|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
h i r d e t é s
|
Amikor kitaláltam, hogy a Ranga tesókkal készítek párhuzamos interjút, úgy gondoltam, hogy megírom előre a kérdéseket és majd elküldöm nekik, egymástól függetlenül válaszoljanak ugyanarra... Az élet jobb forgatókönyvet adott, pont olyankor hívtam Petit, amikor egy autóban ültek és felváltva, vagy egymás szavába vágva válaszoltak a kérdésekre. Íme a közös interjú: Milyen ez testvérekegycsapatban történet? Olyan, ahogy elképzeltétek, amikor már véglegessé vált, vagy teljesen más lett?
Laci: Nagyjából így képzeltem el az egymás elleni harcot. Peti kicsit előrébb tartott a Skodával, mint mi, de így év végére jó lenne már elkalapálni őket… :) Peti: Sokan kérdezték, hogy mennyire fog ez kiéleződni, vagy esetleg mennyire lesz majd a kapcsolatunkra. Ezt, már amikor a Mitsubishivel mentünk egymás ellen, akkor is jól kezeltük, szerintem. Nem csak egymást tekintjük ellenfélnek, hanem az összes többi versenyzőt. Amikor egyikőnk előrébb végzett, jobb időt ment, akkor is próbáltunk segíteni a másiknak. Mivel lehet segíteni egymást? Laci: A navigátorom, Imi segít nagyon sokat. Őt ugye nem kell bemutatni, hogy mekkora a tapasztalata… Ugyanúgy segíti a mi munkánkat, mint ahogy segít Petinek is.
Peti: Ezt mindenképp megerősítem én is, hiszen nem egyszer volt olyan, hogy én beültem mögéjük, vagy Imi beült hozzánk és segített egy-két nehezebb pályarészt feldolgozni, melyik kanyar padlógázas, melyik nem. A magyar pályák szinte mindegyikén ment már versenytempóban jó autókkal, jó pilótákkal. Sokszor még nem merjük Lacival elhinni elsőre, amiket mond, de aztán az élet, és a versenykörülmények mindig beigazolják.
Tudnátok menni a másik itineréből?
Laci: Ha hirtelen úgy hozná a sors, akkor el tudnánk találni. Az alap mind a kettőnknél ugyanaz, talán a kiegészítő dolgokban használunk más információkat. Peti: Ugyanazt a szisztémát használjuk. A kanyarerősségeket egytől-hatig írjuk fel, használunk sebességi fokozatokat és persze pár kiegészítést, de nyolcvan százalékban ugyanaz az itinerünk. Akkor az működik, hogy Imivel elmentek hárman és felírjátok a fő elemeket és (Szőke) Tominak már csak a finomságokra ’kell’ beszállnia? Laci: Persze, ez így működik! Peti: Többször csináltuk már így! Lehet a versenyen figyelni a másikra? Vagy ott már mindenki el van foglalva a maga ’bajával’? Peti: A szervizben mindig mindent megbeszélünk. A gumitaktikát, a beállításokat. Minden részletet átbeszélünk a csapatvacsorán is. Nincsenek titkok, tényleg mindent átbeszélünk. Amikor a szervizből kimegyünk, ott már mindenki saját magával, a saját autójával, a saját versenyzésével van elfoglalva. De szerintem ez így is jó, nem jó kizökkenni a versenyzésből.
Érdekes volt Veszprémben, amikor kiesett Bodolai Laci, akinek messziről olyan a dekorja, mint Laciéknak, akkor nagyon megijedtem, hogy velük van valami probléma, tehát teljesen kizárni nem lehet ezt…
Volt fordítva is, amikor Laciék mentek el mellettetek…
Laci: Igen, ez nem jó érzés. Nem tudod, hogy mi lehet a baj, hogy nincs e bajuk… Érdekes lehet ez. Beszéljünk a beállításokról. Minden pilóta máshogy érzi jól magát egy adott pályán, egy adott autóban. Ebben mennyire hasonlítotok, vagy épp mennyire különböztök?
Laci: Év elején a kevés kilométerünk miatt teljesen Peti beállításaira hagyatkoztunk. De most már úgy tűnik, hogy mi jóval feszesebb autóval szeretünk menni, mint ő. Tehát ha Peti beállít egy autót, akkor tudod, hogy azon még mennyit kell változtatni, hogy az Neked jobban kézre álljon? Laci: Igen! A szezonkezdésnél tökéletes volt, hiszen azt sem tudtam, hogy melyik irányban van a kormány. Most már, hogy jönnek a kilométerek, már látszik, hogy Peti beállításai kicsit lágyabbak, a mi stílusunkhoz a feszesebb passzol jobban. Ki, hol érzi magát jobban az autóban? Gondolok itt a murva vagy az aszfalt versenyekre… Laci: Murván szerettem jobban menni, de ezzel az autóval hatalmas élmény aszfalton is közlekedni. Igazából most még mind a két talajon bizonytalan vagyok, de már tudom élvezni. Peti: Én jobban szeretem a murvát és ott az élmezőnyhöz közelebb is vagyok, mint aszfalton… Ott sokkal több mindent meg merek csinálni a kocsival. Mecsek Rallye. Jön a hazai futamotok. Mit vártok? Peti: Tavaly Pécsen az első aszfaltos versenyünkön, ahol ugye a pályákat jobban ismertük, már elsőre is sikerült gyorsabban menni, úgyhogy nagyon bízom benne, hogy erős aszfaltos futamunk lehet majd itt a Mecsekben… Laci: Itt már van pályaismeretem, jobban, mint az előző futamokon és reményeim szerint itt már bátrabban fogok tudni majd versenyezni. Semmi máson nem múlik már a jó eredményünk! Nagyon bízom abban, hogy gyorsabban fogunk tudni menni. Még a Mecsek előtt mentek egyet a Mecsekben, hiszen ott a nevetek az árpádtetői sprint futamon. Peti: Igen, mind a ketten rajthoz állunk ezen a Sprint futamon. Ez lesz az első része a tesztünknek a Mecsek Rallye-ra. A pálya ismerős… Kell ilyenkor navigátor? Laci: Persze! Attól függetlenül, hogy tényleg ismerjük jól ezt a szakaszt, a nagy tempónál kell a megerősítés. És teljesen más ezzel az autóval menni, mint a korábbiakkal, amikkel itt mentünk. Akkor sok sikert a hétvégére! Ki győzzön, kinek szurkoljunk? Laci: Most már győzzek én, nem?! :) Peti: Legyen úgy! Nem fogom hagyni, de győzzön! :) Ez a hír most jelenik meg 2543. alkalommal
|
|
||
h i r d e t é s
asi, balogh jani, boroznaki tibi, bujdos miki, drift, duen, esztergom, evo, fabia, grepton, herczig norbi, itiner, king of europe, mafc, miskolc, mitsubishi lancer, murva, n4, rallyracing, rte, s2000, skoda, turi tomi, wald4tel, wrc
ausztria, autogrill, bajna, crash, csepel, drtrophy, duen, dunaharaszti, esztergom, etele, frici, gemer, miskolc, rally ob, rally vb, rallysprint, rigli, rozi64, salak, simontornya, szlalom, szombathely, teszt, toyota celica gts, zsiros
|
s t a t i s z t i k á k |