FIA ZÓNA és RALLYCROSS OB.5.futam - 2024.szeptember 21-22. - Nyirád
Pirelli győzelem a 2014-es Baranya Kupán
A teszt és a a verseny tapasztalatairól beszélgettünk Mezey Tamással
2014-08-12
interjú • (x)
h i r d e t é s
Összes oldal:
729230424
Napi oldal:
321406
Jelenleg:
1266
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása a 4.futam után
1. Kasza Kristóf
779
2.
Fónagy Kristóf
754
3. Gönczi Dániel
704
4. Kozsuk Péter
630
5. Suborits Péter
628
6. Végh Krisz
608
7. Bíró-Ambrus Roland
606
8. Osztás Ábel
588
9. Balogh Richárd
573
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 9.futam, Finn Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
192
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
158
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
154
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
140
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
130
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
86
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
34
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat

pirelli_gyozelem_a_2014-es_baranya_kupan_7

 
A Stefani Baranya Kupa keretén belül megtartott aszfaltos teszten több ORB és Rallye2 versenyző is élt a lehetőséggel és kipróbálta a Pirelli legújabb fejlesztésű, aszfaltra szánt rally abroncsait. A tesztpálya a legendás hetvehelyi gyorsasági szakaszon, pontosabban annak egy részén, a bakonyai elágazásnál lévő erdészház és az 5-ös üzemi elágazás közötti 3,5 km-es szakaszon lett kijelölve. A profi teszt és az azt követő verseny tapasztalatairól beszélgettünk Mezey Tamással, a Pirelli versenyabroncsainak hazai forgalmazójával.

Stefani Baranya Kupa abszolút 1. és 2. helyezése is mondhatni újonc Pirelli-s versenyzők nevéhez köthető, de számos egyéb kategória győzelem és nagyszerű helyezés is.
Először a pénteki tesztről mondjál nekünk pár szót.
Kis mérgelődéssel kezdődött számunkra a Baranya Kupa, ugyanis Terenzio Testoni a teszt előtt másfél nappal lemondta részvételét, ezzel kissé kényelmetlen helyzetbe hozva engem, minket. Szerencsére a teszt ideje alatt folyamatos on-line kapcsolatban tudtunk lenni vele, így az általunk küldött adatokra szinte azonnal kaptuk a beállítási, módosítási javaslatokat. Természetesen nagyon köszönöm a Pirelli Hungary helyszínen lévő szakembereinek segítségét is. 

pirelli_gyozelem_a_2014-es_baranya_kupan_1

A kizárólagos Pirelli teszten részt vevő versenyzők közül többen most próbálhatták először az új fejlesztésű Pirelli abroncsokat.
Botka Dávid a Peugeot 207 S2000 autóját hozta el a tesztre és azon próbálta ki a számára is újdonságnak számító Pirelli abroncsokat. Mivel a teszten időmérésre is volt lehetőségünk (köszönet érte, és a versenyért a Markó Tibinek és csapatának), így nem csak a versenyzők érzésire hagyatkoztunk, hanem az időeredmények is segítették munkánkat. Dávid elmondása alapján rendkívül jó benyomást tettek rá a Pirelli gumik. Kiemelte a kezelhetőséget a gyors melegedést és az extra rövid fékutakat. Az időeredmények pedig magukért beszéltek, hiszen Dávid által korábban használt abroncsokhoz képest kilométerenként közel 1 mp-es differencia mutatkozott a Pirelli gumik javára!

Ugyanilyen tapasztalatokról számolt be Ranga Peti is a Mitsubishi EVO IX R4-el, az időeredmények itt is alátámasztották az általa elmondottakat, a tesztet követő versenyen elért abszolút első helyezése pedig részéről is minden várakozást felülmúlt. Számára a gumik viselkedésében az állandóság a széles működési hőmérséklet tartomány és a kiemelkedő pontosság, ami meggyőző volt. 

pirelli_gyozelem_a_2014-es_baranya_kupan_2

Horváth Balázs - aki egy BMW E36 M3-t hajtott a teszten, és
versenyen is - mosolya is őszinte volt mikor a teszt végén kérdeztük a tapasztalatairól. Jelentős javulást ért el az időeredményeket tekintve, amit az autó minimális áthangolása után tovább tudott fokozni.

