LCH Tavaszi LADA találkozó
Kspeed - a műhely
a műhely
2005-03-17
háttér • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
685163025
Napi oldal:
6028
Jelenleg:
1362
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

A Kspeed műhelyében vagyunk, beszélgetőpartnerem Gódor István és Bedő Ákos.
A versenyautó építésről beszélünk…

Meséljetek az alapokról!
G.István: Huszti Kristóf alapította a céget. Tragikus motorbalesete után úgy gondoltuk, hogy azzal tudunk a legjobban adózni az Ő munkásságának, hogy nem hagyjuk abba amit elkezdett és folytatjuk a profilt, a versenyautó építést. Megpróbáljuk az Ő szellemiségében végezni a dolgunkat.

A versenyzők a csapatnál maradtak, minden autó amit építettünk továbbra is nálunk van szervizelés alatt. Asi autója mellett itt van Turán Frici és Herter Guszti Mitsubishije is.

A tavalyi évet már teljes mértékben úgymond egyedül csináltuk, és azt gondolom eredményesen sikerült zárni az évadot.

Mitsubishire specializálódtatok, vagy ez most csak így alakult, hogy a háromcsillagosból áll itt néhány remekmű a műhelyben…
G.István: Azt gondolom, képbe tudnánk lenni más típussal is, de mi inkább Mitsubishikre specializálódtunk, a kapcsolataink erre vannak leginkább kiélezve.

Mit jelent egy autó hűtőmaszkján a Kspeed felirat?
Mennyi pluszt tudtok adni mellé?
B.Ákos: Mindent saját magunk csinálunk, nem adunk ki semmilyen munkafolyamatot. Itt marunk, esztergálunk, heggesztünk, az elektromos munkákat is itt végezzük. Csak fényezésre és ha szükséges, homokfújásra kerül ki a műhelyből egy-egy autó, minden más itt készül.
Ezáltal mindenre jobban oda tudunk figyelni. Megszokott, hogy egymás után is ellenőrizzük az elvégzett feladatokat. Ez nem a bizalom hiánya, hanem nagyobb biztonsággal tudjuk azt állítani, hogy az autó kellőképpen fel van készítve.

A versenyzők megbíznak bennünk maximálisan. Ha valamit úgy látunk, hogy ki kell cserélni, azt ki is cseréljük, és ők tudják, hogy ez nem azért történt, hogy nagyobb számot tudjunk a számlára írni, hanem az autó megbízhatóságát tartjuk elsődlegesen szem előtt. Igénylik is ezt a versenyzőink.

Adja magát a kérdés: nem szeretnétek WRC-t szervizelni?
B.Ákos: Szeretnénk, nem szeretnénk. Arra tudjuk elmondani, hogy szerettük volna, ha kipróbálnánk.
Az biztos, hogy jól néz ki egy WRC, csúcstechnológiát képvisel. De annyira elérhetetlen a háttere, hogy az már már misztikus.
Ha leveszek egy WRC-ről egy váltót, azt az elmondások szerint, be kell dobozolni és ki kell küldeni.
Talán nagyobb kihívás egy itthon épített autó. Egy gyári autó nagyon jó, nagyon szép, szeretné is csinálni az ember, de igazából egy sima betanított munkát tudsz rajta végezni. Meghúzhatod, kilazíthatod a csavarokat. Ha valami komolyabb gond van, akkor csak nézzük egymást.

G.István: Egy WRC-nél nem lehet sok mindent improvizálni, ötleteket megvalósítani, természetesen a technikai szabályok maximális betartása mellett. Ha a WRC-ben valami elromlik, akkor azt vagy ki tudod cserélni, vagy vége a versenynek…

Nekem az szimpatikus, hogy itt áll a műhelyben két olyan, egy kategóriájú autó, akik harcolnak a gyorsaságikon a másodpercekért egymás ellen, mikor bemennek a szervizparkba, akkor egymás melletti sátor alá állnak és ugyanazok szervizelik őket…
B.Ákos: A kapcsolatuk baráti, ami nekünk is jó dolog.
Asi autójának a fejlesztése előbbre van, hiszen sok minden már kész van rajta. Ezeket a fejlesztéseket Asi nagyon szívesen megosztja Fricivel, oda is adja, és ez fordítva is így van, ha Fricinél sikerül valamit jól megoldani, akkor azt beépíthetjük a másik autóba is. És ugyanez a helyzet a Guszti autójával, számtalanszor volt például, hogy kölcsönadta a féket tartalékba a versenyre.

Mekkora a különbség a két A8-as autó között?
B.Ákos: Súlybeli különbségek vannak, ami nagyjából abból adódik, hogy a Friciében több minden van.
Például az Asiéban csak 6dugattyús fék van, Frici ragaszkodott a nagyobb, nehezebb 8 dugattyúshoz. Frici kért a fékre vízhűtést, Asi nem kért rá.
Ezekkel a plusz felszerelésekkel némi súlykülönbség adódik. És talán az is számít, hogy a Fricié egy régebbi, többször törött autóból lett építve, több rajta a gitt, több a heggesztés. És a versenyzők súlya sem egyforma… :)

Mi a szereposztás a csapaton belül?
G.István: Igazából nincs kiemelt pozíciója senkinek. Három autószerelő dolgozik, van egy lakatos szakemberünk és én, akinek a beszerzési feladatok elintézése a dolgom. A papírmunkákat, a hétköznapi dolgokat próbálom intézni.
B.Ákos: Én sem mondanám, hogy főszerelő vagyok. Én vagyok itt a legrégebben. Én csinálom a legrégebben a Mitsubishiket, de a többi fiú is ugyanannyira rálát már a feladatokra.
A műhelyben próbálom koordinálni a dolgokat és tartom a kapcsolatot a külsősökkel, ezért van rámterhelve az, hogy elosszam a feladatokat.

Itt látom Szajky Pisti féle Mitsubishit is...
B.Ákos: Markovics Gyuri fog vele menni, egyelőre még a felkészítésről van megállapodásunk, ennek az egyik fázisát láthatod.

Hétvégén versenyzés?
Igen, Frici indul a szombati tesztversenyen.

Ez a hír most jelenik meg 8502. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k