Már megint lenn...
Herczig Norbi - Nem akar engem ez a Mecsek Rallye...
2011-09-15
interjú • Susán Viki - RallyRacing
h i r d e t é s
Összes oldal:
504400076
Napi oldal:
37637
Jelenleg:
415
Regisztrált:
1
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
MyActionCam

World Rally Championship 2020
a második futam,
Rallye Sweden után
1. Elfyn Evans
Toyota Yaris WRC
42
2.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
42
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris WRC
37
4. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris WRC
30
5. Esapekka Lappi
Ford Fiesta WRC
24
6.
Ott Tanak
Hyundai i20 Coupe WRC
20
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC
11
8. Sebastian Loeb
Hyundai i20 Coupe WRC
8
9. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris WRC
6
teljes táblázat
European Rally Championship
végeredmény
1. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
141
2. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
132
3.
Lukasz Habaj
SKODA Fabia R5
116
4. Filip Mares
Skoda Fabia R5
75
5. Herczig Norbert
Volkswagen Polo GTi R5
52
6. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
39
6. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5 Evo
39
6. Nasser Al-Attiyah
Volkswagen Polo GTi R5
39
9. Marijan Griebel
Volkswagen Polo GTi R5
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
végeredmény
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
211
2. A. Bakkerud
Audi S1
211
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
199
4. Niclas Grönholm
Hyundai i20
186
5. T.Timerzyanov
Hyundai i20
142
6. Janis Baumanis
Ford Fiesta
137
7. Anton Marklund
Renault Megane RS
119
8. Liam Doran
Audi S1
114
9. Timo Scheider
Seat Ibiza
109
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
175
2.
Hadik András
Ford Fiesta R5
125
3. Velenczei Ádám
Citroen C3 R5
125
4.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
114
5.
Balogh János
Skoda Fabia R5
78
6. Német Lackó
Skoda Fabia R5
61
7. Osváth Péter
Skoda Fabia R5
59
8. Bodolai László
Skoda Fabia R5
43
9. Bútor Róbert
Skoda Fabia R5
34
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2019
végeredmény
1. Dudás Gergő
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
164
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
148
3. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
129
4.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
105
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
86
6.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
78
7. Berki Gábor
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
32
8. Tajmel Tibor
BMW
30,5
9.
Bodogán Ferenc
Lada VFTS
28
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
végeredmény
1.
Csomós Miklós
Peugeot 208 R2
67
2.
Norbert Maior
Peugeot 208 R2
47
3.
Szauer Gergő
Peugeot 208 R2
41
4.
Márta János
Peugeot 208 R2
30
5.
Hibján József
Peugeot 208 R2
22
6.. Riskó Dani
Peugeot 208 R2
20,5
7.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
19
8.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
11,5
9.
László Martin
Peugeot 208 R2
1,5
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
végeredmény
1. Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2T
124
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
86
3. Lendvai István
Citroen C2 R2
69
4. Várnai Dávid
Honda Civic Type-R
61
5. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
59
6. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
56
7. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
8. Foczkó Ákos
Honda Civic Type-R
48
9. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
36
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
végeredmény
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
68
2.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
63
3. Rácz Tibor
Lada 21011
30
4. Gyenes András
Lada 2101
28,5
5. Spindler Jenő
Opel Corsa
27
6.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
26
7. Hoffer Zsolt
Opel Kadett GSi
20
8. Csoma András
Ford Escort RS2000
17,5
9.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
17
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
végeredmény
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
151
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
121
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
104
5.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
87
6.
Pintér Máté
BMW
58
7.
Pap Csaba
Arcobaleno
56
8.
Pintér László
BMW
47
9.
Kovács Tamás
Trabant / 750 GSX-R
38
teljes táblázat

Herczig Norbiék az idei évben hullámzó teljesítményt nyújtottak, jól jellemezte őket az „egyszer fenn – máskor lenn” kifejezés, de ezúttal újabb pech következett, hiszen a motor hibájából nem tudták befejezni a versenyt, lecsúszva ezzel az év végi dobogós helyezés lehetőségéről is. Norbival beszélgettem a mecseki eseményekről és egy kicsit már a jövőbeli terveiről, elképzeléseiről is.

