Fehér autók első napja
46. Catalunya Rally
2010-10-19
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
504093740
Napi oldal:
7092
Jelenleg:
306
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
MyActionCam

World Rally Championship 2020
a második futam,
Rallye Sweden után
1. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
42
2.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
42
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
37
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
30
5. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
24
6.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
20
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
11
8. Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
8
9. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris WRC
6
teljes táblázat
European Rally Championship
végeredmény
1. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
141
2. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
132
3.
Lukasz Habaj
SKODA Fabia R5
116
4. Filip Mares
Skoda Fabia R5
75
5. Herczig Norbert
Volkswagen Polo GTi R5
52
6. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
39
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5 Evo
39
6. Nasser Al-Attiyah
Volkswagen Polo GTi R5
39
9. Marijan Griebel
Volkswagen Polo GTi R5
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
végeredmény
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
211
2. A. Bakkerud
Audi S1
211
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
199
4. Niclas Grönholm
Hyundai i20
186
5. T.Timerzyanov
Hyundai i20
142
6. Janis Baumanis
Ford Fiesta
137
7. Anton Marklund
Renault Megane RS
119
8. Liam Doran
Audi S1
114
9. Timo Scheider
Seat Ibiza
109
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
175
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
125
3. Velenczei Ádám
Citroen C3 R5
125
4.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
114
5.
Balogh János
Skoda Fabia R5
78
6. Német Lackó
Skoda Fabia R5
61
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
59
8. Bodolai László
Skoda Fabia R5
43
9. Bútor Róbert
Skoda Fabia R5
34
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2019
végeredmény
1. Dudás Gergő
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
164
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
148
3. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
129
4.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
105
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
86
6.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
78
7. Berki Gábor
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
32
8. Tajmel Tibor
BMW
30,5
9.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
28
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
végeredmény
1.
Csomós Miklós
Peugeot 208 R2
67
2.
Norbert Maior
Peugeot 208 R2
47
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 R2
41
4.
Márta János
Peugeot 208 R2
30
5.
Hibján József
Peugeot 208 R2
22
6.. Riskó Dani
Peugeot 208 R2
20,5
7.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
19
8.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
11,5
9.
László Martin
Peugeot 208 R2
1,5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
végeredmény
1. Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2T
124
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
86
3. Lendvai István
Citroen C2 R2
69
4. Várnai Dávid
Honda Civic Type-R
61
5. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
59
6. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
56
7. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
8. Foczkó Ákos
Honda Civic Type-R
48
9. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
36
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
68
2.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
63
3. Rácz Tibor
Lada 21011
30
4. Gyenes András
Lada 2101
28,5
5. Spindler Jenő
Opel Corsa
27
6.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
26
7. Hoffer Zsolt
Opel Kadett GSi
20
8. Csoma András
Ford Escort RS2000
17,5
9.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
17
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
151
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
121
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
104
5.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
87
6.
Pintér Máté
BMW
58
7.
Pap Csaba
Arcobaleno
56
8.
Pintér László
BMW
47
9.
Kovács Tamás
Trabant / 750 GSX-R
38
teljes táblázat

Katalán Rally - kedd

A pályabejárás első napjának futottunk neki.

Indulás 7.12kor, a reggelinél meghitt kis brigád, egy ilyen szállodába a vénasszonyok nyarának szezonjában ritkán kelnek f7kor az emberek. Akik ébren voltak, azok ismerős arcok. Hirvonen, Lehtinen, Latvala, Henning Solberg, AlQassimi…
Emberek ők is. Esznek, az orrukat turkálják, fintorognak, cigiznek, nevetnek. Annyi csak, hogy kicsivel többet ülnek versenyautóba és azt hiszem, nagyon gyorsan tudnak vezetni…

Na, ezek az átlagemberek beültek a pályabejáró autójukba és elkocsiztak az egyes gyorsra, felírni azt. Minden Recce Carba be kellett rakni recce GPS-t egyfajta beépített rendőrt ami gyorsaságin regisztrálja a sebességét a tréningautónak. Murván 70 km/ óra aszfalton 90 km/ óra a megengedett limithatár. Egy nagy kijelzőn jelzi a sebességet 10 % fölötti túllépésnél nagyon jelez, legfőképp a pilóta credit cardja. Merthogy itt is büntetnek sebességtúllépésért, a kis Wilson is fizetett Montéban 15 ezret. ( mindenki válassza ki milyen devizában akarja)

feher_autok_elso_napja_1

Frici bevallása szerint csak egyszer jelzett neki. Természetesen csak a gyorsasági szakaszokon mér, hisz valószinűleg Loeb nem ment volna el mellettünk etapon 180-al, ha ott is mér. Vagy ki tudja…. Mindenesetre Imi próbálta tartani vele a tempót. Annyira, hogy amikor Sordo és Loeb mögé értünk, megkérdezte: megelőzzem őket? A lendület vitte volna a SEAT Exeo bérkocsit, de azért bennünk is van tisztelet… :)

