|
h i r d e t é s
Összes oldal:
796971871
Napi oldal:
345569
Jelenleg:
843
Regisztrált:
0
* - bejelentkezve
| 1. |
Bíró-Ambrus Roland |
|
1324 |
| 2. |
Gönczi Dániel |
|
1140 |
| 3. |
Rási László |
|
1003 |
| 4. |
Csáki Ottó |
|
969 |
| 5. |
Nagy Balázs |
|
884 |
| 6. |
Varga Zalán |
|
874 |
| 7. |
Halmai Péter |
|
868 |
| 8. |
Kárai Károly |
|
864 |
| 9. |
Misik Attila |
|
860 |
| 1. |
Elfyn Ewans |
|
198 |
| 2. |
Kalle Rovanpera |
|
191 |
| 3. |
Sebastian Ogier |
|
189 |
| 4. |
Ott Tanak |
|
180 |
| 5. |
Thierry Neuville |
|
150 |
| 6. |
Takamoto Katsuta |
|
88 |
| 7. |
Adrien Fourmaux |
|
71 |
| 8. |
Oliver Solberg |
|
58 |
| 9. |
Sami Pajari |
|
56 |
| 1. |
Miko Marczyk |
|
154 |
| 2. |
Jon Armstrong |
|
148 |
| 3. |
Andrea Mabellini |
|
131 |
| 4. |
Mads Ostberg |
|
104 |
| 5. |
Roope Korhonen |
|
60 |
| 6. |
Isak Reiersen |
|
60 |
| 7. |
Romet Jürgenson |
|
50 |
| 8. |
Mille Johansson |
|
49 |
| 9. |
Simone Tempestini |
|
36 |
| 1. |
Német Gábor |
|
135 |
| 2. |
Tóth Tibor |
|
99,5 |
| 3. |
Turán Frigyes |
|
92 |
| 4. |
Bodolai László |
|
71,5 |
| 5. |
Trencsényi J. |
|
71,5 |
| 6. |
Ollé Sasa |
|
65 |
| 7. |
Osváth Péter |
|
48,5 |
| 8. |
Vida Szabolcs |
|
33 |
| 9. |
Trencsényi V. |
|
31,5 |
| 1. |
Bodogán Ferenc |
|
74 |
| 2. |
Rongits Attila |
|
70 |
| 3. |
Hulmann Gábor |
|
67,5 |
| 4. |
Hevesi Norbert |
|
63 |
| 5. |
Hinger Dávid |
|
49 |
| 6. |
Matics Mihály |
|
40 |
| 7. |
Kronome Ákos |
|
39 |
| 8. |
Gács Gábor |
|
34,5 |
| 9. |
Helgert Tamás |
|
22 |
| 1. |
Viszló Csaba |
|
61 |
| 2. |
Rónavölgyi E. |
|
25 |
| 3. |
Hibján József |
|
22,5 |
| 4. |
Zagyva Dorka |
|
20 |
| 5. |
Bar Shushan |
|
18,5 |
| 6. |
Tellér Antal |
|
14 |
| 1. |
Faltusz Dávid |
|
105 |
| 2. |
Várnai Dávid |
|
77 |
| 3. |
Ruszó Krisztián |
|
70 |
| 4. |
Huhák Csaba |
|
69 |
| 5. |
Molnár Zoltán |
|
69 |
| 6. |
Kóródi Koppány |
|
50 |
| 7. |
Völcsey Viktor |
|
48 |
| 8. |
Kerekes Bence |
|
34 |
| 9. |
Fenyvesi Péter |
|
27 |
| 1. |
Auszmann Gy. |
|
62,5 |
| 2. |
Csukovics István |
|
60 |
| 3. |
Rácz Tibor |
|
52 |
| 1. |
Kelemen Csaba |
|
74 |
| 2. |
Varga C. Zoltán |
|
52 |
| 3. |
Póczik Ákos |
|
52 |
| 1. |
Kaufmann M. |
|
30 |
| 2. |
Pehely Balázs |
|
30 |
| 3. |
Bolya Tamás |
|
25 |
|
Szobi Balázs repült. Mármint el. Barcelonában lesz a Truck Race sorozat első futama, ahol az OXXO Racing színeiben indul majd - a teljes szezonban.
- Mesélj egy kicsit erről a Truck Race sorozatról!