Bakó Laciék, pontosabban a csapatukban versenyző Jánosa Ákosék egy Citroen C2R2-vel nyúzták a teszten a Pirelli gumikat. Véleményük, érzéseik és időeredményeik is egyértelműen pozitívak voltak. Kopasz Krisztián Honda Civic VTI autóján is kifogástalanul működtek a Pirelli abroncsok. thumb_pirelli_gyozelem_a_2014-es_baranya_kupan_6Kondella Péterék Honda Civic Type-R autója ragyogóan működött a Pirelli RX5 és Rx7 abroncsaival, a versenyzők őszinte örömére. Strider Zoltán, Apkó Andrissal az oldalán, Velenczei Ádám segítségével próbálgatta a Pirelli RX5C típusú abroncsát és mind a teszten, mind a versenyen csak pozitív tapasztalatokról tudott beszámolni. Kazár Mikinek természetesen nem jelentett újdonságot a teszten használt autó (Evo IX R4) és a gumiabroncs teljesítménye sem.
 
Ez azt jelenti, hogy összemértétek a fentiek esetében az eddig használt abroncsokkal a Pirelli abroncsokat?
Igen, a tesztnek ez volt az egyik legfontosabb feladata. Kértük a versenyzőket, hogy amennyiben tehetik, úgy a teszten az általuk eddig használt abroncsokat is tegyék fel, hogy konkrétumok is legyenek azonos pályán, azonos körülmények között, és ne csak feltételezések. Megtették és nagyon köszönöm nekik, hogy vállalták az összehasonlítást, hajlandóak voltak az általunk javasolt módosításokat, finomításokat elvégezni az autóikon. Az eredmények alapján kijelenthető, hogy minden esetben a Pirelli került ki győztesen az összehasonlításból. 

A teszt ezek szerint nagyon jól alakult, de ha jól tudom a verseny talán ennél is jobban!
Igen, jól tudod! A teszten a Pirelli gumik teljesítménye mindenkit egyértelműen meggyőzött, így kivétel nélkül minden, a teszten résztvevő versenyző, és még jó pár már régebb óta Pirelli-t használó versenyző is Pirelli gumikkal állt a rajthoz. 

pirelli_gyozelem_a_2014-es_baranya_kupan_8

És mi lett a vége? 
Abszolút értékelésben Pirelli duplázás, Ranga Petiék első helyének, és Botka Dávidék második helyének köszönhetően! Ranga Petiék ezzel a győzelemmel vezetik az éves Pirelli kupa összesítését csoportjukban! Szenzációs versenyzéssel, nagyszerű eredményeket értek el Horváth Balázsék, Strider Zoltánék, Kondella Péterék, Jobbágy Petiék, Ruszó Krisztiánék, Jánosa Ákosék, Kopasz Krisztiánék, Bodogán Feriék, Amrein Lászlóék és a technikai hiba miatt idő előtt búcsúzó Gyarmati Arielék is. Gratulálunk nekik és természetesen minden versenyzőnek, aki részt vett ezen a nehéz, de nagyon jól szervezett, hangulatos versenyen. Köszönjük!

pirelli_gyozelem_a_2014-es_baranya_kupan_3
 
Ha jól tudom Botka Duduék a versenyen két gyorsasági szakaszon nem Pirelli abroncsokkal mentek.
Igen ez így van. Mivel számukra az egész verseny a tesztről, az autó megismeréséről a beállítások finomításáról szólt nem lehetett kihagyni az ismételt összehasonlítást ugyanazon pályákon. Az 5. és a 6. gyorsasági szakaszon más márkájú gumiabroncsokat használtak, az eredményeket mindenki megtalálja az eredményközlő oldalakon. Amit ezzel kapcsolatban kiemelnék, hogy a verseny utolsó kettő (7,8) gyorsasági szakaszára feltett Pirelli RX5C abroncsokban már 75 gyorsasági kilométer volt a 7. gyorsasági előtt. Aztán jött még kettő gyorsasági (20 km) egyáltalán nem spórolós tempóban, az utolsó szakaszon egy abszolút első idővel! Az utolsó két gyorsasági szakaszt tekinthetjük akár tartóssági próbának is, amiben szintén kitűnőre vizsgáztak az abroncsok.

Összegezve a tesztet és a versenyt?
Sokat dolgoztunk, de sokat is kaptunk! Ismételten köszönöm a versenyzőknek a szervezőknek és nem utolsó sorban a segítségemre levő kollégáknak, barátoknak a hozzáállást, az adatokat, az együttműködést. Remélem mindenki a maga hasznára tudja fordítani az adatokat a tapasztalatokat az év visszalévő versenyein.

pirelli_gyozelem_a_2014-es_baranya_kupan_9
Ez a hír most jelenik meg 2194. alkalommal
Share |
2014-08-08
Komló • rally ob
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
091011 12 131415
161718 19 202122
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
2024.09.20-22.

részletes infóink

2024.09.22.

részletes infóink

2024.09.21-22.

részletes infóink

2024.09.20-22.

részletes infóink

2024.09.26-29.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k