Peti,mi néha megyünk ennyire lapjával is?Na ez bentről fel sem tűnik.Veszprém rally Olaszfalu 1994,az első osztály kicsit gyengécske volt,Gyulus barátommal már már gondolkodtunk hogy elnézünk másik gyorsra.Na de elkezdet autózni a másod osztály.Hihetetlen dolgokat láttunk,A rally sava borsa lett ott előadva.
'90-es évek? Károly Balázs?....minket -valamiért- nagyon szeretett zríkálni. A következőt találtam ki a gépátvételre. Besorakoztunk Veszprémiék autója mögé. Megvártam, amíg Balázs és Barna jól összebalhéznak a Lada berozsdásodot, és működésképtelen áramtalanítója miatt. A vita tetőpontján ártatlan arccal megkérdeztem Balázst, mi még meddig várjunk? Odarontott az autónkhoz, megnézte az áramtalanítót (nyomógombos behúzórelés s.k. tákolmány), persze hogy működött. Ügyes, mondta és SEMMI MÁST nem nézett. Boldok idők...
'91-ben nem a Salgón volt ez a kiesés? Számunkra azért emlékezetes mert a 2. vagy 3. gyorson a teljes csapattal vártunk benneteket. Amikor a rajtszám szerinti helyeteken jött egy hasonló Trabi(azt hittük,hogy Ti vagytok) kiszaladtunk vagy nyolcan az út szélére és olyan vadul integettünk,hogy a sofőr azt hitte,balaset történt. Blokkoló kerekekkel majdnem állóra fékezte az autót,szegény otthagyott vagy 5-6 másodpercet.Utólag is elnézést kérünk az érintettektől,nem emlékszem,hogy kik jöttek utánatok.
El is nevezte a Joti betegágynak a paripánkat. A gépátvételen Károly Balázs ráírta az átvételi lapra, hogy " a jármű átvételét megtagadom, mivel közúti közlekedésre is alkalmatlan".
Jó a story. Hogy még egyet ellőjek én is, 91-ben rally 1-ben indultunk, mivel "tele voltunk" ehhez szükséges belátással és pénzzel. A Mikronon pár km után az első gyorson egyhengeres lett a Trabi, 10-15 km/h-val baktattunk a dombok között, utolért a következő kör előfutója, majdnem letolt a pályáról. Végül a gyors felénél feladtuk a küzdelmet, és kiálltunk. Később hallottuk, hogy az R1 eleje 15-20 percet beöltözve ült az autójában a rajtban, mivel nem tudták elrajtoltatni őket, mert nem tudták, hogy hova lett a 90-es vagy 91-es (már nem emlékszem pontosan) rajtszámú Trabi.
Világos, én is emlékszem az N-es Zsiguli armadára, bár itt nem a kategória mennyiségére, hanem a kategórián belüli feldőlés-arányra próbáltam meg felhívni a fugyelmet. Volt, hogy 10-12 autóból a fele borított N/1-ben, azért az már mutatja, milyen volt a tempó akkoriban.
A '76-os Főtaxi-WYNNS rallyen Gander ugyanazzal a fehér Porsche-val, másik mitfahrerrel ment, de kiesett. A piros Alfa Romeoval Murányi Levente ment, de szintén kiesett.
Józsi úrnál a találat. Valóban Kele szürke pólóban (naja a szakállról könnyen beazonosítható) Vele szemben feketében, volt navigátora Jablonkai Lajos. Középen fehér sapkában, Pelyhe Miklós aki a'70-es években navigált a ZF-00-14 -es meseszép, ám gyakran meggörbülő Ladában. Mellesleg Pelyhe Gyurika (Balázs Öcsi ex navigátorának a papája) A kép Miskolcon, egy veterán autó kiállításon készült /hol másutt?/nagy vigyorgások és sztorizások közepette.
Amit sajnos nem tudok - trehányságom határtalan, régebbi telefonos fotó, nem írtam meg lementéskor - hogy az említett cikk(Gander-Alfa) '75 vagy '76 Mecsek
" mifelénk "piskótamintás" volt a beceneve "
Nem lehet hogy az előbb feltett minta a 'piskótamintásnak' valami variációja ? Mintha lennének benne nagyobb 'blokkok' is, bár lehet vágva lett...
" Sejtettem,hogy aki az Y Stomilon kívül még legalább 300 féle gumit ismer "
Bárcsak ismernék annyit...
Nézegetem a régi fotókat de csak lassan oszlik a sötétség a fejemben
Múltkor faterral próbálkoztam, leautózott 40 évet hivatásosként, mutogatom neki a képeket, rábök a szovjet vászonradiálra: 'ezzel hoztam le a kombit Csepelről, de a többi passz...'
Most már kezd bosszantani, hogy nem tudom kideríteni, hogy a képen ez milyen típusú gumi >
Lengyeleket már faggattam, nincs ötlet, ma rákérdezek vmi cseh forumon...
Aztán az évad végén Mecsek Rallye. Ricsi, a Ti Trabantotok már annyira elrohadt,hogy nem mentetek át vele a gépátvételen.Néhányan meg elkezdtünk szervezkedni,hogy szolidaritásból mi sem indulunk.Aztán a kasztnitokat végignézve beláttuk,hogy azt az autót már a bukócső sem tudja egyben tartani. Az első nap csak éjszakai szakaszok voltak,de nem sok Trabin lehetett működő pótlámpákat látni...