Szóval recce car (ejtsd, ahogy az itteni népek is ejtik: reki kár) (gondolom ennél vannak nagyobb károk is, de nem vagyunk mi biztosítási kárfelmérők, hogy a kárónkról beszéljünk…)

feher_autok_elso_napja_2

A pályabejáró autók fura jószágok. A Citroenesek Mitsubishikkel mennek, Loeb és Sordo IX-essel, a junior team régebbi vágásúakkal, hetesekkel. A Fordos brigád összekerék hajtású Volvokkal kergeti a kilométereket. Az autók mind fehérek, szolíd kis zászlók jelzik, hogy aki épp benne ül, annak milyen himnuszt játszanának, ha megnyerné a versenyt. Mindbe bukócső, méterszámláló és sok minden, ami ahhoz kell, hogy a megfelelő 'irodában' végezhesse a dolgát a versenyző. Ogiernél CD lejátszót is láttam, Elena-nál szerintem egy dohányos pult lehetne bent, hiszen amikor kiszáll, már lóg a kezében a cigi és beszállás előtt az eldobás az utolsó mozdulata… Solberg egy új WRX STi-vel, aminek megtörte a bal első ajtaját, amikor a franciáknál kifordult elé egy helyi szüretelő a szőlőben. Friciék egy N12es Subaruval.

Vannak a recce car-ok és vannak a pályabejárást segítő autók. Ezek voltunk ma mi is (és holnap is ez a feladat). A történet egyszerű: a versenyzők kettőt mehetnek egy-egy pályán. Sorbaállnak, sportbírók elengedik őket az első körre. A segítők feladata, hogy a párosnak ne kelljen az autóval foglalkoznia és a napi élelmezésével. Reggel bevásárlás, a kocsi háta tele kajával, hétvégi piknikre bőven elég lenne egy soktagú családnak. A kaja mellett benzintank, pótkerék, sok gyorskötöző, szerelőszalag. Persze vannak komolyabban berendezett segítőautók is, de nem tartottam életszerűnek, hogy pl. hűtőt cserélnének a Citroenesek, ha úgy adódna… Tartalék hűtő azért volt bent a C-Crosserekben.

feher_autok_elso_napja_3

A Fordosak hoznak két tartalék Volvo S 60 tréningautót, ha szerelni kell akkor mennek a másikkal tovább. Biztos ők is nézték az Eötvös cirkusz zenebohócát: van másik…..
Tehát amikor a srácok a második körre újra a rajtba érnek, mi ott várjuk őket és próbáljuk kitalálni, hogy mitől lesz jobb a kedvük. Blogot nem tudnak olvasni, marad a vidámság, sztorikhoz alapot generálunk minden egyes gyors rajtjához érkezésig… Aztán abból megoldjuk a dolgunk :)

Ma az első nap vegyes gyorsasági szakaszait járták/jártuk be.
Mindjárt egy 3… kilométeressel kezdenek. Murva és aszfalt váltja egymást. A köves rész talán a szombathelyi pályákhoz hasonlít, jó minőségű, bár annál kicsit keményebb, kövesebb. Korábban sem értettem, h pl. Béres Józsika miért mondta, hogy a magyarok mennyire levágják a pályákat. Józsika jár VB-re… Ha más is járna, akkor a mega-bi-tő tri-tő vagy a nagyon snittes elég gyakran elhangzana.

A második szakaszra azt mondták Friciék, hogy ne menjünk be, szerintük a veszpréminél durvább, nem bírná ki a bérautó. (Ja, nem is mondtam: amíg vártunk a srácokra, elcseréltük az A4 imitátor Exeo-t egy Alhambrára… Hosszú sztory, meglátom meddig jutok ma, lehet, h még befűzöm. Emlékeztess majd rá! Elég ha annyit mondasz: Suzuki Crash…)

feher_autok_elso_napja_4

Alhambra megúszta, megkönyörültünk neki, a harmadik gyors rajtjában vártuk újra a csapatot. Aaron Burkarton már korábban is csodálkoztunk, hogy miként választhat magának tréningautót… Portugáliában egy diesel Megane-al próbálkozott, most egy fehér A3 volt az áldozata. A német srác pályabejáró autóiban egy közös dolog azért felfedezhető: mindig 18"as diszkófelnivel próbálkozik a murván… És mindig mankókeréken ér be a délutáni szervizparkba. Több gumit elhasznál egy versenyen , mint Rocco.

