Murván az igazi - ISEUM Rallye 2018
Szombathelyen folytatódik a hazai ralibajnokság!
2018-05-03
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
469249654
Napi oldal:
36051
Jelenleg:
255
Regisztrált:
3
kiemelt partnerünk :
Hyundai Budapest - AutoPalace Délpest
Opel Budapest - AutoPalace Délpest
AutoPalace Délpest

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
LAMAX
AutoDekor
exceex online
Magyar Nemzeti Autósport Szövetség

World Rally Championship
a tizedik futam,
a török verseny után
1.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
177
2. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
164
3. Sebastian Ogier
Ford Fiesta WRC '17
154
4. Esapekka Lappi
Toyota Yaris WRC
88
5. J-M.Latvala
Toyota Yaris WRC
75
6. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
75
7. Dani Sordo
Hyundai i20 Coupe WRC
60
8. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC '17
54
9. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
53
teljes táblázat
European Rally Championship
a hetedik futam,
a lengyel verseny után
1.
Alexey Lukyanuk
Ford Fiesta R5
150
2.
Bruno Magalhaes
Skoda Fabia R5
115
3. Nikolay Gryazin
Skoda Fabia R5
90
4. Fabian Kreim
Skoda Fabia R5
79
5.
Herczig Norbert
Skoda Fabia R5
63
6. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
62
7.
S. Galatariotis
Skoda Fabia R5
50
8. Grzegorz Grzyb
Skoda Fabia R5
49
9.
Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
38
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a kilencedik futam,
a lett verseny után
1. J.Kristoffersson
Volkswagen Polo R
354
2. Mattias Ekström
Audi S1
181
3. A. Bakkerud
Audi S1
179
4. Sebastian Loeb
Peugeot 208
176
5. Petter Solberg
Volkswagen Polo R
175
6. Timmy Hansen
Peugeot 208
163
7. Niclas Grönholm
Hyundai i20
112
8. Kevin Hansen
Peugeot 208
98
9. T. Timerzyanov
Hyundai i20
73
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2018
a hatodik futam,
az ózdi verseny után
1.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
156
2.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
121
3.
Kazár Miklós
Skoda Fabia R5
109
4.
Hadik András
Ford Fiesta R5
108
5. Velenczei Ádám
Hyundai i20 R5
98
6
Bodolai László
Ford Fiesta R5
69
7.
Balogh János
Skoda Fabia R5
63
8.
Osváth Péter
Skoda Fabia R5
46
9.
Trencsényi József
Skoda Fabia R5
35
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2018
a hatodik futam,
az ózdi verseny után
1.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
136
2.
Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
136
3.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
132
4.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
80,5
5.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
77
6. Berki Gábor
BMW M3
42
7. Csík Zoltán
Subaru Impreza WRC
37
8.
Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
31
9. Bodogán Ferenc
Lada 2015
31
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2018
az hetedik futam,
az ózdi verseny után
1.
Trencsényi V.
Ford Fiesta R2
139,5
2.
Krehlik Nándor
Lada VFTS
135,5
3. Ráti Gergő
Ford Escort Mk2
109
4. Dudás Gergő
Citroen C2 R2
106
5. Tim Gábor
Opel Adam R2
70
6.
Bacsa Tamás
Skoda Felicia KitCar
49,5
7.
Szabó Attila
Lada 2107
39,5
8. Várnai Dávid
Honda Civic
38,5
9.
Uveges Sándor
Lada VFTS
38
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2018
a hatodik futam után
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
138
2.
Söjtöri András
Toyota MR2
126
3.
Simon István
Fiat X1/9
114
4.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
81
5.
Pintér Máté
BMW
61
6.
Schebek István
Lotus Elise
54
7.
Pintér László
BMW
48
8.
Kovács Tamás
Speedcar GT
32
9.
Vizkeleti János
Lotus Elise
31
teljes táblázat

Az idei évben is Szombathelyen kezdődik a sokak által „igazinak” titulált murvás bajnoki versenyek egészen rövid sora. Lassan két évtizede, hogy a Vas Megyei pályákat koptatja a honi ralisport, így a térség, a pályák jellege közel sem ismeretlen, de annál kedveltebb. Az idei év kihívásairól, programjáról és a valódi „power” gyorsaságiról kérdeztem Markó Tibor rendezőt.
 
Az utóbbi évek megszokott menetrendje szerint: ha a bajnokság harmadik versenye, akkor végre murva és Szombathely. 
Egyedülálló, hogy a vasi megyeszékhely mennyire elkötelezett és mennyire magáénak érzi ezt a versenyt. A 2015-ös Szombathelyre történő visszatérés óta egyre szorosabb és egyre konstruktívabb a Város, a térség vezetői és a Marco Racing Team kapcsolata. Örömmel tölt el, hogy itt idén is adott a lehetőségünk egy olyan programot prezentálni, ami picit más, mint a megszokott, mint az átlagos. Ez a házigazdák, a helyi erők nélkül nem menne. És ha már itt tartunk: köszönöm, köszönjük Szombathely! Köszönjük Vas Megye!  
 
