Összes oldal:
772874377
Napi oldal:
6820
Jelenleg:
776
Regisztrált:
0
h i r d e t é s
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

PLETYKA fészek
oldalanként | növekvő
összesen: 3332 hozzászólás • 167 oldal
552. • 2011-01-21 11:53:16
Sziasztok!

Ezen az FIA Historic linken megtalálhatjátok azon autók listáját, amit valaha homologizáltak, kb a 90-es évekig. Az FIA Historic munkabizottság állította össze, a Historic Bajhokságban résztvevő autók pontos beazonosíthatósága érdekében.

http://argent.fia.com/web/fia-public.nsf/F1738402CD97FDC3C125739A0053B6F9/$FILE/HomologatedForms-SortedByMake&Model-2010.pdf

PS. Lada vagy Vaz gyártmány egyetlenegy volt "B" csoportban homologizálva és az nem más, mint a jól ismert VFTS.


üdv bgy
551. • 2011-01-21 11:36:40
Kelecsényi László/ Deme Tibor ez a jó.

A Deme Kálmán nemrégen hagyott itt bennünket, a Főtaxi szakosztályvezetője volt legutóbb, előtte évekig Trabanttal vitézkedett. Jó srác volt. Nyugodjék békében!

üdv bgy
550. • 2011-01-21 11:32:33
tibi,

Az orosz cikkben sem említenek Gr.B.-t.
Hajlok afelé, hogy nem volt Gr.B. Samara, valószínűleg 'oda' kezdték fejleszteni, de lekésték(?).
549. • 2011-01-21 11:32:01
Szia Robi!

Két kérdésedre is válaszolnék 2 in 1 módra.

A Baltikumra a síkvidéki jelző illik bár az útjaik vonalvezetése inkább hegyvidékire emlékeztető. Télen az utakat, legalább is akkor még szigorúan csakis hótolókkal tartották karban, minek következtében az utak mentén egy kb,1-1,5 m magas hófal keletkezett. Ennek később nagy jelentősége volt a versenyzést illetően, mert a helyi menők ennek segítségével egy sajátos stílust alakítottak ki amelynek inkább a bobpályán történő száguldáshoz, mintsem a közúti autózáshoz volt köze.. Persze, azt itt meg kell jegyeznem, hogy ehhez, azért egy nagyfokú bátorságra és magas szintű technikai tudásra és tapasztalatra volt szükség.Ezt a fajta vezetési stílust volt szerencsém testközelből tanulmányozni ,ugyanis az első nap az egyik helyi menő aki a a középmezőnyhöz tartozott 10 percet időzött egy hófalban, emiatt másnap pont mögénk sorolták be, ami a rajtsorrendben a 40. körüli lehetett. Szóval ez az észt srác rendre minden gyorsasági harmadik kilométerénél utolért és menetből megelőzött, legyen az egyenes vagy éppen egy visszafordító és egy fantasztikus jég balettet a bemutatva a hófalon, eltűnt a szemünk elől. Felbuzdulva látottakon mi is megpróbáltuk ezt a technikát magunkévá tenni, de azt hiszem a harmadik kanyarnál mintegy 20km/h sebességnél úgy belefúródtunk egy hófalba, hogy csak a helyi kolhoz emberei segítségével tudtunk onnan kikecmeregni. Jól szemlélteti még az ottani viszonyokat és a helyiek képességeit az, amit a tréning alkalmával volt szerencsénk megtapasztalni. Éppen az egyik gyorsaságit gyűrtük és talán harmadjára mentünk át rajta. Én vadul mondom az imát a Kálmán fonott kalácsra emlékeztető kezekkel birkózik a volánnal, hogy egyáltalán az úton maradjunk, amikor is a semmiből feltünt egy dobozos IZS - talán az idősebbek még emlékeznek rá, hogy az milyen volt (borzalmas) - és hihetetlen tempóban elhúz mellettünk. A sokk hatása alól még fel sem ocsúdtunk, amikor is beértünk a gyors végén lévő faluba, ahol ott állt járó motorral (ott ez a szokás,oka van)az ominózus IZS a helyi Posta előtt. Mondom a Kálmánnak - állj csak meg , megnézném már, hogy milyen gumi lehet rajta, mert így - szerintem csak szögessel lehet menni. Odaballagtam a géphez és legnagyobb megdöbbenésemre nem, hogy szög nem volt rajta, de minta sem. Közben kijött a sofőr, egy pufajkás fiatal srác fején a lelógó fülvédős husankájával és a legnagyobb természetességgel vad tempóban elhajtott. Ezek után visszaülve az autóba egy lezser mozdulattal hátradobtam az itinert és az mondtam - azt hiszem, hogy ezen a versenyen most erre nem lesz szükség a továbbiakban. Hát ennyit arról, hogy mit jelent havon autózni.
A gumival kapcsolatban annyit, hogy a feltöltött képről nehéz beazonosítani azt ,hogy az a gumi, az a gumi , de aki látott már eredeti akkor használatos 1500 Lada gyári gumit az tudja miről beszélek.

