Évzáró LADA találkozó - 2024.október 13. - Mogyoród, Ring autós mozi
1 perc, 2 perc...
Kazár Mikiék vezetik a bajnokságot
2011-07-21
interjú • Susán Viki
h i r d e t é s
Összes oldal:
733570714
Napi oldal:
77489
Jelenleg:
1081
Regisztrált:
0
kiemelt partnerünk :
Peugeot Magyarország

további partnereink :

AutoDekor

BusLine

webshopunk :

duenShop.hu - a rallyongók boltja

Hungarian Virtual
Rally Championship 2024
a bajnokság állása az 5.futam után
1. Kasza Kristóf
959
2.
Fónagy Kristóf
946
3. Gönczi Dániel
873
4. Osztás Ábel
794
5. Kozsuk Péter
787
6. Suborits Péter
786
7. Végh Krisz
783
8. Bíró-Ambrus Roland
759
9. Balogh Richárd
714
teljes táblázat
World Rally Championship 2024
a 11.futam, Chile Rally után
1. Thierry Neuville
Hyundai i20 N Rally1
207
2. Ott Tanak
Hyundai i20 N Rally1
178
3. Sebastian Ogier
Toyota Yaris GR Rally1
166
4. Elfyn Ewans
Toyota Yaris GR Rally1
161
5. Adrien Fourmaux
Ford Puma Rally1
140
6. Kalle Rovanpera
Toyota Yaris GR Rally1
114
7. T. Katsuma
Toyota Yaris GR Rally1
80
8. Dani Sordo
Hyundai i20 N Rally1
44
9. Semi Pajari
Toyota Yaris GR Rally1
41
teljes táblázat
European Rally Championship 2024
a 7.futam,
a Rali Ceredigion után
1. Hayden Paddon
Hyundai i20 N Rally2
131
2. M.Franceschi
SKODA Fabia RS Rally2
104
3. Miko Marczyk
SKODA Fabia RS Rally2
91
4. Andrea Mabellini
Skoda Fabia
71
5. S. Tempestini
SKODA Fabia RS Rally2
59
6. Jon Armstrong
Ford Fiesta MkII Rally2
59
7. Mads Ostberg
Citroen C3 Rally2
51
8. Simon Wagner
SKODA Fabia RS Rally2
49
9. Efren Llarena
SKODA Fabia RS Rally2
45
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Csomós Miklós
Skoda Fabia RS Rally2
157
2.
Turán Frigyes
Volkswagen Polo GTi R5
124
3.
Velenczei Ádám
Skoda Fabia R5 Evo
121
4. Német Gábor
Skoda Fabia RS Rally2
112,5
5.
Tóth Tibor
Skoda Fabia R5 Evo
80
6. Klausz Kristóf
Skoda Fabia R5 Evo
78
7. Trencsényi J.
Skoda Fabia R5 Evo
72,5
8. Osváth Péter
Skoda Fabia R5 Evo
52,5
9. László Martin
Skoda Fabia RS Rally2
35,5
teljes táblázat
HUMDA Országos Rally Challenge 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Marozsi Zsolt
Hyundai i20 R5 2.0
112
2. Balla Tamás
Mitsubishi Lancer Evo IX
109,75
3. Rongits Attila
Mitsubishi Lancer Evo IX
85
4. Bodogán Ferenc
LADA VFTS
82,5
5.
Hulmann Gábor
LADA VFTS
73,5
6.
Kronome Ákos
SKODA Fabia R2
65,5
7. Nagy G.M.
Lada VFTS
43,5
8. Tóth Barna
BMW E36
43,5
9. Cseri József
LADA VFTS
37,5
teljes táblázat
Peugeot 208 Rally4 Cup Hungary
az 5.futam,
a Győr Rally után
1.
Czékmány Norbert
Peugeot 208 Rally4
65
2.
Határ Attila
Peugeot 208 Rally4
45
3.
Kerék Balázs
Peugeot 208 Rally4
38,5
4. Viszló Csaba
Peugeot 208 Rally4
28,5
5. Berta László
Peugeot 208 Rally4
20
6. Zagyva Dorka
Peugeot 208 Rally4
14,25
7. Hibján József
Peugeot 208 Rally4
12
teljes táblázat
Országos Rally2 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Baksai László
Lada VFTS
121,5
2. Tamás Gyula
Peugeot 208 R2
82,5
3. Ronavolgyi E.
Honda Civic
73
4. Várnai Dávid
Ford Fiesta R2T
54
5. Hauck Zsolt
Lada 2107
46
6. Ruszó Krisztián
Lada VFTS
42
7. Tellér Antal
Peugeot 208
41
8. Szetei Norbert
Peugeot 208
37
9. Görög Péter
Citroen C2 R2
35,5
teljes táblázat
Országos Rally3 Bajnokság 2024
az 5.futam,
a Győr Rally után
1. Bíró Gergő
Opel Astra
66
2. Kovács Dominik
Opel Astra
59
3. Kerekes Bence
Lada VFTS
49
4. Oberling K.
Suzuki Swift GTi
48
5. Bajusz Krisztián
Lada 2101
48
4. Kosztolányi L.
Lada 2101
40
5. Bévárdi Péter
Lada 2107
35
7. Fenyvesi Péter
Lada 21013
33
8. Krámpek Nándor
Lada 2107
31
teljes táblázat
Országos Historic Bajnokság 2024
a 4.futam,
a Székesfehérvár Rallye után
C géposztály
1. Mekler László
Alfa Romeo Giulia Sprint GTA
45
2. Tóth István
Škoda S120S
40,5
3. Emődi Balázs
Fiat 124
21,75
D géposztály
1. Wirtmann Ferenc
Ford Escort RS
120
2. Csukovics István
Lada 21013
78,5
3. Müller Roland
Lada VAZ 2101
65,5
E géposztály
1. Érdi Tibor Jr.
Ford Sierra Cosworth 4x4
90
2. Szombathelyi P.
Lada VFTS
82,5
3. Zsolna József
Lada 2105
69,5
teljes táblázat
Országos Rallycross Bajnokság 2024
a 2.futam után
1. Benyó Máté
Peugeot 208
42
2. Kárai Tamás
Audi S1
22
3. Ales Fucik
Volkswagen Polo
22
4. Antal István
Mitsubishi Colt
20
5. Kotán Péter
Ford Focus
19
6. Pál Krisztián
Skoda Fabia
19
7. Z.Staniszewszki
Ford FIesta
18
8. Alois Höller
Ford Fiesta RX
13
9. Koncseg Zoltán
Audi A1
13
teljes táblázat


