LCH Tavaszi LADA találkozó
Robi és az üvöltő oroszlán
306 Maxi Kit-car és Bútor Robi. A legjobb párosítás
2016-02-15
interjú • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
685070700
Napi oldal:
34853
Jelenleg:
1310
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

robi_es_az_uvolto_oroszlan_1

Már év végén tudtam, de nagyon nehéz volt magamban tartani... Most jött el az idő, hogy másoknak is beszélhetünk róla. Robi készséggel válaszolt a kérdéseinkre:

thumb_robi_es_az_uvolto_oroszlan_6Azt gondolom Bútor Robit megint nagyon fogjuk szeretni…
Mesélj az új autódról!
Sikerült beszereznem egy gyári Peugeot 306 Maxi Kit-car-t. Ez a 33-as számú autó, a Peugeot Dánia, importőr által támogatott autója volt, Jorgen Pilgaard ment vele anno. Ezzel az autóval szeretnék menni itthon pár aszfalt versenyen. Még nem tudom mikor és melyiken, de már nagyon mennék…
Még csak pár kilométert tudtam vele menni és már nagyon várom, hogy ez a pár, pár száz legyen!

robi_es_az_uvolto_oroszlan_2
 
Lényegében ezt egy múzeumból hoztad el, ugye?
Úgy néz ki, mintha elrakták volna egy időre. Gyönyörű! Egy francia versenyző vette meg és három évig újítgatta és talán egy métert sem ment vele. Rájött, hogy annyi pénzt költött rá, hogy inkább nem is megy vele.
Az autó nagyon szép állapotban van. Mi még egy kicsit próbálunk hozzátenni, a saját szájízünkre faragni. Gerőfi Gábor  barátom dolgozik rajta. Szívügyének tekinti és azt mondta, hogy még szebbet és jobbat csinál belőle, ha addig él is :). Azt gondolom, egy-két hónapja rámegy erre a projectre…

robi_es_az_uvolto_oroszlan_3
 
Ebből a Maxiból több féle létezett. Ez melyik? Hány lovas? Meddig lehet forgatni?
Igen, ezekből vannak különbözőek. EVO 1,2 és 3. A miénk EVO 2-es és a 300 lovas DCM  Motor van benne. Sajnos az EVO 3-as autóból talán 3-4 db van a világon és egyik sem eladó. Az 7 sebességes és kipörgés gátló is van benne és 305-308 LE. Az lett volna az igazi, de ne legyünk telhetetlenek!!

robi_es_az_uvolto_oroszlan_4
Hogy hol kell elváltani? A fékpadi mérés szerint 8500-nál adja le a motor a legnagyobb teljesítményét és 9700-nál gyulladt fel a váltásjelző. Lehet, hogy ezt kicsit lejjebb állítjuk, hogy spóroljunk vele... De azért úgy fogom használni, ahogy egy ilyen autót kell és szerintem 9700-as fordulatnál fogom elváltani… :)
Ez jól hangzik, nem? :P
Az biztos! Nagyon jól fog hangzani!

robi_es_az_uvolto_oroszlan_5
 
Rengeteg videót néztem. Régieket és újabbakat is, hiszen Olaszországban, Franciaországban még szalad ebből a típusból pár darab. Az látszik, hogy motorizáció szempontjából nagy különbségek vannak az autók között. 260 lóerőtől indulnak 305-ig. Ezek a 300 lovasak már irtózatosan jól szólnak! Elölről hallgatva óriási a szívóhang, mert  elől van a szívócsöve, hátulról pedig irgalmatlanul ordít, durrog, lángol, amit csak akarsz!
 
Evo 2-es specifikációjú az autó minden része. Ez a futóműben a váltóban a bukócsőben és a motorban jelent változtatásokat az első szériához képest. Dupla kipufogócső van rajta, ettől még szebb a hangja…
 
Én még csak belülről hallottam, az ipari parkban mentem vele egy-két kört. Három perc alatt kijött a teljes ipari park személyzete és megkértek, hogy hagyjam ezt abba… Elkapott a hév és megtettem ott pár kört a megfelelő fordulatszámon.
Szerintem fog tetszeni mindenkinek…
 
Biztos vagyok benne! Mesélj még az autóról!
Irgalmatlan fékek vannak rajta. 370-es, nyolc dugattyús Brembo fékek. A  váltója hatsebességes Xtrack, még a magnézium házas. Minden olyan benne, amitől igazi versenyautó egy ilyen autó… A bölcső, a hátsó híd, a lengőkarok. Minden túlméretezett, hatalmas kerékagyak és vaskos hátsó híd van alatta. Minden ki van találva.
Az autó súlya 960 és 1000 kg körüli, pontosat majd a végén tudok mondani, ha benne lesz minden.
 
