" Pereceket kaptunk minden gyorsaságin az ilyen gumival autózó, fantasztikus fiúktól. Hát ennyit a téli autózás veszélyeiről és az ottani VERSENYZŐKRŐL. Szóval, aki nem tud arabusul, az ne beszéljen arabusul, azaz a téli versenyeket hagyjuk meg azoknak, akik tudnak télen autózni. "
Talán ezen a videón valamennyire átjön az, amiről 'bégyé' mesélt nekünk a Szovjetúnióval kapcsolatban:
pécs
8Gordini, miután Ferjáncz odacsapta Pécsett, ha jól tudom az Üdülő alatti célbalosban.
A 'Le Tahitien' művésznevű úriember egy gyári R8Gordini szervízember, aki a 60-as évek végén, 70-es évek elején Lengyelországban, Magyarországon, Cseheknél stb. segítette a rallye Gordinik lábontartását...
" Rájöttem, hogy miért nem emlékeztem a Samarára erről a versenyről, mert mi az egy évvel az elötti versenyen a Baltikán voltunk. Hát ennyi, hiába,hülyülök ez most már tény. "
Van egy közös ismerősünk, Ő gyakran csak 'fotó-archeológusnak' hív engem
Erre jók a régi képek, előjönnek az emlékek.
Nagy élvezettel olvasom a kommentjeidet!
Baltikán milyen jellegű gyorsok voltak ?
Komolyabb hegymászás is volt az utcai hógumikkal, vagy inkább lapos vidék ?
Ezen dokumentum Fekete András pincéjéből személyesen előásva, ma napnyugtával szkennelve.
Schwarz úr őrizte meg az utókornak, alkalomadtán kéretik főhajtással üdvözölni
1986 Magyar Rallye-Bajnokság Végeredménye:
click a nagyítóra 1024x1450 méretben jól olvasható:
Sziasztok!
Fantasztikus,hogy mi megy itt pár napja nem győzőm elolvasni + menteni a rengeteg fotót.
historyfun
Előkerült néhány régi eredménylista: 78-as Bükk kupa,80-as Mecsek I oszt. + Főtaxi-Wynns 77,78 Volán 77,78 , Nyirség 78 Túra.Elküldjem valamelyiket?
Gyönyörü lett a Renault, ha lehetne egy fotót elölnézetböl is. Ezt a Mecseki fotót apámékrol pedig mégegyszer köszönöm.
Rájöttem, hogy miért nem emlékeztem a Samarára erről a versenyről, mert mi az egy évvel az elötti versenyen a Baltikán voltunk. Hát ennyi, hiába,hülyülök ez most már tény.
Kérdezted a gumit , nos szöges gumit nem lehetett használni ezért mindenki utcai téli gumival ment olyannal, amit a deviza keret terhére be tudott szerezni az egyesülete.Speciel nekünk Pirelli jutott. És mi jutott az orosz versenyzőknek. Egy rövid story erről. A Kis Kokó jóban volt a Yunpuuval (kivel nem ?) aki akkor a kelet-európai Kankkunen volt és megfűzte, hogy hozzon olyan hógumit, amit ők használnak. Azt tudni kell, hogy ezek az ész.lett, litván ,orosz fiúk úgy mentek a havon mint mi az aszfalton vagy még jobban, ami - szerintünk akkor - csak a gumi miatt lehetett. Nos másnap megjött a gumi,amit úgy melegében Kokó felrakatott a vadiúj VFTS-ére. A szálloda sarkáig sem ért, amikor visszafordult és visszaérve falfehéren kiszállt az autóból és azt mondta - azonnal szedjétek le ezzel nem lehet autózni. Én megnéztem a gumikat, ami nem volt más mint az 1500-as Lada radial gumija keresztbe megvágva. Pereceket kaptunk minden gyorsaságin az ilyen gumival autózó, fantasztikus fiúktól. Hát ennyit a téli autózás veszélyeiről és az ottani VERSENYZŐKTŐL.Szóval, aki nem tud arabusul, az ne beszéljen arabusul, azaz a téli versenyeket hagyjuk meg azoknak, akik tudnak télen autózni.
Ez Samara akkora újdonság volt, hogy nem is emlékszem rá, fényévnyi távolságra voltunk ettől a technikától és a típusról nem is hallottunk akkor,pedig ott voltam ezen a verseny Topor Kálmánnal a spanommal.Ez annyira igaz, hogy ebben az időben jött be az A, N és B csoport és annyira nem voltunk tisztába az A csoport előírásaival, (a Samaráról nem is beszélve)hogy a Ranga Laciék , és mi (Topor/Barna) egy 21011-es, egyszerűbben egy kereklámpás 1300-as Ladával mentünk ki, amit az A csoportos szabályok szerint széria karburátorral ,szélesítés nélkül stb. csináltunkmeg. Szóval szerintünk ez egy frankó A csoportos autó volt.Négy napi utazás után - lábon a "versenyautóval" - végig jégen és havon végre megérkeztünk Tallinba a verseny színhelyére. Eljött a gépátvétel ideje, ahol közölték, hogy nagyon örülnek, hogy itt vagyunk ,de a kereklámpás nem homológ az A csoportban csak a 2105.Végül hosszas rábeszélés után ,hivatkozva az örök Magyar-Szovjet barátságra elengedtek minket, ennek köszönhetően életem egyik legnagyobb autós élményében lehetett részem. Köszönet érte, így 25 év távlatából.
PS. valóban valahol ott feszítünk mi is a frankó A-s autóinkkal.