thumb_1_perc_2_perc_3Az abszolút értékelés második helyén ért célba a Kazár Miki – Percze Nándi páros az N-es Mitsubishivel, és bár a bajnokságot is õk vezetik jelenleg, Miki most bõvebben is kifejti, hogy miért is nem elégedett teljes mértékben a veszprémi végeredménnyel!

Ismét remekeltél a legutóbbi futamon, milyen volt ezúttal a Veszprém Rallye?
Úgy tudnám megfogalmazni, hogy az elsõ nap Veszprém Rallye volt, a második napon Szombathely Rallye. A vasárnapi gyorsasági szakaszok már nagyon autókímélõ pályák voltak, ehhez tényleg csak gratulálni tudok Lakatos Robinak, hiszen valóban nagyon jókat rakott össze. A Sólyi erdõ gyorsaságival sem volt túl komoly probléma, de harmadszorra azért már nem kellett volna! A királyszentistváni egy elég fix pontja ennek a versenynek, jó is, taktikás is. Talán akkor lett volna igazi az elsõ nap, ha lett volna még egy pálya a programban! Mi az elsõ napon csak 90 %-on autóztunk, mert az N-es autónk nem bírta volna ki a sólyi gyorsot, így csak annyival mentem, amennyivel úgy éreztem, hogy még biztonságos a kocsinknak, emellett pedig tudtam, hogy a második napon úgyis fel fogok jönni. A legnagyobb hátrányt pedig abban szenvedtük el, hogy ezt az alig 30 autót nem bírták mindenhol 2 percre rajtoltatni és a por miatt nagyon sok olyan szakasz volt, ahol nem láttunk semmit. A második napon a második körre engedélyezték a két perces rajtolást, de az egyik versenybíró csak azért is elrajtoltatott minket egy percre! Ha az nincs, akkor simán megfogjuk Herczig Norbiékat is!

Nem is vagy elégedett ezzel a második hellyel?
Nem!!!