 
Az elmúlt években szinte mindenki rajthoz állhatott az ISEUM Rallye-n. Idén kiket vártok, kik indulhatnak?
Folytatjuk a korábban megkezdett utat, így a Rallye 1 (ORB), a Rallye Challenge (ORC), és a Rallye2 OB-k mezőnye mellett a Historic Challenge is képviseltetheti magát. És mivel az RVSZ lehetővé teszi számukra, a MARB-os versenyzők is indulhatnak Rallye2-ben, egyedi rajtengedéllyel. Így már valóban teljes a paletta.
 
És mi lesz az idei menü? 
Talán a legfontosabb infó, hogy a verseny 3 napos. Ez nem új. De az, hogy MINDENKINEK 3 napos, az igen! Pénteken az átvételek, és az ORB kvalifikációja után este az ISEUMnál rajt ceremónia, szombaton az ORB+ORC 6, míg a Rallye2+His Ch 2 gyorsaságit teljesíthet, és vasárnap egyaránt 4-4 gyorsasági vár minden versenyzőre.  
 
Jó, hogy így átrohantunk a programon, de részletezzük egy kicsit kérlek!
OK. Fontos infó, hogy igyekeztünk itt-ott változtatni a programon úgy, hogy a versenyzőknek a pályabejáráson is legyen feladata és ne legyen elég csak leporolni a tavalyi itinert. A másik meghatározó tény, hogy az idei versenyen viszonylag alacsony a gyorsasági szakaszok darabszáma, cserébe viszont nem 6-8km-es sprint szakaszokkal készültünk: az ORB+ORC-nek 13km feletti, a Rallye2+His Ch-nek pedig több mint 15km feletti az átlagos gyorsasági hossza. Idén is sikerült egy újdonságot kitalálni, és tető alá hozni, remélem, hogy elnyeri a versenyzők és a nézők tetszését. 
 
 
Akkor most már lelőhetjük a poént, ugye? …hogy idén is a legnehezebb szakasz lesz a power stage. 
Lőjük! Persze ahogy tavaly, úgy idén sem véletlen, hogy így alakult. Az ISEUM Rallye 2018 utolsó gyorsasági szakasza 22,5km hosszú lesz minden induló számára. 
 
 
Szóval akkor: ORB, ORC?

csütörtök
 pályabejárás, HIVATALOS TESZT,
péntek pályabejárás, adminisztratív és délután kvalifikáció, majd sötétedés után rajtceremónia az ISEUMnál, és kis hazánkban ismét csak itt, Szombathelyen valósulhat meg, hogy a verseny mezőnyét a megyei jogú város főterén „állítjuk ki”, azaz, itt alakítjuk ki az éjszakai gyűjtőt (PF).
 
szombaton 2 helyszínen, 6 gyorsasági (3 „kör”), 3 féle verzióban, összesen közel 60km gyorsaságival. Az első autó 15:58h-kor áll be a PF-be.
 
vasárnap 2 helyszín, 4 gyorsasági (2 „kör”), összesen több mint 75km gyorsasági szakasszal. A programot úgy alakítottuk ki, hogy az utolsó, azaz „power stage” szakasz 22,50km hosszú legyen, csak, hogy ne legyen sétagalopp a vége. A cél ceremónia 14:42h-kor kezdődik, az első autó pedig 15:10h-kor áll PF-be.
Így az ORB és ORC mezőnye összesen közel 135km-t teljesít az idei első murvás versenyen, Szombathelyen. És, hogy kisebb legyen az esetleges por okozta kellemetlenség, két perces időközökkel rajtolnak az indulók.
  
 
És a Rallye2, Historic Challenge?
A legfontosabb infó, hogy a Rallye2-nek ezúttal is „nagy versenyt” rendezhetünk, hiszen több mint 98km gyorsaságival, rajtceremónia + 2 nap versennyel és 1,5-ös szorzóval várjuk Őket!
 
csütörtök HIVATALOS TESZT és akár már csütörtökön is járhatnak be pályát, ez nem extra előny, hiszen korlátozott a pályabejárás (max.4 alkalom)
péntek pályabejárás, adminisztratív és technikai átvételek. És akár csak tavaly, az idei évben is részt vehet a Rallye2 – és a His CH – mezőnye a rajtceremónián, és ők is részesei lehetnek a főtéren kialakított úttörő Rallye kiállításunknak, hiszen Ők is ide érkeznek majd éjszakai gyűjtőbe (PF).
 
szombaton Már szombaton is versenyezni fog a Rallye! 2 helyszínen, 1-1 gyorsasági (1 „kör”), összesen több mint 23km gyorsaságival. Az első autó 18:28h-kor áll be a PF-be.
 
vasárnap 2 helyszín, 4 gyorsasági (2 „kör”), összesen több mint 75km gyorsasági szakasszal. A programot úgy alakítottuk ki, hogy az utolsó, azaz „power stage” szakasz a Ralye2-nek is 22,50km hosszú legyen, csak, hogy Ők se unatkozzanak. A cél ceremónia 17:12h-kor kezdődik, az első autó pedig 17:40h-kor áll PF-be.

