Európa bajnok Nyíregyházán!
Érdi Tibiék a második EB cím után az új autóval tesztelik az új pályákat
2018-10-23
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
470745235
Napi oldal:
2038
Jelenleg:
180
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a tizedik futam,
a török verseny után
1.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
177
2. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
164
3. Sebastian Ogier
Ford Fiesta WRC '17
154
4. Esapekka Lappi
Toyota Yaris WRC
88
5. J-M.Latvala
Toyota Yaris WRC
75
6. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
75
7. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
60
8. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC '17
54
9. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
53
teljes táblázat
European Rally Championship
a hetedik futam,
a lengyel verseny után
1.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
150
2.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
115
3. Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
90
4. Fabian Kreim
Skoda Fabia R5
79
5.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
63
6. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
62
7.
S. Galatariotis
Skoda Fabia R5
50
8. Grzegorz Grzyb
Skoda Fabia R5
49
9.
Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a kilencedik futam,
a lett verseny után
1. J.Kristoffersson
Volkswagen Polo R
354
2. Mattias Ekström
Audi S1
181
3. A. Bakkerud
Audi S1
179
4. Sebastian Loeb
Peugeot 208
176
5. Petter Solberg
Volkswagen Polo R
175
6. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
7. Niclas Grönholm
Hyundai i20
112
8. Kevin Hansen
Peugeot 208
98
9. T. Timerzyanov
Hyundai i20
73
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2018
a hatodik futam,
az ózdi verseny után
1.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
156
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
121
3.
Kazár Miklós
Skoda Fabia R5
109
4.
Hadik András
Ford Fiesta R5
108
5. Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
98
6
Bodolai László
Ford Fiesta R5
69
7.
Balogh János
Skoda Fabia R5
63
8.
Osváth Péter
Skoda Fabia R5
46
9.
Trencsényi József
Skoda Fabia R5
35
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2018
a hatodik futam,
az ózdi verseny után
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
136
2.
Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
136
3.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
132
4.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
80,5
5.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
77
6. Berki Gábor
BMW M3
42
7. Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
37
8.
Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
31
9. Bodogán Ferenc
Lada 2015
31
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2018
az hetedik futam,
az ózdi verseny után
1.
Trencsényi V.
Ford Fiesta R2
139,5
2.
Krehlik Nándor
Lada VFTS
135,5
3. Ráti Gergő
Ford Escort Mk2
109
4. Dudás Gergő
Citroen C2 R2
106
5. Tim Gábor
Opel Adam R2
70
6.
Bacsa Tamás
Skoda Felicia KitCar
49,5
7.
Szabó Attila
Lada 2107
39,5
8. Várnai Dávid
Honda Civic
38,5
9.
Uveges Sándor
Lada VFTS
38
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2018
a hatodik futam után
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
138
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
114
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
81
5.
Pintér Máté
BMW
61
6.
Schebek István
Lotus Elise
54
7.
Pintér László
BMW
48
8.
Kovács Tamás
Speedcar GT
32
9.
Vizkeleti János
Lotus Elise
31
teljes táblázat

Ifjabb Érdi Tibor utoljára kilenc évvel ezelőt indult hazai bajnoki futamon... Nem lövök le nagy poént, ha elmondom már az elején: két EB bajnoki cím után, a kandidáló hazai versenyen újra láthatjuk őket! Itt egy kis évértékelő a Nyíregyháza Rally előtt:

Először is szeretnék gratulálni a második Európa-bajnoki címedhez!
Kézenfekvő a kérdés: az elsőt megnyerni, vagy most megvédeni volt nehezebb? 

Egyik sem volt könnyű, mindegyik másért volt nehéz.
Az első azért, mert nagyon vágytam rá, hogy Európa bajnok legyek És ezt fel kellett dolgozni magamban, hogy képes vagyok rá, van esélyünk, felnőtt rá a csapat. Nehéz év volt. Voltunk magasan, szárnyaltunk, és megjártuk a poklot is, de a végén, amibe annyira hittem, végül teljesült és Európa bajnokok lettünk 2017-ben.

A második azért volt nehéz, mert mindenki engem akart legyőzni. Ez egy édes teher volt, de amikor az első versenyen kiestünk műszaki hiba miatt, akkor úgy éreztem, hogy a tavalyi Európa bajnoki címünk nem csillog olyan fényesen, hisz nem mi vezetjük a bajnokságot. Ez annyira dühített, hogy eldöntöttem, hogy azért is legyőzök mindenkit és ahol elindulok ott nyerni is szeretnék. Ez így is lett, az összes hátralévő versenyt megnyertük és ismét Európa bajnokok lehetünk 2018-ban. 

europa_bajnok_nyiregyhazan_7

Tavaly nagyon sok olyan pillanat volt, amit méltán nevezhetünk drámáinak. Volt, amikor egy győztes futam utolsó szakaszának céljában robbant szét a motorotok… Idén is volt hasonló, vagy simaliba volt minden?