Meglepõdtem volna, ha mást mondasz! :-)
Azért nem vagyok elégedett, mert ettõl sokkal gyorsabban tudtunk volna menni, minimum 20-25 másodperccel jobbat, ha láttunk is volna valamit. Egyszerûen nem láttunk, nem mertük elnyomni, és valójában nem is értjük, hogyha elsõ nap 2 percre megyünk, akkor második nap miért kell 1 percre indítania pont minket egy versenybírónak, fõképp úgy, hogy ekkorra már lemorzsolódott a mezõny! Nem igazán értjük, hogy a sportbíróknak miért kell ilyen hibákat véteni, és ezt miért nem orvosolja a verseny vezetõsége!

1_perc_2_perc_2

Az ötödik gyorsasági szakasz utólagos törlése miatt mondod ezt?
Az, hogy azt utólag törölték, az ahogy a tanár néni mondja: "ülj le, egyes!" kategória, de az, hogy valaki nem is tudom milyen oknál fogva nem telefonál oda a rajtba, hogy most már nem egy percre, hanem két percre rajtoltassatok, ez mindennek a teteje! Nem értik meg az emberek, hogy egészen másként állnánk most a bajnokságban, sokkal nagyobb különbség lenne köztünk és Norbiék között, ha ez nem így történik! Utána hiába kérnek tõlem elnézést, de ha ennyi autót nem tudnak megfelelõen lekoordinálni, akkor talán nem mindig a versenyzõket kellene hibáztatni, vagy kipécézni???
Az én esetemben Kovács Levente eddig még csak erõsen megkérdõjelezhetõ módon döntött. Már Egerben a Janika esésénél is ezt csinálta. Herczignek jobb idõt adtak, mint nekem, mert elém "csak" egy sportbíró ugrott ki. Azt is mondhatnám, hogy szinte mindig ellenem dönt! Simán lehettem volna elsõ... talán neki kellene megköszönnöm, hogy nem lettem az. A csapat odamegy milliókat elkölteni, belefektet nem kevés energiát és bizonyos személyek miatt kell nekünk így végeznünk egy versenyen, holott érzem magamról, hogy sokkal gyorsabban tudtam volna menni. Egy tíz forintos telefonnal elrontották a mi bajnokságunkat, hiszen ha nyomatékosan közlik a versenybírókkal, hogy a 2 perc mindenkinek 2 perc, akkor ez nem így történik.
Arról már nem is beszélek inkább, hogy ha az én 1 percre történõ rajtoltatásomnál a vezetõség, illetve a felügyelõ testület következetes (vagy ha egyáltalán elmondja nekik valaki, hogy ez így történt), akkor az 5. gyors mintájára azt is ki kellett volna venni, hisz nem voltak egyenlõk a feltételek…

1_perc_2_perc_4

Mit szólt Asi ahhoz, hogy átvetted tõle a bajnokságban a vezetést?
Tiszta szívbõl gratulált!

Nem mondta, hogy nagyon a fejére nõttél már?
Nem-nem! Úgy érzem, hogy mi nagyon jó barátságban vagyunk, és ez nem olyan, mint amikor valaki összekeveri a haverság, vagy üzleti partnerség szót a barátsággal. Nálunk a barátság tényleg barátságot jelent. Másnap ott szurkoltak nekünk a beíróban... nagyon jól esett!

1_perc_2_perc_6

Már most megkezdõdnek a találgatások az év végi bajnoki helyezéseket illetõen, szerinted ki fog az elsõ helyért küzdeni?
Te és Asi?
Aradot most megnyerjük! :-) Utána pedig majd eldõl, hogy ki jön be másodiknak és harmadiknak! :-) A viccet félretéve, az év elején a Dobó téren legalább százan megkérdezték tõlem, hogy meg fogom-e verni Spicit? Most már nem ezt kérdezik, mert ez már egyértelmû lett mindenki számára. Azért beszélek ilyen önbizalommal, mert nagyon sok negatív dolgot kaptam a különbözõ csapatoktól, és most már szerintem eleget bizonyítottam ahhoz, hogy már ne kapjak semmilyen megkülönböztetést... én már csak simán versenyezni akarok!

