13 évesen 3 bajnokságban
Wieszt Jankó
2008-05-25
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
808132538
Napi oldal:
42203
Jelenleg:
1048
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

Ugye sokan emlékszünk még erre a névre:
WIESZT JÁNOS?!
VFTS-el ment, ahogy kell... 1995-ben II.osztályban nyert, utána pedig sokat harcolt Balatonyival, Koch-al a H csoport első helyéért.
Találtunk egy 1999-es képet, ahol Wieszt Jani egy internetes rallys gokart bulin az ölében fogja a kisembert... Aztán mára már hír lett belőle... :)
Amit az idősebbik Janiról sikerült megtudnunk:
Dolgozik, gyűjti a pénzt... Talán még kocsizás is lesz... valamikor...

Wieszt Jankó rutinos gokartbajnok. Nincs ebben semmi különös. De, ha hozzáteszem, hogy Jankó 13 éves, akkor már felkapjuk a fejünket…
Idán három bajnokságban versenyez: Magyarországon kívül, az osztrák-, valamint az Európa Bajnokságban méreti meg magát.

- Ma elutaztok: hová mentek?
- Először Ampfing-ba, a második osztrák bajnoki futamra, aztán Wackelsdorfba, idén a második EB futamra. Ezeken a versenyeken, pályákon nem voltam még. Ha kint leszünk, éppen ezért a péntek az edzéssel telik. De Magyarországon is volt már két versenyünk.

- Melyik bajnokságban hogy állsz eddig?
- Itthon ötödik, az EB-n a huszadik hely körül vagyok a negyvennégy indulóból, az osztrák bajnokságba nem számolnak bele, mert nincs ottani licenszem.

- Hány verseny lesz még idén?
- Magyarországon például megyünk még Kecskemétre, Máriapócsra, Dunaszerdahelyre, és Kakucsra, de az EB futamok közül például nemrég jöttünk haza Franciaországból, és ezután majd Csehország és Belgium jön.

- Hányan vagytok egyszerre a pályán?
- Körülbelül húszan, úgyhogy előfordulnak ütközések, bár a szabályok nem engedik. De az EB-n például 32-en vagyunk egyszerre a pályán. Repülőrajttal indulunk, úgyhogy annyira nem zavaró, hogy ilyen sokan vagyunk.

- Nézők sokan vannak?
- Nem, annyira nem, sajnos.

- Mióta gokartozol?
- Ez az ötödik évem a Szép Gokart SE színeiben. Először a családdal mentünk el, időtöltésképpen, de azt mondták, hogy van tehetségem, nekem volt kedvem hozzá, így belevágtunk. Első évben rögtön második lettem K80-ban, a másodikban megnyertem a bajnokságot. Majd egy évet még ebben a kategóriában töltöttem, és tavaly váltottam 125 köbcentisre. 

- Gondolom a gokart csak a kezdet… Mit tervezel a következőkben?
- Forma autóval szeretnék versenyezni, és szépen lassan majd eljutni a Forma-1-be talán. 

- Meddig gokartozol még?
- Még két évig. Csak itthon elég kevesen versenyeznek formaautókkal, úgyhogy nagyon valószínű, hogy külföldre megyek majd. Nem az van, hogy nem népszerű, csak nem a legolcsóbb sport… Ha nem lenne a szüleim és a szponzoraim, a Makita és a IRONCLAD, akkor én sem tudnék versenyezni.

- Mitől ennyire drága sport ez? Én azt gondolnám, hogy kis gokart, kis pénz…
- Minden. Az utazás, a szállás, a felkészítés… Egy hétvégén például elhasználok vagy 4 garnitúra gumit. De nem olcsók a vázak sem, márpedig minden versenyre szinte más-más váz jó: más a súlyuk, a keménységük, és a különböző pályákra különböző vázak fekszenek. Nekem négy vázam van, de ebből is lehetne még jobbat venni. De ez mind-mind pénz kérdése.

- Mesélj egy kicsit a gokartodról!
- Ez egy 125 ccm-es, 25 lóerős gép, ami jóval erősebb, mint a bérgokartok, amikbe mondjuk te is beülhetsz. Ez a második erősségű gokartom, az előzővel három évet mentem, azzal lettem bajnok. Most Ausztriában tesztelek majd egy motort, egy osztrák ember felajánlotta, hogy próbáljam ki, milyen azzal menni. Itthon minden motor egyforma, mindenki ugyanolyannal versenyez. Amit kint kipróbálhatok, az nem erősebb, de azt mondják jobb, mint ami most az én gokartomban van.

- Hogy készülsz az ismeretlen pályákra? Lehet gokartban készülni egyáltalán?
- Amikor elmegyünk egy versenyre, az azt megelőző napon mindig van egy edzésnap, amikor egész nap mehetünk. Ez elég szokott lenni. Annyi a nehéz a dologban, hogy nagyon oda kell figyelni, hogy edzünk, mert ugyanazokkal a gumikkal kell versenyeznünk, amit az időmérőn használtunk.

- Mik a terveid idén? Van eredmény-elvárásod magaddal szemben?
- Igen, a Rotax Max Junior itthon egy nagyon erős mezőny, de az első háromban mindenképpen benne szeretnék lenni.

 

Ez a hír most jelenik meg 11033. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k