h i r d e t é s
Összes oldal:
770398503
Napi oldal:
3586
Jelenleg:
922
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
1. |
Suborits Péter |
|
586 |
2. |
Gönczi Dániel |
|
556 |
3. |
Végh Krisz |
|
541 |
4. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
481 |
5. |
Kasza Kristóf |
|
475 |
6. |
Csáki Ottó |
|
444 |
7. |
Somogyi Máté |
|
440 |
8. |
Rási László |
|
434 |
9. |
Nagy Balázs |
|
426 |
1. |
Elfyn Ewans |
|
133 |
2. |
Sebastian Ogier |
|
114 |
3. |
Kalle Rovanpera |
|
113 |
4. |
Ott Tanak |
|
108 |
5. |
Thierry Neuville |
|
83 |
6. |
Takamoto Katsuta |
|
63 |
7. |
Adrien Fourmaux |
|
44 |
8. |
Sami Pajari |
|
31 |
9. |
Grégorie Munster |
|
18 |
1. |
Roope Korhonen |
|
60 |
2. |
Miko Marczyk |
|
57 |
3. |
Mads Ostberg |
|
48 |
4. |
Andrea Mabellini |
|
47 |
5. |
Isak Reiersen |
|
40 |
6. |
N.Gryazin |
|
34 |
7. |
E.Brynildsen |
|
31 |
8. |
Mile Johansson |
|
28 |
9. |
Yoann Bonato |
|
26 |
1. |
Német Gábor |
|
66 |
2. |
Tóth Tibor |
|
56,5 |
3. |
Bodolai László |
|
53,5 |
4. |
Ollé Sasa |
|
52 |
5. |
Trencsényi J. |
|
40,5 |
6. |
Turán Frigyes |
|
35 |
7. |
Osváth Péter |
|
33,5 |
8. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
9. |
Kovács Antal |
|
19,5 |
1. |
Hulmann Gábor |
|
55 |
2. |
Bodogán Ferenc |
|
50 |
3. |
Hevesi Norbert |
|
35 |
4. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
5. |
Hinger Dávid |
|
28 |
6. |
Kronome Ákos |
|
23 |
7. |
Molnár Attila |
|
20 |
8. |
Bencs Zoltán |
|
17 |
9. |
Petróczy Péter |
|
16 |
1. |
Viszló Csaba |
|
31 |
2. |
Rónavölgyi E. |
|
15 |
3. |
Bar Shushan |
|
13 |
4. |
Zagyva Dorka |
|
7 |
5. |
Hibján József |
|
6,5 |
6. |
Tellér Antal |
|
5 |
1. |
Faltusz Dávid |
|
35 |
2. |
Várnai Dávid |
|
24 |
3. |
Ruszó Krisztián |
|
22 |
4. |
Molnár Zoltán |
|
21 |
5. |
Zoltán Kevin |
|
21 |
6. |
Huhák Csaba |
|
17 |
7. |
Kóródi Koppány |
|
14 |
8. |
Simon György |
|
11 |
9. |
Borbély Nándor |
|
9 |
1. |
Nagy István |
|
30 |
2. |
Müller Roland |
|
27 |
3. |
Rácz Tibor |
|
25 |
1. |
Érdi Tibor Jr. |
|
30 |
2. |
Varga C. Zoltán |
|
27 |
3. |
Kulcs Márk |
|
25 |
|
Szobi Balázs repült. Mármint el. Barcelonában lesz a Truck Race sorozat első futama, ahol az OXXO Racing színeiben indul majd - a teljes szezonban.
- Mesélj egy kicsit erről a Truck Race sorozatról!
- Tematikusan felépítetten került az életembe: Az idei szezonnak volt az előzetese a tavalyi Suzuki Kupás gyorsasági évadom. Mindenképpen azt szerettük volna, ha pályán gyakorolok előtte egy évet, hogy megtanuljam a pályaversenyzést. A szabályokat, és hogy hogyan kell egyáltalán pályán közlekedni: milyen féktávokat kell venni, és milyen stílusban kell ott autózni. Tavaly egyébként majdnem megnyertem, illetve meg is nyertem, de aztán elvették az eredményemet, de a lényeg, hogy jól szerepeltünk. És a legfontosabb, hogy egy jó két-három éves munka van abban, hogy ez az Európa- bajnokság most létrejöjjön, és indulhassunk. Magáról a sorozatról annyit, hogy az FIA felügyelete és szervezése alatt zajlik, tíz állomása lesz idén, amelyeken mindegyiken ott szeretnénk lenni. Az első lesz ez a barcelonai, az ismert Forma 1-es pályán.
