1000 lóerő, 5000Nm
Truck Race EB beharangozó
2008-05-07
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
763385923
Napi oldal:
123380
Jelenleg:
920
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
az 1.futam után
1. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
2. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
4. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
5. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
20
6. Pepe López
Hyundai i20N Rally2
15
7. M.Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
13
8. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
11
9. Stefan Lefebvre
Hyundai i20N Rally2
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
25
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
24
4. Trencsényi V.
Skoda Fabia R5 Evo
21
5. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
19
6. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
17
7.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
13
8.
Vida Szabolcs
SKODA Fabia RS Rally2
11
9. Ifj.Fogarasi A.
Ford Fiesta Rally4
9
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Hevesi Norbert
BMW E36
35
2. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
3.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
4. Molnár Attila
Lada 2107
20
5.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
6. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
7. Hulmann Gábor
Lada VFTS
15
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
2. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
10
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
4.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
0
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Szobi Balázs repült. Mármint el.
Barcelonában lesz a Truck Race sorozat első futama, ahol az OXXO Racing színeiben indul majd - a teljes szezonban.

- Mesélj egy kicsit erről a Truck Race sorozatról!
- Tematikusan felépítetten került az életembe: Az idei szezonnak volt az előzetese a tavalyi Suzuki Kupás gyorsasági évadom. Mindenképpen azt szerettük volna, ha pályán gyakorolok előtte egy évet, hogy megtanuljam a pályaversenyzést. A szabályokat, és hogy hogyan kell egyáltalán pályán közlekedni: milyen féktávokat kell venni, és milyen stílusban kell ott autózni. Tavaly egyébként majdnem megnyertem, illetve meg is nyertem, de aztán elvették az eredményemet, de a lényeg, hogy jól szerepeltünk. És a legfontosabb, hogy egy jó két-három éves munka van abban, hogy ez az Európa-bajnokság most létrejöjjön, és indulhassunk.
Magáról a sorozatról annyit, hogy az FIA felügyelete és szervezése alatt zajlik, tíz állomása lesz idén, amelyeken mindegyiken ott szeretnénk lenni. Az első lesz ez a barcelonai, az ismert Forma 1-es pályán.

- Aki még soha életében nem látott ilyet, annak hogy kell elképzelnie egy Truck Race versenyt? Mondhatjuk, hogy ugyanolyan, mint az ismert pályaversenyzés, csak kamionokkal?
- Pontosan. Csak a szabályok talán nem annyira szigorúak, mint a pályaversenyeken. Alapvetően szombaton van egy húsz perces pályabejárás, és egy húsz perces időmérő, utána egyből egy verseny, majd vasárnap ugyanez.

- Két nap, két verseny?
- Igen.

- Tényleg lökdösődtök a pályán verseny közben?
- Passzolom…. Ha hétfőn beszélünk erről, hogy mégis mi történt, akkor el tudom majd mesélni, de most csak azt látom, amit láttam felvételeken, website-okon. Nem éltem még át. Suzuki Swift-ben nagyon erős lökdösődés volt, nagyon élre ment a harc, szerintem a Truck Race-be ez még erősebb lesz.

- Nem irigykedem azért, mert én tuti összerezzennék, ha egy ekkora kamion nekem akarna jönni… De most beszéljünk arról, hogy mekkora és milyen is ez a pályakamionotok!
- Ezekre a gépekre is, mint mindenre vannak FIA homológ szabályok. Öt és fél tonna a minimumsúlya a kamionnak, a miénk is ennyi. Egy tizenhat sebességes ZF váltó van benne, amiből alapvetően három sebességet használ az egész futamon egy versenyző: hét fél, hét egész és nyolc.

- Hogy is van ez?
- Ezekben a kamionokban lehet felezni a sebességfokozatot, lehet felet is váltani. Így jönnek ki ezek. Egyébként egy 12 ezer köbcentis, soros, hathengeres motor hajtja a kamiont, 5000 Nm-es, és 1000 lóerő a teljesítménye.

- Csak összehasonlításképpen: milyen ehhez képest az utcai változat?
- Abban úgy 800 Nm és 400 lóerő van.

- Mióta a szíved csücske a kamion?
Miért pont ez a jármű, ami megfogott?
- Igazából én ebbe csak belecsöppentem. Jobbágy Ákos, aki nagyon jó barátom, és üzlettársam egyben már több, mint tíz éve, szóval az ő álma volt a Dakar is, és a Truck Race is. Ő navigálni szeretett volna eleinte, majd később esetleg vezetni is, de erről már letett. Tulajdonképpen így kerültem én ebbe bele. De az ő álma volt a Dakar is, és ez az Európa-bajnokság is, és év voltam, akivel valóra tudta ezeket váltani.

- Nagyon rá kellett beszélni, hogy belevágj?
- Nem, hamar rákaptam. Ákos koncepciója nagyon jó volt. Először azt mondta, menjünk ki Németországba egy futamra, nézzük meg. Így történt, megláttam, és beleszerettem.

- Nem furcsa, mondjuk a Dakar után,
hogy nem ül melletted senki?
- Ákos mellettem lesz valamilyen szinten, mert ő a csapatfőnök, és a boxutcából ő fog nekem dirigálni. Úgy, mint a Dakaron, navigál nekem, csak most a pálya mellől. Minden információt tőle kapok majd, hogy mi a dolgom, mit csináljak, mennyire vagyok gyors vagy lassú. Szóval most is ő lesz majd a fülemben, mint minden versenyen. :)

- Voltatok már egy teszten Nogaro-ban. Az hogy sikerült?
- Három napon keresztül próbálgathattuk a beállításokat, és a kamiont. Csak itt mentem eddig a géppel, tehát van mögöttünk összesen 90 kör. Ebből úgy 80-at vízen kellett teljesíteni. Szerintem most Barcelonában száraz lesz az idő, úgyhogy ez egy kicsit furcsa lesz, de mindenképpen kihívás lesz a verseny.

- Vannak eredményterveitek?
- Nincs szponzori nyomás hál' Istennek, ezáltal nekünk nem kell bizonyítanunk semmit. Annyit szeretnék elérni, hogy például ezen a barcelonai futamon 35 jármű lesz, de csak huszonöt versenyezhet ténylegesen, én pedig szeretnék ebben a huszonötben lenni. Ha abban benne leszek, az nekem már egy nagyon nagy sikerélmény lesz.

Ez a hír most jelenik meg 8879. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
141516 17 181920
212223 24252627
282930 01 020304
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k