mar_megint_lenn_1

Legutóbb arról beszélgettünk, hogy most majd pozitív dolgokról mesélsz, hogy jön még neked a Mecsek Rallye eggyel...
Valóban azt hittem, de úgy tűnik, hogy nem akar engem ez a Mecsek Rallye valamiért, most már két éve. Biztos valami rosszat tettem ott a Mecsek alján…

mar_megint_lenn_3

Idén egyszer már bejött nálatok is, hogy ami rosszul kezdődött, az jól végződött…
Most viszont nem így volt ez sem! A teszten tönkrement a versenyautó motorja, és beletették a tartalék motort, ami az elején nagyon-nagyon jól működött, de utólag számítgatva pont annál a kilométernél, amit az előzővel is mentem, elkezdett melegedni és nem is volt olyan teljesítménye. Nem mondhatnám, hogy ez a tény volt most a döntő a mi szereplésünkben, hiszen a hiba ellenére sem éreztem azt, hogy úgy mennék, ahogy kellene. Nagyon hullámzó volt a saját teljesítményem, akár egy körön belül is változott. Volt olyan gyorsasági, ami jól sikerült és az érzés is rendben volt, de volt olyan, ahol annyira görcsösen mentem, annyira óvatosan, hogy az egyszerűen nem én voltam! A második gyorstól kezdve úgy üzemeltünk ráadásul, hogy melegedett az autónk motorja. Bíztunk abban, hogy kibírja majd a verseny végéig, és nem is volt más választásunk, minthogy megpróbáljuk végigcsinálni a versenyt. A saját magam és az autó teljesítményével az első nap végén a harmadik helyen álltunk a magyar értékelésben, az IRC-ben a 10. helyen. Szerintem ez nem is adott okot arra, hogy elkeseredjünk, hiába nem tudtunk az első helyért versengeni. Második-harmadik hellyel az év végi dobogós helyünk meglehetett volna, de így ez is elúszott.

mar_megint_lenn_2

Már a rajtceremónia parcferméjébe füstölögve érkezett meg az autód, amitől többen kisebb frászt kaptak, Bútor Robi ominózus esete után...
Igen, ott is volt már probléma. Egy másik benzint használtak az olaszok erre a versenyre és szerintem itt volt a baj. Egyszerűen nem úgy működött tőle a motor, ahogy várták. Abszolút jó szándékkal tették ezt, hogy másik üzemanyagot hoztak, a gyáriak is ezzel mennek, azt remélték, hogy egy kicsi teljesítménynövekedés lesz, de nem lett, sőt... Valószínűleg nem volt meg a megfelelő hűtése, és a katalizátor olyan szinten túlmelegedett, hogy ott izzott és a hátsó lökhárító majdnem lángra kapott... Volt ott egy kis riadalom, de aztán folyamatosan nézegették, majd kicseréltek minden olyan alkatrészt, amit egy ilyen motormelegedésnél ki lehet cserélni, tehát folyamatosan próbálták enyhíteni a hibát, de alapvetően ezt nem lehet eltüntetni, ha a motorolaj hőmérséklete folyamatosan 130-150 fok körül van, akkor az az "álmos könyv" szerint sem jelent jót! Bíztunk, hogy kibírja… nem bírta!

mar_megint_lenn_5

Számomra úgy tűnik, hogy megint magadban látod a hibát?
Én mindig magamban keresem először! Éreztem most is, hogy nem megyek jól, benn hagyok, de amikor már az érzés jó volt és még mindig nem jöttek az időeredmények, akkor gondoltam ezt tovább. Azt hittem először, hogy a második gyorsasági szakaszon ott maradunk, mert amikor elfordultunk felfelé Lapis irányába, akkor volt először, hogy fura hangja volt a motornak. Kálmi ekkor mondta, hogy már mióta villog a lámpa... én nem figyelem a műszert, és Kálminak is mondtam, hogy hagyja, úgyis addig megyek, amíg megy a kocsi! Nem fogok csak úgy megállni! Itt már olyan csörgő hangja volt az autónak, hogy azt hittem fel sem érünk Remeterétig. Ez a motor nem az a motor volt.

