LCH Tavaszi LADA találkozó
Fehér autók első napja
46. Catalunya Rally
2010-10-19
élménybeszámoló • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
684907052
Napi oldal:
7716
Jelenleg:
1425
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

Katalán Rally - kedd

A pályabejárás első napjának futottunk neki.

Indulás 7.12kor, a reggelinél meghitt kis brigád, egy ilyen szállodába a vénasszonyok nyarának szezonjában ritkán kelnek f7kor az emberek. Akik ébren voltak, azok ismerős arcok. Hirvonen, Lehtinen, Latvala, Henning Solberg, AlQassimi…
Emberek ők is. Esznek, az orrukat turkálják, fintorognak, cigiznek, nevetnek. Annyi csak, hogy kicsivel többet ülnek versenyautóba és azt hiszem, nagyon gyorsan tudnak vezetni…

Na, ezek az átlagemberek beültek a pályabejáró autójukba és elkocsiztak az egyes gyorsra, felírni azt. Minden Recce Carba be kellett rakni recce GPS-t egyfajta beépített rendőrt ami gyorsaságin regisztrálja a sebességét a tréningautónak. Murván 70 km/ óra aszfalton 90 km/ óra a megengedett limithatár. Egy nagy kijelzőn jelzi a sebességet 10 % fölötti túllépésnél nagyon jelez, legfőképp a pilóta credit cardja. Merthogy itt is büntetnek sebességtúllépésért, a kis Wilson is fizetett Montéban 15 ezret. ( mindenki válassza ki milyen devizában akarja)

feher_autok_elso_napja_1

Frici bevallása szerint csak egyszer jelzett neki. Természetesen csak a gyorsasági szakaszokon mér, hisz valószinűleg Loeb nem ment volna el mellettünk etapon 180-al, ha ott is mér. Vagy ki tudja…. Mindenesetre Imi próbálta tartani vele a tempót. Annyira, hogy amikor Sordo és Loeb mögé értünk, megkérdezte: megelőzzem őket? A lendület vitte volna a SEAT Exeo bérkocsit, de azért bennünk is van tisztelet… :)

Szóval recce car (ejtsd, ahogy az itteni népek is ejtik: reki kár) (gondolom ennél vannak nagyobb károk is, de nem vagyunk mi biztosítási kárfelmérők, hogy a kárónkról beszéljünk…)

feher_autok_elso_napja_2

A pályabejáró autók fura jószágok. A Citroenesek Mitsubishikkel mennek, Loeb és Sordo IX-essel, a junior team régebbi vágásúakkal, hetesekkel. A Fordos brigád összekerék hajtású Volvokkal kergeti a kilométereket. Az autók mind fehérek, szolíd kis zászlók jelzik, hogy aki épp benne ül, annak milyen himnuszt játszanának, ha megnyerné a versenyt. Mindbe bukócső, méterszámláló és sok minden, ami ahhoz kell, hogy a megfelelő 'irodában' végezhesse a dolgát a versenyző. Ogiernél CD lejátszót is láttam, Elena-nál szerintem egy dohányos pult lehetne bent, hiszen amikor kiszáll, már lóg a kezében a cigi és beszállás előtt az eldobás az utolsó mozdulata… Solberg egy új WRX STi-vel, aminek megtörte a bal első ajtaját, amikor a franciáknál kifordult elé egy helyi szüretelő a szőlőben. Friciék egy N12es Subaruval.

Vannak a recce car-ok és vannak a pályabejárást segítő autók. Ezek voltunk ma mi is (és holnap is ez a feladat). A történet egyszerű: a versenyzők kettőt mehetnek egy-egy pályán. Sorbaállnak, sportbírók elengedik őket az első körre. A segítők feladata, hogy a párosnak ne kelljen az autóval foglalkoznia és a napi élelmezésével. Reggel bevásárlás, a kocsi háta tele kajával, hétvégi piknikre bőven elég lenne egy soktagú családnak. A kaja mellett benzintank, pótkerék, sok gyorskötöző, szerelőszalag. Persze vannak komolyabban berendezett segítőautók is, de nem tartottam életszerűnek, hogy pl. hűtőt cserélnének a Citroenesek, ha úgy adódna… Tartalék hűtő azért volt bent a C-Crosserekben.

feher_autok_elso_napja_3

A Fordosak hoznak két tartalék Volvo S 60 tréningautót, ha szerelni kell akkor mennek a másikkal tovább. Biztos ők is nézték az Eötvös cirkusz zenebohócát: van másik…..
Tehát amikor a srácok a második körre újra a rajtba érnek, mi ott várjuk őket és próbáljuk kitalálni, hogy mitől lesz jobb a kedvük. Blogot nem tudnak olvasni, marad a vidámság, sztorikhoz alapot generálunk minden egyes gyors rajtjához érkezésig… Aztán abból megoldjuk a dolgunk :)

Ma az első nap vegyes gyorsasági szakaszait járták/jártuk be.
Mindjárt egy 3… kilométeressel kezdenek. Murva és aszfalt váltja egymást. A köves rész talán a szombathelyi pályákhoz hasonlít, jó minőségű, bár annál kicsit keményebb, kövesebb. Korábban sem értettem, h pl. Béres Józsika miért mondta, hogy a magyarok mennyire levágják a pályákat. Józsika jár VB-re… Ha más is járna, akkor a mega-bi-tő tri-tő vagy a nagyon snittes elég gyakran elhangzana.

