Három VB futam a naptárban!
Turán Friciék Portugáliában kezdenek
2010-05-04
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
773272006
Napi oldal:
28096
Jelenleg:
829
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 3.futam után
1. Suborits Péter
586
2. Gönczi Dániel
556
3. Végh Krisz
541
4. Bíró-Ambrus Roland
481
5. Kasza Kristóf
475
6. Csáki Ottó
444
7.
Somogyi Máté
440
8. Rási László
434
9. Nagy Balázs
426
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
az 5.futam,
a Rally Italia Sardegna után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
133
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
114
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
113
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
108
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
83
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
63
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
31
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
18
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 4.futam, a Rally Poland után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
81
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
65
3. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
4. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
5. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
60
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
46
7. Mile Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
41
8. Martins Sesks
SKODA Fabia RS Rally2
35
9. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
100
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
78,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
64
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
56,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
53,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Ranga Péter
Skoda Fabia R5
22
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
64
3. Hevesi Norbert
BMW E36
63
4. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
5.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
6.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
35
7. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
8. Molnár Attila
Lada 2107
20
9. Oroszi Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX
17
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 3.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
46
2. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
17
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
16,5
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
5. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
10
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
70
2. Molnár Zoltán
Citroen C2
48
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
37
4. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
28
5. Baksai László
Lada VFTS
25
6. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
7. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
8. Lakatos Tamás
Peugeot 208 R2
17
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 2.futam,
az 58.Mecsek Rallye után
D géposztály
1. Rácz Tibor
Lada 21011
52
2. Auszmann Gy.
Polonez
37,5
3. Csukovics István
Lada 21013
30
E géposztály
1. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
2. Kelemen Csaba
Lada VFTS
44
3. Szombathelyi P.
Lada VFTS
36
F géposztály
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Oláh Zoltán
Seat Ibiza
27
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

Turán Frici - Zsiros Gábor és a Rally Világbajnokság

Mióta készülsz erre?
Amióta 1996-ban egy baráti társasággal kint voltunk szurkolni Janikának San Remo Rallye-n, és óriási élmény volt látni a VB menőket. Akkor úgy éreztem, hogy két dolog az, ami nagyon foglalkoztat engem: az egyik, hogy rallyautóval mehessek, a másik pedig, hogy majd egyszer valamikor a Rally VB futamon indulhassak.

Ez az idei év úgy tűnik, hogy beteljesíti ezeket az álmokat.
Két éve egy nagyon profi csapathoz kerültünk és lehetőségünk volt a francia BOZIAN  autójával versenyezni. Két gyönyörű évet versenyeztünk együtt velük. És talán ennek a két évnek is a gyümölcse, hogy rally világbajnoki futamon indulhatunk a BOZIAN által felkészített 307-es WRC-vel. Nagyon örülünk ennek a lehetőségnek!

Hány verseny szerepel a tervek között és hogyan érinti ez a magyar bajnoki szerepléseteket?
3 futamon szeretnénk indulni. Két murvás és egy aszfaltos futamon.
Már év eleje óta szervezzük a VB szereplést és alapvetően már az idei évünket is így terveztük. Ezért is indultunk N-es autóval, hiszen a költségeket nézve olcsóbb autó, mint egy S2000-es. Háttérbe helyeztük a magyar bajnokságot a VB szereplés javára.
Majd ez kiderül, hogy mennyire volt ez jó döntés, de nincsenek elvárások magunkkal szemben a VB-n, ami teljesíthetetlen lenne.

A portugál VB szereplés már biztos, hiszen ott a nevetek a nevezési listán. Melyik a másik két verseny, ahol a magyar zászlót miattatok lengeti majd a szél?
A portugál futamon kívül a másik murvás futam a Bulgár Rally, amin indulni szeretnénk. Ez minden indulónak új verseny lesz. Az aszfaltos futamot még nem tudjuk biztosan, vagy a német, vagy a francia verseny. Ezt még nem tudtuk eldönteni. Ebben a döntésben szerepet fog játszani, hogy a magyar bajnokságban hol fogunk állni, hiszen az egyik ütközik a magyar bajnoki futammal, míg a másik nem.

