13 évesen 3 bajnokságban
Wieszt Jankó
2008-05-25
interjú • Pájer Ani
h i r d e t é s
Összes oldal:
765744834
Napi oldal:
53782
Jelenleg:
771
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 2.futam után
1. Balassa Balázs
398
2. Suborits Péter
396
3.
Horváth Levente
380
4. Gönczi Dániel
370
5. Végh Krisz
337
6. Kasza Kristóf
322
7. Gách Bence
304
8. Bíró-Ambrus Roland
301
9. Somogyi Máté
291
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 4.futam,
a Rally Islas Canarias után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
109
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
66
3. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
59
4. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
58
5. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
57
6. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
44
7. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
39
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
19
9. Grégorie Munster
Ford Puma Rally1
16
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a 2.futam, a Rally Hungary után
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
44
2. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
37
3. N.Gryazin
SKODA Fabia RS Rally2
34
4. R.Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
31
5. Yoann Bonato
Citroen C3 Rally2
26
6. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
24
7. Jose Suarez
SKODA Fabia RS Rally2
22
8. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
19
9. Német Gábor
SKODA Fabia RS Rally2
17
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
66
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
56,5
3. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
53,5
4.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
52
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
40,5
6.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
35
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
33,5
8. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
9. Kovács Antal
Hyundai i20 N Rally2
19,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Hulmann Gábor
Lada VFTS
55
2. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
50
3. Hevesi Norbert
BMW E36
35
4. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
28
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
23
7. Molnár Attila
Lada 2107
20
8.
Bencs Zoltán
Honda Civic
17
9. Petróczy Péter
Mitsubishi Lancer Evo IX
16
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 2.futam,
a 31.Veszprém Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
31
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
15
3. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
13
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
7
5. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
6,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
5
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
35
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
24
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
22
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
21
5. Zoltán Kevin
Peugeot 208 R2
21
6. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
17
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
14
8. Simon György
Lada 2105
11
9. Borbély Nándor
Lada 2105
9
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
az 1.futam,
a 3.Diósgyőr Rally után
D géposztály
1. Nagy István
Volkswagen Golf 1 GTi
30
2. Müller Roland
Lada VAZ 2101
27
3. Rácz Tibor
Lada 21011
25
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
30
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
27
3. Kulcs Márk
Lada 2107
25
teljes táblázat

Ugye sokan emlékszünk még erre a névre:
WIESZT JÁNOS?!
VFTS-el ment, ahogy kell... 1995-ben II.osztályban nyert, utána pedig sokat harcolt Balatonyival, Koch-al a H csoport első helyéért.
Találtunk egy 1999-es képet, ahol Wieszt Jani egy internetes rallys gokart bulin az ölében fogja a kisembert... Aztán mára már hír lett belőle... :)
Amit az idősebbik Janiról sikerült megtudnunk:
Dolgozik, gyűjti a pénzt... Talán még kocsizás is lesz... valamikor...

Wieszt Jankó rutinos gokartbajnok. Nincs ebben semmi különös. De, ha hozzáteszem, hogy Jankó 13 éves, akkor már felkapjuk a fejünket…
Idán három bajnokságban versenyez: Magyarországon kívül, az osztrák-, valamint az Európa Bajnokságban méreti meg magát.

- Ma elutaztok: hová mentek?
- Először Ampfing-ba, a második osztrák bajnoki futamra, aztán Wackelsdorfba, idén a második EB futamra. Ezeken a versenyeken, pályákon nem voltam még. Ha kint leszünk, éppen ezért a péntek az edzéssel telik. De Magyarországon is volt már két versenyünk.

- Melyik bajnokságban hogy állsz eddig?
- Itthon ötödik, az EB-n a huszadik hely körül vagyok a negyvennégy indulóból, az osztrák bajnokságba nem számolnak bele, mert nincs ottani licenszem.

- Hány verseny lesz még idén?
- Magyarországon például megyünk még Kecskemétre, Máriapócsra, Dunaszerdahelyre, és Kakucsra, de az EB futamok közül például nemrég jöttünk haza Franciaországból, és ezután majd Csehország és Belgium jön.

- Hányan vagytok egyszerre a pályán?
- Körülbelül húszan, úgyhogy előfordulnak ütközések, bár a szabályok nem engedik. De az EB-n például 32-en vagyunk egyszerre a pályán. Repülőrajttal indulunk, úgyhogy annyira nem zavaró, hogy ilyen sokan vagyunk.

- Nézők sokan vannak?
- Nem, annyira nem, sajnos.

- Mióta gokartozol?
- Ez az ötödik évem a Szép Gokart SE színeiben. Először a családdal mentünk el, időtöltésképpen, de azt mondták, hogy van tehetségem, nekem volt kedvem hozzá, így belevágtunk. Első évben rögtön második lettem K80-ban, a másodikban megnyertem a bajnokságot. Majd egy évet még ebben a kategóriában töltöttem, és tavaly váltottam 125 köbcentisre. 

- Gondolom a gokart csak a kezdet… Mit tervezel a következőkben?
- Forma autóval szeretnék versenyezni, és szépen lassan majd eljutni a Forma-1-be talán. 

- Meddig gokartozol még?
- Még két évig. Csak itthon elég kevesen versenyeznek formaautókkal, úgyhogy nagyon valószínű, hogy külföldre megyek majd. Nem az van, hogy nem népszerű, csak nem a legolcsóbb sport… Ha nem lenne a szüleim és a szponzoraim, a Makita és a IRONCLAD, akkor én sem tudnék versenyezni.

- Mitől ennyire drága sport ez? Én azt gondolnám, hogy kis gokart, kis pénz…
- Minden. Az utazás, a szállás, a felkészítés… Egy hétvégén például elhasználok vagy 4 garnitúra gumit. De nem olcsók a vázak sem, márpedig minden versenyre szinte más-más váz jó: más a súlyuk, a keménységük, és a különböző pályákra különböző vázak fekszenek. Nekem négy vázam van, de ebből is lehetne még jobbat venni. De ez mind-mind pénz kérdése.

- Mesélj egy kicsit a gokartodról!
- Ez egy 125 ccm-es, 25 lóerős gép, ami jóval erősebb, mint a bérgokartok, amikbe mondjuk te is beülhetsz. Ez a második erősségű gokartom, az előzővel három évet mentem, azzal lettem bajnok. Most Ausztriában tesztelek majd egy motort, egy osztrák ember felajánlotta, hogy próbáljam ki, milyen azzal menni. Itthon minden motor egyforma, mindenki ugyanolyannal versenyez. Amit kint kipróbálhatok, az nem erősebb, de azt mondják jobb, mint ami most az én gokartomban van.

- Hogy készülsz az ismeretlen pályákra? Lehet gokartban készülni egyáltalán?
- Amikor elmegyünk egy versenyre, az azt megelőző napon mindig van egy edzésnap, amikor egész nap mehetünk. Ez elég szokott lenni. Annyi a nehéz a dologban, hogy nagyon oda kell figyelni, hogy edzünk, mert ugyanazokkal a gumikkal kell versenyeznünk, amit az időmérőn használtunk.

- Mik a terveid idén? Van eredmény-elvárásod magaddal szemben?
- Igen, a Rotax Max Junior itthon egy nagyon erős mezőny, de az első háromban mindenképpen benne szeretnék lenni.

 

Ez a hír most jelenik meg 10958. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
05 06 07 08 091011
12 13 14 15161718
192021 22 232425
262728 29303101
020304 05060708

b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k