150ről álltunk meg...
Kazár Miki a baleset után
2006-09-18
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
808664883
Napi oldal:
204090
Jelenleg:
1205
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine
BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
végeredmény
1. Bíró-Ambrus Roland
1218
2. Gönczi Dániel
1140
3. Csáki Ottó
1024
4.
Halmai Péter
919
5. Nagy Balázs
906
6. Rási László
905
7. Balogh Richárd
885
8. Kára Károly
883
9. Zsoldos Csaba
866
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 13.futam,
a Japan Rally után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
272
2. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
269
3. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
248
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
213
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
166
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
111
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
96
8. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
94
9. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
70
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
141
2.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
127
3.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
116,5
4. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
98,5
5. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
94,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
51,5
8.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
9. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
48
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a bajnokság végeredménye
1.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
105
2. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
3. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Matics Mihály
Lada
59
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
55
7. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Tárkányi Sándor
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a bajnokság végeredménye
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
34,5
3. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
28
4.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
125
2. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
105
3. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
103
4. Molnár Zoltán
Citroen C2
91
5. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
6. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
63
7. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
8. Fenyvesi Péter
Lada 21013
47
9. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a bajnokság végeredménye
D korcsoport
1. Csukovics István
Lada 21013
87
2. Auszmann Gyula.
Polonez
77
3. Schneer László
Lada 21011
63,5
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
95
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
82
3. Szombathelyi Péter
Lada VFTS
63
F korcsoport
1. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
47
2. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
27
teljes táblázat

A Spitzmüller-Kazár-Mitsubishi hármas bajnoki eséllyekkel indult a pécsi futamon. Aztán nem sikerült befejezniük a versenyt, az 5.gyorsasági szakaszon egy betonhíd megállította őket és a párost kórházba kellett szállítani.
Miki már tegnap haza tudott menni, telefonon sikerült Őt elérni:

Mi történt?
Az első körre slick gumikat raktunk fel, intermédiát kellett volna… Aztán ott kaptunk és próbáltunk a második körre begyorsulni…
Pécsváradon aztán ez sokra sikeredett.

Hogy történt a baleset?
Őszintén szólva nem emlékszem rá, amit tudok, az onnan van, hogy megnéztem én is a belsőfelvételt.
Beestünk az árokba, Spici nyomta, már jöttünk kifelé, mikor elénk került a betontömb. Nem telibe találtuk, hanem a kartervédő kapta el, de az autó rövidebb lett 30-40 centiméterrel, totálkáros. 150-es tempóról álltunk meg nullára…

Mi okozta a sérüléseiteket?
Spici lefejelte a kormányt, hogy az lehajlott. Ilyenkor jobb navigátornak lenni, én csak a füzetet fejeltem le, de mint tudjuk a füzet puhább… :
Az üléseink néhány lefogatásnál kiszakadtak, szerencsénkre az öv hátsó csatja is engedett. Szerintem eleve úgy vannak tervezve, hogy bizonyos erőhatás felett lassan elengedjen, hiszen ha teljesen fix, akkor leszakadtak volna a belső szerveink.
Még így is olyat fogott az öv, hogy a két oldali bordáim széthúzták a szegycsontomat.

Kötelezővé tenném a nyakvédő használatát…
Ha nekem nem lett volna, akkor szerintem Miki OFF.

A baleset utáni szituációkra sem emlékszel?
Csak képekre…
Például arra, hogy mondtam viccből valakinek, hogy holnap azért elindulnánk a Super Rallye-ban… De aztán már csak a kórházból vannak újra képeim.
Azt mondták a fiúk, hogy 6-7 órán keresztül össze-vissza beszéltem. Elvették a telefont is tőlem, mert csak zagyvaságokat mondtam. Mindent visszakérdeztem 10-20-szor, nem volt memóriám.
(még azért most sem volt százas Miki... - a szerk.)

Valakitől azt hallottam, hogy azt is mondtad, be akarod fejezni a navigátori pályafutásod…
Ez még az "összevisszabeszélek" időben volt?
Szerintem akkor. Nem tudom, hogy mit mondtam.
Hála Istennek már kitisztult a fejem, visszatértem a normál kerékvágásba, de azért még mozogni nagyon nem esik jól, nem könnyű.

Spiciről mi hír?
Ugye lefejelte a kormányt, széttört a sisaksiltje és az okozta a sérüléseit. Ma van konzílium, ahol eldöntik, hogy megműtsék e, vagy sem.

Köszönjük mindenkinek, aki segített. Sajnos senkire nem emlékszünk :-D

Sajnos úgy néz ki, hogy a hétvégén nem tudok indulni a losonci quad bajnoki futamon. És szerintem egy jó darabig quadozni sem fogok.

Azt mondom: olcsón úsztuk meg.
A doki azt mondta, hogy borzasztóan örül neki, hogy egyikünk sem nádszál tipus, szerinte akkor nem éltük volna túl.
Én még azt is hozzátenném: ha nem ilyen autóval, ha nem ezzel a Mitsubishivel vagyunk, akkor is nagy lehetett volna a baj. Az autó védett meg bennünket. Egy kisebb Corollával nem lett volna esélyünk…
Az autó annyira profin van megépítve, hogy egy ilyen ütés után is nyíltak az ajtók. Hihetetlen. Mondjuk a karteralagút hülyére hajlott.

Az angolok rutinosan azt mondták: ilyen a rally… Mindenkinek, aki beül és aki 200-al megy egy szűk úton, ahol két oldalt fák vannak, szóval ezt mindenkinek át kell gondolni…
Emlékszem, mikor Michael Park meghalt, akkor is a gyári csapat ugyanezt mondta… Ilyen a rally… fura volt ezt most visszahallani.

Ilyenkor kell mindenkinek elgondolkozni.
Mennyit ér a versenyzés, mennyit érnek a biztonsági felszerelések…
Javaslom mindenkinek, hogy minimum a nyakvédőt használja, de talán a legbiztonságosabb a HANS…



Mikivel folytatott telefonbeszélgetés után sikerült elérni Szabady Levente csapatfőnököt, aki a következőket tudta elmondani:
Spicinek felvarrták a szemhéját szombat este és begipszelték a jobb bokáját, mert szalagszakadása van (ami 3 hét gipszet jelent.)
Eltört az arccsontja, kérdés volt, hogy kell e operálni, ma reggeli konzílium azt mondta, nem kell, valószínűleg a napokban hazaengedik.
Köszönjük szépen az aggódó telefonokat, a látogatókat, az ellenfeleink sportszerű viselkedését, külön kiemelve a bajnok Benik csapat aggódását.
Ettől függetlenül jövőre támadunk!! :)

 

Ez a hír most jelenik meg 8606. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
151617 18 192021
222324 25 26 2728
293031 01 020304
05 06 07 08 09 1011
12 13 14 15 16 17 18
2025.12.27-28.

részletes infóink

2025.12.27-29.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2025.12.30.

részletes infóink

2026.01.02-04.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k