Az abszolút értékelés második helyén ért célba a Kazár Miki – Percze Nándi páros az N-es Mitsubishivel, és bár a bajnokságot is õk vezetik jelenleg, Miki most bõvebben is kifejti, hogy miért is nem elégedett teljes mértékben a veszprémi végeredménnyel!
Ismét remekeltél a legutóbbi futamon, milyen volt ezúttal a Veszprém Rallye?
Úgy tudnám megfogalmazni, hogy az elsõ nap Veszprém Rallye volt, a második napon Szombathely Rallye. A vasárnapi gyorsasági szakaszok már nagyon autókímélõ pályák voltak, ehhez tényleg csak gratulálni tudok Lakatos Robinak, hiszen valóban nagyon jókat rakott össze. A Sólyi erdõ gyorsaságival sem volt túl komoly probléma, de harmadszorra azért már nem kellett volna! A királyszentistváni egy elég fix pontja ennek a versenynek, jó is, taktikás is. Talán akkor lett volna igazi az elsõ nap, ha lett volna még egy pálya a programban! Mi az elsõ napon csak 90 %-on autóztunk, mert az N-es autónk nem bírta volna ki a sólyi gyorsot, így csak annyival mentem, amennyivel úgy éreztem, hogy még biztonságos a kocsinknak, emellett pedig tudtam, hogy a második napon úgyis fel fogok jönni. A legnagyobb hátrányt pedig abban szenvedtük el, hogy ezt az alig 30 autót nem bírták mindenhol 2 percre rajtoltatni és a por miatt nagyon sok olyan szakasz volt, ahol nem láttunk semmit. A második napon a második körre engedélyezték a két perces rajtolást, de az egyik versenybíró csak azért is elrajtoltatott minket egy percre! Ha az nincs, akkor simán megfogjuk Herczig Norbiékat is!
Nem is vagy elégedett ezzel a második hellyel?
Nem!!!
Meglepõdtem volna, ha mást mondasz! :-)
Azért nem vagyok elégedett, mert ettõl sokkal gyorsabban tudtunk volna menni, minimum 20-25 másodperccel jobbat, ha láttunk is volna valamit. Egyszerûen nem láttunk, nem mertük elnyomni, és valójában nem is értjük, hogyha elsõ nap 2 percre megyünk, akkor második nap miért kell 1 percre indítania pont minket egy versenybírónak, fõképp úgy, hogy ekkorra már lemorzsolódott a mezõny! Nem igazán értjük, hogy a sportbíróknak miért kell ilyen hibákat véteni, és ezt miért nem orvosolja a verseny vezetõsége!
Az ötödik gyorsasági szakasz utólagos törlése miatt mondod ezt?
Az, hogy azt utólag törölték, az ahogy a tanár néni mondja: "ülj le, egyes!" kategória, de az, hogy valaki nem is tudom milyen oknál fogva nem telefonál oda a rajtba, hogy most már nem egy percre, hanem két percre rajtoltassatok, ez mindennek a teteje! Nem értik meg az emberek, hogy egészen másként állnánk most a bajnokságban, sokkal nagyobb különbség lenne köztünk és Norbiék között, ha ez nem így történik! Utána hiába kérnek tõlem elnézést, de ha ennyi autót nem tudnak megfelelõen lekoordinálni, akkor talán nem mindig a versenyzõket kellene hibáztatni, vagy kipécézni???
Az én esetemben Kovács Levente eddig még csak erõsen megkérdõjelezhetõ módon döntött. Már Egerben a Janika esésénél is ezt csinálta. Herczignek jobb idõt adtak, mint nekem, mert elém "csak" egy sportbíró ugrott ki. Azt is mondhatnám, hogy szinte mindig ellenem dönt! Simán lehettem volna elsõ... talán neki kellene megköszönnöm, hogy nem lettem az. A csapat odamegy milliókat elkölteni, belefektet nem kevés energiát és bizonyos személyek miatt kell nekünk így végeznünk egy versenyen, holott érzem magamról, hogy sokkal gyorsabban tudtam volna menni. Egy tíz forintos telefonnal elrontották a mi bajnokságunkat, hiszen ha nyomatékosan közlik a versenybírókkal, hogy a 2 perc mindenkinek 2 perc, akkor ez nem így történik.
Arról már nem is beszélek inkább, hogy ha az én 1 percre történõ rajtoltatásomnál a vezetõség, illetve a felügyelõ testület következetes (vagy ha egyáltalán elmondja nekik valaki, hogy ez így történt), akkor az 5. gyors mintájára azt is ki kellett volna venni, hisz nem voltak egyenlõk a feltételek…
Mit szólt Asi ahhoz, hogy átvetted tõle a bajnokságban a vezetést?
