Gyorsan, de kockázatmentesen!
Vincze Feriék a harmadiknak járó pontoknak örülhettek!
2017-05-26
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
449647778
Napi oldal:
17300
Jelenleg:
390
Regisztrált:
2
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a wales-i futam után
1. S. Ogier
Ford Fiesta WRC '17
215
2.
T. Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
183
3.
Ott Tanak
Ford Fiesta WRC '17
169
4.
J-M. Latvala
Toyota Yaris WRC
136
5.
Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC
118
6.
Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
95
7.
Juho Hanninen
Toyota Yaris WRC
71
8.
Kris Meeke
Citroen C3 WRC
70
9.
Craig Breen
Citroen C3 WRC
64
teljes táblázat
European Rally Championship
végeredmény
1.
K. Kajetanowicz
Ford Fiesta R5
145
2.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
121
3.
Bryan Bouffier
Ford Fiesta R5
84
4.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
73
5.
Marijan Griebel
Skoda Fabia R5
62
6.
Grzegorz Grzyb
Skoda Fabia R5
60
7.
Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
59
8.
Nasser Al-Attiyah
Ford Fiesta R5
45
9.
Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
39
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2017
végeredmény
1.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
141
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
121
3.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
117
4.
Ranga Péter
Skoda Fabia R5
98
5.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
71
6.
Kazár Miklós
Ford Fiesta R5
59
7.
Ifj.Ranga László
Skoda Fabia R5
52
8.
Ifj.Kiss László
Ford Fiesta R5
48
9.
Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
41
9.
Trencsényi József
Skoda Fabia R5
41
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2017
a veszprémi futam után
1.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
81
2. Domonkos László
Mitsubishi Lancer Evo VII
67
3. Órai Balázs
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
61
4.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
54
5. Veréb Zoltán
Lada VFTS
33
6. Födő Imre
Lada VFTS
31
7.
Kelő-Gere László
Mitsubishi Lancer Evo VIII
29.5
8.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
28
9.
Kronome Ákos
Skoda Fabia
28
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2017
a komlói futam után
1.
Csomós Miklós
Citroen C2R2
159
2.
Berényi László
Opel Adam R2
104,5
3. Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
86,5
4.
Ifj. Kanyik Antal
Peugeot 208 R2
74
5. Vizelli Károly
Lada VFTS
72
6.
Ifj. Fogarasi Attila
Honda Civic Type-R
50,5
7.
Trencsényi Vince
Peugeot 208 R2
47
8.
Bodogán Ferenc
Lada 2105
43,5
9.
Hibján József
Citroen C2R2
40
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2017
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
129
2.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
126
4.
Ifj.Hefler Róbert
Honda Civic
85
5.
Kovács Tamás
Trabant 750 GSX-R
79
6.
Schebek István
Lotus Elise
64
7.
Söjtöri András
Toyota MR2
58
8.
Lovász Kornél
BMW
46
9.
Balogh Tihamér
Suzuki Ninja ZX12R
39
teljes táblázat

Harmadikak lettek az idei harmadik versenyen és ezzel bebiztosították a harmadik helyüket a ponttáblázaton. Elég harmónikusan hangzik Vincze Feriék bepozícionálása, de itt egy sokkal részletesenn interjú a pilótával az ISEUM Rallye után.

Mennyire tetszett a kvalifikáció rendszere? Igazságosabbnak tartod, mint a régi rendszert?
Igazából a régiben sem mentem sokat… :) Amúgy ez biztos, hogy sokkal jobb dolog, így fair. Nem kell az elöl menőknek takarítani. Szoros volt, hiszen 1 másodpercen belül voltunk a legjobb idővel és így is csak 6.-nak tudtunk rajthelyet választani. Végül 13-nak rajtoltunk, azzal semmi gond nem volt.

gyorsan_de_kockazatmentesen_1

Nem lehetett, hiszen az első szakaszt meg is nyertétek…
Pedig ott nagyon gyengén mentünk, még magunkhoz képest is. De ezek szerint a többiek még bátortalanabbak voltak. Az azért látszott, hogy még a 13. autónál sem volt letakarítva rendesen az út, mint mondjuk a második vagy a harmadik körben. Már volt egy kis nyomvonal-kezdemény, de még nem volt az igazi. Nagyon el kellett spórolni a féktávokat.

