150ről álltunk meg...
Kazár Miki a baleset után
2006-09-18
interjú • duen
h i r d e t é s
Összes oldal:
797655167
Napi oldal:
268120
Jelenleg:
715
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

BÉZÉ DEKOR

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2025
a 7.futam után
(JAVÍTOTT)
1. Bíró-Ambrus Roland
1324
2. Gönczi Dániel
1140
3. Rási László
1003
4. Csáki Ottó
969
5. Nagy Balázs
884
6. Varga Zalán
874
7.
Halmai Péter
868
8. Kárai Károly
864
9. Misik Attila
860
teljes táblázat
World Rally Championship 2025
a 10.futam,
a Rally Paraguay után
1. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
198
2. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
191
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
189
4. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
180
5. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
150
6. Takamoto Katsuta
Toyota Yaris GR Rally1
88
7. Adrien Fourmaux
Hyundai i20 N Rally1
71
8. Oliver Solberg
Toyota Yaris GR Rally1
58
9. Sami Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
56
teljes táblázat
European Rally Championship 2025
a bajnokság végeredménye
1. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
154
2. Jon Armstrong
Ford Fiesta Rally2
148
3. Andrea Mabellini
SKODA Fabia RS Rally2
131
4. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
104
5. Roope Korhonen
Toyota Yaris GR Rally2
60
6. Isak Reiersen
SKODA Fabia RS Rally2
60
7. Romet Jürgenson
Ford Fiesta Rally2
50
8. Mille Johansson
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Simone Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
36
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
135
2.
Tóth Tibor
SKODA Fabia RS Rally2
99,5
3.
Turán Frigyes
SKODA Fabia RS Rally2
92
4. Bodolai László
Ford Fiesta R5 MkII
71,5
5. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
71,5
6.
Ollé Sasa
Skoda Fabia R5 Evo
65
7.
Osváth Péter
SKODA Fabia  Rally2 Evo
48,5
8. Vida Szabolcs
Skoda Fabia R5
33
9. Trencsényi V.
Skoda Fabia RS Rally2
31,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Bodogán Ferenc
Lada VFTS
74
2.
Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
70
3. Hulmann Gábor
Lada VFTS
67,5
4. Hevesi Norbert
BMW E36
63
5. Hinger Dávid
Lada VFTS
49
6. Matics Mihály
Lada
40
7.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
39
8. Gács Gábor
Lada 2107
34,5
9. Helgert Tamás
BMW E46 M3
22
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
61
2.
Rónavölgyi E.
Peugeot 208 Rally4
25
3. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
22,5
4. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
20
5. Bar Shushan
Peugeot 208 Rally4
18,5
6.
Tellér Antal
Peugeot 208 Rally4
14
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
1. Faltusz Dávid
Peugeot 208 R2
105
2. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
77
3. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
70
4. Huhák Csaba
Citroen C2 R2
69
5. Molnár Zoltán
Citroen C2
69
6. Kóródi Koppány
Honda Civic TypeR
50
7. Völcsey Viktor
Peugeot 208 R2
48
8. Kerekes Bence
Lada VFTS
34
9. Fenyvesi Péter
Lada 21013
27
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2025
a 4.futam,
az 3.Győr Rally után
D korcsoport
1. Auszmann Gy.
Polonez
62,5
2. Csukovics István
Lada 21013
60
3. Rácz Tibor
Lada 21011
52
E korcsoport
1. Kelemen Csaba
Lada VFTS
74
2. Varga C. Zoltán
BMW E30 M3
52
3. Póczik Ákos
Lada 2105
52
F korcsoport
1. Kaufmann M.
Toyota Celica
30
2. Pehely Balázs
Honda Integra Type-R
30
3. Bolya Tamás
Opel Corsa GSi
25
teljes táblázat

A Spitzmüller-Kazár-Mitsubishi hármas bajnoki eséllyekkel indult a pécsi futamon. Aztán nem sikerült befejezniük a versenyt, az 5.gyorsasági szakaszon egy betonhíd megállította őket és a párost kórházba kellett szállítani.
Miki már tegnap haza tudott menni, telefonon sikerült Őt elérni:

Mi történt?
Az első körre slick gumikat raktunk fel, intermédiát kellett volna… Aztán ott kaptunk és próbáltunk a második körre begyorsulni…
Pécsváradon aztán ez sokra sikeredett.

