FIA ZÓNA és RALLYCROSS OB.5.futam - 2024.szeptember 21-22. - Nyirád
Lesz Bükfürdő Rallye!
Markó Tibor mindenkit megnyugtat: dolgoznak már a versenyen!
2012-03-31
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
729673534
Napi oldal:
239389
Jelenleg:
1558
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

lesz_bukfurdo_rallye_1

Az elmaradt egri szezonnyitó után mindenki felfokozott figyelemmel várja a Bükfürdő Rallye-t. A rendezőt, Markó Tibort kérdeztük:

Mindenféle hírek láttak napvilágot az egészségeddel kapcsolatban és Te ezeket a pletykákat úgy tűnik, hogy a szívedre vetted…
Valóban akadt egy kisebb sportsérülésem. Volt egy pici szívinfarktuskám, majd egy komolyabb kivizsgálást követően, pár héttel utána egy nagyobbacska (elég komoly) bypass műtétem.
Már jól vagyok és próbálok szép fokozatosan visszatérni az eddigi életemhez, természetesen szem előtt tartva az orvosok utasításait. Mindenképpen szeretném kiemelni, hogy mennyire megható volt, az a hihetetlen mennyiségű SMS, megkeresés és jó kívánság, amit egyrészt a telefonomra kaptam, másrészt a családomon, barátaimon keresztül érkezett a versenyzők, a csapatok és az autósportot kedvelők irányából. Szeretném nagyon meg köszönni mindezt! Igyekszem a jövőben is rászolgálni!

Egy ’jól sikerült’ Eger Rallye után mit várhatunk a bajnokságtól?
Mi lesz a Bükfürdő Rallye-val?
Természetesen lesz Bükfürdő Rallye!!! Nem szeretném lejjebb adni azt a színvonalat, amit az elmúlt években Bükfürdő városával kötött együttműködés keretében elkezdtünk. Lehet, hogy nem az ezer kanyar versenye a Bükfürdő Rallye, de a pályák minőségével és a sok egyéb kis aprósággal, amit kiegészítő programként, lehetőségként igyekszünk összeállítani a versenyzők részére úgy érzem elfogadott, a versenyzők által is kedvelt versennyé vált. Minden évben az a célom, hogy a versenyző A VERSENYZŐ-nek érezhesse magát a bükfürdői hétvégén. Ez az idei évben sem változik!

A verseny 2012. május 11-13-i dátummal szerepel a nem létező naptárban, így mi is ezen a dátumon dolgozunk. A lehetőségekhez mérten egy olyan versenyt tervezünk, amely talán az átlagosnál kisebb anyagi megterhelést jelent a versenyzők számára, és persze a verseny költségvetésére is egyben. A fő szempont azonban valóban a versenyzők terheinek csökkentése mellett egy teljes értékű magyar bajnoki futam létrehozása. Az útvonallap szinte már végleges és ez alapján állíthatom, hogy a szabályok által meghatározott minimális gyorsasági kilométer mennyiséget mind az ORB mind az R2 esetében is túlteljesítjük. Nem a minimumra törekszünk! Az ORB várhatóan 133km; míg a R2 85km gyorsasági szakasszal kell, hogy megküzdjön Bükfürdőn. Természetesen amint az elmúlt években, úgy az idén is készülünk egy szerevezett hivatalos teszttel is a verseny előtti pénteken.

Milyen bajnokságok versenyzői állhatnak rajthoz Bükfürdőn?
Az eredeti tervek szerint mindenki: azaz ORB, R2, és az RTE. A menetközben az egészségemben kialakult változás biztonsági lépésekre sarkallt, ami a verseny esetleges elcsúsztatását jelentette volna. Ebben az RTE vezetősége, Mészáros Iván maximálisan partner volt, és az előre egyeztetettek szerint járt el és módosította az RTE naptárát (köszönet ezért az Ózdi rendezőnek is!).
A helyzet azonban úgy alakult, hogy egyéb okok miatt a versenyt kizárólag az eredeti időpontjában tudjuk megrendezni. Senkiből sem akartunk és akarunk bohócot csinálni, így érthetően az újabb változás az RTE mezőny résztvételének lehetőségét vette el.
Szeretném hangsúlyozni: mindvégig korrekt, segítőkész és maximálisan együttműködő partnernek bizonyult az RTE és Mészáros Iván, és mindketten nagyon sajnáljuk, hogy így alakult, és az idei évben nélkülöznünk kell az RTE mezőnyét Bükfürdőn. Sem részünkről, sem az RTE részéről fel sem merült semmiféle rosszindulat, vagy ártó szándék, egész egyszerűen vis major helyzet alakult ki (ezt fontos volt hozzátennem az elmúlt hetek történései után…) Próbálom majd őket kárpótolni, és esetleg elcsalogatni a Baranya Kupára. :o)