mar_megint_lenn_8

Kívülről viszont nagyon szép volt az autód és ráadásként még körbe is hímeztétek?
Kalocsai minta volt rajta, mert amikor kiderült, hogy a Mecsek Rallye IRC futam lesz, mi már akkor tudtuk, hogy egy különleges megjelenéssel szeretnénk emlékezetessé tenni a futamot, valamint egy kis magyarságot szerettünk volna vinni ebbe az egészbe, és ez lett belőle! Nem Button és Hamilton után szabadon, mert mi ezt már korábban tudtuk és nekik ráadásul matyó hímzésük volt, nekünk pedig kalocsai... bár a kettő nem túlzottan áll messze egymástól!

mar_megint_lenn_4

Év elején beszélgettünk egyszer arról, hogy angol nyelvtanfolyamra jársz. Hogyan sikerültek a külföldi médiának tett nyilatkozataid?
Hosszú nyilatkozatba azért nem mernék kezdeni, de ahhoz képest, hogy egy bő fél éve tanulok angolul, nagyon sok dicséretet kaptam, még Kálmitól is, aki szinte anyanyelvi szinten beszéli az angolt. Volt, hogy az IRC rallyerádiójának egy-két tőmondatban tudtam válaszolni, amikor megkérdeztek. Erre nagyon büszke vagyok, és ami számomra még nagyon fontos, hogy folyamatosan, egész évben tudtam a mérnökünkkel személyesen beszélni. Úgy gondolom, hogy itt a téli szünet folyamán tudom még ezt kicsit tanulni és a jövő évben talán már segítség nélkül is boldogulni fogok.

mar_megint_lenn_7

Ha már a jövő került szóba, az angoltanulás mellett mit csinálsz még a szünetben?
Egyelőre nyalogatjuk a sebeinket! Nagyon nehéz volt így ez az év, és még egyszer így nem szeretnék versenyezni! Az elmúlt években abban az elegáns helyzetben volt részem, hogy elő tudtuk teremteni azt az anyagi hátteret, amitől egész nyugodtan tudtuk végig csinálni az évet. Nem mondom, hogy habzsi-dőzsi volt, de ez az év volt az - az elmúlt évek után - amikor nagyon nehéz volt és még egyszer így nem szeretném! Ha ezen nem tudok változtatni, akkor nincs értelme! Mindenképp az olaszokkal szeretnék továbbra is együtt dolgozni, mert nagyon-nagyon meg voltunk velük elégedve. Egyetlen egy műszaki hiba sem volt az idei évben, most is "csak" a motor, de erről meg nem ők tehetnek, hiszen az ládában érkezik a Skoda Motorsporttól, ők már csak beépítik és üzemel, ahogy üzemel. Látom, hogy hogyan működik egy ilyen profi csapat, és ha én elő tudom teremteni ennek a hátterét, akkor szeretném csinálni, ha pedig nem, akkor inkább nem szeretném csinálni! Muszáj, hogy találjunk új támogatókat, és muszáj a jelenlegieket meggyőzni arról, hogy egy kicsit "emeljük a téteket" és akkor vissza tudunk térni a normális kerékvágásba. Ez az év borzasztóan nehéz volt, persze ehhez hozzátartozik az a perec is, amit okoztam... Úgyhogy most ennyi, majd "folytköv"!

mar_megint_lenn_6

 

 

this_is_the_rallye_no_problem_9



apa_kocsit_hajt_7

Ez a hír most jelenik meg 5922. alkalommal
Share |
2011.09.09-11.
Intercontinental Rally Challenge 2011
CANON 45. Mecsek Rallye
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
10 11 12 13141516
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 01
02 03 04 05 060708
09 10 11 12131415

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2020
European Rally Championship 2020
Mitropa Rally Cup 2020
Országos Rallye Bajnokság 2020
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2020
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k