Milyen volt év elején beülni az N-es autóba és milyen lesz újra 'visszaülni' a WRC-be?
Borzasztóan más egy WRC. Magyar pályákon is más lenne…
Sokan megszóltak, miután felkerült Hozzád az egri mosolygós videónk. Azt mondták, hogy nem vesszük komolyan… Pedig egyáltalán nem erről van szó. Sőt, vannak helyzetek, mikor nagyobb kockázattal kell menni az N-es autóval. Az tény, hogy az egyenesekben lényegesen lassabbnak tűnik, máshogy gyorsul, máshogy viselkedik a féktávokon, de ez természetes is.
Egy WRC próbára teszi az ember képzelőerejét, hogy hol mi fér el…
Ezt legutóbb Veszprémben tapasztaltuk meg, amikor fékproblémákkal küzdöttünk, sokat kockáztattunk és ott derült ki, hogy az még többet tud, a határokat lehet még kintebb tolni…

Nagyon jó lesz visszaszokni a WRC-be!
Aki vezetett korábban WRC-t és most N-es vagy Super2000-es autóval megy, az tudja, hogy mennyivel másabb egy ilyen autó…
Köszönettel tartozunk a csapatnak és a támogatóinknak, hogy lehetőségünk van ilyen autóval ilyen versenyen indulni. Nagyon jó érzés volt, hogy a támogatók maximálisan mellettünk álltak és állnak és a Synergonnal az élen hisznek bennünk.

Mi a programotok? Már biztosan utánanéztetek, hogy mi vár Rátok?
Nagyon nagy segítséget kapunk a francia csapattól. Olyan emberekkel vehettük fel a kapcsolatot, akiket eddig csak a TV előtt ülve láthattunk…
Konkrétan tegnap kaptam levelet és egy csomagot Didier Auriol-tól, saját kezűleg megcímzett borítékban elküldte a 2008-as portugál belső felvételeit. A Bozian csapat kérte meg Őt, hogy küldjön felvételeket, ha tud, hiszen két éve egy Super2000-es Puntoval ment ezeken a pályákon, amikből négy vagy öt szakasz megegyezik a mostani programban szereplőkkel. A sajtótájékoztató után leülünk és átnézzük a felvételeket.

Auriol régi navigátora is ott lesz a BOZIAN csapatnál, hiszen egy görög srácnak fog navigálni, aki a csapat másik Peugeot 307 WRC-jével indul majd. Beszéltünk már vele telefonon, nagyon készséges volt, úgy beszélt velünk, mintha már régóta ismernénk egymást.
Nekem ezek nagyon nagy dolgok…

Küldtél egy SMS-t egy smile-val, mikor publikussá vált a nevezési lista és ott volt a nevetek…
Igen! :)
Lehet, hogy ez másnak nem tűnik olyan nagy dolognak, hogy fent van a neve egy rally VB nevezési listáján, de én úgy várom már a versenyt, mint egy kisgyerek a karácsonyt…

Visszatérve a kérdésedre:
Hétfőn kezdődik a programunk. A BOZIAN hétfőn tart "tesztnapot". Délelőtt a görög srácra figyelnek maximálisan, délután pedig mi állítjuk be az autót.
Kedd-szerda a hivatalos pályabejárás, ami vélhetően nagyon nehéz lesz, hiszen nagyon hosszúak a gyorsasági szakaszok és minden gyorsaságin kétszeri áthaladást engednek a rendezők. Csütörtök talán egy kicsit könnyebb lesz és péntektől indul a verseny.
350 gyorsasági kilométer és amiket eddig láttunk videókból, abból az egyértelműen látszik, hogy borzasztóan nehéz verseny lesz tele ritmusváltásokkal. Széles, gyors részeket lassú, szűk helyek követik. Talán a Veszprém Rally és a Szombathely Rally keveréke lesz a verseny.

A csapatfelállás nem változott, ugye?
Természetesen nem! Zsiros Gabi navigál.
Nagyon-nagyon sok segítséget kaptunk már eddig is Tóth Imitől, aki a csapat vezetője, koordinátora, vagy nem is tudom pontosan hogyan lehetne Őt nevezni. Ő lesz a tapasztalt srác a csapatból! Nagyon köszönöm neki, hogy elvállalta ezt a felkérést és már most nagyon sok információval segítette a felkészülésünket. VB tapasztalatok nélkül fogunk kimenni és Imi nagyon sokat fog tudni nekünk segíteni.
Lesz egy jó médiásunk is, bár ezt még nem tudom, hogy ki lesz… :)
De remélhetőleg itthon mindenki tudni fog a velünk történt eseményekről.
És talán ki tudunk csábítani szurkolókat is. Ugyan nagyon messze van Portugália, de titkon reménykedünk, hogy talán láthatunk majd egy-két magyar zászlót… Mi mindent megpróbálunk azért megtenni, hogy méltóképp képviselhessük a magyar színeket. Az autó is kapott egy kis magyar design-t.

Mik az elvárások magatokkal szemben?
Szeretnénk végigérni ezen a nehéz futamon.
Jókat autózni, minél több kilométert gyűjteni.

Gratulálok és sok sikert kívánok!

Ez a hír most jelenik meg 7210. alkalommal
Share |
World Rally Championship 2010
Vodafone Rallye de Portugal
  
  
  
 
  
  
Versenyautókiállítás
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k