Egyetem? Motortuning? Ingyen?
Havassy Péter osztályfőnök előadássorozata
2010-09-29
ajánló • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
787318014
Napi oldal:
83921
Jelenleg:
1486
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 6.futam után
1. Bíró-Ambrus Roland
1091
2. Balassa Balázs
1006
3. Gönczi Dániel
926
4. Rási László
824
5. Csáki Ottó
752
6. Somogyi Máté
732
7. Nagy Balázs
712
8. Varga Zalán
702
9.
Halmai Péter
692
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 6.futam,
a Barum Rally után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
122
2. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
111
3. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
81
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
76
4. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
5. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
42
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

thumb_egyetem__motortuning__ingyen__1Az utóbbi években nagy sikernek örvendő szabadegyetem előadás-sorozat ezúttal az autósportban és autóépítésben tevékenykedőknek nyújt érdekességet, hiszen a Technikai Szabadegyetem keretében autósport-technikai témájú előadásokat hallgathat meg bárki!

 

És hogy milyen előnyökkel járhat még ez, arról az "osztályfőnököt", Havassy Pétert kérdeztem, aki azt is bevallotta, hogy a motorépítő titkait is megosztja majd a közönséggel.

 


Mi is ez a Technikai Szabadegyetem?
Olyan előadás-sorozatot jelent, melyen bárki részt vehet. A lényege, hogy semmiféle előzetes jelentkezést, regisztrációt, felvételit, vagy egyéb szakképzettséget nem igényel. Bárki besétálhat, és meghallgathatja az előadást, mindenféle kötelezettség nélkül, hiszen teljesen ingyenesen! Megpróbálunk egyetemi színvonalú előadást tartani, közérthetően! A Technikai Szabadegyetem őszi félévében a középpontban a versenyautó motorjának tuningja lesz, majd jövőre az autóépítéssel, átépítéssel is foglalkozunk. 

Tényleg bárki besétálhat?
Igen, persze! Kortól, nemtől, szakképzettségtől függetlenül bárkit várunk! Tőlem is nagyon sokan kérdezték már, hogy ide valóban nem kell jelentkezni? De hangsúlyoznám, hogy nem kell! Csak besétál az, akit érdekel, leül ahová szeretne, végighallgatja, de ha bármi más programja van, akkor bármikor ki is sétálhat az előadásról.  És persze azért sem sértődünk meg, ha valaki késik! A színvonal egyetemi lesz, de a kötöttség az már kevésbé. Szeretem a közönséget is bevonni az előadásba, hogy együtt találjunk ki bizonyos dolgokat, mert úgy gondolom, hogy sokkal könnyebben megjegyezhető ily módon bármi, mintha mondjuk a tábláról leírja - ha leírja - és azt tanulmányozza csupán.

Mi a cél ezzel az előadás-sorozattal?
A MAFC a Műegyetem klubja, amin belül van ez az autósport szakosztály, és ők kerestek meg engem ezzel a dologgal, hiszen én is itt végeztem és az egyetemtől a mai napig nem szakadtam el, hiszen minden évben vannak innét diplomázóim. Sokan jelezték már nálam is, hogy lenne igény egy ilyen jellegű sorozatra. Korábban is volt már ilyen előadás-sorozatunk, és az is nagy sikernek örvendett, hiszen volt olyan amikor 300-an voltak az érdeklődők és megtöltöttük a nagyelőadót. Az előadásokat egyébként én is teljesen ingyen csinálom, semmiféle tiszteletdíjat nem kapok - és nem is fogadnék el - ezért. Tehát nem a pénz ösztönöz ebben, hanem az, hogy akik szeretik ezt az autósportot és ennek a technikai részét, kicsit farigcsálnak, motort tuningolgatnak otthon, azoknak segítsek azzal, hogy legalább műszakilag helyre tegyük a fogalmakat. Sokan hívnak fel műszaki-technikai kérdésekkel, és az külön energia és idő, hogy ezeket így egyenként elmagyarázzam,
tehát nekem is így jobb, hogy akit érdekel, az most itt majd meg tudja hallgatni. Nálam nincsenek titkok, így fortélyokat, fogásokat és egyéb dolgokat is el fogok mondani, hogy ezzel is segítsek másoknak.

Másrészt szeretnék ezzel esetleg kedvet csinálni néhány embernek ahhoz, hogy beüljön az iskolapadba, és elvégezzen egy egyetemet, hiszen én is itt a műegyetemen - autógépész szakon - végeztem. Szeretnénk, ha azok számára is közérthető lenne az előadás, aki mondjuk egy szakkönyvből semmit sem ért meg. Nem az a célom, hogy teleírjam a táblát, hanem, hogy kézzelfoghatóvá tegyem ezt az egészet. Itt az autószerelőktől kezdve az egyetemi diplomás emberig mindenki megfordulhat, és olyan előadást szeretnénk, ami mindenkinek érdekes és érthető. Fontos az is, hogy el is tudjon mélyülni benne, így próbálom majd a gyakorlati oldalról megközelíteni a témákat. Szeretném átadni azokat a dolgokat, amik előreviszik őket.