Hogy történt a baleset?
Őszintén szólva nem emlékszem rá, amit tudok, az onnan van, hogy megnéztem én is a belsőfelvételt.
Beestünk az árokba, Spici nyomta, már jöttünk kifelé, mikor elénk került a betontömb. Nem telibe találtuk, hanem a kartervédő kapta el, de az autó rövidebb lett 30-40 centiméterrel, totálkáros. 150-es tempóról álltunk meg nullára…

Mi okozta a sérüléseiteket?
Spici lefejelte a kormányt, hogy az lehajlott. Ilyenkor jobb navigátornak lenni, én csak a füzetet fejeltem le, de mint tudjuk a füzet puhább… :
Az üléseink néhány lefogatásnál kiszakadtak, szerencsénkre az öv hátsó csatja is engedett. Szerintem eleve úgy vannak tervezve, hogy bizonyos erőhatás felett lassan elengedjen, hiszen ha teljesen fix, akkor leszakadtak volna a belső szerveink.
Még így is olyat fogott az öv, hogy a két oldali bordáim széthúzták a szegycsontomat.

Kötelezővé tenném a nyakvédő használatát…
Ha nekem nem lett volna, akkor szerintem Miki OFF.

A baleset utáni szituációkra sem emlékszel?
Csak képekre…
Például arra, hogy mondtam viccből valakinek, hogy holnap azért elindulnánk a Super Rallye-ban… De aztán már csak a kórházból vannak újra képeim.
Azt mondták a fiúk, hogy 6-7 órán keresztül össze-vissza beszéltem. Elvették a telefont is tőlem, mert csak zagyvaságokat mondtam. Mindent visszakérdeztem 10-20-szor, nem volt memóriám.
(még azért most sem volt százas Miki... - a szerk.)

Valakitől azt hallottam, hogy azt is mondtad, be akarod fejezni a navigátori pályafutásod…
Ez még az "összevisszabeszélek" időben volt?
Szerintem akkor. Nem tudom, hogy mit mondtam.
Hála Istennek már kitisztult a fejem, visszatértem a normál kerékvágásba, de azért még mozogni nagyon nem esik jól, nem könnyű.

Spiciről mi hír?
Ugye lefejelte a kormányt, széttört a sisaksiltje és az okozta a sérüléseit. Ma van konzílium, ahol eldöntik, hogy megműtsék e, vagy sem.

Köszönjük mindenkinek, aki segített. Sajnos senkire nem emlékszünk :-D

Sajnos úgy néz ki, hogy a hétvégén nem tudok indulni a losonci quad bajnoki futamon. És szerintem egy jó darabig quadozni sem fogok.

Azt mondom: olcsón úsztuk meg.
A doki azt mondta, hogy borzasztóan örül neki, hogy egyikünk sem nádszál tipus, szerinte akkor nem éltük volna túl.
Én még azt is hozzátenném: ha nem ilyen autóval, ha nem ezzel a Mitsubishivel vagyunk, akkor is nagy lehetett volna a baj. Az autó védett meg bennünket. Egy kisebb Corollával nem lett volna esélyünk…
Az autó annyira profin van megépítve, hogy egy ilyen ütés után is nyíltak az ajtók. Hihetetlen. Mondjuk a karteralagút hülyére hajlott.

Az angolok rutinosan azt mondták: ilyen a rally… Mindenkinek, aki beül és aki 200-al megy egy szűk úton, ahol két oldalt fák vannak, szóval ezt mindenkinek át kell gondolni…
Emlékszem, mikor Michael Park meghalt, akkor is a gyári csapat ugyanezt mondta… Ilyen a rally… fura volt ezt most visszahallani.

Ilyenkor kell mindenkinek elgondolkozni.
Mennyit ér a versenyzés, mennyit érnek a biztonsági felszerelések…
Javaslom mindenkinek, hogy minimum a nyakvédőt használja, de talán a legbiztonságosabb a HANS…



Mikivel folytatott telefonbeszélgetés után sikerült elérni Szabady Levente csapatfőnököt, aki a következőket tudta elmondani:
Spicinek felvarrták a szemhéját szombat este és begipszelték a jobb bokáját, mert szalagszakadása van (ami 3 hét gipszet jelent.)
Eltört az arccsontja, kérdés volt, hogy kell e operálni, ma reggeli konzílium azt mondta, nem kell, valószínűleg a napokban hazaengedik.
Köszönjük szépen az aggódó telefonokat, a látogatókat, az ellenfeleink sportszerű viselkedését, külön kiemelve a bajnok Benik csapat aggódását.
Ettől függetlenül jövőre támadunk!! :)

 

Ez a hír most jelenik meg 8594. alkalommal
Share |
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
030405 06070809
101112 13 141516
171819 20 212223
242526 27282930
01 02 03 04 05 0607
2025.11.07-09.

részletes infóink

2025.11.06-09.

részletes infóink

2025.11.07-11.

részletes infóink

2025.12.06.

részletes infóink

2025.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2025
European Rally Championship 2025
Országos Rally Bajnokság 2025
Országos Rally Sprint Bajnokság 2025
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k