Hasonló autókat már vezettél és hasonló autóban már nagyon jól érezted Magad. Gondolom ez a cél most is ezzel a szörnyeteggel.
Nagyon sokat gondolkoztam, hogy mit tegyek.
Mindenképp szeretnék hobbysta maradni! Az volt a cél, hogy olyan autóval menjek, amivel a saját és a nézők szórakoztatására tudok autózni és nem a másodpercekért vívni élethalálharcot és íven fordulni rengeteg pénzért.
Szűk volt a kör, a régebbi WRC-k, a Super1600-os autók és a Kit-carok jöhettek szóba.
Nehéz volt eldönteni, hogy a régi WRC, vagy ez. A fenntarthatósága miatt döntöttünk e mellett. Úgy gondolom, hogy egy régi WRC-t nem tudunk üzemeltetni. Bonyolult benne minden. A diffik, az osztóművek, az elektronika. Nincs hozzá semmi, ezért ki kellett zárni a régi WRC-ket.
 
Maradt a Super1600 vagy az F2. Egyértelműen a lóerő döntött. A legerősebb S1600-os autók, a Cliok 240-250 lovasak. Ez 300… Mind hangban, mind látványban, érzésben rengeteget számít egy ilyen autónál ez az 50 lóerő.
 
Itt három verziónk volt. Xsara Kit-car, 306 Maxi vagy Ford Escort Kit-car. A Xsara volt az első kiválasztott. Olyan autót szerettem volna, ami nem nagyon van senkinek. Tényleg nem nagyon van. 6 darabot gyártottak, abból talán 3 maradt meg és az is gyűjtők garázsában áll éss olyan áron, ami nem fért bele a büdzsébe.
 
Szűkült a kör a 306-ra. Ebből hármat találtunk és ez az autó tetszett a legjobban. 

robi_es_az_uvolto_oroszlan_7
 
Ahogy mondtad, nagyon tetszik az autó. Szerintem már hasonló autókkal mentél jól. Nem féltelek ettől sem…
Ezzel az autóval marhára lehet menni, ha megtanul vele menni az ember. Nem tudom, hogy tudok e még úgy menni, ahogy régen tudtam ilyen autóval. Sajnos eltelt pár év a Escort Maxi óta (16-17 ). Az biztos, hogy nagyon várom már a pillanatot, hogy beleülhessek és Cereden teszteljek egyet. Ennek az autónak azt a pályát találták ki…
 
Mondd, hogy Egerben már le….hatjuk magunkat!
Nagyon szétszedtük az autót, apró darabokban van, mindent átnézünk rajta, mindent újragondolunk. Például a kábelkötegét ki kellett cserélnünk, még az eredeti, 20 éves cucc volt benne. Nem szeretném, ha bármi gond lenne vele… Szétszedtük a váltót, a futóműveket. Mindent próbálunk úgy megcsinálni, hogy egy új autónk legyen és bírja a forszírozott üzemmódot!
 
Azt tervezzük, hogy Egerben tudunk indulni, ez a cél!
Előtte kell tesztelnem, mert nem akarok bénán odaállni. Azt akarom, hogy Egerben úgy üljek bele, hogy tudom, hogy mit csinálok! Ne ott kelljen kitalálnom a fékutakat, a kanyarsebességeket. 
 
A szó, amit a kérdésben feltettél, akkor fog működni, ha úgy tudok menni vele, ahogy azt várják tőlem az emberek és ahogy én is várom magamtól.
Iszonyatosan szeretnék menni, nagyon keményen! Félretéve az időt, csakis a látványra és az érzésre, hogy olyan legyen amikor megérkezek, mint amit elvárnak tőlem és egy ilyen autótól. 

Magam felé is nagyok az elvárások, de hát ismersz. Élvezni akarom az egészet. Erre azért rá kell készülni… A 9ezres tartományba menni és 160-170-ről komoly fékutakat venni… Ezeket az emlékeket fel kell frissíteni, de ezt szűk körben a teszten szeretném, nem pedig élesben. 
A rajtban 110%-on szeretnék pörögni!!!
Ha nem sikerül Egerre összerakni, letesztelni az autót, akkor biztosan ott leszünk Miskolcon.
Gerő Barátomnak, Várda Lacinak, Robajnak és Schafer Zoli mérnökömnek pedig köszönöm az extra energiát, amit beletesznek ebbe a projektbe, nélkülük ez biztos nem tudna működni.
 
Gerőnek küldünk egy kávégépet és nagyon várunk Benneteket!

 Egy kis kedvcsináló:

Ez a hír most jelenik meg 17189. alkalommal
Share |
2016.04.01-03.
Magyar Országos Rallye Bajnokság 2016
EGER Rallye 2016
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k