Üdv mindenkinek bgy

548. • 2011-01-21 11:28:54
Help !

Melyik a helyes keresztnév ?
Kálmán vagy Tibor ?

" Kelecsényi László - Deme Kálmán " >

dobogósaink 1980

" Kelecsényi László - Deme Tibor "

dobogósaink 1983
547. • 2011-01-20 22:30:34
Igazad van. De egy másik mappába van oroszul is. De lehet hogy ez egy másik autó VAZ 29081 .
A másik 29084 volt asszem.
És ebbe a mappába az első képen az a "fekete" kocsi az mintha szélesebb kasztni lenne, de ott az egyik orosz szöveges ciknél tuti az van ami az előbbi csehes cikken volt.
546. • 2011-01-20 22:18:39
bégyé,

" Én megnéztem a gumikat, ami nem volt más mint az 1500-as Lada radial gumija keresztbe megvágva. "

Gyuri,
Lehet hogy ez lenne az a 'hógumi' >
545. • 2011-01-20 22:10:20
" Esetleg ha értesz oroszul akkor nézz be ide Van itt egy 3 oldalas cikk róla. "
Csehül van, bolha méretben nemértem
De Svet-Motoru cikk, az meglesz otthon a szekrényben, egy cimbora adott a nyáron a '70-es '80-as évekből egy 'raklappal'.
544. • 2011-01-20 21:45:36
Van egy listám amin elvileg rajta van sorba hogy melyik B-s homologizációt melyik kocsi kapta (wikipédián is fent van de ott nem sorrendbe) és ebbe nincs benne csak a VFTS. Szóval a többi csak prototipus volt. A nagyszárnyas Eva meg a 4x4 is. Az EVA-t biztos hogy B vagy S csoporta tervezték hiszen a müanyagkasztni A,N csoportban nem megengedett. Az hogy ez a másik a 4x4, amit In-team kérdezett , azt nem tudtam még kideriteni milyen csoportba szánták. Esetleg ha értesz oroszul akkor nézz be ide Van itt egy 3 oldalas cikk róla. kacsintok
541. • 2011-01-20 19:58:41
Főtaxi Wynns '78 Túra 3.Géposztály Eredménylista.
540. • 2011-01-20 19:54:38
Moszkvics csapat '79
539. • 2011-01-20 19:53:59
tibi23,

Innen indultunk:

'In-Team' kérdezte >

" Ez a Gr B-s szamara volt? Ha jol emlékszem készült ilyen. "

Akkor tehát nem volt Gr.B. Szamara(?)
537. • 2011-01-20 19:47:54
Köszönöm az infókat, ezt én is megnéztem volna a SALGÓ-n
536. • 2011-01-20 19:46:09
fanatic33,

Előre is köszönöm !
535. • 2011-01-20 19:39:53
historyfun!
Akkor hétvégén szkennelek! vigyorgok
Hillman!
78-as Nyirség Túra eredménylista.3as Géposztály.
Van még pár rajtlista,eredménylista,fotó az nem nagyon csak apámékrol pár.
534. • 2011-01-20 19:19:18
De sajnos a Samara EVA,S-proto, és a moszkvics 2141KR-el ellentétben ez nem maradt meg az utókornak, teljes épségében. bizonytalan

533. • 2011-01-20 18:52:20
helyeslek

Én néha nem merek oda felnézni, mert egy fél napig ott maradok, pedig kb 2 hetente nézem rajta a friss dolgokat, a történelem meg a fotók topicba.

Van vagy 2 orosz fórum, hát ott is sok minden van. De az a durva hogy nem csak ilyen 20-60 oldalas topic hanem még abba is linkek más oldalakra. pl most találtam egy olyat ahol százával vannak a ladás, VFTS képek.
taifun gallery
És a retro albumon belül még viszonylag csoportositva is vannak. Szamara Eva, szamara T3, vfts, tavria groupB,stb..

Igen jól olvastátok Tavriából is készült egy B csoportos prototipus. ---->

Észtországban készült és ez az egy darab van belőle.
PLETYKA fészek
oldalanként | növekvő
összesen: 3332 hozzászólás • 167 oldal
  
  
  
 
  
  
H K Sz Cs P Sz V
23 24 25 26272829
300102 03 040506
070809 10 111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k