Igazából nagyon meglepődtünk az eredményen! Adott egy kis önbizalmat, azt gondoltuk, nem lesz itt baj, főleg, ha még ennél gyorsabban is tudunk menni… Végül nem lett semmi, a többiek még többet gyorsultak, mint mi.
Másnap a sárban kaptunk nagyon sokat. Ez is az én hibám volt. Nem azt a gumit raktam fel, amit kellett volna. Ebből is tanultunk! Legközelebb ebbe a hibába már nem esünk bele…

gyorsan_de_kockazatmentesen_7

A két nap két különböző versenyt hozott.
Az első nap a második, harmadik körben már nem is poron, hanem szinte már aszfalton autóztunk. Ennek megfelelően viszonylag jó tapadással. Olyan kemény volt a talaj, hogy a murvagumi szinte úgy működött rajta, mint aszfalton. Lehetett nagy tempókat autózni.

gyorsan_de_kockazatmentesen_2

Másnap a sár teljesen más technikát igényelt. És ami még nehezítette a dolgunkat, hogy volt, ahol saras volt, volt, ahol nem. Attól függött, hogy épp milyen volt a talaj. A köves részen felszívta, ott nem volt sár, inkább sóderes jellege volt az útnak, ott volt is tapadás. Az erdős részeken, például Vashosszúfalunál, vagy akár Bögötének a nagy részén sár volt. A Farkas-erdő majdnem hogy száraz.

gyorsan_de_kockazatmentesen_3

25 kilométeres Power Stage. Hogy tetszett?
Nagyon jó volt! Egy apró momentum zavart csak meg. Egy hosszú egyenes közepén egy szarvas átszaladt előttünk az úton. Nem hagytunk ott sokat, kicsit megzavart, bele kellett fékezni és még újra gyorsítani, de nem ezen múlott. Nem volt benne annyi, mint amennyit kaptunk.
Valamiért a pálya nem feküdt nekem. Pedig belülről nagyon élveztük, de az idő nem ezt mutatta, hogy annyira jók lettünk volna rajta.

A kocsi nagyon jól működött, kifogásunk nem lehet. Bennünk volt a hiba. Ami hátrányt összeszedtünk, azt mind magunknak köszönhetjük.

gyorsan_de_kockazatmentesen_4

Az egész versenyen próbáltunk gyorsan menni, de nem kockáztattunk semmit. Úgy gondoltuk az utolsó gyors előtt is, hogy ha nem is tudjuk megfogni Bandit, akkor is meg lehetünk elégedve ezzel a harmadik hellyel. Messze még a szezon vége, kicsit most javítottunk a helyezésünkön az ózdi eset után.

Akkor elmondhatjuk, hogy elégedetten távoztatok Szombathelyről?
Ez így van! Jó kis verseny volt. Voltak kisebb hibáink, de összességében nem lehet okunk panaszra.

gyorsan_de_kockazatmentesen_6

Székesfehérvár Rallye. Újra aszfalt. Mi jut eszedbe leghamarabb a tavalyi versenyről?
Defektet kaptunk a Power Stage-n, ugyanúgy, mint Ózdon… És az is hasonló volt, hogy nem tudtam arról sem, hogy hol kaphattuk. Akkor az hátsó defekt volt, kicsit gyorsabban tudtunk vele lejönni, mint Ózdon és végül negyedik helyen értünk célba.

Reméljük idén elkerül már minket ez a ’hirtelen halál’ és ott szeretnénk menni az első háromban.

Néztem a tervezetet, vannak olyan szakaszok, amik teljesen ismeretlenek a számomra. Például Árki-puszta és Kincsesbánya teljesen új lesz, azt sem tudom pontosan, hogy hol vannak ezek a gyorsaságik. A Pusztavámot nem tudom még 16 kilométeren elképzelni és ahogy néztem Csákberény meg rövidebb lesz. Majd kiderül.

Attól függetlenül az első háromban szeretnénk végezni. Van már annyi rutin aszfalton a kocsival, hogy ez már ne legyen irreális elképzelés. A pályákat jól fel tudjuk dolgozni, nem kellene, hogy gond legyen.

Attilával megtaláltátok a közös hangot?
Abszolút! Tényleg minden rendben van! A navigálása, a motivációja példa értékű. Mindent meg tesz azért, hogy ott tudjunk menni az elejében!
 
gyorsan_de_kockazatmentesen_5 
Ez a hír most jelenik meg 1138. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
04 05 06 07 08 0910
11 12 13 14 15 1617
18 19 20 21 22 23 24
25 26 2728293031
01 02 03 04050607

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k