Nem nyugszol és dolgozol még máson is, a versenyen kívül…
Nemzetközi Murva Kupának hívják!
A legfrissebb! Még tavaly év közben jött egy ötlet, ami az idénre úgy tűnik testet ölt. Több tárgyaláson, egyeztetésen is túl vagyunk. Az egész lényege az – természetesen hamarosan megjelenik a kiírása is -, hogy két magyar versenyt és 3 osztrák rendezvényt próbálunk egy ernyő alá terelni, ami egy külön értékelési formát jelent. A versenyzők részéről egy egyszeri regisztrációt igényel csupán, 75euro a kétkerék-hajtású autóknak és 150 a négykerekeseknek. Ezen kívül semmilyen egyéb költség nincs, viszont minden versenyző, aki külföldi futamon vesz részt a murva kupa keretein belül, az automatikusan 25 százalék engedményt kap az adott verseny nevezési díjából! A murva kupa lényege az, hogy megpróbáljuk kicsit közös megmérettetésre ösztönözni a magyar és az osztrák versenyzőket. Fontos még, hogy a versenytávok alapján különböző szorzókkal vesznek részt versenyek a Kupa értékelésében.

lesz_bukfurdo_rallye_2


Mondd el, hogy milyen futamokat és hogyan értékeltek a Murva Kupában!
Fontosnak tartom megjegyezni, hogy ezzel a közös osztrák – magyar murva kupa ötlettel elsőként Beppo-t (Beppo Harrach) kerestem meg, aki azonnal az ötlet mögé állt, és segített összeszervezni az osztrák rendezőkkel folytatott megbeszéléseinket. Talán a legáttekinthetőbb az lesz, ha ctr+c-t alkalmazunk egy kicsit:

Nemzetközi Murva Kupa 2012
(dátum - verseny neve (ország) - tervezett gyorsasági km szorzó)
1. 2012.05.11-13. Bükfürdő Rallye (H) 130km 1,0x
2. 2012.07.13-15. Schneebergland Rallye (A) 70km (csak szombati nap) 0,7x
3. 2012.08.17-18. Harrach Rallysprint (A) 70km 0,7x
4. 2012.10.25-27. Waldviertel Rallye (A) 170km 1,0x
5. 2012.12.08-09. Mikulás Rallye (H) 70km 0,7x

Sokat dolgoztam ezen a kupán, nagyon remélem, hogy érdekességet, újdonságot hoz az adott versenyek tekintetében is, hiszen külön díjazás lesz minden futamon és természetesen év végén is, de erről tényleg részletesen be fogunk tudni számolni rövidesen. Remélem, hogy ezzel is kedvezni tudunk a versenyezni akaró és tudó csapatoknak.

Mit lehet ilyenkor mondani? Szerintem azt, hogy tartsd be azokat a szabályokat, amiket a frissen fogadott „rendezőid” (orvosaid) felállítanak és várunk vissza a rallyba!
Nagyon igyekszem. Sajnos az utóbbi hetek viharai mindenkinek a hitét kicsit megtépázták, ezért is szeretném üzenni minden versenyzőnek, hogy a rendezők elszántak, versenyeket szeretnének rendezni nektek! EGYÜTT, közösen mindent meg tudunk oldani, a versenyzők és a rendezők tökéletesen elegek ahhoz, hogy legyen magyar rallye!

Gyógyulj meg!
Köszönöm és jobbulást kívánok én is a magyar rallye-nak!

Ez a hír most jelenik meg 7096. alkalommal
Share |
2012.05.11-13.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2012
Bükfürdő Rallye 2012
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
091011 12 131415
161718 19 202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
2024.09.20-22.

részletes infóink

2024.09.22.

részletes infóink

2024.09.21-22.

részletes infóink

2024.09.20-22.

részletes infóink

2024.09.26-29.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k