- Aki még soha életében nem látott ilyet, annak hogy kell elképzelnie egy Truck Race versenyt? Mondhatjuk, hogy ugyanolyan, mint az ismert pályaversenyzés, csak kamionokkal? - Pontosan. Csak a szabályok talán nem annyira szigorúak, mint a pályaversenyeken. Alapvetően szombaton van egy húsz perces pályabejárás, és egy húsz perces időmérő, utána egyből egy verseny, majd vasárnap ugyanez.
- Két nap, két verseny? - Igen.
- Tényleg lökdösődtök a pályán verseny közben?
- Passzolom…. Ha hétfőn beszélünk erről, hogy mégis mi történt, akkor el tudom majd mesélni, de most csak azt látom, amit láttam felvételeken, website-okon. Nem éltem még át. Suzuki Swift-ben nagyon erős lökdösődés volt, nagyon élre ment a harc, szerintem a Truck Race-be ez még erősebb lesz.
- Nem irigykedem azért, mert én tuti összerezzennék, ha egy ekkora kamion nekem akarna jönni… De most beszéljünk arról, hogy mekkora és milyen is ez a pályakamionotok! - Ezekre a gépekre is, mint mindenre vannak FIA homológ szabályok. Öt és fél tonna a minimumsúlya a kamionnak, a miénk is ennyi. Egy tizenhat sebességes ZF váltó van benne, amiből alapvetően három sebességet használ az egész futamon egy versenyző: hét fél, hét egész és nyolc.
- Hogy is van ez?
- Ezekben a kamionokban lehet felezni a sebességfokozatot, lehet felet is váltani. Így jönnek ki ezek. Egyébként egy 12 ezer köbcentis, soros, hathengeres motor hajtja a kamiont, 5000 Nm-es, és 1000 lóerő a teljesítménye.
- Csak összehasonlításképpen: milyen ehhez képest az utcai változat? - Abban úgy 800 Nm és 400 lóerő van.
- Mióta a szíved csücske a kamion? Miért pont ez a jármű, ami megfogott?
- Igazából én ebbe csak belecsöppentem. Jobbágy Ákos, aki nagyon jó barátom, és üzlettársam egyben már több, mint tíz éve, szóval az ő álma volt a Dakar is, és a Truck Race is. Ő navigálni szeretett volna eleinte, majd később esetleg vezetni is, de erről már letett. Tulajdonképpen így kerültem én ebbe bele. De az ő álma volt a Dakar is, és ez az Európa-bajnokság is, és év voltam, akivel valóra tudta ezeket váltani.
- Nagyon rá kellett beszélni, hogy belevágj? - Nem, hamar rákaptam. Ákos koncepciója nagyon jó volt. Először azt mondta, menjünk ki Németországba egy futamra, nézzük meg. Így történt, megláttam, és beleszerettem.
- Nem furcsa, mondjuk a Dakar után, hogy nem ül melletted senki?
- Ákos mellettem lesz valamilyen szinten, mert ő a csapatfőnök, és a boxutcából ő fog nekem dirigálni. Úgy, mint a Dakaron, navigál nekem, csak most a pálya mellől. Minden információt tőle kapok majd, hogy mi a dolgom, mit csináljak, mennyire vagyok gyors vagy lassú. Szóval most is ő lesz majd a fülemben, mint minden versenyen. :)
- Voltatok már egy teszten Nogaro-ban. Az hogy sikerült?
- Három napon keresztül próbálgathattuk a beállításokat, és a kamiont. Csak itt mentem eddig a géppel, tehát van mögöttünk összesen 90 kör. Ebből úgy 80-at vízen kellett teljesíteni. Szerintem most Barcelonában száraz lesz az idő, úgyhogy ez egy kicsit furcsa lesz, de mindenképpen kihívás lesz a verseny.
- Vannak eredményterveitek? - Nincs szponzori nyomás hál' Istennek, ezáltal nekünk nem kell bizonyítanunk semmit. Annyit szeretnék elérni, hogy például ezen a barcelonai futamon 35 jármű lesz, de csak huszonöt versenyezhet ténylegesen, én pedig szeretnék ebben a huszonötben lenni. Ha abban benne leszek, az nekem már egy nagyon nagy sikerélmény lesz.
Ez a hír most jelenik meg 8891. alkalommal
|