LCH Tavaszi LADA találkozó
Vizelli Karcsi és az R5 project
Amikor két vetélytárs összeáll és összerak valami jó dolgot...
2020-01-07
előTIPPelő • DuEn
h i r d e t é s
Összes oldal:
685015205
Napi oldal:
115869
Jelenleg:
1099
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

Autószöv Gyöngyös

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

K&H SIM Liga powered by HUMDA
Hungarian Virtual
Dirt Rally 2.0 Championship 2023
a bajnokság végeredménye
1. Molnár Alex
1298
2. Kasza Kristóf
1284
3.
Fónagy Kristóf
1241
4. Martinák Balázs
1222
5. Martin Márkó
1215
6. Bíró-Ambrus Roland
1210
7. Budai Csaba
1188
8. Péntek Ádám
1093
9. Juhász Ferenc
1081
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a Croatia Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
86
2. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
80
3. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
59
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
53
5. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
45
6. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
45
7. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
31
8. Esapekka Lappi
Hyundai i20 N Rally1
23
9. A. Mikkelsen
Hyundai i20 N Rally1
14
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
az 1.futam,
a Rally Hungary után
1. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
33
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
29
3. Csomós Mixi
Škoda Fabia Rally2 Evo
25
4. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
19
5. Erik Cais
SKODA Fabia RS Rally2
17
6. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
15
7. A.Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
15
8. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
12
9. Simon Wagner
Ford Fiesta MkII Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia R5 Evo
50
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
39
3. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
4. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
30,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
25,5
6. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
22,5
7. László Zoltán
Skoda Fabia RS Rally2
19,5
8.
Bertalan M.
Peugeot 208 Rally4
16,5
9. Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
13,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
50
2.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
39
3. Nagy Gábor M.
LADA 2107
30,5
4. Szlovák Ferenc
SEAT Ibiza
26,5
5. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
19,8
6. Tárkányi Sándor
LADA VFTS
11,3
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 30.Veszprém Rally után
1.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
18
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
14
3. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
12
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
4,75
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
a bajnokság végeredménye
1. Ronavolgyi E.
Honda Civic
15
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
12
3. Baksai László
Lada VFTS
11
4. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
10
5. Simon György
Lada 2105
9
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
8
7. Tellér Antal
Peugeot 208 R2
7
8. Jóna Gábor
Lada 2107
6
9. Borza Balázs
Lada 2107
5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2023
a bajnokság végeredménye
1. Lenkey Ákos
Lada 2101-3
121
2. Péter Pál
Honda Civic
121
3. Tamás Gyula
Lada 2107
104
4. Békési Richárd
BMW 320
100
5. Rácz Gábor
Lada VFTS
73
6. Oberling Krisztián
Suzuki Swift
72
7. Borza Balázs
Lada 2107
64
8. Takács István
BMW E36
56
9. Mogyorósi Zoltán
Lada 2101
55
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2022
a bajnokság végeredménye
1. Kárai Tamás
Audi S1
159
2. Benyó Máté
Ford Focus
131
3. Koncseg Zoltán
Audi A1
117
4. Antal István
Mitsubishi Colt
101
5. Ales Fucik
Volkswagen Polo
58
6. Alois Höller
Ford Fiesta RX
40
7. Z. Staniszewski
Ford Fiesta RX
37
8. Roland Rohrer
Mitsubishi Evo
34
7. Marek Joura
Mirage EVO
25
teljes táblázat

vizelli_karcsi_es_az_r5_project_1

Vizelli Karcsi nagyon népszerű a magyar rallyongók között. Tiszta, ügyeskezű srác, aki bárkivel elbeszélget és közben piszok jól terelgeti a VFTS-t...
Idei első interjúnk

Karcsi, legutóbb Ford Escortról beszélgettünk...
Igen :) Eladtam a VFTS-t és utána nagyon erősen elkezdtem azon gondolkozni, hogy hogyan tovább.
Talán a Ford Escort MkII. áll a legközelebb a Ladához. Hátsókerekes és látványban is nagyon ütős lehet ez a kocsi, hiszen lehet vele keresztbe csúszni. Nem áll messze tőlem és talán azt a rajongótábort, akit idáig sikerült elérnünk, azt meg tudnánk vele tartani.
El is kezdtünk keresgélni és találtunk egy nagyon komoly kocsit Angliában. (Nagy) Petivel és a Bodogán Ferivel vettünk gyorsan repülőjegyet és kimentünk megnézni. Megcsodáltuk, kipróbáltuk, nagyon szép és jó autó volt, de ott tudatosult bennünk, hogy az autó ára vetekszik az R5-ös autók árával.