A második szakaszra azt mondták Friciék, hogy ne menjünk be, szerintük a veszpréminél durvább, nem bírná ki a bérautó. (Ja, nem is mondtam: amíg vártunk a srácokra, elcseréltük az A4 imitátor Exeo-t egy Alhambrára… Hosszú sztory, meglátom meddig jutok ma, lehet, h még befűzöm. Emlékeztess majd rá! Elég ha annyit mondasz: Suzuki Crash…)

feher_autok_elso_napja_4

Alhambra megúszta, megkönyörültünk neki, a harmadik gyors rajtjában vártuk újra a csapatot. Aaron Burkarton már korábban is csodálkoztunk, hogy miként választhat magának tréningautót… Portugáliában egy diesel Megane-al próbálkozott, most egy fehér A3 volt az áldozata. A német srác pályabejáró autóiban egy közös dolog azért felfedezhető: mindig 18"as diszkófelnivel próbálkozik a murván… És mindig mankókeréken ér be a délutáni szervizparkba. Több gumit elhasznál egy versenyen , mint Rocco.

A harmadik gyorsasági végéből kicsit kurtítottak, az utolsó aszfaltos részt kihagyták. Ami van, az is nagyon kemény: tempós murváról mennek egy olyan hegyről le, hegyre fel aszfaltra, ami még a Colin3-ban is sok lenne (én még ott leragadtam… én kérek elnézést!)
Az aszfaltos rész önmagában nagy kihívás lenne, de mindezt kopott murvagumikon kell majd megtennie a mezőnynek. Itt nagy önmérsékletre lesz szüksége a versenyzőknek, vagy pedig a nézőknek hosszú kötélre…

feher_autok_elso_napja_5

80 kilométert mentünk az etapútvonalon a szervizbe… Frici már nem bírta az N12 ülését, Imi vállalta vele a hazautat, én pedig megkaptam az Alhambra sofőrjének a 'VB menőnket'. Mint kiderült, az etap a vasárnapi pálya része volt, csak visszafelé. Nem mondom, hogy szeretnék minden nap arra kocsizni utasként. Pedig nem szoktam rosszul lenni, de fogjuk inkább Frici vezetési stílusára… Azért a leendő nézőknek javaslom: a Malévos ismerősöktől szerezzenek be az ülés hátáról zacsikat.

Ugyan nem lett hányatatott a sorsom, de örültem, hogy végre beértünk a szervizbe, ahol a Suzuki Teamnél igen látványos kép fogadta az arra járókat. (és közben nem felejtettem el a bérautócserét sem: az Exeoval többet lehetett menni, így a Suzuki Team főnöke azzal vitt fel Párizsba egy sofőr srácot, aki leváltja a Skóciából érkező kamion hulla fáradt vezetőjét):

feher_autok_elso_napja_6

Ha röviden szeretném leírni, mi történt  magyar szervizcsapat VB-s S1600-as Swiftjével, akkor csak ennyit írnék: Hétfőn Aaron Burkart tesztelt. Kitalálta a teszt végén még elmegy egy utolsó körre, na ennek a kasztninak ez lett az utolsó útja. Az autó összetört, a cső meghajlott, a skót IRC futamról  Magyarországra hazafelé tartó kamion sofőrje megkapta a kis gépeltérítő telefonját. Útközben megnézheti kis kerülővel a spanyol tengerpartot. A skót IRC-s  autó bódéjából és a most kiszerelt alkatrészekből kell a magyar szerelő srácoknak holnap este f7ig versenyautót faragniuk a gépátvételre. Egy kis nehezítéssel: az autó csak reggelre ér ide. Tehát ha van időd, akkor szerdán napközben mormolj el egy imát a magyar legényekért.


feher_autok_elso_napja_7

Ugyan a képen úgy néz ki, mintha egy IKEA szekrénysort kezdenének el összerakni 5-ös imbuszkulccsal, de ugye Te is tudod: ez annál komolyabb munka lesz… Sok sikert fiúk! Szurkolunk Nektek! Aztán jövő héten már csak egy Cyprus IRC. Hátha ez az áldott jó gyerek épen hagyja ezt a mi autónkat.

thumb_feher_autok_elso_napja_8A szervizparkban a mi recce car-unkat átszerelte murváról aszfaltra a magunkkal hozott, ügyes kezű, gyöngyösi szerelő srác :) Volt még több dolga is az autóval, mert szeret mások helyett dolgozni: csak GL szemet cserélt a 'pihenő' Suzukisokkal, gátlót állítgatott, historic öveket próbált megfelelően behúzni.

Közben a Stobart kamionnál pakolás kezdődött és Zsiros Gabi szerint megérkezett Friciék Ford Focus WRC-je.

feher_autok_elso_napja_9

És tényleg! Ismerős design az eddig kintről csodált sátor alatt: itt a Synergon Turán Motorsport katalán futamra felkészített autója.


feher_autok_elso_napja_11

Friciéknek tetszett! :) Beültek, nézegették, élvezték. Mint amikor egy kisgyerek megkapja a kirakatban látott és álmaiban vágyott játékát. Látszott rajtuk, hogy most hiszik el igazán, hisz ott van, az ő matricáik (és az enyém is :) ) , az Ő nevük ( és az enyém is :) :) :) ) ott van az autón.

feher_autok_elso_napja_10

Ülés jó, öv erős. A hézagok nem rejtik az autó múltját, narancssárga mindenhol, Henning Solberg kocsizott vele még a szezon első felében. Nagyok a hézagok, de ez a 'mi' autónk!

feher_autok_elso_napja_12

Az M-Sport sátra alatt egy Ford Focus WRC és azon magyar zászló!
Jó lesz ez! :) Friciék már várják! Mi is várjuk! És Te?

Holnap folytatom.

Ez a hír most jelenik meg 10587. alkalommal
Share |
2010.10.20-24.
World Rally Championship 2010
Rally RACC CATALUNYA
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k