Persze, mindig van egy kis dráma… Az Acropolis Rally-n utolsó előtti gyorson megütöttem egy követ, ami úgy elgörbítette a kormányösszekötő rudat, hogy éppen nem tört el, de félig elrepedt. Műhely körülmények között sem biztos, hogy ki tudnám olyan gyorsan cserélni, mint akkor ott az út szélén… Kalapács nélkül 7 perc alatt… Izzó féktárcsa mellett… :) Volt 3 perc előnyünk, dolgozott az adrenalin, nagyon nem szerettem volna feladni. Ezután megnyertük az utolsó gyorssal együtt a versenyt is…

Mikor érezted, hogy meg lehet a duplázás? És utána nehezebb volt nyomás alatt, vagy igazából ment simán minden? 

2018-ban 4 versenyt értékeltek a mi kategóriánknak a 8-ból. 3 aszfalt verseny szerepelt a naptárban. Úgy terveztem, ezeket behúzzuk, a többi murvából meg majd lesz valahogy. Az ellenfelek inkább murva menők voltak. Meglepett a teljesítményünk az Acropolis rally-n, minden olyan simának tűnt, domináltunk, ott éreztem, hogy meg lehet a bajnokság. És jött a pofon az utolsó előtti gyorson, kellett is, ebből is tanultam… Az utolsó gyors utolsó méteréig lebegjen az ember előtt, hogy miért is küzd!!! 

europa_bajnok_nyiregyhazan_4

A szezon megkoronázása volt, hogy egy új autóba ültetek! Gratulálok! Milyen az autó? Mennyivel másabb, mint a Mitsubishi?

A második Európa-bajnoki cím megszerzése után elkezdtünk tárgyalni a 3 gyártóval. A Citroën gyorsan elvetődött, mert nem tudtak kiszolgálni. Édesapám kint volt a HYUNDAI Motorsport gyárában tárgyalni, de nem tudták meggyőzni… Maradt a Skoda. Tudtuk, hogy a legjobb és sikerült is gyorsan megvásárolni a gyártótól egy új autót.

europa_bajnok_nyiregyhazan_3

A gyors vétel után 3 héttel elrajtoltunk az utolsó ERC futamon. Nagyjából sejtettem, hogy mi vár rám, egy Mikulás Rallyt már futottam ilyen autóval. Azt kértem a szerelőktől, hogy elsőre hasonlítson kicsit a beállítás a Mitsubishihez… Ez így utólag már tudom, hiba volt, mert nagyon hátsó-keres volt. Mindenhol keresztbe mentünk a nézők örömére, de a stopper sajnos megmutatta a rossz döntésemet. 

europa_bajnok_nyiregyhazan_2

Ennek ellenére a verseny minden percét élveztük, nagyon jó volt ismét gyári igazi versenyautót vezetni. Sokszor kiléptünk a komfort zónánkból, ami jó, mert akkor tanul az ember. A Skoda is megúszta balesetmentesen, sehol nem hibáztunk nagyot. Egy defektet összeszedtünk, amit kétszer annyi idő alatt cseréltünk ki, mint a Mitsubishin, mert minden máshogy volt és nem gyakoroltuk be…

Hogyan tovább? Láthatunk Benneteket itthon? Még lesz egy szezonzáró, lesz Mikulás Rallye, lesz Szilveszter… Indultok valamelyiken?

9 év elteltével újra láthatnak minket a nézők itthon, magyar bajnoki futamon! Elrajtolunk az EB kandidáló Nyíregyháza Rally-n.

europa_bajnok_nyiregyhazan_1

Fontosnak tartjuk, hogy a 2019-es EB futamra készüljünk, lássuk, hogy mire számíthatunk pályák és beállítások terén. Nem tudom, mi vár rám az aszfalton, elképzelésem sincs róla, nem is támasztok elvárásokat magam elé, maximum a balesetmentes közlekedést. 

Ifj.Érdi Tibor, R5, 2019… Melyik bajnokság, milyen futamok vannak a naptáratokban?

Marad az Európa bajnokság! Ugyan naptár még nincs, a 2018-as évünk nagyon erős év volt, jó lenne újra 8-ból 7 futamon indulni. 

europa_bajnok_nyiregyhazan_5

Mi az, amivel jövő ilyenkor elégedett lennél?

Tanuló évnek szánjuk a 2019-est, a Skoda által ajánlott 2000 km futást, ami után már gyorsan is lehet vele közlekedni mi év végére érjük el... Ettől függetlenül szeretnék jó versenyeket futni és gyűjtögetni a pontokat, abból meg majd lesz valami…

Köszönöm az interjút, találkozunk Nyíregyházán!

europa_bajnok_nyiregyhazan_6

 

 
Ez a hír most jelenik meg 2637. alkalommal
címkék: Érdi Tibor, ERC
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
19 20 21 22 23 2425
26 27 28 29 30 01 02
03 04 05 06 07 08 09

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k