Azon agyaltunk, hogy tudnánk előteremteni arra a pénzt. Nem tűnt lehetetlennek, de az látszott, hogy az összes üresüveget vissza kell vinnünk otthonról, ráadásul nagyon sok mindent el kell adogassunk, hogy ennyi pénz összejöjjön.

De ha már ennyi pénzt összegyűjtünk, akkor meg el kellett azon gondolkozni, hogy kell e nekünk egy olyan kocsit venni, aminek sajnos túl sok kategóriája nincsen itthon, az ORC mezőnyében lehetne vele menni és a Mitsubishik ellen lehetne küzdeni vele… Elgondolkoztunk azon, hogy mi lenne, ha megpróbálnánk R5-ös autóban gondolkozni…

Logikus az okfejtés… Egy dolgot nem értek: Bodogán Feri kategóriatársad volt, egymás ellen versenyeztetek.
Igen és talán ez a legnagyobb dolog az egészben: a ralipályákon ellenfelem, vetélytársam. Egymás ellen versenyeztünk és a hosszú évek során nagyon szoros barátság kötődött közöttünk és Feri nagyon szeretne ebbe segíteni és nagyon sokat segít is, hogy ez a projekt létrejöjjön. Már a Fordos projektben is nagyon benne volt, mondta, hogy segít megvenni a kocsit, majd valahogy megoldjuk.
Hála Istennek ez a vonal ment tovább az R5-ös autó gondolati síkján is. Nagyjából így jutottunk oda, hogy elkezdtük nézni az R5-ös autóhirdetéseket.

Ez szenzációs! És ugye Neked volt már előzményed, hiszen mentél már R5-ös Skoda Fabia-val.
Ez így van és azóta nehéz is kiverni a fejemből ezeket az élményeket, hiszen a kocsi nagyon jó!! Arra van kitalálva, hogy gyorsan menjen vele az ember… Igaz, hogy a két verseny nagyon kevés ahhoz, hogy bármilyen következtetést levonj, de azt lehet tudni: ezek az autók igazi versenyautók.

vizelli_karcsi_es_az_r5_project_2

Ha a Ford mellett döntöttünk volna, azt már olyankor választja az ember, amikor igazából játszani, élményautózni szeretne, amikor lefelé építi a karrierjét. Olyan versenyzők vesznek ilyen autókat, akik már értek el nagyon komoly teljesítményeket, tettek le nagyon sokat az asztalra és vesznek egy komoly kocsit, amivel látványosan ’játszanak’.
Talán mi még nem vagyunk ott, hogy ezt a dolgot letegyük és elkezdjünk játszani. Még van bennünk ambíció. Megpróbálunk gyorsan menni és eredményt elérni.

Elkezdtünk olyan autóban gondolkozni, amivel lehet gyorsan menni, lehet még építeni a karrieredet, és akár hogy csűrtük, mindig csak az R5-öshoz jutottunk el…

Volt még ami az R5 felé ’taszított’?
A Szilveszter Rallye-n kint voltunk, mint nézők és bizsergett a kezem-lábam, nem bírtam magammal. Pont ott álltunk, ahol a Kalle Rovanpera megforgatta a kocsit és úgy ment vele, ahogy szerintem itthon még senki nem fordult még el R5-ös kocsival… Bementem Erikhez, rákérdeztem, hogy neki az autója, amivel Ferike megnyerte a bajnokságot, az mennyibe kerül. Azt ugye már lehetett korábban tudni, hogy eladó az autó, hiszen egy Polo GTI R5 jött a csapathoz és árulták az autót.
Rákérdeztem és nem mondott olyan ijesztő számot, amitől egyből eltántorodtunk. Beszéltem Bodogán Ferivel, akkor azt mondta, hogy ennyi pénzt nem tudunk összeszedni és most úgy állunk, hogy nem látszik lehetetlennek a dolog… Hiányzik még a büdzséből, de a kisebbik része… 