Nagyon jól esik, amikor a nézõk gratulálnak, de a legfontosabb, amikor a versenyzõk gratulálnak nekem! Nagyon jól esett, amikor Janika is azt mondta, hogy "tényleg nagyon gyors vagy". Sokan mondják, hogy "elmebeteggyors" vagyok és túlvállaljuk a dolgokat, de borzasztóan jó ezt csinálni, nagyon-nagyon régen éreztem ennyire jól magam!  Jó érzés volt a Veszprém Rallye-n lenni, nagyon-nagyon jó a csapatom, sokat köszönhetek Nándinak, mindenki nagyon ügyes, csak lehettünk volna most elsõk is! A verseny elején aláírtam volna ezt az egészet, mert persze, rengeteg pontot gyûjtöttünk, de ha megadták volna a megfelelõ körülményeket...

1_perc_2_perc_1

Mennyire segít a murvás versenyzésben a quados tapasztalatod?
Nagyon-nagyon sokat! Az, hogy ott össze-vissza csúszkálunk, az persze, hogy megmutatkozik itt is. Egyáltalán nem lepõdök meg, ha rallye-n is megcsúszik az autó, voltak most is olyan kanyarok, amikor 150-nél megúszott a kocsi hátulja és biztos, hogy egy épeszû ember belefékezett volna, én meg állok a gázon és a hosszú ívû jobbos kanyarból végül 170-nel jövök ki. Ezt úgy képzeltem el, hogy igen, ha állok a gázon, akkor végig keresztben csúszik és nem lesz semmi gond! Az emberek nem így gondolták, félmeztelenül ugráltak elõlünk a csalánosba... és tõlük tényleg elnézést is kérek, de hát az utolsó gyorsaságin nem is tudom hány száz embert láttunk rohanni, mert nem hitték el, hogy mi ott be tudunk kanyarodni! 10-bõl 8 kanyarnál mindenki futott elõlünk!

1_perc_2_perc_5

Végezetül?
Nagyon sajnáltuk Bútor Robiékat, azt kívánjuk nekik, hogy kitartás és szeretnénk õket viszontlátni! Örülünk, hogy nekik nem lett semmi bajuk! Mi álltunk meg legelõször náluk, és nekem az volt a szörnyû, hogy nem láttam õket - a két versenyzõt -, pedig akkor már nagyon magasan égett a tûz. Az futott át rajtam, hogy ha ezek benn vannak... Talán tanultunk az õ esetükbõl, és persze mindig utólag okos az ember, de mindenkinek azt tudnám tanácsolni - annak ellenére, hogy most én sem így cselekedtem volna - hogy égõ autóval ne a száraz fûre álljon meg. 2 nap múlva, nyugodt fejjel végignézve a videót már könnyû okosnak lenni, de talán ha most errõl beszélünk, akkor valakinek hasonló helyzetben majd eszébe jut, hogy hogyan cselekedjen. Okos ember a saját kárából tanul, a hülye meg senkiébõl sem! :-) De mi tanuljunk ebbõl!

Azt még mindenképp elmondanám, hogy bár az abszolútban valóban csak másodikak lettünk,  igazából mi gyõztünk, hiszen a kategóriánkban elsõk lettünk! Ráadásul, ha jól tudom, akkor a Murva Bajnokságot is vezetjük! De akkor most már tényleg végezetül: köszönjük a partnereinknek, köszönjük Nándinak a tökéletes munkát, na meg mindenkinek mindent! Köszönjük, hogy itt lehettünk és Aradon: Show must go on!


a_legszebb_almaikban_is_igy_terveztek_8

Ez a hír most jelenik meg 3803. alkalommal
Share |
2011.07.08-10.
Magyar Országos Rallybajnokság 2011
Veszprém Rallye 2011
  
  
  
 
  
  
Fotóalbum címkék
h i r d e t é s
Hír címkék
Videó címkék
Fotóalbum címkék
H K Sz Cs P Sz V
300102 03 040506
070809 10111213
14 15 16 17181920
21 22 23 24 252627
28293031 010203
2024.10.11-13.

részletes infóink

2024.10.13.

részletes infóink

2024.10.10-13.

részletes infóink

2024.10.12-13.

részletes infóink

2024.10.25-27.

részletes infóink

2024.06-2024.11.

részletes infóink


b a j n o k s á g o k :

World Rally Championship 2024
European Rally Championship 2024
Országos Rally Bajnokság 2024
Országos Rally Sprint Bajnokság 2024
k e d v e n c e i n k
Rallylive.hu
CarsAndGirls.hu
AutoSportFoto.sk
CarStyling.hu
WRC magazin

s t a t i s z t i k á k