Tiszta szívbõl gratulált!
Nem mondta, hogy nagyon a fejére nõttél már?
Nem-nem! Úgy érzem, hogy mi nagyon jó barátságban vagyunk, és ez nem olyan, mint amikor valaki összekeveri a haverság, vagy üzleti partnerség szót a barátsággal. Nálunk a barátság tényleg barátságot jelent. Másnap ott szurkoltak nekünk a beíróban... nagyon jól esett!
Már most megkezdõdnek a találgatások az év végi bajnoki helyezéseket illetõen, szerinted ki fog az elsõ helyért küzdeni?
Te és Asi?
Aradot most megnyerjük! :-) Utána pedig majd eldõl, hogy ki jön be másodiknak és harmadiknak! :-) A viccet félretéve, az év elején a Dobó téren legalább százan megkérdezték tõlem, hogy meg fogom-e verni Spicit? Most már nem ezt kérdezik, mert ez már egyértelmû lett mindenki számára. Azért beszélek ilyen önbizalommal, mert nagyon sok negatív dolgot kaptam a különbözõ csapatoktól, és most már szerintem eleget bizonyítottam ahhoz, hogy már ne kapjak semmilyen megkülönböztetést... én már csak simán versenyezni akarok!
Nagyon jól esik, amikor a nézõk gratulálnak, de a legfontosabb, amikor a versenyzõk gratulálnak nekem! Nagyon jól esett, amikor Janika is azt mondta, hogy "tényleg nagyon gyors vagy". Sokan mondják, hogy "elmebeteggyors" vagyok és túlvállaljuk a dolgokat, de borzasztóan jó ezt csinálni, nagyon-nagyon régen éreztem ennyire jól magam! Jó érzés volt a Veszprém Rallye-n lenni, nagyon-nagyon jó a csapatom, sokat köszönhetek Nándinak, mindenki nagyon ügyes, csak lehettünk volna most elsõk is! A verseny elején aláírtam volna ezt az egészet, mert persze, rengeteg pontot gyûjtöttünk, de ha megadták volna a megfelelõ körülményeket...
Mennyire segít a murvás versenyzésben a quados tapasztalatod?
Nagyon-nagyon sokat! Az, hogy ott össze-vissza csúszkálunk, az persze, hogy megmutatkozik itt is. Egyáltalán nem lepõdök meg, ha rallye-n is megcsúszik az autó, voltak most is olyan kanyarok, amikor 150-nél megúszott a kocsi hátulja és biztos, hogy egy épeszû ember belefékezett volna, én meg állok a gázon és a hosszú ívû jobbos kanyarból végül 170-nel jövök ki. Ezt úgy képzeltem el, hogy igen, ha állok a gázon, akkor végig keresztben csúszik és nem lesz semmi gond! Az emberek nem így gondolták, félmeztelenül ugráltak elõlünk a csalánosba... és tõlük tényleg elnézést is kérek, de hát az utolsó gyorsaságin nem is tudom hány száz embert láttunk rohanni, mert nem hitték el, hogy mi ott be tudunk kanyarodni! 10-bõl 8 kanyarnál mindenki futott elõlünk!
Végezetül?
Nagyon sajnáltuk Bútor Robiékat, azt kívánjuk nekik, hogy kitartás és szeretnénk õket viszontlátni! Örülünk, hogy nekik nem lett semmi bajuk! Mi álltunk meg legelõször náluk, és nekem az volt a szörnyû, hogy nem láttam õket - a két versenyzõt -, pedig akkor már nagyon magasan égett a tûz. Az futott át rajtam, hogy ha ezek benn vannak... Talán tanultunk az õ esetükbõl, és persze mindig utólag okos az ember, de mindenkinek azt tudnám tanácsolni - annak ellenére, hogy most én sem így cselekedtem volna - hogy égõ autóval ne a száraz fûre álljon meg. 2 nap múlva, nyugodt fejjel végignézve a videót már könnyû okosnak lenni, de talán ha most errõl beszélünk, akkor valakinek hasonló helyzetben majd eszébe jut, hogy hogyan cselekedjen. Okos ember a saját kárából tanul, a hülye meg senkiébõl sem! :-) De mi tanuljunk ebbõl!
Azt még mindenképp elmondanám, hogy bár az abszolútban valóban csak másodikak lettünk, igazából mi gyõztünk, hiszen a kategóriánkban elsõk lettünk! Ráadásul, ha jól tudom, akkor a Murva Bajnokságot is vezetjük! De akkor most már tényleg végezetül: köszönjük a partnereinknek, köszönjük Nándinak a tökéletes munkát, na meg mindenkinek mindent! Köszönjük, hogy itt lehettünk és Aradon: Show must go on!