Az 1976-ban rendezett Főtaxi Wynns Rallye Túra osztály győztese a Róna / Molnár páros. A navigátor Molnár Tibi alias Benitó az akkori idők fenegyereke volt az a hír járta, hogy a bal lábával nyomta a gázt a span legnagyobb megdöbbenésére. A képen a híres csobánkai gyorson láthatók, amit az egyik kerék elvesztése után három keréken abszolváltak. A gyors vége a temetőnél volt, ahol az egyik várakozó Zsiga bánta a gyors kerék pótlást. Az ilyen jellegű alkatrészbeszerzés akkoriban teljesen megszokott volt. Ennek kifinomultabb formája az angliai RAC rallyen történt amikor Vatanen Mk 1-es Fordján az éppen arra jövő Capri hátsó hídja segített. majd küldöm a videót. Óriási.
Benító mai is aktív, Németországban él, ahol szép karriert futotott be a Ford-nál,Ő csinálta a Ferjáncz Ford WRC-jét ,mostanában a Wirtmann Feri Escortját készíti fel.
Szerintem ez a Debica, amit lengyelből hoztak szélesített felnivel együtt.Akkor ez egy iparág volt, ne felejtsük el 1970 valahányban vagyunk,gyakorlatilag itthon semmit nem lehetett akkor kapni,max egy jó nagy pofont március 15-én.
Ha esetleg a '75 Tátra-ralin akad fotó az Alpine-ról is, akkor pleeeease...
Bár gondolom akkor és ott nem az volt izgalmas, Ferdit láthattad itthon is épp eleget
historyfun! Az értékelésre már nem emlékszem. Arra viszont még ma is mérgelődve gondolok, hogy csak a pilóták versenyezhettek ezen a különpróbán, a navigátorokat nézővé degradálta a T.Rendezőség.
Keresek majd közelebbi képeket....
Decemberben jártam a Millenárison, most egy télen-nyáron üzemelő hokipálya van a közepén, nem tudnának így ott pihenni a versenyautók >
Ami számomra fura ezen a fotón, hogy a '70-es évek közepén osztrák indulók is voltak nálunk a túraversenyeken !
Hogy volt ez ?
Abszolútban értékelték őket, de pontot nem raboltak a mieinktől a bajnokságban ?
Porsche ellen menni Zsigulival, ez a magyar virtus
Ez a gumi a '76-os TAURUS rajtjánál volt felrakva Földesék Polskijára >
? ?
" A képen látható XAS alatt az akkor használt legnépszerűbb murva gumi a MICHELIN RC széle látható, melynek voltak különböző keménységű változatai attól függ, hogy köves vagy finom farkasgyepüi murváról beszélünk. "
Murvaguminál volt ilyen akkor hogy melyik a jobb ? Pirelli v Michelin ?
Hogy Ferjánczék mindig Michelin-RC azt értem a háttér miatt, de rengeteg fotó átszaladt a kezemen a 70-es évek versenyeiről és terepgumiként a Pirelli dominál azt kell mondjam.
Még ha nálunk egyesületi raliautón nyugati terepgumit látsz, az is szinte mindig Pirelli. De ugyanígy egy MüWiBu vagy Taurus osztrák és német versenyzőinél, szinte mindig a Pirelli, RC csak elvétve. Tudom az ár is meghatározó volt, de most olyasmire gondolok, mint pl. a VB-n a 90-es években: ha sáros murva, föld akkor Pirelli, ha vizes aszfalt akkor is Pirelli. Volt hasonló különbség régen ?
Tudom kevesen voltak abban a helyzetben hogy mindkettőt kipróbálhatták és örültek ha az egyesület adott vmit ami nem Stomil, de azért biztosan eljutott ez az info(ha volt ilyen) hozzánk is.
" Azt, hogy mikor jött be a TB a PB és az SB erről a Léhi Sanyi tudna mesélni. "
Fotók alapján merem mondani hogy a '76-os Aranyhomokon már TB volt a 17Gordinin, de persze ettől még nem biztos hogy előtte a Mecseken is tele volt már ezekkel a szervízbusz.
'75 Aranyhomok és '75 Rajd-Polski fotókat láttam az Alpine-ról, ugyanolyan mintájú gumi volt fenn az autón mint a TB, de jóval 'magasabb'.
PS. A Barum Racing egy nagyon aprómintás "verseny" gumi volt, ami ha meglátta a vizet inkább leugrott a felniről és haza szaladt. A következő széria a TB mintás Barum, klasszissal jobb volt ,de a MICHELIN-től fényévnyire...
A képen látható XAS alatt az akkor használt legnépszerűbb murva gumi a MICHELIN RC széle látható, melynek voltak különböző keménységű változatai attól függ, hogy köves vagy finom farkasgyepüi murváról beszélünk. Azt, hogy mikor jött be a TB a PB és az SB erről a Léhi Sanyi tudna mesélni.
AVON na ez a gumi megér egy misét. Ez volt a király a hegyen,látod erről el is felejtkeztem, aztán később ezt használták ,de lehet, hogy még ma is használják a rallyecrossban, megvágva. Azt tudni kell, hogy ez diagonál gumi volt sokáig, de lehet hogy még ma is ,nem tudom, a Forma 3 és egyéb monopostók kedvelt gumija volt.
A MICHELIN kizárólag radial gumit gyártott.
Szóval pontosan ez a helyzet:
" Vagy csak fiatal naivságom nem ismeri fel a 'tutit' ? "
Mondhatnám hogy sosem láttam, de nem lenne igaz. Csak körül kéne néznem itthon alaposabban.
Épp most Karácsonykor kaptam egy tejesládára való régi fotót, az egyiken ott vigyorog rám ez a gumi >
Csupán a fiatalok kedvéért:
A Stomil Y-t úgy is hívták, hogy "tyúklábmintás", a Barum babszem-nek (ha jól emlékszem OR6) pedig mifelénk "piskótamintás" volt a beceneve.
És amikor először mentünk Barum Racing-el azt hittük sinautóba ülünk, nem orrtolós Ladába.
Ez a gumi a MICHELIN XAS az első aszimmetrikus gumiabroncs a világon, ami egyébként mostanában nagy divat. A MICHELIN historic választékában MÉG ma is megtalálható.
http://www.michelin.com/corporate/FR/competition/pneus-competition?selectTab=classic-range
A 70-es 80-as évek legnépszerűbb gumijai - nálunk:
MICHELIN XAS (A110-ES AJÁNLOTT GUMIJA!!!!)
MICHELIN TB 5,15,20 SZÁRAZ,VEGYES TALAJ
MICHELI SB SOROZAT SLICK
MICHELIN PB SOROZAT ESŐ
PIRELLI CORSA
Hegyisek használtak GoodYear-t is vagy esetleg Firestone-t.
A fenti márkákhoz jellemzően a Volán és az Áfor versenyzői jutottak hozzá aztán használtan a többiek is kaphattak már akinek jó kapcsolata volt pld. Ferdivel.
Az utóbbi kettő a széria Zsigulisok használták előszeretettel ugyanis ott csak azs eredeti gyáti mérettel lehetett menni 155R13 ez volt ám az igazi móka.....
Szerintem nem naívság, hanem szükség kérdése. Ahogy a parasztember mondja: a muszáj nagy úr. Volt szerencsém nekem is májusi versenyen tükör aszfalton téli mintással menni, annyira szakadt az eső.. Nem oda való, de jobb volt a vízkiszorítása mint az aszfaltguminak. Túléltük