1976 Mecsek-Rallye, nagyon takony esős idő volt, Ferjánczék ezzel a gumival mentek >
Tudom hogy ők sem voltak mindig rogyásig új gumival, talán nem is nagyon kellett akkor itthon sietni, de ezen a versenyen ültek először a 17Gordiniba, esett is...hmm
Mai szemmel ez egy nagyon hulladék guminak tűnik, főleg vízre !
Vagy csak fiatal naivságom nem ismeri fel a 'tutit' ?
historyfun! A fotó alapján nem tudok segíteni, de egy -nem túl komoly- idézettel hozzájárulok a gumi-kérdéshez:
"az Y mintás Stomilnál nincs jobb gumi, csak drágább" Golyó alias Volycsik Ferenc
historyfun! A Dacia stimmel, az Afit SC Miskolc is. De: Soós a pilóta fehér pólóban, Deme overállban(és jó húsban. Vagyis Soós-Deme páros. Ez a kép még túrás korukban készült a Főtaxi rajt előtti körversenyén (ma Prológnak mondanák) a Millenáris kerékpár-drómban.
historyfun! Jablonkai Lajos, Bialko Barna-Béres Zoltán.
Mellesleg valamennyien miskolciak, csak abban az időben.....
Jah' ha már az ügetőt emlegette bégyé a Zima rallye kapcsán, lehet, hogy Kele is tudna pár sztorit . Ő is indúlt egyszer a Bialko Öcsike navigálásával.
Igen, erről beszélek ,de ez putonnyal még "szebb". A filmen látható körverseny színhelye egyébként nem más, mint a helyi Hippodrom azaz ügető pálya. Ezeket a pályákat hagyományosan szinte kivétel nélkül használták a prológ színhelyéül ezeken az Orosz Tél Rallye-kon.
A gumival kapcsolatban pont a tallini Lóversenypályán láttam használni ezeket a speciális Barum téli gumikat először, amiből később kint Otrokovicében (Barum gyár) egy Valasska Zima Rallye alkalmával nekünk is sikerült szerezni.
A gumiról annyit, hogy annyira titokban tartották a Csehek ezt a gumit, hogy csak közvetlenül a Lóversenypálya rajtja előtt szerelték fel a Skodákra és utána azonnal le is szedték. Érdekes volt látni, hogy a csehek szinte íven autóztak körbe- körbe míg az oroszok az átküldött filmen (köszönet) látható módon autóztak, ennek ellenére a csehek ott voltak az élmezőnyben.
Később tudtuk meg, hogy ez volt a híres Barum OR 32 ICE MASTER, amit homokkal kezelt futófelülettel láttak el 1984 -ben. Ezt ma úgy nevezzük hogy Silica adalékot, ami nem más mint a közönséges homok (SiO2), amit már akkor a csehek használtak.Fantasztikus gumi volt,radírgumi puhaságú magas mantákkal és a már említett homokkal kezelve. Igazi high tech gumi volt. A csehek mindig mindenki előtt jártak az autósportban ezt tudomásul kellett venni, de hát itt a Monte, ami jól példázza ezt még most is.
historyfun! Deme Tibor volt a Kele navigátora. Korábban a Soós Pistinek navigált egy Dáciában, a túra osztályban, azt megelőzően pedig a Trabantos bajnok Gazsó-Varga páros szervizese volt.
Ezer köszönet a kimerítő válaszért !
Nagyon értékelem hogy ennyi időt szántál a gépelésre.
És tartok tőle, hogy leginkább ez az akadálya - a gépelési sebesség - hogy a te korosztályodból ritkábban szólnak hozzá azok, akik igazán érdekes sztorikat tudnának itt mesélni...
" a feltöltött képről nehéz beazonosítani azt ,hogy az a gumi, az a gumi , de aki látott már eredeti akkor használatos 1500 Lada gyári gumit az tudja miről beszélek. "
A gumi megvágására gondoltam, hátha hasonlít arra amit ti láttatok anno. Szerintem nem gyári téli gumi, de elég vacak minőségű kis felbontású kép.
A többi fotón a csehek, bolgárok autóin mintha a Barum akkori szögelhető verseny téligumiját látnám, a mellékelt fotón Trajbold Skodáján >
" a semmiből feltünt egy dobozos IZS "
Yunpuu itt éppen egy hasonló IZs-zsel bűvészkedik >