meg hogy Ford Focus WRC, Varga Zoltán , BMW M3. Teljesen rosszul voltam.

Ha bent vagyok másnap az abszolút húszban akkor sem mehetek ott, pedig senkit nem zavarna. Megkérdeztem több versenyzőt is, miért baj, ha a helyünkön mennénk másnap abszolútban, de senki nem mondta, hogy rossz lenne neki.

A saját szórakozásomra megyek! Meg tudom szerezni hozzá azt a kis pénzt és megyek.
Ausztriába olcsóbb egy nevezés??! Vicc! Nem is érdekel a bajnokságuk! Őket se érdekli csak a pénz, a lehúzás… Tréningezek és 170 ezret kell fizetnem… Büntető, figyelmeztető jelleggel adjon 30 ezer forintot, de ne akarjon 170 ezret elvenni, miközben nem tudják megmutatni a felvételt, nem tudják a műszer hitelesítését bizonyító papírt… Nem volt száz ezer forintom, hogy megfellebbezzem a négy perc büntetést, azért nem fellebbeztem.
Tulajdonképpen a négy perc nem járna nekem, de nem volt nálam még 100 ezer forint, hogy fellebbezzek. Ennyi!

Ugyanúgy elindulunk, ugyanúgy befizetjük a nevezést. És nem csak rólam beszélek és nem csak a H csoportról, hanem a 90sokas rajtszámú indulóról is. Azt se mutatják meg. Fél óra Janika  belülről, fél óra Benik belülről, gyorsan a többi aki az első húszban van és gól. Hála istennek vannak újságok, akik mindenről tájékoztatást adnak.

Nem ér pénzt ez a bajnokság. Kellene, hogy valamivel csalogassanak, helyette csak hazudik mindenki. Volt itt szó versenybenzinről, semmi nincs. Egy rendező mondaná egyszer azt, hogy nem 115 ezer a nevezés a versenyén, hanem csak mondjuk 104. Hiszen a 115 a szabály szerint a maximum, érted? Vagy például a szabályzat szerint a nevezés tartalmazza a biztosítási díjat… Szerinted? Egyszer nem tartalmazta még.
Továbbmegyek! Egy számlát, egy csekket nem kapok róla soha.
Hova megy a pénz?

Na, éppen ezért nem megyek murván... minek verjem szét ezért a kocsit?

Külföldi tervek?
Amin van időm, vagy kedvem, majd azon megyek. Elmennék például egy Semperit Rallye-n. Hideg mondja folyamatosan, hogy 6 kilométert mész etapon és 20-at gyorsaságin, miközben valami vicces összeg a nevezés, talán kétszáz euro.
Hol vagyunk mi ettől?

Tehát vannak egyéb sportok?
Peeersze! Megyek raftingolni, biciklizni, megvívom én a magam kis versenyeit!
Miskolc után például senior maratoni bicikliversenyen indultam. Míg a többiek a sebeiket nyalogatták május elsején, addig én tekertem Budán a szakadó esőben.
Most például raftingolni indulok, de van egy csomó dolog, amiben tudok versenyezni. Én még a fűnyírásban is versenyzem a szomszéddal…

Nem áll meg az élet.
Ezer éve csinálom, mindenféle formában!
13 évet mentem Zsigulival úgy, hogy egy versenyt sem hagytam ki, majd mentem három évet egy kis kihagyás után, majd most már megint harmadik éve megyek kihagyás után ezzel a Bömössel. Érted?

Ennyi! Nem kell ez nekem életre-halálra! Mikor ott vagyok, akkor igen.
Ha jó a kuplungom, meg minden rendben, akkor rámegyek Ollé Sasa torkára! :)
Egy másodperccel vezetett csak és a szar kuplungom miatt nem tudtam behozni, hisz már a rajtnál bent maradtak a másodpercek. Mindig kinézek magamnak valakit másnapra és azért is lenne jó, ha közvetlenül ott tudnék rajtolni előtte. Ilyenkor nagyon élvezem a versenyzést.

Megszoktad már az autót?
A Zsigulik már megkapják, amit kell. Mikor még nem tudtam autózni a BMW-vel, akkor csak 4-et, 5-öt, de most már megkapják rendesen amennyi kell. Nem egyszer letaláltam már abszolút tizedik idővel. Zemplénben is, Mecseken is a vízen. Nincs ezzel probléma. Ha még több pénzem lenne, akkor minden körben én is új gumit tennék fel és folyamatosan tudnék gyorsulni.
A miskolci abszolút 14 nem rossz azért, nem? Volt itt már 21, 19.

És közben tudod mi a nagyon nagy dolog?
Az autó igénytelen, mint a moha!
Három éves diffi van benne, év végén átnézzük. Három éves a váltó, év végén kicserélünk két fogaskereket, ha kell. A motorra kaptam 2400 versenykilométer garanciát! Most fog majd lejárni, de ez még nem jelenti azt, hogy a következő versenyen szét fog robbani, akkor jár le a garancia!
Ötször könnyebben szerelhető, mint a Zsiguli. És ez az autó még nem állt meg műszaki hiba miatt!! Ha valami rossz, akkor én hibáztam. Még egyetlen egyszer nem állt meg és nem azért, mert milliárdokat költök rá versenyenként. GL szemeket kell ápolgatni és ennyi. Ha Mitsubishim lenne, hajtóműveket, váltókat, turbókat kéne folyamatosan vennem.
Nézd meg azokat, akik átálltak! Miska két év alatt talált magára, Pethő is csak szenved, Osváth szegény… És közben csak locsolják bele a pénzt…

Nagyon jól választottam ezzel az autóval!
Megvehettem volna a 22. fehér Mitsubishit, nem kívánta a szervezetem, míg erről a kocsiról álmodtunk! Vojcsik Golyótól kezdve mindenkivel, még gyerekkoromban.
Megvettem, itthon áll a kis műhelyemben, a 7 és fél tonnás mercibusz berendezve, ami semmivel nem rosszabb, mint bármelyik. Tele van alkatrészekkel, nem fogunk egy hűtő miatt kiállni…

Lejövök a gyorsról, ez egy kicsit leszakadt, az egy kicsit eláll. Megcsinálják és megyek tovább. És az utolsó gyorson is le tudok jönni életre-halálra és nem vészvillogóval. Az a halálom, mikor valaki vészvillogóval megy. Nekem ilyet nem kell csinálni.
Teljesen így gondolkodom. Lehet, hogy ez nem jó, de nekem így teljesen OK.

Megcsinálom a közönségnek is, jók már a féktávok.
Reggelente vagy hibázok, vagy bealszok. 30. időket megyek az első gyorsokon, aztán felébredek és leszaladok 10-be. Nincs az autón karcolás sem, beállok és másnap mehetek biciklizni, végzem a dolgomat. Csodálatos, komolyan mondom!

Ha húsz évig tudom még csinálni, akkor addig csinálom! A szett itt áll az udvarban, amikor úgy érzem, akkor használom. Biztos lesz olyan, amikor már nem merem annyira használni, de akkor is megyek majd. A saját szórakozásomra. Én így gondolom.

Murván meg menjenek, költsenek és köhögjenek a portól…

Ez a hír most jelenik meg 10365. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
19 20 21 22 23 2425
26 27 28 29 30 01 02
03 04 05 06 07 08 09

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k