A harmadik gyorsasági végéből kicsit kurtítottak, az utolsó aszfaltos részt kihagyták. Ami van, az is nagyon kemény: tempós murváról mennek egy olyan hegyről le, hegyre fel aszfaltra, ami még a Colin3-ban is sok lenne (én még ott leragadtam… én kérek elnézést!)
Az aszfaltos rész önmagában nagy kihívás lenne, de mindezt kopott murvagumikon kell majd megtennie a mezőnynek. Itt nagy önmérsékletre lesz szüksége a versenyzőknek, vagy pedig a nézőknek hosszú kötélre…

feher_autok_elso_napja_5

80 kilométert mentünk az etapútvonalon a szervizbe… Frici már nem bírta az N12 ülését, Imi vállalta vele a hazautat, én pedig megkaptam az Alhambra sofőrjének a 'VB menőnket'. Mint kiderült, az etap a vasárnapi pálya része volt, csak visszafelé. Nem mondom, hogy szeretnék minden nap arra kocsizni utasként. Pedig nem szoktam rosszul lenni, de fogjuk inkább Frici vezetési stílusára… Azért a leendő nézőknek javaslom: a Malévos ismerősöktől szerezzenek be az ülés hátáról zacsikat.

Ugyan nem lett hányatatott a sorsom, de örültem, hogy végre beértünk a szervizbe, ahol a Suzuki Teamnél igen látványos kép fogadta az arra járókat. (és közben nem felejtettem el a bérautócserét sem: az Exeoval többet lehetett menni, így a Suzuki Team főnöke azzal vitt fel Párizsba egy sofőr srácot, aki leváltja a Skóciából érkező kamion hulla fáradt vezetőjét):

feher_autok_elso_napja_6

Ha röviden szeretném leírni, mi történt  magyar szervizcsapat VB-s S1600-as Swiftjével, akkor csak ennyit írnék: Hétfőn Aaron Burkart tesztelt. Kitalálta a teszt végén még elmegy egy utolsó körre, na ennek a kasztninak ez lett az utolsó útja. Az autó összetört, a cső meghajlott, a skót IRC futamról  Magyarországra hazafelé tartó kamion sofőrje megkapta a kis gépeltérítő telefonját. Útközben megnézheti kis kerülővel a spanyol tengerpartot. A skót IRC-s  autó bódéjából és a most kiszerelt alkatrészekből kell a magyar szerelő srácoknak holnap este f7ig versenyautót faragniuk a gépátvételre. Egy kis nehezítéssel: az autó csak reggelre ér ide. Tehát ha van időd, akkor szerdán napközben mormolj el egy imát a magyar legényekért.


feher_autok_elso_napja_7

Ugyan a képen úgy néz ki, mintha egy IKEA szekrénysort kezdenének el összerakni 5-ös imbuszkulccsal, de ugye Te is tudod: ez annál komolyabb munka lesz… Sok sikert fiúk! Szurkolunk Nektek! Aztán jövő héten már csak egy Cyprus IRC. Hátha ez az áldott jó gyerek épen hagyja ezt a mi autónkat.

thumb_feher_autok_elso_napja_8A szervizparkban a mi recce car-unkat átszerelte murváról aszfaltra a magunkkal hozott, ügyes kezű, gyöngyösi szerelő srác :) Volt még több dolga is az autóval, mert szeret mások helyett dolgozni: csak GL szemet cserélt a 'pihenő' Suzukisokkal, gátlót állítgatott, historic öveket próbált megfelelően behúzni.

Közben a Stobart kamionnál pakolás kezdődött és Zsiros Gabi szerint megérkezett Friciék Ford Focus WRC-je.

feher_autok_elso_napja_9

És tényleg! Ismerős design az eddig kintről csodált sátor alatt: itt a Synergon Turán Motorsport katalán futamra felkészített autója.


feher_autok_elso_napja_11

Friciéknek tetszett! :) Beültek, nézegették, élvezték. Mint amikor egy kisgyerek megkapja a kirakatban látott és álmaiban vágyott játékát. Látszott rajtuk, hogy most hiszik el igazán, hisz ott van, az ő matricáik (és az enyém is :) ) , az Ő nevük ( és az enyém is :) :) :) ) ott van az autón.

feher_autok_elso_napja_10

Ülés jó, öv erős. A hézagok nem rejtik az autó múltját, narancssárga mindenhol, Henning Solberg kocsizott vele még a szezon első felében. Nagyok a hézagok, de ez a 'mi' autónk!

feher_autok_elso_napja_12

Az M-Sport sátra alatt egy Ford Focus WRC és azon magyar zászló!
Jó lesz ez! :) Friciék már várják! Mi is várjuk! És Te?

Holnap folytatom.

Ez a hír most jelenik meg 9692. alkalommal
Share |
2010.10.20-24.
World Rally Championship 2010
Rally RACC CATALUNYA
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
10 11 12 13141516
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 01
02 03 04 05 060708
09 10 11 12131415

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k