Egy páran erre mondták is nekem, hogy "Hülye vagy Peti? Most miért mondod el a titkokat? Nem lesz munkád!" De én ezt vállalom, és egyébként mindig azt mondom mindenkinek, hogy az egyáltalán nem biztos, hogy a titkot meg is tudja majd csinálni. Sokszor volt már rá példa, hogy elmondtam, majd később mégis jöttek hozzám, és rendeltek nálam egy motort. Nem arról van szó, hogy direkt fals adatokat mondok, mert nyilván ez ellenőrizhető és én azzal a hitelemet veszteném, hanem arról van szó, hogy bonyolultak a dolgok! Nem lehet ezt egyik pillanatról a másikra megtanulni, elég sok rutin is kell hozzá! Annyi tehetséges versenyző van itt az országban, legalább próbáljuk meg alájuk adni a megfelelő technikai színvonalat is.

Hány előadásból áll majd ez a sorozat?
Az őszi félévben három előadásra kerül sor, más-más témákkal a motorról, amivel egy komplex dolgot szeretnénk adni az érdeklődőknek. Szeptember 30-án (csütörtökön) az előadás témája az "alapfogalmak, szerkezet, keverékképzés, vezérlés" lesz, majd november 4-én a "kipufogó-szívó rendszerek, kenés, hűtés, tüzelőanyagok" lesz a központi téma és végül november 25-én az elektronikus motorvezérlésről fogunk beszélni.

Milyen az előzetes érdeklődés a program iránt?
Nagyon sokan érdeklődtek már nálam, és lesz például olyan is, akik vidékről jönnek fel. Többen összeülnek egy autóba, és például Sárospatakról (de más helyekről is) direkt ezért jönnek, hogy ezt végighallgassák. Ez nekem nagyon jól esik, mert ezzel engem is megtisztelnek, és örömmel látom, hogy van igény erre!

Kik lesznek a vendégelőadók?
Én is keresem a jelentkezőket! :-) Egyelőre még nem szeretnék megnevezni egyet sem, mert tárgyalás alatt áll a dolog. Nagyon sok ötletem van, nagyon sok profi ismerősöm van, csak amikor azt mondom nekik, hogy elő kéne adni, akkor azt mondják, hogy ők nem mernek kiállni 300 ember elé és beszélni. Az első két előadás az én témám lesz, de utána az elektronikus motorvezérlésről már nem én szeretnék beszélni, bár elméleti szinten tudom, de olyat szeretnék hívni, aki nálam sokkal nagyobb rutinnal rendelkezik ezen a téren. Név nélkül egyelőre annyit, hogy az autósportban dolgozó közismert személy lesz!

A plakáton láthattuk már ezt a "Bónusz Labor" dolgot, de mi is lesz ez?
Mint ahogy azt már olvashatták az érdeklődők egy rendhagyó műhelylátogatásra ad lehetőséget. Nem írtuk ugyan a plakátra, - hogy ne reklám legyen - de meg tudjuk szervezni, hogy ide hozzám a műhelybe ellátogasson az, akit ez az egész valóban komolyan érdekel. Így talán még inkább kézzelfoghatóvá válik a dolog, és kedvcsinálónak is tökéletes lesz szerintem, hiszen a műhelyben most is van nálunk: versenymotor, utcai motor, Lotus, Aston Martin, régi Mercedesek, Jaguarok... A régmúlt (historic és veteránautók) ill. a korszerű versenymotorok összhangjából csinálnék egy kisebb bemutatót az érdeklődőknek. A másik félévben pedig valami olyan helyet keresünk, ahol igazi versenyautó-építést láthatnak, futóművet, karosszériát, becsövezést, stb.

Végezetül?
Várunk mindenkit szeretettel, csütörtökön 18 órakor a Műegyetem Stoczek utcai ST épület nagyelőadójában! És még egyszer hangsúlyoznám: mindenkit várunk, a program teljesen ingyenes, bármikor lehet jönni-menni, mindenféle előzetes szakmai ismeret nélkül is. Nem kell előre jelentkezni, nem kell felvételizni vagy éppen regisztrálni. És még vizsga sem lesz a végén! A vizsga maga az élet lesz, hogy ki milyen motort tud majd összerakni és abból mennyit tud majd profitálni! :-)

Ez a hír most jelenik meg 9615. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18 192021
22 23 24 25 26 27 28
29 30 01 02 030405
060708 09 101112
131415 16171819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k