- Tematikusan felépítetten került az életembe: Az idei szezonnak volt az előzetese a tavalyi Suzuki Kupás gyorsasági évadom. Mindenképpen azt szerettük volna, ha pályán gyakorolok előtte egy évet, hogy megtanuljam a pályaversenyzést. A szabályokat, és hogy hogyan kell egyáltalán pályán közlekedni: milyen féktávokat kell venni, és milyen stílusban kell ott autózni. Tavaly egyébként majdnem megnyertem, illetve meg is nyertem, de aztán elvették az eredményemet, de a lényeg, hogy jól szerepeltünk. És a legfontosabb, hogy egy jó két-három éves munka van abban, hogy ez az Európa- bajnokság most létrejöjjön, és indulhassunk. Magáról a sorozatról annyit, hogy az FIA felügyelete és szervezése alatt zajlik, tíz állomása lesz idén, amelyeken mindegyiken ott szeretnénk lenni. Az első lesz ez a barcelonai, az ismert Forma 1-es pályán.
- Aki még soha életében nem látott ilyet, annak hogy kell elképzelnie egy Truck Race versenyt? Mondhatjuk, hogy ugyanolyan, mint az ismert pályaversenyzés, csak kamionokkal? - Pontosan. Csak a szabályok talán nem annyira szigorúak, mint a pályaversenyeken. Alapvetően szombaton van egy húsz perces pályabejárás, és egy húsz perces időmérő, utána egyből egy verseny, majd vasárnap ugyanez.
- Két nap, két verseny? - Igen.
- Tényleg lökdösődtök a pályán verseny közben?
- Passzolom…. Ha hétfőn beszélünk erről, hogy mégis mi történt, akkor el tudom majd mesélni, de most csak azt látom, amit láttam felvételeken, website-okon. Nem éltem még át. Suzuki Swift-ben nagyon erős lökdösődés volt, nagyon élre ment a harc, szerintem a Truck Race-be ez még erősebb lesz.
- Nem irigykedem azért, mert én tuti összerezzennék, ha egy ekkora kamion nekem akarna jönni… De most beszéljünk arról, hogy mekkora és milyen is ez a pályakamionotok! - Ezekre a gépekre is, mint mindenre vannak FIA homológ szabályok. Öt és fél tonna a minimumsúlya a kamionnak, a miénk is ennyi. Egy tizenhat sebességes ZF váltó van benne, amiből alapvetően három sebességet használ az egész futamon egy versenyző: hét fél, hét egész és nyolc.
- Hogy is van ez?
- Ezekben a kamionokban lehet felezni a sebességfokozatot, lehet felet is váltani. Így jönnek ki ezek. Egyébként egy 12 ezer köbcentis, soros, hathengeres motor hajtja a kamiont, 5000 Nm-es, és 1000 lóerő a teljesítménye.
- Csak összehasonlításképpen: milyen ehhez képest az utcai változat? - Abban úgy 800 Nm és 400 lóerő van.
- Mióta a szíved csücske a kamion? Miért pont ez a jármű, ami megfogott?
- Igazából én ebbe csak belecsöppentem. Jobbágy Ákos, aki nagyon jó barátom, és üzlettársam egyben már több, mint tíz éve, szóval az ő álma volt a Dakar is, és a Truck Race is. Ő navigálni szeretett volna eleinte, majd később esetleg vezetni is, de erről már letett. Tulajdonképpen így kerültem én ebbe bele. De az ő álma volt a Dakar is, és ez az Európa-bajnokság is, és év voltam, akivel valóra tudta ezeket váltani.
- Nagyon rá kellett beszélni, hogy belevágj? - Nem, hamar rákaptam. Ákos koncepciója nagyon jó volt. Először azt mondta, menjünk ki Németországba egy futamra, nézzük meg. Így történt, megláttam, és beleszerettem.
- Nem furcsa, mondjuk a Dakar után, hogy nem ül melletted senki?
- Ákos mellettem lesz valamilyen szinten, mert ő a csapatfőnök, és a boxutcából ő fog nekem dirigálni. Úgy, mint a Dakaron, navigál nekem, csak most a pálya mellől. Minden információt tőle kapok majd, hogy mi a dolgom, mit csináljak, mennyire vagyok gyors vagy lassú. Szóval most is ő lesz majd a fülemben, mint minden versenyen. :)
- Voltatok már egy teszten Nogaro-ban. Az hogy sikerült?
- Három napon keresztül próbálgathattuk a beállításokat, és a kamiont. Csak itt mentem eddig a géppel, tehát van mögöttünk összesen 90 kör. Ebből úgy 80-at vízen kellett teljesíteni. Szerintem most Barcelonában száraz lesz az idő, úgyhogy ez egy kicsit furcsa lesz, de mindenképpen kihívás lesz a verseny.
- Vannak eredményterveitek? - Nincs szponzori nyomás hál' Istennek, ezáltal nekünk nem kell bizonyítanunk semmit. Annyit szeretnék elérni, hogy például ezen a barcelonai futamon 35 jármű lesz, de csak huszonöt versenyezhet ténylegesen, én pedig szeretnék ebben a huszonötben lenni. Ha abban benne leszek, az nekem már egy nagyon nagy sikerélmény lesz.
Ez a hír most jelenik meg 8930. alkalommal
|