Tündér Családi Rally Bajnokság
A Tündérkör Alapítvánnyal együttműködve hátrányos helyzetű családok megsegítése a cél
2019-06-04
információ • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
493484009
Napi oldal:
19920
Jelenleg:
378
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Citroën Magyarország

további partnereink :
COMPLEXPRESS - Futárszolgálat
Easy Wash - a kézi autómosó
AutoDekor
MyActionCam
E-maki webáruház

World Rally Championship 2019
a tizenegyedik futam,
a Turkey Rally után
1. Ott Tanak
Toyota Yaris WRC
210
2. Sebastian Ogier
Citroen C3 WRC
193
3.
Thierry Neuville
Hyundai i20 Coupe WRC
180
4. A.Mikkelsen
Hyundai i20 Coupe WRC
94
5. Kris Meeke
Toyota Yaris WRC
86
6. J-M. Latvala
Toyota Yaris WRC
84
7. Teemu Suninen
Ford Fiesta WRC '17
83
8. Esapekka Lappi
Citroen C3 WRC
80
9. Elfyn Evans
Ford Fiesta WRC '17
78
teljes táblázat
European Rally Championship
a hatodik futam,
a Barum Rally után
1. Chris Ingram
Skoda Fabia R5
108
2. Alexey Lukyanuk
Citroen C3 R5
107
3.
Lukasz Habaj
SKODA Fabia R5
98
4. Filip Mares
Skoda Fabia R5
75
5. Oliver Solberg
Volkswagen Polo GTi R5
39
5. Jan Kopecky
Skoda Fabia R5
39
7. Marijan Griebel
Volkswagen Polo GTi R5
38
8. J.M. Lopez
Citroen C3 R5
35
8. G. Basso
Skoda Fabia R5
35
teljes táblázat
World Rallycross Championship
a kilencedik futam,
a rigai RX után
1. Timmy Hansen
Peugeot 208
187
2. A. Bakkerud
Audi S1
186
3. Kevin Hansen
Peugeot 208
179
4. Niclas Grönholm
Hyundai i20
157
5. Janis Baumanis
Ford Fiesta
126
6. T.Timerzyanov
Hyundai i20
122
7. Liam Doran
Audi S1
113
8. Anton Marklund
Renault Megane RS
110
9. Timo Scheider
Seat Ibiza
93
teljes táblázat
Országos Rallye Bajnokság 2019
az ötödik futam,
az Ózd-Salgó Rallye után
1.
Vincze Ferenc
Skoda Fabia R5
151
2. Velenczei Ádám
Citroen C3 R5
88
3.
Hadik András
Ford Fiesta R5
87
4.
Balogh János
Skoda Fabia R5
78
5.
Turán Frigyes
Ford Fiesta R5
74
6. Német Lackó
Skoda Fabia R5
45
7. Bútor Róbert
Skoda Fabia R5
34
8. Bodolai László
Skoda Fabia R5
34
9. Trencsényi József
Skoda Fabia R5
33
teljes táblázat
Országos Rallye Challenge 2019
az ötödik futam,
az Ózd-Salgó Rallye után
1. Dudás Gergő
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
111
2. Matics Mihály
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
99
3.
Maricsek Miklós
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
96
4.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
90
5.
Hevesi István
Mitsubishi Lancer Evo VI
86
6.
Gyarmati Ariel
Mitsubishi Lancer Evo VIII
73
7.
Molnár István
Mitsubishi Lancer Evo VI
20
8. Friedmann Zsolt
Mitsubishi Lancer Evo IX R4
19
9. Tajmel Tibor
BMW
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally Cup Hungary
a harmadik futam,
a Székesfehérvár Rallye után
1.
Csomós Miklós
Peugeot 208 R2
45
2.
Szauer Gergő
Peugeot 208 R2
41
3.
Márta János
Peugeot 208 R2
18
4.. Riskó Dani
Peugeot 208 R2
13
5.
Norbert Maior
Peugeot 208 R2
12
6.
Hangodi Bendegúz
Peugeot 208 R2
10
7.
Jánosa Ákos
Peugeot 208 R2
9
8.
Hibján József
Peugeot 208 R2
8
9.
László Martin
Peugeot 208 R2
3
teljes táblázat
Országos Rallye2 Bajnokság 2019
a hatodik futam,
a Salgó Rallye után
1. Trencsényi Vince
Ford Fiesta R2T
124
2. Tim Gábor
Opel Adam R2
86
3. Lendvai István
Citroen C2 R2
69
4. Géringer Zoltán
Honda Civic Type-R
59
5. Neukirchner A.
Honda Civic Type-R
52
6. Zsebe Gábor
Skoda Felicia
36
7. Tőzsér Áron
Citroen C2 R2 max
36
8.
Baksai László
Lada 2107
35
9. Foczkó Ákos
Honda Civic Type-R
33
teljes táblázat
Országos Historic Rallye Bajnokság 2019
a második futam,
a Miskolc Rallye után
1. Fehérvári Csaba
Toyota Corolla
32
2. Spindler Jenő
Opel Corsa
22
3.
Szőnyi Péter
Suzuki Swift GTi
13
4. Gyenes András
Lada 2101
14
5. Orosházi Szabolcs
Suzuki Swift GTi
9,5
6.
Világi Tamás
Mitsubishi Starion
9
7.
Wirtmann Ferenc
Ford Escort MKII
8
8. Komjáti Ákos
Lada 2105
4
9. Rácz Tibor
Lada 21011
2
teljes táblázat
Magyar Szlalom Bajnokság 2019
a negyedik futam,
a 2.Reptér Szlalom Kupa után
1.
Simon Robin
Fiat X1/9
99
2.
Bognár Martin
Volkswagen Golf I
83
3.
Simon István
Fiat X1/9
83
4.
Söjtöri András
Toyota MR2
78
5.
Lovász Róbert
Suzuki Ninja ZX12R
47
6.
Pintér Máté
BMW
39
7.
Ifj.Hefler Róbert
Honda Civic VTI 1.8
35
8.
Pintér László
BMW
32
9.
Kajári Ferenc
Renault Clio
18
teljes táblázat