Az autóra megalkudtunk és próbáljuk összeszedni a hiányzó részt az autóra és próbáljuk összeszedni a hiányzó pénzt.
Ha jól értem, vagy Te, van a Feri és van egy autó.
Valaki még hiányzik…
Igen! Petivel mentem nagyon sok éven keresztül és a párommal, Évivel.
Most elgondolkoztunk azon, hogy ha egy ilyen kocsit megveszel, az nagyon sok pénz. De ha megbízhatóan üzemeltetni is akarod, akkor az nagyon nagyon sok pénz. Ehhez kell találnunk egy olyan navigátort, aki be tud segíteni.

Ez egyenes beszéd!
Volt már ilyen és reméljük, hogy lesz is még, aki tud segíteni.

Mik a tervek? Lesz egy csapat, ahol megy egy r5 és egy Lada, vagy hogy kell elképzelni?
Feri tovább folytatja a versenyzést a Ladával. Nem titok, szereti és tavaly év elejére lett kész az új VFTS-e. Azzal szeretne menni. 
Közben engem szép lassan örökbefogadott, már néha keresztapunak szoktam hívni. :)

Egy kezdődő kis csapat alapjait kezdjük lerakni közösen. Végig a segítségünkre lesz ebben a projektben és ha sikerül elindulnunk ebben az évben, akkor a Korda Racing égisze alatt fogunk versenyezni. Nagy segítségünkre van Erik és csapata. Ők készítik fel a kocsit, ők hozzák el a versenyekre.

vizelli_karcsi_es_az_r5_project_3



Ez a tervünk! Egy elszánt és eltökélt terv. De látva a többieket is, úgy látom, hogy ez meg fog tudni valósulni, persze ehhez szükség van még a navigátorra is.

Sokszor belegondolok és beleremeg a gyomrom…
:) Szerintem az első teszten már rendbe jössz majd és elhiszed, hogy ez valóban megtörténik.
Az évet arra szánjuk, hogy megtanuljuk a kocsit. Megtanuljuk kezelni. Kezdjenek el rutinból jönni azok a mozdulatok, amik egy-egy tempós kanyarnál kellenek, ha megcsúszik a kocsi… Teljesen máshogy kell kezelni, mint egy hátsókerekes autót. Egy kicsit újra kell tanulni vezetni vele. Sokkal gyorsabb, hamarabb jönnek az események, komolyabb fék van rajta.
Szeretnénk egy teljes szezont menni, és ha kiadja, akkor menni kisebb versenyeken is, tanulgatni az autó határait.

vizelli_karcsi_es_az_r5_project_4

Nagyon sok megkeresést kaptam miután eladtam a Ladát, hogy mi lesz ezután… Nem sok mindenkinek tudtam válaszolni, mert én magam sem tudtam, hogy mi lesz és milyen útra fogunk sodródni…
Szeretnék ezúton is üzenni azoknak, akik mellettünk állnak, és csak a LADA miatt szerettek minket, hogy a Ladázást is elkezdtük valahol és hála Istennek sikerült valami nyomot hagynunk ebbe a történetbe is… Tartsanak ki mellettünk és megpróbálunk ezzel a másik autóval is egy hasonló pályafutást elérni.

Nagyon szurkolunk, hogy találjatok olyan navigátort, vagy Titeket találjon meg olyan navigátor, aki hasonlóan pozitívan gondol erre a szezonra és biztos vagyok benne, hogy nem kell félned: nem csak a Lada miatt kedvelnek a rallyongók! 
Ez a hír most jelenik meg 8117. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
15 16 17 18192021
22232425 26 2728
29 30 0102030405
06 07 08 09 10 1112
13 14 15 16 17 1819

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k