Így a Rallye2 és a Historic Ch mezőnye összesen több, mint 98km-t teljesít az idei első murvás versenyen, Szombathelyen. Természetesen a R2 ás a His Ch is 2 percre rajtol a hétvégén. 
 
murvan_az_igazi_-_iseum_rallye_2018_2
 
Milyen kiegészítő dolgokkal készültök?
Kezdjük a miért-tel. Szerintem azért fontosak ezek az „apróságok” mert a normálisan felépített és üzemeltetett gyorsasági szakaszokon kívül – ami az alap – pontosan ezek a kiegészítő rendelkezések nyújt(hat)ják a versenyzőknek azt a pluszt, amitől még inkább versenyzőnek érezhetik magukat. Idén is lesz verseny közben autómosás, idén is szinte minden csapatjárművet beengedünk a szervizbe, ezzel is egyszerűsítve a csapatok mozgását, megszervezzük az esti rajtceremóniát és kivételes Parc Femét a főtérre. Idén is a szervizben alakítjuk az 1. nap utáni parc fermé-t, ez is kényelmi szempontokat szolgál. A hosszú gyorsokról már beszéltünk, a gyorsasági – etap arány sem rossz, ahogy a Rallye2 szorzója is extra. Kb ennyi, ami az előírásokon felül teljesül idén Szombathelyen.
 
Szóba került a hivatalos teszt...
A már-már klasszikusnak nevezhető teszttel várjuk az érdeklődőket a verseny előtti csütörtökön, Káldon. A versenykiírás elején megtalálható lesz a teszt infó csak úgy, mint a verseny hivatalos weboldalán: www.savariarallye.hu-n. 2018. május 24. csütörtökön, 14:00 – 19:00h között állunk a tesztelni vágyók rendelkezésére, az ismert 3,90km-es szakasszal. A teszt megrendezéséhez min. 20 nevező szükséges, és előzetesen regisztrálni kell a rallyeoffice@gmail.com-on.
 
murvan_az_igazi_-_iseum_rallye_2018_3
 
Kérted, hogy beszéljünk az előfutási lehetőségről.
Igen! A biztosítási tervünk hiánytalan megvalósítása érdekében még néhány előfutó jelentkezését el tudjuk fogadni. Versenyzői tapasztalattal rendelkező érdeklődők jelentkezését várjuk, akik az FIA vonatkozó biztonsági szabályainak (egyáltalán nem teljesíthetetlen) betartását vállalni tudják. Akit érdekel a lehetőség, keressen bennünket a részletekért a marcoracingteamkft@gmail.com címen.
 
Meddig lehet nevezni az ISEUM Rallye-ra?
A nevezési zárlatot – tekintettel az előző versenyen „lesérült” jelentős számú autóra – pár nappal kitoljuk, így 2018. május 14. (hétfő) a nevezési lehetőség zárása.
 
murvan_az_igazi_-_iseum_rallye_2018_4
 
Nézők nevében érdeklődöm, hogy lesz-e belépő, és mennyibe fog kerülni?
Szombathely Megyei Jogú Városának köszönhetően a rendezvény minden programrésze ingyenesen látogatható, sehol nem kell belépőt váltania az érdeklődőknek. Azonban minden helyszínen kötelező betartani a sportbíró és pályabiztosító kollégák kéréseit, utasításait! NE feledjük: az autósport veszélyes üzem! A részt vétel lehetőségével mindenki saját felelősségére élhet.
És hogy mikor, merre, hova lesz érdemes kilátogatni, azt is megosztjuk majd a nézőkkel, többek között a hivatalos műsorfüzetünkben.

 

Ez a hír most jelenik meg 6526. alkalommal
Share |
2018.05.25-27.
Országos Rallye Bajnokság 2018
ISEUM Rallye 2018
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18 192021
22 23 24 25262728
29 30 31 01 02 0304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
2018.10.19-21.

részletes infóink
2018.10.20.

részletes infóink
2018.10.20.

versenykiírás
2018.11.09-11.

részletes infóink

b a j n o k s á g o k
World Rally Championship 2017
European Rally Championship 2017
Országos Rallye Bajnokság 2017
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2017
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k