Mi is az a Tündér Családi Rally Bajnokság, ki nevezhet, hogy lesz szurkolóból versenyrendező…
A verseny szakmai szervezőit, Ignácz Tibort és Kalász Istvánt kérdeztük…

Mi az a Tündér Családi Rally Bajnokság?

Kalász István:
Kettébontanám a kérdést.
Hogy mi is ez a verseny, arra a kérdésre a versenykiírásunk 1. pontját idézve válaszolnék:
„A verseny célja, hogy lehetőséget biztosítson tájékozódási autóversenyzésre az autózást, motorozást, túrázást, autóversenyzést kedvelő amatőröknek, profiknak. Célja, hogy szervezett formában megismertesse hazánk nevezetességeit, látnivalóit. A verseny tájékozódási rali, ahol a KRESZ szabályai – különös tekintettel a sebességhatárokra és korlátozásokra – mindenkor betartandóak, ezek betartásáért a versenyzők felelnek. A verseny sikeres teljesítésének előfeltétele az útvonal helyes megválasztása. A futamokon valamennyi GPS-pont teljesítése a KRESZ betartásával lehetetlen, ezért a csapatoknak ki kell választaniuk, mely pontokat keresik fel, és melyeket hagyják ki. A távot természetszerűleg rövidíthetik a csapatok. A futam célja a futam időtartama alatt minél több pontszám gyűjtése. A futam időtartama a versenykiírásban szereplő szintidő, mely a rajtidőtől a célba érkezés, illetve a menetlevél sportbírónak történő átadása között eltelt idő. A szintidő kikésése büntetést von maga után.”

Röviden annyi a történet, hogy GPS koordináták alapján egy időintervallum alatt el kell jutni A-ból B-be rengeteg élményt, látnivalót és kalandot szerezve.

Ignácz Tibor:
Arra a kérdésre pedig, hogy miért Tündér Családi Rally a név, a válasz nagyon egyszerű:
Az idei évben egy 3 futamos bajnokságot szervezünk, mégpedig a Tündérkör Alapítvánnyal való együttműködésben. Ezt kiemelten fontosnak tartjuk, ugyanis mindamellett, hogy szórakozást és új élményeket nyújtsunk a versenyen indulóknak, a Tündérkör Alapítvánnyal együttműködve a halmozottan hátrányos helyzetű családok megsegítése a célunk. Itt emelném ki, hogy mindegyik versenyünk helyszínen lesz egy kihelyezett gyűjtőpont, ahol tartósélelmiszer gyűjtése zajlik majd a rászoruló családok részére, valamint folyamatos adománygyűjtés zajlik, melynek részleteiről a versenysorozat alapkiírásában nyújtunk részletes tájékoztatást.

Fontosnak tartom még megemlíteni főtámogatónkat, a Meligen Hungary Zrt-t, az ő támogatásuk nélkül biztosan nem jöhetett volna létre ez a versenysorozat.
 
Honnan van a RALLY szeretet?

Kalász István:
Már általános iskolában elkezdődött, amikor mindig azokat a tv műsorokat kerestem ahol ebből a technikás, improvizatív sportból láthattam képkockákat. A forma 1-et és a pályaversenyzést is csak azért követtem, mert ezekről sokkal többet lehetett látni és hallani a 80-as 90-es években a médiában. 
 
Nem kerülte el a figyelmem semmilyen technikai sportág, de az igazán érdekes és szép mindig a rally volt számomra.
A RANGA LÁSZLÓ, IFJ. TÓTH JÁNOS, FERJÁNCZ ATTILA, ÉRDI TIBOR korszakban volt szerencsém először a pálya mellett állva beletekinteni a rallyba, amely egy igazán szép korszak valóban nagy nevekkel. A lakóhelyemhez közel eső Kassa Rally 1994 volt az első verseny ahol megcsodálhattam először testközelből a „vasakat”.
 
