Az a DACIA kb. az R12TS kiviteléhez volt hasonlatos: 1300ccm, 64Le motor, egy db kéttorkú Weberrel, semmi különös extra.
Később kapott tőlem 1600ccm alu-motort, két Weber 45DCOE karbival, ötgang-váltót /ex-Ferjáncz/, de speerről csak álmodoztunk........
Lett vastag-stabilizátor és belsőhűtésű tárcsafék /Ferjáncz-tól/. Gátlók, gumik, amilyent találtunk....
Amikor jöttek az eredmények /3.-4. helyezések/, rögtön kióvtak, mert mit keresnek ezek a cuccok Dacia-ban
Pedig csak hegyin mentem már vele, és "R12 USA"-ként lett nevezve.........
Örülök, hogy érdekel, /remélem a többieket is/! Dacia-ról, Renault-ról mindenkor nagyon szívesen........
1975-ben, az akkori MERKUR kérésére küldték Pitestiből, "versenyzés és reklám" célra. /Akkoriban Urbán P. és Körmendi Cs. a MERKUR-nál dolgoztak./
Romániából nemhogy tuning-, de semmilyen alkatrész nem jött, persze a széria kocsikhoz se!!
Úgyhogy alkatrész utánpótlás: Váci AFIT-bontó és Bp Pogány J. u. /Aki nem tudná. itt volt a Volán-telep, a Ferjáncz-szentéllyel/
historyfun! Pontos részleteket nem tudok Dácia ügyben, de egy ide illő történtem azért van. Egy Bükk-kupa előtti tréningről bejött az AFIT-ba Edelényi Gábor, valami apró beállításra. Amikor a motorháztetőt fölnyitották, a szervízünk Dacia-specialistája kissé (???)elbizonytalanodott. Kevés eredeti román alkatrészt látott
Nálam akkora a sötétség ez ügyben, hogy...
Milyen gátlóval mentetek ? Speer ? Motor ? Esetleg tuning cuccok gyárból ? Kié volt itthon a legjobb dákó ? stb...
Ha lesz kis időd-kedved dióhéjban avass be a részletekbe kérlek!
Szerintem ez azért történt így, mert az R17 nem volt olyan "tömeg"autó, mint pl. az R12 vagy az R5. Ezért drága és ritka volt az alapautó is, ebből következően a Gordini is. A két Renault típus, amiből a Ferdiéknek csak egy-egy példány "jutott": Alpine 110 és R17 Gordini. Ezért sajnos nem volt olyan sikeres, mint amilyen "dögös". De talán ezért imádom annyira........
Németországban az egyik legrangosabb Historic dzsemborin a Köln -Ahrweiler Rallye-n a mai napig titkosak a pályák ezért ott is az a módi, mint volt anno a RAC Rallyen, egy helyismerettel rendelkező navigátor aranyat ér.
Ajánlom minndenkinek ezt a nálunk kevéssé imert versenyt, érdemes megnézni, hogy kik a rendszeres résztvevői:
http://www.rallye-koeln-ahrweiler.de/index.php?inhalt=statistik
Jajaj, így tényleg más a leányzó fekvése. Ezek szerint ügyesen elbeszéltünk egymás mellett. Akkor bocsi, de ahogy írtam is, én a gyártási években gondolkoztam .
Azt hiszem mára nekem elég a megpróbáltatásokból és a kudarcokból, megyek aludni. Hátha azt álmodom, hogy autóversenyző vagyok a '70-es években.