Szobi Balázs repült. Mármint el.
Barcelonában lesz a Truck Race sorozat első futama, ahol az OXXO Racing színeiben indul majd - a teljes szezonban.
- Mesélj egy kicsit erről a Truck Race sorozatról!
- Tematikusan felépítetten került az életembe: Az idei szezonnak volt az előzetese a tavalyi Suzuki Kupás gyorsasági évadom. Mindenképpen azt szerettük volna, ha pályán gyakorolok előtte egy évet, hogy megtanuljam a pályaversenyzést. A szabályokat, és hogy hogyan kell egyáltalán pályán közlekedni: milyen féktávokat kell venni, és milyen stílusban kell ott autózni. Tavaly egyébként majdnem megnyertem, illetve meg is nyertem, de aztán elvették az eredményemet, de a lényeg, hogy jól szerepeltünk. És a legfontosabb, hogy egy jó két-három éves munka van abban, hogy ez az Európa-
bajnokság most létrejöjjön, és indulhassunk.
Magáról a sorozatról annyit, hogy az FIA felügyelete és szervezése alatt zajlik, tíz állomása lesz idén, amelyeken mindegyiken ott szeretnénk lenni. Az első lesz ez a barcelonai, az ismert Forma 1-es pályán.
- Aki még soha életében nem látott ilyet, annak hogy kell elképzelnie egy Truck Race versenyt? Mondhatjuk, hogy ugyanolyan, mint az ismert pályaversenyzés, csak kamionokkal?
- Pontosan. Csak a szabályok talán nem annyira szigorúak, mint a pályaversenyeken. Alapvetően szombaton van egy húsz perces pályabejárás, és egy húsz perces időmérő, utána egyből egy verseny, majd vasárnap ugyanez.
- Két nap, két verseny?
- Igen.
- Tényleg lökdösődtök a pályán verseny közben?
- Passzolom…. Ha hétfőn beszélünk erről, hogy mégis mi történt, akkor el tudom majd mesélni, de most csak azt látom, amit láttam felvételeken, website-okon. Nem éltem még át. Suzuki Swift-ben nagyon erős lökdösődés volt, nagyon élre ment a harc, szerintem a Truck Race-be ez még erősebb lesz.
- Nem irigykedem azért, mert én tuti összerezzennék, ha egy ekkora kamion nekem akarna jönni… De most beszéljünk arról, hogy mekkora és milyen is ez a pályakamionotok!
- Ezekre a gépekre is, mint mindenre vannak FIA homológ szabályok. Öt és fél tonna a minimumsúlya a kamionnak, a miénk is ennyi. Egy tizenhat sebességes ZF váltó van benne, amiből alapvetően három sebességet használ az egész futamon egy versenyző: hét fél, hét egész és nyolc.
- Hogy is van ez?
- Ezekben a kamionokban lehet felezni a sebességfokozatot, lehet felet is váltani. Így jönnek ki ezek. Egyébként egy 12 ezer köbcentis, soros, hathengeres motor hajtja a kamiont, 5000 Nm-es, és 1000 lóerő a teljesítménye.
- Csak összehasonlításképpen: milyen ehhez képest az utcai változat?
- Abban úgy 800 Nm és 400 lóerő van.
- Mióta a szíved csücske a kamion?
Miért pont ez a jármű, ami megfogott?
- Igazából én ebbe csak belecsöppentem. Jobbágy Ákos, aki nagyon jó barátom, és üzlettársam egyben már több, mint tíz éve, szóval az ő álma volt a Dakar is, és a Truck Race is. Ő navigálni szeretett volna eleinte, majd később esetleg vezetni is, de erről már letett. Tulajdonképpen így kerültem én ebbe bele. De az ő álma volt a Dakar is, és ez az Európa-bajnokság is, és év voltam, akivel valóra tudta ezeket váltani.
- Nagyon rá kellett beszélni, hogy belevágj?
- Nem, hamar rákaptam. Ákos koncepciója nagyon jó volt. Először azt mondta, menjünk ki Németországba egy futamra, nézzük meg. Így történt, megláttam, és beleszerettem.
- Nem furcsa, mondjuk a Dakar után,
hogy nem ül melletted senki?
- Ákos mellettem lesz valamilyen szinten, mert ő a csapatfőnök, és a boxutcából ő fog nekem dirigálni. Úgy, mint a Dakaron, navigál nekem, csak most a pálya mellől. Minden információt tőle kapok majd, hogy mi a dolgom, mit csináljak, mennyire vagyok gyors vagy lassú. Szóval most is ő lesz majd a fülemben, mint minden versenyen. :)
- Voltatok már egy teszten Nogaro-ban. Az hogy sikerült?
- Három napon keresztül próbálgathattuk a beállításokat, és a kamiont. Csak itt mentem eddig a géppel, tehát van mögöttünk összesen 90 kör. Ebből úgy 80-at vízen kellett teljesíteni. Szerintem most Barcelonában száraz lesz az idő, úgyhogy ez egy kicsit furcsa lesz, de mindenképpen kihívás lesz a verseny.
- Vannak eredményterveitek?
- Nincs szponzori nyomás hál' Istennek, ezáltal nekünk nem kell bizonyítanunk semmit. Annyit szeretnék elérni, hogy például ezen a barcelonai futamon 35 jármű lesz, de csak huszonöt versenyezhet ténylegesen, én pedig szeretnék ebben a huszonötben lenni. Ha abban benne leszek, az nekem már egy nagyon nagy sikerélmény lesz.