A 2003-2007-es időszakban az összes magyar bajnoki futamon ott voltunk. WRC áradat és rengeteg Mitsubishi Evo jellemezte ezt a magyar rally fénykorának is nevezhető korszakot, amelyet már egy csapat web-design szerkesztőjeként csináltam végig. Nagy lelkesedéssel szerkesztettem sajtóanyagokat, terveztem készítettem frissítettem a rally.tothesfiai.hu weboldalt a Tóth Tibor – Szabó József párosról szóló információkat, multimédia anyagokat. Mindezek mellett természetesen szurkoltam nekik, akik a Mitsubishi Lancer EVO VI, majd később EVO VIII versenyautóval harcoltak a nívós N csoport bajnoki címért.”

Ignácz Tibor:
Csatlakoznék Istvánhoz, annyi eltéréssel, hogy a köztünk lévő minimális korkülönbség miatt nekem a 80-as évek kimaradtak, a 90-es évek elején pedig még csak a Matchboxokat tologattam. Külön öröm számomra viszont az a tény, hogy az idei évben, hosszú kihagyás után európabajnoki futamot rendez Magyarország, így azok közül is többen kerülhetnek közel egy nagyon színvonalas futamhoz, akik anyagi vagy egyéb okokból nem engedhetik meg maguknak, hogy külföldi versenyekre látogassanak el.

Ami viszont magát a versenyünket is érinti, elmondhatom, hogy nem csak nézőként, és résztvevőként, de szervezőként is nagy szerelmünk minden, ami autó, ezért is csináljuk már sokadik alkalommal.

 tunder_csaladi_rally_bajnoksag_1
 
 
 
 
Ki nevezhet a bajnokságra? Kiknek ajánljátok a versenyt?

Ignácz Tibor, Kalász István:
 
Mindenkinek, aki szeretné izgalmas formában megismerni hazánk nevezetességeit, új barátokra szert tenni, és egy jót autókázni. Természetesen fontos, hogy a sofőrnek legyen érvényes jogosítványa, a járműnek pedig érvényes forgalmi engedélye. Ketten együttesen az idei három futammal már tizenkét verseny szervezésén leszünk túl. Bízunk benne, hogy a nevezői létszám az eddigi tendenciának megfelelően bővülni fog, hiszen van egy kialakult keménymag, akikhez társultak tavaly navigátorok, akik pilótaként versenyeznek a túrán. Versenyeinkről motorosok is érdeklődnek, és a nevezők között a profik is jelen vannak, akik Ázsia Túrát is megjárt versenyzők. Ennek ellenére a verseny élményéért érkezőknek sincs okuk az aggodalomra, ugyanis míg előbbi egy terepen zajló verseny, mi minden GPS pontot úgy tervezünk meg, hogy közúton – esetlegesen pár perces sétával – megközelíthetőek legyenek bármilyen gépjárművel.
 
Visszatérő versenyzőink például családanyák, barátok, barátnők, házaspárok, párok akik nem a rally szeretetéért, hanem az együtt töltött idő, a vezetés és a kaland élményért jönnek a versenyre már évek óta. Mindig törekszünk rá, hogy az ilyen céllal érkezők is jólérezzék magukat, így nem csak azoknak ajánljuk a futamokat, akik a győzelem reményében vágnak neki, egy kellemes hétvégi kirándulásnak is tökéletesen beillik majd mindegyik versenyünk.
 
Végezetül szót ejtenénk az idei helyszínekről:
Pest megyében zajlik majd az I. Felfedező Rally, melyre 2019. június 22-23 között kerül sor. Ez a verseny lesz a Tündér Családi Rally első állomása, remélhetőleg nagyszámú indulóval a kedvező földrajzi elhelyezkedésnek köszönhetően.
Következő futamunk a IX. Meligen Rally, ez 2019. szeptember 21-22 között kerül megrendezésre, központja pedig Hidasnémeti lesz. Ez a verseny - már bátran kijelenthetjük, hagyományosan – a Zemplén térségét járja végig, és ismerteti meg az indulókat a környék nevezetességeivel.
Idei utolsó versenyünk az I. Hajdú Rally, amire csak 1 hónapot kell várni, ugyanis 2019. október 19-20 között kerül megrendezésre, Debreceni központtal, azonban Hajdú-Bihar megye mellett Szabolcs-Szatmár-Bereg megyébe is ellátogat.
 
Reméljük, minél több olvasóval, fanatikussal találkozunk minden helyszínen!
 

 

Ez a hír most jelenik meg 2001. alkalommal
Share |
2019.06.22-23.
rendezvény
3.Látvány Rally
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
09 10 11 12131415
16 17 18 19 202122
23 24 25 26272829
30 01 02 03040506
07 08 09 10 111213
2019.09.21.

hivatalos honlap

2019.09.20-21.

hivatalos honlap

2019.09.26-28.

részletes infóink

2019.10.06.

hivatalos honlap

2019.10.05-06.

információink

2019.10.10-12.

információk

2019.11.08-10.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2019
European Rally Championship 2019
Mitropa Rally Cup 2019
Országos Rallye Bajnokság 2019
Országos Amatőr Rallye Bajnokság 2019
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
LADARACING.hu - Őrület ez...
Félelem Nélkül...
Lakihegy Rádió - FM 107MHz
Útonállók
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
GYMKHANA
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k